Hoeveel verschillende vloeren?
+12
Parisienne
Suus
PrimaBella
Rush
piene1983
Shisha
Vanilla Queen
Sarah1985
rapa nui
ekiaam87
Prosecco
Zininzon
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoeveel verschillende vloeren?
Hoeveel verschillende vloeren hebben jullie in huis? Ik heb op de benedenverdieping lamelparket, licht eiken (whitewash), ook in de keuken (voor de keuken ligt een lange mat, zodat de houten vloer daar niet vies wordt) en op de bovenverdieping heb ik grijs laminaat. De badkamervloer is donkergrijs en de wc vloer is nog wit, maar wordt hetzelfde als die van de badkamer. Nou gaan we de zolder afwerken, en ook daar moet nog een vloer in. Er ligt nu vloerbedekking, die blijft liggen als ondervloer. Daarop wil ik ook laminaat leggen. Ik heb nog een heleboel laminaat liggen wat in het huis lag toen ik het kocht. Maar dat vind ik dus heel lelijk. Ik vind het ook te druk als er op elke verdieping iets anders ligt, dus ik zou het liefst dezelfde vloer willen als de bovenverdieping. Alleen die was vrij duur en er zijn ook andere opties, bv een goedkope laminaat of van die laminaattegels.
Mijn vriend (het wordt zijn kantoor) vindt op zich alles wel prima. Maar als ik kijk naar de spullen die er in komen te staan, zou een bruine laminaat het mooist zijn denk ik. Vinden jullie het te druk om op de zolder weer een andere vloer te leggen dan beneden en boven?
Mijn vriend (het wordt zijn kantoor) vindt op zich alles wel prima. Maar als ik kijk naar de spullen die er in komen te staan, zou een bruine laminaat het mooist zijn denk ik. Vinden jullie het te druk om op de zolder weer een andere vloer te leggen dan beneden en boven?
Gast- Gast
Re: Hoeveel verschillende vloeren?
In de keuken liggen bruine tegels. Mijn keuken is half open, dus ligt tegen de vloer van de woonkamer aan, waar laminaat ligt. Vanuit de woonkamer ga je naar de hal, waar antraciet tegels liggen. Met de deur dicht zie je dit niet. In het toilet en de trapkast liggen de zelfde grijze tegels als in de hal (doorbetegeld).
Boven ligt op de overloop bruine vloerbedekking en in alle slaapkamers hetzelfde laminaat. In de badkamer de zelfde antracieten tegels als in de hal en toilet beneden.
Op zolder ligt overal hetzelfde zeil.
Boven ligt op de overloop bruine vloerbedekking en in alle slaapkamers hetzelfde laminaat. In de badkamer de zelfde antracieten tegels als in de hal en toilet beneden.
Op zolder ligt overal hetzelfde zeil.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ik mijn hele appartement dezelfde vloer liggen, behalve in de wc en badkamer. In de badkamer zat al een granieten vloer, en in de wc liggen antraciet kleurige tegels. Als ik mijn badkamer verbouw dan wil ik diezelfde tegels daar ook.
Zeker als het verschillende verdiepingen zijn vind ik andere vloeren wel kunnen hoor.
Zeker als het verschillende verdiepingen zijn vind ik andere vloeren wel kunnen hoor.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
4:
Woonkamer & Hal laminaat
Slaapkamer & Studeerkamer vloerbedekking
Keuken zeil
WC en Badkamer tegels
Woonkamer & Hal laminaat
Slaapkamer & Studeerkamer vloerbedekking
Keuken zeil
WC en Badkamer tegels
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het niet erg als er op elke verdieping een andere vloer ligt. Ik heb beneden een eikenkleurige PVC vloer. Het toilet beneden en de badkamer boven zijn betegeld. De trap van beneden naar de 1e verdieping heeft dezelfde vloerbedekking als de hele 1e verdieping. Op de zolder heb ik weer een goedkopere maar wel sterke vloerbedekking. Stoort mij absoluut niet en is ook niet druk. Ik zou het wel druk vinden als je op de 1e verdieping in bv elke kamer een andere kleur vloerbedekking doet.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
badkamer/keuken/bijkeuken zelfde
Beneden en boven zelfde laminaat
Wc andere vloer
Inloopkast andere
dus 4
Beneden en boven zelfde laminaat
Wc andere vloer
Inloopkast andere
dus 4
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Het kan per verdieping anders zijn, want het valt niet zo heel erg op. Ik vind het zelf het mooiste als er eenheid is, en dat is dus met dezelfde vloer.
Wij hebben overal hetzelfde, alleen in de badkamer tegels. We gaan overal nieuwe vloeren leggen en dat wordt dan in de keuken/badkamer met (dezelfde) tegels & verder in alle kamers dezelfde kleur laminaat.
Wij hebben overal hetzelfde, alleen in de badkamer tegels. We gaan overal nieuwe vloeren leggen en dat wordt dan in de keuken/badkamer met (dezelfde) tegels & verder in alle kamers dezelfde kleur laminaat.
Gast- Gast
Ik heb 1 zelfde laminaat gekocht voor de huiskamer, gang en slaapkamer. Vind ik ook rustiger ogen inderdaad. De keuken, badkamer en wc heb ik gelaten zoals ze zijn, alle 3 ook hetzelfde en even lelijk
Gast- Gast
Twee. Laminaat door het hele huis en een tegelvloer in de badkamer.
Gast- Gast
In de woonkamer, keuken, hal en slaapkamer hetzelfde laminaat. En in de badkamer gewoon zwarte tegels.
Gast- Gast
ik woon gelijkvloers en heb in mijn hele huis het zelfde laminaat, incl toilet en badkamer. Badkamer heb een douchecabine. Heb nog 3 pakketten extra liggen voor als mijn wasmachine opeens gaat lekker ofzo. Ik heb echt een bloedhekel aan een tegeltjes vloer
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Wij hebben beneden lamelparket, in de keuken, wc en badkamers tegels en de rest van het huis laminaat.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Wij hebben straks beneden een houten vloer, in de wc en de badkamer komen dezelfde tegels op de vloer. De bovenverdieping komt laminaat en de zolder komt in het was gedeelte vinyl en op Lise's kamer is het even afwachten of mensen hier de vloer overnemen, zo niet dan komt deze vloer op Lise's kamer. En anders wordt het dezelfde als de bovenverdieping.
Gast- Gast
Wij hebben donker laminaat in de woonkamer en keuken en de 2 hallen, en licht laminaat in de slaapkamers. Tegels in de wc en badkamer.
Gast- Gast
Wij hebben op de benedenverdieping donkerbruin eikenhout, in het toilet en de badkamer boven witte tegels, op de tussenverdieping ligt een lichte kleur laminaat en op de zolder ligt tot slot een nog lichtere kleur laminaat. Als je een appartement bewoont zou het wellicht mooier zijn om door het hele appartement dezelfde vloer of niet meer dan 1 wisseling te hebben, in een huis met meerdere verdiepingen vind ik het niet storend.
Een andere opmerking die ik toch even wil maken, vloerbedekking als ondervloer is geen ideale ondervloer. Het kan wel, wij hebben het ook een poos gehad en het is niet erg. Toch is het wat betreft de hygiene en de levensduur van het laminaat niet ideaal. Neem het mee in je overweging, folie en een set groene vloerplaten is niet de duurste aanschaf en zo gelegd.
Een andere opmerking die ik toch even wil maken, vloerbedekking als ondervloer is geen ideale ondervloer. Het kan wel, wij hebben het ook een poos gehad en het is niet erg. Toch is het wat betreft de hygiene en de levensduur van het laminaat niet ideaal. Neem het mee in je overweging, folie en een set groene vloerplaten is niet de duurste aanschaf en zo gelegd.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
In de bijkeuken, op de overloop en de logeerkamer ligt tapijt. In de woonkamer, hal, slaapkamer beneden en keuken ligt een eiken laminaat vloer. In de douche en toilet liggen tegels, maar niet dezelfde. In het vertrek van de kat ligt lichtkleurig laminaat en op onze slaapkamer ligt grijs laminaat. Oh en in de kroeg ligt zeil.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
We hebben overal laminaat behalve op het toilet en de badkamer. Daar hebben we tegels (niet dezelfde)
Gast- Gast
Ik heb bewust verschillende vloeren in verschillende delen van het huis gedaan. Zolang ze bij elkaar passen vind ik dat zoveel mooier dan 1 vloer door het hele huis. En als het op verschillende verdiepingen is zouden ze voor mij niet eens heel erg bij elkaar hoeven passen.
Gast- Gast
Wij hebben op de benedenverdiepingen overal dezelfde witte tegels.
De wc heeft zwarte tegels en de badkamer nog van zo'n oude bruin/groene tegels. (dit moet ook nog zwart worden)
Op de bovenverdieping hebben we overal hetzelfde laminaat doorgetrokken.
Wij hebben er nu dus nog 4 maar dat moeten er 3 worden.
De wc heeft zwarte tegels en de badkamer nog van zo'n oude bruin/groene tegels. (dit moet ook nog zwart worden)
Op de bovenverdieping hebben we overal hetzelfde laminaat doorgetrokken.
Wij hebben er nu dus nog 4 maar dat moeten er 3 worden.
PrimaBella- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11
In onze badkamer en wc lagen al tegeltjes, deze zijn hetzelfde. In de keuken lagen ook al tegels, ongeveer dezelfde kleur als in de badkamer, maar dan veel grotere. Verder hebben we in de woonkamer en gang laminaat, in onze studeerkamer mooie planken (meegenomen uit ons vorige huis) en in onze slaapkamer en logeerkamer vloerbedekking.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
In de woonkamer en keuken ligt donker laminaat. In onze slaapkamer ligt donkerbruine vloerbedekking en in N.'s kamertje ligt zandkleurige vloerbedekking. Op de gang ligt ook vloerbedekking, maar dit is een gezamenlijke/gedeelde opgang, dus niet echt onderdeel van ons huis. Hier willen we binnenkort wel een nieuwe vloerbedekking neerleggen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb een eenkamerappartement. In beide hallen, inloopkast en woon/slaap/eetkamer ligt hetzelfde laminaat. Alleen in de badkamer liggen tegels.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
In de hal, woonkamer en boven ligt laminaat. De keuken heeft tegel laminaat.
In de wc, badkamer en de bijkeuken liggen tegels.
In de wc, badkamer en de bijkeuken liggen tegels.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
beneden:
parket in de huiskamer+keuken, witte tegels in gang, zwarte tegels op toilet.
bruine vloerbedekking op trap
donkerbruin laminaat op 2 kamertjes en overloop, licht bruin laminaat op 1 kamer (heb er achteraf wel spijt van dat ik die ook niet donkerbruin heb gedaan), en bruine tegels op badkamer
als ik het zo overlees lijkt het wel erg veel, terwijl het toch niet helemaal storend overkomt.
hoewel na de verbouwing hebben we beneden (huiskamer, keuken, gang en toilet) dezelfde grijze tegels
parket in de huiskamer+keuken, witte tegels in gang, zwarte tegels op toilet.
bruine vloerbedekking op trap
donkerbruin laminaat op 2 kamertjes en overloop, licht bruin laminaat op 1 kamer (heb er achteraf wel spijt van dat ik die ook niet donkerbruin heb gedaan), en bruine tegels op badkamer
als ik het zo overlees lijkt het wel erg veel, terwijl het toch niet helemaal storend overkomt.
hoewel na de verbouwing hebben we beneden (huiskamer, keuken, gang en toilet) dezelfde grijze tegels
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn nu een beetje bezig met oriënteren op vloeren, in ons nieuwe huis krijgen we op de benedenverdieping waarschijnlijk helemaal hetzelfde PVC en in het toilet tegels. Boven waarschijnlijk laminaat in een kleur dat lijkt op de PVC vloer beneden (PVC is vrij kostbaar om ook boven te leggen) en de badkamer boven krijgt waarschijnlijk dezelfde kleur tegels als het toilet beneden.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Vloeren
» pvc vloeren
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Verschillende looks
» pvc vloeren
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Verschillende looks
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: