Goede laminaat reiniger gezocht!!
+9
Parisienne
Flip Fluitketel
Sarah1985
Jerry
TwistedAngel
Prosecco
Pussycat
Rush
Woezies
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Goede laminaat reiniger gezocht!!
wie heeft DE tip?
Wij gebruiken al jaren blue wonder de groene fles voor het dweilen.
Nu hadden we in ons oude huis een laminaat vloer van een jaar of 10, die we nooit veeg en vlekvrij kregen, maar we dachten dat dat lag aan het feit dat de vloer gewoon af was.
Nu zijn we net verhuisd, ligt er een dure vloer in van een goed merk en nog zien we na het dweilen vegen/ strepen.
Blijkbaar ligt het dus aan het spul..
Dacht zelf aan HG, maar naar googlen blijkt dat dit heel agressief spul is, wat de toplaag beschadigt..
Dus wie oh wie heeft laminaat en met welk spul krijg je de vloer ook echt schoon??
Wij gebruiken al jaren blue wonder de groene fles voor het dweilen.
Nu hadden we in ons oude huis een laminaat vloer van een jaar of 10, die we nooit veeg en vlekvrij kregen, maar we dachten dat dat lag aan het feit dat de vloer gewoon af was.
Nu zijn we net verhuisd, ligt er een dure vloer in van een goed merk en nog zien we na het dweilen vegen/ strepen.
Blijkbaar ligt het dus aan het spul..
Dacht zelf aan HG, maar naar googlen blijkt dat dit heel agressief spul is, wat de toplaag beschadigt..
Dus wie oh wie heeft laminaat en met welk spul krijg je de vloer ook echt schoon??
Woezies- Fluisteraar
- Aantal berichten : 162
Punten : 276
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Goede laminaat reiniger gezocht!!
Ik gebruik gewoon allesreiniger en het wordt prachtig, zelfs op onze oude vloer.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Onze vloer blijft ook vlekkerig, heel irritant, maar heb nu die van Cillit Bang gehaald en daar lijkt het wel minder mee te zijn.
Met die van HG hou ik het ook namelijk!
Met die van HG hou ik het ook namelijk!
Gast- Gast
Ik 'durf' geen allesreiniger te gebruiken, lees daar ook veel negatieve ervaringen over..
Dat je daardoor een soort vettig laagje krijgt, en juist strepen/ vlekken.
Ga morgen eerst maar eens schoonmaakazijn kopen, lees dat dat ook goed moet werken..?!
Dat je daardoor een soort vettig laagje krijgt, en juist strepen/ vlekken.
Ga morgen eerst maar eens schoonmaakazijn kopen, lees dat dat ook goed moet werken..?!
Woezies- Fluisteraar
Droog je al na?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik haal m'n laminaat reiniger bij de Action, werkt prima voor die 2,50
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
van het weekend stond hier in de krant over een goedje wat bij de wibra verkocht werd moest je alleen enorm verdunnen anders was het te agressief.. ik dweil tegenwoordig weer ouderwets op m'n knieën en meteen na drogen met een keukendoek
TwistedAngel- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10
en vooral niet teveel reiniger erin gooien. Wij gebruiken ook blue wonder en hebben geen strepen. Ook hebben we deze:
Gekregen bij de carpet right. Werkt ook prima!
Gekregen bij de carpet right. Werkt ook prima!
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
hara, of andy vloer reiniger
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Ik gebruik Citronel en dweil niet te nat dan heb ik er meestal geen last van.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Het scheelt ook heel erg welke dweil je gebruikt. Sommige dweilen/moppen laten strepen achter. Ik heb eigenlijk ook geen goede dweil, daarmee zie je teveel strepen. Maar hier is het met N. zo snel weer vies dat ik besloten heb me daar niet meer druk om te maken
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
+1, alleen hebben wij parket (boven wel laminaat). Onze parket gaat er heel mooi van glanzen.Prosecco schreef:Ik haal m'n laminaat reiniger bij de Action, werkt prima voor die 2,50
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Voor mij ligt het eraan met welk soort laminaat ik te maken heb. Mijn Quickstep vloer heeft niet altijd een reiniger nodig. Want na een paar keer met laminaatreiniger van Quickstep te hebben gereinigd, moet ik hem absoluut met alleen water reinigen. Hij wordt namelijk wat vettig van die reiniger, na te veel gebruik.
Mijn andere vloer, in het vorige huis, kon ik niet dweilen met allesreiniger, niet met alleen water en dus gebruikte ik voor die vloer altijd een scheutje Ammonia in het water. Streeploos. Ook al ruikt Ammonia niet zo heel erg fris. Het hielp echt heel erg goed.
Mijn andere vloer, in het vorige huis, kon ik niet dweilen met allesreiniger, niet met alleen water en dus gebruikte ik voor die vloer altijd een scheutje Ammonia in het water. Streeploos. Ook al ruikt Ammonia niet zo heel erg fris. Het hielp echt heel erg goed.
Gast- Gast
In in vorige huis hadden we ook laminaat en gebruikte ik Pledge om te dweilen. M'n vloer werd er altijd heel mooi van, zonder strepen. Nu hebben we een houten vloer en die dweil ik ook met Pledge, prima spul.
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Dit is echt topspul en gebruiken wij altijd voor onze laminaatvloer (2x per week). En blinken dat hij doet na het dweilen !
Gast- Gast
Dank voor alle antwoorden!
Heb gisteren gedweild met alleen heet water en de vloer ziet er al stukken beter uit!
Vanmorgen heb ik even gebeld met de winkel waar we de vloer weg hebben, en die adviseerde om juist geen reinigers te gebruiken! Het liefst met schoon water dweilen en anders een scheutje schoonmaakazijn erin.
Dus dat gaan we maar proberen!
Heb gisteren gedweild met alleen heet water en de vloer ziet er al stukken beter uit!
Vanmorgen heb ik even gebeld met de winkel waar we de vloer weg hebben, en die adviseerde om juist geen reinigers te gebruiken! Het liefst met schoon water dweilen en anders een scheutje schoonmaakazijn erin.
Dus dat gaan we maar proberen!
Woezies- Fluisteraar
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Ik heb DE tip. Ik werd super geïrriteerd van die strepen op de vloer na het dweilen. Iemand vertelde mij toen om in gewoon heet water een ui te vierendelen. Glasvezeldoek of dweil en gewoon dweilen en laten drogen, geen streep te zien, stinkt niet en ook niet onprettig: het kost bijna niks!
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Goede logeercombi gezocht (bed/onderschuifbed oid)
» Goede BH gezocht..
» Goede virusscanner gezocht
» stoom reiniger werkt dat handig?
» Grijs laminaat
» Goede BH gezocht..
» Goede virusscanner gezocht
» stoom reiniger werkt dat handig?
» Grijs laminaat
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: