Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Te druk, doe mezelf tekort. Help!

4 plaatsers

Ga naar beneden

Te druk, doe mezelf tekort. Help! Empty Te druk, doe mezelf tekort. Help!

Bericht  SoGood vr 13 jan 2012 - 2:14

Voor 2012 had ik mezelf een rustiger jaar voorgenomen: Vaker 'nee' zeggen. Minder afspreken, niet naar feestjes gaan waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb en vaker tijd voor mezelf.

Alleen gaat het al he-le-maal mis! Ik sta al t/m april volgepland. Ik vind het moeilijk om een goede balans te vinden. Sommige feestjes heb ik al afgebeld maar dat vind ik moeilijk. Zeker als er een sms'je achteraan komt, "Nou dan moeten we binnenkort maar lunchen!" Even een lunch aan de andere kant van het land, tussen m'n andere lunches en diners en feestjes plannen. Ik heb ook nog een volledige baan en een studie! Ook ben ik maar even ceremoniemeester geworden, ook zoiets leuks en tijdrovend.

Nu komt er bijvoorbeeld weer een feestje aan waar ik vorig jaar en het jaar daarvoor ook al niet geweest ben. Hoe pak ik dit aan? Ik wil wel mijn sociale contacten onderhouden maar aangezien ik best veel sociale contacten heb vind ik dat moeilijk, ik doe mezelf tekort. Schrappen in sociale contacten wil ik liever niet, de meesten zijn belangrijke vriendinnen van me. Nog een probleem is dat ze door het hele land wonen, even een uurtje ergens heen gaan is moeilijk. Iemand tips?!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te druk, doe mezelf tekort. Help! Empty Re: Te druk, doe mezelf tekort. Help!

Bericht  Minx vr 13 jan 2012 - 2:20

Waarom moet jij altijd naar hun toe?? Ik heb ook moeite met nee zeggen. En heb het ook behoorlijk druk af en toe. Hoe ik het dan op probeer te lossen is door wat vriendinnen tegelijk uit te nodigen.
Volgende week heb ik een verjaardag van een vriendin van mij op zaterdagavond. Zij woont ook een behoorlijk stuk weg dus moet ik al zo'n anderhalf uur heen en terug reizen. Ik had gezegd te komen tot ik later bedacht dat het helemaal niet handig is. Heb nu dus beloofd op haar verjaardag zelf even te komen. Dan kan ik op een tijdstip er heen dat het mij uit komt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te druk, doe mezelf tekort. Help! Empty Re: Te druk, doe mezelf tekort. Help!

Bericht  Tinus vr 13 jan 2012 - 3:10

Zijn de vriendinnen die je hebt ook vriendinnen van elkaar? Anders zou je het inderdaad samen kunnen voegen zoals Fairytaile al zei. Gewoon met een clubje gaan lunchen!
En ja, nee zeggen is voor mij ook heel lastig. Ik zou ook niet goed weten hoe je dat aan zou moeten pakken.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Te druk, doe mezelf tekort. Help! Empty Re: Te druk, doe mezelf tekort. Help!

Bericht  Le Chat Noir zo 15 jan 2012 - 3:58

-Tijd afblokken in je agenda, bijvoorbeeld 1 avond in de week, waarin je helemaal niets doet
-Niet direct ja zeggen op een uitnodiging, maar aangeven dat je even moet kijken of het lukt en we nog op terugkomt
-1 of 2 sociale activiteiten op een dag ipv alles proberen te combineren, mensen vinden het vaak ook niet leuk als je maar even op een feestje kunt zijn omdat je er nog 3 hebt
- wie het eerst komt wie het eerst maalt; als je al iets hebt afgesproken en er komt iets bij; dan kan dat gewoon niet
-Zelf meer plannen op dagen en tijden dat het jou uitkomt ipv afwachten tot een ander met een voorstel komt
-Jezelf de vrijheid geven om ook eens iets af te zeggen als je voelt dat het die week even genoeg is geweest

Weet niet of je er iets aan hebt?!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te druk, doe mezelf tekort. Help! Empty Re: Te druk, doe mezelf tekort. Help!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum