Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

pvc vloeren

5 plaatsers

Ga naar beneden

pvc vloeren Empty pvc vloeren

Bericht  Davinia di 29 nov 2011 - 5:19

Op di moment zijn vriendje en ik ons flink aan het oriënteren op een vloer voor de benedenverdieping.
We hebben daar vloerverwarming, dus het moet wel geschikt zijn.
Vanmorgen ben ik wezen kijken bij pvc vloeren, maar ik schrok daar toch wel van de prijs zeg! Embarassed
Heeft er iemand ervaring met deze vloeren? Ze zijn niet glad, maar beetje geribbeld. Ik loop hele dag op blote voeten/sokken door het huis, voel je die ribbels dan niet overduidelijk zitten?

Mijn voorkeur gaat op dit moment naar laminaat, heb al bij de plaatselijke bouwmarkt om tips gevraagd en die hadden speciale ondervloer en ook laminaat wat geschikt is voor vloerverwarming, maar vriendje gaat toch liever voor pvc. Maarja, die prijs he..
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

pvc vloeren Empty Re: pvc vloeren

Bericht  rapa nui di 29 nov 2011 - 7:05

Zijn daar niet verschillende merken met verschillende prijzen in? Ik heb zelf een duurdere PVC vloer van het merk Design Flooring en die is ook gelegd door de leverancier. Metroflor is ook een bekend merk en ik zie hier in de buurt bedrijven ook wel regelmatig komen met aanbiedingen. Maar is wel duurder dan laminaat, je kunt het denk ik beter vergelijken met een houten vloer. Ik heb wel iets relief zodat het meer op echt hout lijkt maar dat voel je niet echt bij het lopen. Maar je hebt natuurlijk zo veel soorten. Het dure van een PVC vloer zit hem vooral in het leggen, arbeid maakt het duur. Vrienden van me (wel handige klusser en zzp-er in de bouw) heeft het zelf gelegd en dat hoor ik wel meer maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Voordeel van PVS ten opzichte van laminaat zou zijn dat het zachter en warmer aanvoelt en dat het meer geluid opneemt dus dat het niet zo hol klinkt in je kamer, dat als je er iets hards op laat vallen het niet knapt wat je bij laminaat misschien wel zou krijgen. Gaat 15 tot 20 jaar mee afhankelijk van de dikte van het laagje dat er op zit.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 7:21

Wij hebben eerst ook gekeken naar pvc, maar het "glimt" mij teveel, daardoor hebben wij dus voor hout gekozen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 7:28

PVC is inderdaad erg duur, maar kwalitatief ook érg goed. PVC beschadigd echt niet, nooit. Je kunt er met een hamer op timmeren en dan zie je nog niks. Achterover leunen met een stoel of baldadige kinderen zijn dus ook geen probleem. PVC vloeren vind ik mooier dan laminaat, het oogt ook veel meer als echt hout. PVC is ook heel onderhoudsvriendelijk.

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle di 29 nov 2011 - 10:42

Wij hebben het op het werk en ik vind het voor kantoor een mooie vloer maar thuis zal ik er niet zo snel voor kiezen, iets te plastic idd. Nou hebben wij op kantoor ook geen v-groef (wat ik altijd toch wel mooier vind als je voor een vloer met houtlook kiest), maar weet ook niet of dit mogelijk is met pvc?

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Paper Crown di 29 nov 2011 - 23:02

Coccinelle schreef:Wij hebben het op het werk en ik vind het voor kantoor een mooie vloer maar thuis zal ik er niet zo snel voor kiezen, iets te plastic idd. Nou hebben wij op kantoor ook geen v-groef (wat ik altijd toch wel mooier vind als je voor een vloer met houtlook kiest), maar weet ook niet of dit mogelijk is met pvc?

Eens..

Wij hebben gewoon laminaat op de vloer, dat is (mits de juiste ondervloer) echt perfect! Vraag goed na of je vloer ook een koelfunctie heeft, if so dan is een ondervloer voor laminaat echt heel duur!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Racinda wo 30 nov 2011 - 0:23

Coccinelle schreef:Wij hebben het op het werk en ik vind het voor kantoor een mooie vloer maar thuis zal ik er niet zo snel voor kiezen, iets te plastic idd. Nou hebben wij op kantoor ook geen v-groef (wat ik altijd toch wel mooier vind als je voor een vloer met houtlook kiest), maar weet ook niet of dit mogelijk is met pvc?

Oneens...

De standaard PVC vloeren zijn misschien plastic achtig maar die met o.a. hout look zijn prachtig. En super sterk, dat is voor mij het punt waardoor ik voor een PVC vloer ga. Prijzen liggen bij ons rond de 25-30 m2.
Ik heb eerst voor plavuizen gekeken en zat op dezelfde prijs dus het viel mij alles mee.
Racinda
Racinda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 40
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Davinia wo 30 nov 2011 - 3:03

Dank jullie voor je reacties!
Ik ben eerlijk gezegd nog maar bij 1 winkel wezen kijken en daar lagen de prijzen rond de 90 euro per vierkante meter. Vond dat eerlijk gezegd toch aardig duur! En ook vond ik het niet zo mooi, inderdaad beetje plasticachtig.
Maar misschien toch maar eens bij andere winkels verder gaan kijken of daar wel iets geschikts tussen zit voor ons dan.
Over laminaat heb ik me inderdaad al heel goed laten informeren smile
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Bericht  Coccinelle wo 30 nov 2011 - 4:08

Racinda schreef:

Oneens...

De standaard PVC vloeren zijn misschien plastic achtig maar die met o.a. hout look zijn prachtig. En super sterk, dat is voor mij het punt waardoor ik voor een PVC vloer ga. Prijzen liggen bij ons rond de 25-30 m2.
Ik heb eerst voor plavuizen gekeken en zat op dezelfde prijs dus het viel mij alles mee.

Wij hebben op kantoor een vloer met houtlook, en je voelt idd ook een structuur maar ik vind alle houtlook vloeren zonder v-groef gewoon niet mooi. Maar zoals ik al zei, ik weet niet of er ook pvc vloeren met v-groef te krijgen zijn, dat zal er vast een stuk beter uitzien.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven