Hoe lang wachten voor je geld terug vraagt?
+6
Nora
girli
Mees
Blond
Toet
Caramba
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe lang wachten voor je geld terug vraagt?
Ik heb afgelopen weekend een verjaardag gehad waarvoor ik vrijdag het kadootje heb gekocht. We deden met een aantal vriendinnen samen, en het kadootje kostte 55 euro. Nu heeft pas 1 vriendin me terugbetaald. Ik zit een beetje in geldnood en zou graag de rest van het geld ook nog terug willen. Zondag heb ik een mailtje naar mijn vriendinnen gestuurd met de vraag of ze het geld willen afgeven of overmaken, maar nog niks gehoord. Hoe lang zou ik wachten voor ik er nog eens om vraag? En wat doe je als iemand het maar niet terugbetaalt? Ik ben helemaal niet gierig, maar vind 50 euro wel erg veel om zelf te betalen.
Gast- Gast
Re: Hoe lang wachten voor je geld terug vraagt?
Ik weet even geen tip, maar bij zulke bedragen krijgen vrienden bij ons het binnen een paar dagen terug, hooguit 3 dagen.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Wat vervelend van je vriendinnen. Wij kopen ook altijd gezamelijk kado's maar meestal geeft dit geen problemen.
Misschien kun je ze beter persoonlijk benaderen via sms/whatsapp?
Misschien kun je ze beter persoonlijk benaderen via sms/whatsapp?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik zou morgenavond de meiden smsen die nog niet betaald hebben. Vind dat ook niet gierig trouwens.
Gast- Gast
Zusje schreef:Ik zou morgenavond de meiden smsen die nog niet betaald hebben. Vind dat ook niet gierig trouwens.
+1.
Ik heb eens vier maanden op geld moeten wachten van een vriendin. Ik vond dat echt vervelend, ook omdat ik er steeds om moest vragen en ze het dan steeds niet bij zich had.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou ook gewoon morgen nog een mail of smsje sturen. Het is toch niet meer dan normaal dat je je geld terug wilt. Heb je al laten weten dat je een beetje in geldnood zit en het mede daarom graag snel terug wilt hebben?
Mees- Prater
- Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12
Houd er rekening mee dat het van de ene naar de andere bank soms langer kan duren dan 1 werkdag. Ik zou waarschijnlijk na een week even persoonlijk contact zoeken om te vragen of ze er nog aan hebben gedacht en of ze het anders z.s.m. over willen maken.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Heb precies hetzelfde. Maar dan nog van geld van 1 januari.
Nu al twee keer een mailtje gestuurd. Wil binnenkort er weer om vragen maar voel me een zeur. Terwijl ik er gewoon recht op heb.
Vind het vervelend dat ik er zo achteraan moet zitten
Nu al twee keer een mailtje gestuurd. Wil binnenkort er weer om vragen maar voel me een zeur. Terwijl ik er gewoon recht op heb.
Vind het vervelend dat ik er zo achteraan moet zitten
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou er toch een berichtje achter aan sturen. Het kan dat het al overgemaakt is, of dat het er bij ingeschoten is en ze er niet bij stil hebben gestaan dat je het nog tegoed hebt. Je bent geen zeur dan hoor.
Gast- Gast
Als je echt in geldnood zit dan zou ik nu een herinneringsmail sturen en dat ook noemen. Dat zou voor mij een reden zijn dat ik het ook snel overmaak. Ik zou het van mijn vrienden of familie (die allemaal werken, het wel kunnen even missen) het wel gezeur vinden als ze na een paar dagen al een herinnering sturen. Maar goed meestal ben ik diegene die voorschiet (bij theaterkaartjes betalen e.d.) en dan kan het wel een maand duren voor ik het terugkrijg.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
rapa nui schreef:Als je echt in geldnood zit dan zou ik nu een herinneringsmail sturen en dat ook noemen. Dat zou voor mij een reden zijn dat ik het ook snel overmaak. Ik zou het van mijn vrienden of familie (die allemaal werken, het wel kunnen even missen) het wel gezeur vinden als ze na een paar dagen al een herinnering sturen. Maar goed meestal ben ik diegene die voorschiet (bij theaterkaartjes betalen e.d.) en dan kan het wel een maand duren voor ik het terugkrijg.
Ik iemand een maand op zijn geld laten wachten eigenlijk best aso... Ik zou ook na een paar dagen een mailtje sturen, zeker als je het zelf hard nodig hebt.
Al ben ik daar zelf nooit zo'n held in, durf het nooit te vragen, omdat ik dus bang ben dat ze me een zeur vinden. Terwijl je compleet in je recht staat en het jouw geld is.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Rapa nui, dat weet je toch niet zeker, of ze het kunnen missen of niet? En dan nog, ik vind het dan echt aso om zo lang te wachten met het overmaken van het geld, ze hebben er gewoon recht op dan, dan laat je ze toch geen maand wachten? Nee, netjes overmaken gelijk, kun je het ook niet meer vergeten.
Gast- Gast
't Zijn toch je vrienden? Ik zou 't gewoon tegen ze zeggen.. Doen mijn vriendinnen iig niet zo moeilijik over of zo, als ik nog geld van ze krijg, geef ik ze een belletje en is 't zo gepiept..
Gast- Gast
Bazinga schreef:'t Zijn toch je vrienden? Ik zou 't gewoon tegen ze zeggen.. Doen mijn vriendinnen iig niet zo moeilijik over of zo, als ik nog geld van ze krijg, geef ik ze een belletje en is 't zo gepiept..
Eens. Zo gaat het bij mij en mijn vrienden/vriendinnen/familieleden ook.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
rapa nui schreef:Als je echt in geldnood zit dan zou ik nu een herinneringsmail sturen en dat ook noemen. Dat zou voor mij een reden zijn dat ik het ook snel overmaak. Ik zou het van mijn vrienden of familie (die allemaal werken, het wel kunnen even missen) het wel gezeur vinden als ze na een paar dagen al een herinnering sturen. Maar goed meestal ben ik diegene die voorschiet (bij theaterkaartjes betalen e.d.) en dan kan het wel een maand duren voor ik het terugkrijg.
Als iemand iets voorschiet zou diegene er al niet eens om hoeven vragen. Vooral als je het weet, dan is het toch een kleine moeite om het geld te storten of terug te geven. Ik vind dat niet zeuren.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» geskimd hoe lang duurt het voor je het geld terug hebt?
» Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?
» Pfff wat duurt wachten lang!!
» hoe lang wachten o pde arbo?
» Geld terug id-kaart
» Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?
» Pfff wat duurt wachten lang!!
» hoe lang wachten o pde arbo?
» Geld terug id-kaart
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: