Allereerste boodschappenlijstje
+3
Inge
rapa nui
Moonlight
7 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Allereerste boodschappenlijstje
Smikkell schreef:Ik durfde het niet te vragenrapa nui schreef:Gisele schreef:Wat ik persoonlijk erg handig vond waren kookzout en 'eitjeszout'.
Wat is het verschil?
Het pakje. De grote is rood, de kleine is blauw. De ene is om aardappelen mee te koken, de ander om een eitje mee te bezouten. Dat weet toch iedereen.
Gast- Gast
Smikkell schreef:keukenzout en tafelzout, het is beide het zelfde hoor.
Maar daarom kreeg ik beiden wel, drie jaar geleden, net als suiker voor visite voor in hun koffie. En ik doe heel netjes de zout voor de aardappelen uit de grote pot en zout mijn eitje met de keline pot.
Gast- Gast
Vergeet lullige dingen zoals vuilniszakken en wc papier niet. Is zo vervelend als je zonder zit!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben weinig opbergruimte, dus hier niet echt voorraad.
Wat wij als eerste gekocht hadden waren spullen om onze verhuishulp te kunnen voor zien. Dus koffie/ thee, koffiemelk, suiker, koekjes, frisdrank, broodjes en beleg en dat was het eigenlijk wel.
En inderdaad schoonmaakmiddel, afwasmiddel, vuilniszakken, wc-papier.
De rest kopen we inderdaad nog steeds gewoon als we het nodig hebben. Wij hebben nu nog steeds niet echt voorraad, al hebben we eigenlijk altijd wel rijst in huis en ligt er ook wel pasta, bloem, uien en knoflook en zit er altijd wel wat van vlees in ons kleine vriesvakje en iets van groenten en we hebben pakjes melk achter de hand maar dat is het eigenlijk wel. Dus een pannekoek lukt altijd nog wel.
Het scheelt misschien ook wel dat wij niet uit pakjes, zakjes of potten eten, dus dat soort dingen kopen wij ook niet groot in in de aanbieding.
Wat wij als eerste gekocht hadden waren spullen om onze verhuishulp te kunnen voor zien. Dus koffie/ thee, koffiemelk, suiker, koekjes, frisdrank, broodjes en beleg en dat was het eigenlijk wel.
En inderdaad schoonmaakmiddel, afwasmiddel, vuilniszakken, wc-papier.
De rest kopen we inderdaad nog steeds gewoon als we het nodig hebben. Wij hebben nu nog steeds niet echt voorraad, al hebben we eigenlijk altijd wel rijst in huis en ligt er ook wel pasta, bloem, uien en knoflook en zit er altijd wel wat van vlees in ons kleine vriesvakje en iets van groenten en we hebben pakjes melk achter de hand maar dat is het eigenlijk wel. Dus een pannekoek lukt altijd nog wel.
Het scheelt misschien ook wel dat wij niet uit pakjes, zakjes of potten eten, dus dat soort dingen kopen wij ook niet groot in in de aanbieding.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Kijk, hier heb ik wat aan! De basis dingen die inderdaad niet kunnen en mogen ontbreken. Zeker niet als ik wil gaan koken ook
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Ik zou gewoon pasta, couscous en rijst kopen en wat pastasaus(deze week nog 1+1 bij ah). En wat vlees wat je veel gebruikt voor in de vriezer. Verder zou ik het gewoon bij de weekboodschappen doen. Bespaard je een boel geld. Ik heb allerlei potjes op voorraad maar die kan ik na een half jaar meestal wel weggooien.
Kruiden krijg je al en kun je hier ook wel meenemen.
Ik heb ook nog wel een paar goede rode wijnen staan, als je daar drinkers voor hebt.
Ik heb ook nog wel een paar goede rode wijnen staan, als je daar drinkers voor hebt.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Nois schreef:Ik zou gewoon pasta, couscous en rijst kopen en wat pastasaus(deze week nog 1+1 bij ah). En wat vlees wat je veel gebruikt voor in de vriezer. Verder zou ik het gewoon bij de weekboodschappen doen. Bespaard je een boel geld. Ik heb allerlei potjes op voorraad maar die kan ik na een half jaar meestal wel weggooien.
Kijk eens aan, ik ga vrijdag wel ff een lijstje met je maken
Moonlight- Prater
Ik zou zeker voor de kruiden gaan, is ook het eerste wat ik gekocht heb toen ik vaker bij mijn vriend ging koken haha, snap nog steeds niet hoe die jongen het voor elkaar kreeg om te koken zonder kruiden.
Wat ik zelf trouwens lekkerder vind dan gewoon zout is het groffe zeezout. Kan ik op de een of andere manier toch beter doseren.
en koffiemelk zou ik bijvoorbeeld in van de kleine cupjes doen.
Ook vind ik een pak houdbare melk en een pak bloem erg handig. En vooral ook niet te vergeten eieren
Wat ik zelf trouwens lekkerder vind dan gewoon zout is het groffe zeezout. Kan ik op de een of andere manier toch beter doseren.
en koffiemelk zou ik bijvoorbeeld in van de kleine cupjes doen.
Ook vind ik een pak houdbare melk en een pak bloem erg handig. En vooral ook niet te vergeten eieren
Laatst aangepast door Fairytale op vr 13 jan 2012 - 3:30; in totaal 1 keer bewerkt
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Fairytale schreef:Ik zou zeker voor de kruiden gaan, is ook het eerste wat ik gekocht heb toen ik vaker bij mijn vriend ging koken haha, snap nog steeds niet hoe die jongen het voor elkaar kreeg om te koken zonder kruiden.
Ja heb ook aan een vriendin kruiden gevraagd kon zo ff snel niets bedenken haha en het mochten geen accessoires zijn dus ja dan maar dat. Ook erg fijn om te krijgen
Moonlight- Prater
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Brits boodschappenlijstje
» Mijn allereerste...
» Nav, je allereerste forumnaam
» Show de allereerste foto!
» Het allereerste fototopic op het nieuwe forum!
» Mijn allereerste...
» Nav, je allereerste forumnaam
» Show de allereerste foto!
» Het allereerste fototopic op het nieuwe forum!
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: