Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik twijfel wat ik wil doen

+5
Roza
Niki
ShallY
Jeanette
Sweety
9 plaatsers

Ga naar beneden

Ik twijfel wat ik wil doen Empty Ik twijfel wat ik wil doen

Bericht  Sweety wo 18 jan 2012 - 1:11

Mijn werk houdt binnenkort op. Het filiaal wordt gesloten dus ik moet ander werk zoeken, maar nu zat ik te denken aan een opleiding. Volgende week vrijdag is er een open dag en ik ga na mijn werk langs de school. Ook heb ik al een paar keer een test gedaan en komt de zorg er steeds uit. Zowel voor ouderen als voor kinderen. Eind 2009 had ik me ingeschreven voor een opleiding voor in de kinderopvang maar ik ben toen niet op gesprek gegaan want mijn werk ging gewoon door. Maar nu is het dus echt zo ver, alleen twijfel ik nu wat ik graag wil. Misschien willen er een aantal mensen hun verhaal doen over hun werk in de zorg en de kinderopvang?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik twijfel wat ik wil doen Empty Re: Ik twijfel wat ik wil doen

Bericht  Jeanette wo 18 jan 2012 - 5:21

Ik werk ook in de zorg en ik vind het geweldig! Ik werk zelf als woonbegeleider voor mensen met een verstandelijke beperking. Ik weet niet welke doelgroep je meer aantrekt? Ben je bereid om onregelmatige diensten te draaien of wil je meer regelmaat? Het moet ook wel echt bij je liggen in de zorg werken ben ik van mening. Ik vind het heerlijk om mensen te ondersteunen bij hun hulpvraag en daarin proberen vooruitgang te boeken. Ik weet niet wat voor specifieke vragen je hebt?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sweety wo 18 jan 2012 - 23:36

De onregelmatige diensten maken mij niet zoveel uit eigenlijk. Houdt het ook wel weer leuk denk ik zo. Is het voor jou nog wel steeds een uitdaging? En hoe beviel de opleiding je? ( welke heb je eigenlijk gedaan? ) Ik denk wel dat ik even een grens over zou moeten voor mezelf om de mensen ook echt te wassen. Maar ik denk dat als je dat een paar keer heb gedaan je er zo aan went. Ik merk wel dat ik het fijn vind als mensen met me kunnen praten over problemen of over dagelijkse dingen. Graag wil ik ze dan ook helpen, daar waar mogelijk is natuurlijk. Dagbesteding lijkt me ook erg leuk om te doen.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  ShallY za 21 jan 2012 - 1:42

Dan zou ik het wel weten, weer gaan leren!!
Als het natuurlijk kan, financieel gezien.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 2:06

Kinderopvang is hier in de buurt op het moment erg uitgedund, weer niet hoe dat bij jou in de buurt is. Het is wel heel erg leuk, en misschien is dat over 3 jaar wel weer anders, maar ik denk dat je daar wel rekening mee moet houden.
De zorg is veel breder. Heb ik ook aan zitten denken om nog een (thuis)studie erbij te doen, omdat je dan gewoon veel meer kan. Daar kan ik alleen niks over zeggen, omdat ik het niet weet hoe het is om daarin te werken haha.

Succes met je keus maken, als je een studie kan en wil doen zou ik het zeker doen!

Gast
Gast

Bericht  Jeanette za 21 jan 2012 - 9:46

Haha, dat wassen is herkenbaar! Ik heb altijd geroepen dat ik nooit mensen zou gaan wassen. En nu doe ik het ook. Wel minimaal trouwens, maar toch. :P Ik vind dat er juist uitdaging in zit. Nu werk ik zelf met allerlei problematieken, dus dat houdt de spanning er ook wel in. En daarnaast zijn er zoveel dingen die je kunt doen. Ik begeleid bijvoorbeeld stagiaires (2 op dit moment, dus heb mijn handen er wel vol aan) en ben ook Arbo-functionaris. Ook is geen dag hetzelfde en dat maakt het juist zo leuk. Op wonen staan ze om mensen te springen! Op dagbesteding wordt het wat moeilijker. Ik vind de onregelmatigheid zelf ook heerlijk.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sweety ma 23 jan 2012 - 4:16

Ik heb het er nog eens met mijn ouders over gehad en die zeiden ook dat het wel goed komt met de kosten van de opleiding. Als ik gewoon 4 dagen kan werken en 1 dag school dan wil ik wel weer een opleiding gaan doen. Maar het is financieel niet haalbaar om voltijd naar school te gaan, plus ik zie dat eerlijk gezegd ook niet zitten.

Bij ons is er nog wel veel kinderopvang maar ik las net in een ander topic ook dat het bij hun minder wordt. Nu houdt dat natuurlijk niet in dat dit ook hier gebeurd maar het is inderdaad wel iets om mee te nemen in mijn beslissing.

Bedankt voor je verhaal Jeanette! Haha, dat hoor ik wel vaker dat mensen zeggen: wassen doe ik niet. Maar uiteindelijk het niet erg vinden of heel weinig doen. En wat houdt precies in op wonen? Een thuiszorg moet ik me daarbij voorstellen?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Niki ma 23 jan 2012 - 7:06

Ik zou zelf iets kiezen wat breder is. Ik werk nu in de kinderopvang. Als ik mijn baan verlies dan kan ik eigenlijk in geen andere instellingen werken dan in de kinderopvang.

Dus misschien is het een tip voor je: kijk waar je bij verschillende instellingen en bedrijven kan werken.. Kinderopvang zou ik nu niet bbl gaan doen hoor.. Weet niet hoe het gaat aflopen met het terugloop en bij ons gaan alle bblers als eerste eruit zodra ze hun diploma hebben. Dan heb je nog geen baan..
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Bericht  ShallY ma 23 jan 2012 - 10:19

Ik zou ook niet zo snel kiezen voor kinderopvang hoor. Er is echt heel weinig in te vinden. Ik heb geluk gehad dat ik ben aangenomen voor 27 uur maar als ik nu zou verhuizen naar Breda e.o. zou er bijna niks te vinden zijn. Hier en daar wat invalwerk maar meer niet.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  Roza ma 23 jan 2012 - 10:36

Kinderopvang zou ik persoonlijk nu niet doen. Er is zo ontzettend weinig werk in. Dat zou zonde zijn van de tijd en geld die je er in steekt.

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Angela_1986 ma 23 jan 2012 - 10:39

Jeanette schreef:Ik werk ook in de zorg en ik vind het geweldig! Ik werk zelf als woonbegeleider voor mensen met een verstandelijke beperking. Ik weet niet welke doelgroep je meer aantrekt? Ben je bereid om onregelmatige diensten te draaien of wil je meer regelmaat? Het moet ook wel echt bij je liggen in de zorg werken ben ik van mening. Ik vind het heerlijk om mensen te ondersteunen bij hun hulpvraag en daarin proberen vooruitgang te boeken. Ik weet niet wat voor specifieke vragen je hebt?

Helemaal mee eens!

Ik werk zelf in de ouderenzorg op de dagbesteding. Het is inderdaad moeiljk om daar werk in te vinden, dankzij de bezuinigingen wordt er steeds meer doorgeschoven naar vrijwilligers.

Werken in de zorg wil overigens niet automatisch zeggen dat je mensen moet wassen. Voor mijn functie geldt dat bv. niet, ik ben daar niet voor bevoegd en/of bekwaam.

Ik heb de opleiding SPW4 in BBL-vorm gedaan.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Zininzon ma 23 jan 2012 - 10:43

Sowieso loopt denk ik de hele zorg terug.
Ik ben maatschappelijk werkster en heb op het nippertje een vast contract gekregen. De ontslagen vliegen je om de oren.
Dit is een terugkerende beweging, over een tijdje trekt het wel weer aan. Tenminste, als ik mijn 63-jarige ex-collega moet geloven die net met de VUT is. Zij heeft bijna altijd in het bedrijf gewerkt waar ik nu zit en heeft vele mensen zien komen en gaan. Bij elk nieuw kabinet komen er nieuwe financieringsstromen of bezuinigingen, dus daar kun/moet je denk ik je beslissing niet op nemen.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Sweety ma 23 jan 2012 - 21:47

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb er in ieder geval zin in om vrijdag informatie op te vragen voor de opleiding. Mijn vader werkt ook in het ziekenhuis maar dan op de logistiek afdeling. Hij zei ook dat ze mensen vragen voor in de zorg, dat ik beter daar voor kan gaan dan voor de kinderopvang.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Sneeuwvlok ma 23 jan 2012 - 22:20

Je vader werkt in het ziekenhuis, kan je misschien via hem een keer meelopen een dagje met iemand? Dan weet je zeker dat je het echt leuk gaat vinden.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 0:54

Sneeuwvlok schreef:Je vader werkt in het ziekenhuis, kan je misschien via hem een keer meelopen een dagje met iemand? Dan weet je zeker dat je het echt leuk gaat vinden.

En wie weet werkt het in je voordeel als je vader mensen kent in het ziekenhuis smile Zeg niet dat je meteen aangenomen wordt, maar misschien kan je wel sneller een dag meelopen inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  Sweety do 26 jan 2012 - 22:42

Dat heb ik eigenlijk nog nooit zo bekeken. Embarassed Omdat hij op de logistiek afdeling werkt natuurlijk. Maar dit is zeker een tip! Dank jullie wel!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Bericht  Oasis do 26 jan 2012 - 23:46

Succes met de zoektocht!

Ik ben ook nog zoekende wat ik kan/wil doen. Welke testen heb jij gedaan?

En ik vraag me ook af.. hoe regel je dat, meelopen met iemand in het beroepenveld?
Ik ken dus niemand die bv. psycholoog of verpleegkundige is..
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud