Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Allereerste boodschappenlijstje

+3
Inge
rapa nui
Moonlight
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Allereerste boodschappenlijstje Empty Allereerste boodschappenlijstje

Bericht  Moonlight do 12 jan 2012 - 10:40

Eind deze maand ben ik dan echt het huis uit, en ik zit me af te vragen wat voor boodschappen ik nou moet doen? Ik wil niet meteen aan 400 euro boodschappen kopen incl. voorraad meteen hebben etc. Maar wel gewoon dingen die je nodig hebt en langer kunt bewaren...

Iemand enig idee wat de allereerste boodschappen kunnen zijn? Of gewoon voor een week boodschappen halen en zo langzaamaan je voorraad opbouwen? Weet het toch niet terwijl ik heus wel tig keer boodschappen heb gedaan voor vaders Very Happy
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Allereerste boodschappenlijstje Empty Re: Allereerste boodschappenlijstje

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 10:42

Ik denk dat je die voorraad vanzelf opbouwd, iedere keer als je boodschappen doet en iets maakt. Het groeit.
Natuurlijk kun je peper, zout, olie enz al de eerste keer kopen, maar de rest komt allemaal vanzelf.

Edit: nou, niet vanzelf als in wakker worden, kastje open maken en alles daar vinden natuurlijk Wink

Gast
Gast

Bericht  Moonlight do 12 jan 2012 - 10:45

Ja en diepvries artikelen zoals vlees enzo of pizza, groente etc. Inderdaad daar had ik nog niet aan gedacht. Moet ook rijst, spaghetti en dan idd olijfolie, zonnebloem olie en kruiden krijg ik van een vriendin als housewarming gift hahah ze vroeg iets wat ik echt nodig had en mochten geen accessoires zijn Very Happy

haha nee idd niet vanzelf nee, was dat maar zo Allereerste boodschappenlijstje 394967
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 10:46

Ik zou beginnen met een goede basis

Rijst
Aardappelen
Pasta
Pastasaus
Frisdrank
Koffie
Thee
Suiker
Kruiden
Boter
Vleeswaren
Brood
Afbakbrood
etc.

Wasmiddel
Wasverzachter
Afwasmiddel
Vaatwastabletten (als je vaatwasser hebt)
WC papier
Keukenpapier

En dan gewoon steeds weekboodschappen en als je iets voor het eerst kookt heb je vanzelf daar producten van over, zoals bouillonblokjes, of wat dan ook.

Gast
Gast

Bericht  rapa nui do 12 jan 2012 - 10:51

Je hebt natuurlijk de basisvoorraad aan dingen buiten je weekboodschappen en die zou ik eens op de rij zetten door bv eens uitgebreid een supermarkt door te lopen, de voorraad thuis te bekijken en al die dingen op te schrijven. Dan denk ik aan dingen als kruiden, specerijen, zout, schoonmaakmiddelen, keukenrollen, toiletpapier, boterhamzakjes, alu.folie, koffie, thee, bloem, suiker, pasta, rijst etc. De rest kun je misschien wel per week kopen, of nadenken wat je de eerste week wil eten. Ik heb indertijd wel alvast een voorraad gekocht van dingen die me handig leken als maaltijdmixen, blik soep, potten groente ed (vooral nu met de 1+1 gratis aanbiedingen) maar blijkt in de praktijk wel dat ik in mijn uppie toch weer andere dingen eet als dat we bij mijn ouders gewend waren, dus deel van die spullen heb ik tegen de tijd dat de datum afliep maar weggegeven aan mijn ouders ivm voor mij niet zo praktisch ivm te grote verpakking etc.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 10:51

Moonlight schreef:Ja en diepvries artikelen zoals vlees enzo of pizza, groente etc. Inderdaad daar had ik nog niet aan gedacht. Moet ook rijst, spaghetti en dan idd olijfolie, zonnebloem olie en kruiden krijg ik van een vriendin als housewarming gift hahah ze vroeg iets wat ik echt nodig had en mochten geen accessoires zijn Very Happy

haha nee idd niet vanzelf nee, was dat maar zo Allereerste boodschappenlijstje 394967
Dingen als rijst en pasta koop je wanneer je van plan bent daar iets mee te maken lijkt me. Diepvries hoeft ook niet meteen vol te zijn. Misschien kun je wachten tot er een mooie aanbieding is voor vlees, pizza enz.

Het beste werk denk om alles meteen op te schrijven wanneer je misgrijpt.

Gast
Gast

Bericht  Moonlight do 12 jan 2012 - 10:56

Ja inderdaad Pippa dat is wel een goed lijstje. Vaatwasser heb ik niet en wassen doe ik voorlopig nog thuis omdat ik mijn vaders was blijf doen aangezien hij dat echt niet alleen kan smile

Maar de basisdingen is een goed idee. Heb gelukkig alle schoonmaakmiddelen, en WC blokjes etc. WC papier en keukenrol moet ik inderdaad weer even aanschaffen dat is met klussen opgegaan haha.

Zal volgende week eens beginnen met wat dingetjes in te slaan zodat ik dat niet hoef te doen als ik er net een dag in zit. Wel leuk allemaal, en denk inderdaad ook Rapa Nui dat ik heel andere dingen zal eten als dat ik thuis deed.

Als ik het zo bekijk heb ik qua frisdranken niet veel nodig behalve als er visite komt. Zelf drink ik het amper. Maar moet nu echt maar eens de supermarkt blaadjes doorbladeren want die gooide ik altijd meteen de papierbak in Allereerste boodschappenlijstje 561177
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 10:57

Wij hebben ook dingen in huis die we nooit gebruiken, maar speciaal voor visite, zoals koffiemelk. Is gewoon fijn/handig om dingen op voorraad te hebben zodat je niet gelijk mis grijpt.

Gast
Gast

Bericht  Moonlight do 12 jan 2012 - 10:58

Smikkell schreef:
Moonlight schreef:Ja en diepvries artikelen zoals vlees enzo of pizza, groente etc. Inderdaad daar had ik nog niet aan gedacht. Moet ook rijst, spaghetti en dan idd olijfolie, zonnebloem olie en kruiden krijg ik van een vriendin als housewarming gift hahah ze vroeg iets wat ik echt nodig had en mochten geen accessoires zijn Very Happy

Dingen als rijst en pasta koop je wanneer je van plan bent daar iets mee te maken lijkt me. Diepvries hoeft ook niet meteen vol te zijn. Misschien kun je wachten tot er een mooie aanbieding is voor vlees, pizza enz.

Het beste werk denk om alles meteen op te schrijven wanneer je misgrijpt.

Rijst en pasta is altijd wel handig en blikgroenten ook wel just in case smile Ben wel een rijst mens als ik het zo bekijk Very Happy

Ja idd Pippa, en zelf drink ik ook geen koffie maar toch altijd handig om in huis te hebben als je onverwachts visite krijgt. Zelfde geldt voor wijn, bier etc.
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 10:58

Pippa, maar op jou lijstje staan dingen die persoonlijk en niet lang houdbaar zijn. Bijvoorbeeld afbakbrood. Dat ik niet echt iets dat je in standaard in huis moet hebben vind ik. Ik heb het trouwens nooit in huis Wink Vleeswaren vind ik ook iets van de standaard weekboodschappen en aardappels in huis hebben op het moment dat je ze niet gebruikt lijkt me ook niet handig.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 11:00

Tja, dat is persoonlijk. Het is ideaal als je ineens geen brood meer in huis hebt oid, en het is máánden houdbaar. Aardappelen zijn ook een tijd houdbaar en meeste mensen eten dat toch wel regelmatig. Maar het zijn ook maar tips, ze hoeven niet gebruikt te worden natuurlijk.

Tip voor koffie: die van de HEMA is erg lekker, en kost 1 euro per zak.

Gast
Gast

Bericht  Moonlight do 12 jan 2012 - 11:04

Hier thuis bewaard mijn vader ook brood in de vriezer ligt altijd voorraad in smile erg handig en als je iedere ochtend hetgeen pakt wat je nodig hebt, eet je nooit oud brood zeg maar. Altijd lekker vers. En afbakbroodjes kunnen ook de vriezer in toch als ik me niet vergis?

Leuk even brainstormen, heb dingen voorbij zien komen waarvan ik dacht: oh ja! Ga dan morgen eens even bij de Hema langs voor een zak koffie. Heb een grote voorraad kast dus moet goed komen:D

Nog meer tips zijn welkom natuurlijk. Vleeswaren eet ik niet heel veel moet ik zeggen, ben een hagelslagmonster
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 11:06

Dan zou ik hagelslag halen als ik jou was Very Happy Haha!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 11:06

Koffie is ook niet heel lang houdbaar, toch? Als het open is. Ik weet niet hoe vaak je visite krijgt die koffie drinkt?
Hier wordt alleen thee geschonken, meer heb ik niet in huis. Ik drink zelf alleen thee (en alcohol Wink ).

Gast
Gast

Bericht  rapa nui do 12 jan 2012 - 11:07

Hoeft natuurlijk niet meteen maar ik ben trouwens ook eens door de Action gegaan voor die dingen die op zich ook wel handig zijn om in huis te hebben en ik zelf niet had ivm bv. algemeen gebruik door iedereen thuis als bv een rol plakband, schaar, nietapparaat, nietjes, enveloppen, lijm, keukenfolie, alu. folie, keukensponsjes, wasknijpers, e.d. Heb je uiteraard niet meteen nodig maar was voor mij wel handig om in huis te hebben, had dit trouwens op een Sinterklaaslijstje gezet maar is anders misschien wel handig om te vragen als mensen je nog wat willen geven.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 11:07

Pippa schreef:Dan zou ik hagelslag halen als ik jou was Very Happy Haha!
Schep.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 11:07

Smikkell schreef:
Pippa schreef:Dan zou ik hagelslag halen als ik jou was Very Happy Haha!
Schep.

Of scherp Wink

Gast
Gast

Bericht  Inge do 12 jan 2012 - 11:08

Ik vond het super mijn 1e boodschappen :-)
Had dan ook fikse voorraad in geslagen!

Peper
Zout
Bouillonblokjes
(ik had verder flink wat kruiden gehaald, maak daar ook veel gebruik van)
Olijfolie
Bak en braad boter
Boter
Brood
Zoet / hartig beleg
Rijst
Pasta
Pakjes / zakjes kruidenmix (ik kookte toen nog vaak uit pakjes en zakjes en had met een aanbieding flink ingeslagen)
Koffie
Thee
Suiker
Koffiemelk
Potjes groente
Diepvriesgroente
Vlees voor in de vriezer
Diepvrieszakjes (vlees invriezen in porties)
Vuilniszakken
Aluminiumfolie
Wasmiddel / wasverzachter
Wcpapier
Schoonmaakspullen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 11:09

Inge schreef:Ik vond het super mijn 1e boodschappen :-)
Had dan ook fikse voorraad in geslagen!

Peper
Zout
Bouillonblokjes
(ik had verder flink wat kruiden gehaald, maak daar ook veel gebruik van)
Olijfolie
Bak en braad boter
Boter
Brood
Zoet / hartig beleg
Rijst
Pasta
Pakjes / zakjes kruidenmix (ik kookte toen nog vaak uit pakjes en zakjes en had met een aanbieding flink ingeslagen)
Koffie
Thee
Suiker
Koffiemelk
Potjes groente
Diepvriesgroente
Vlees voor in de vriezer
Diepvrieszakjes (vlees invriezen in porties)
Vuilniszakken
Aluminiumfolie
Wasmiddel / wasverzachter
Wcpapier
Schoonmaakspullen
Uien & knoflook heb ik standaard in huis.
Boulionblokjes

Gast
Gast

Bericht  Moonlight do 12 jan 2012 - 11:12

Hahaha dat zal een flinke rekening geweest zijn dan Inge of niet? Ben van plan om rustig aan te beginnen het heeft allemaal al genoeg gekost een eigen huisje Embarassed

Maar rapa nui, een schaar heb ik al enzo en inderdaad niet apparaat en dat soort dingen plakband etc zijn heel handig om te hebben. Zal sowieso een lijstje maken met de artikelen die hier genoemd zijn, toch dingen waarvan je denkt: oh ja! Maar alles is zo "vanzelfsprekend" hier thuis, dat ik er zelf gewoon niet bij nadenk haha

En inderdaad, hagelslag ligt als eerste in mijn karretjeAllereerste boodschappenlijstje 394967
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 11:15

Ik geloof niet dat ik echt startboodschappen heb gedaan. Ik schreef het op en kocht het zodra ik me iets bedacht of mis greep. Inderdaad omdat alles al duur genoeg was en bijv. plakband kopen terwijl ik die maand geen plakband gebruik was gewoon zonde van het geld op dat moment.

Ik heb geloof ik ook al heel lang het zelfde pak suiken. Zou dat nog doed zijn trouwens? Ik gebruik echt nooit suiker. Met een bus zout doe je ik ook wel meer dan 3 jaar.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 11:16

Wat ik persoonlijk erg handig vond waren kookzout en 'eitjeszout'.

De rest is echt heel erg persoonlijk. De eerste keer dat ik boodschappen ging doen, ging mijn vader mee. Hij betaalde het dan ook en ik kwam niet verder dan 15 euro. Allereerste boodschappenlijstje 394967 En wat ik had? Helemaal net niets. Wist ik veel hoe het werkte. Hij vroeg of ik Yogho wilde en ik mieterde een Yogho in mijn bak. We hebben zes ronden gedaan door de supermarkt en de gangen. Maar ik kon echt niets bedenken wat ik moest hebben. Daarna kreeg ik ook van hen nog een kerstpakket, met allemaal dingen die ik niet at. Dus was best wel leuk. Very Happy Zo lief ook, ze deden zo hun best.

Wat ik nu standaard in huis heb, kaas, vleeswaren, ketjap, sambal, peper, italiaanse kruiden en dat was het wel. De rest groeit vanzelf.

Gast
Gast

Bericht  rapa nui do 12 jan 2012 - 11:26

Het is natuurlijk wel handig om iets in huis te hebben voor de mensen die je huis willen bekijken/de eerste tijd op visite komen. Als die wel koffie gebruiken dan zou ik dat wel alvast in huis halen (als je tenminste een koffiezetapparaat hebt). Ik heb een kleine pot koffiemelkpoeder in huis omdat dat erg lang houdbaar is en ik zelf geen koffiemelk gebruik. Suikerklontjes doe ik ook jaren mee, komt alleen met een verjaardag of visite op tafel. Dus als er niemand in je nabije omgeving suiker gebruikt hoef je dat natuurlijk niet meteen in huis te halen. Ik had klontjes omdat die in een kerstpakket zaten maar op zich is gewone suiker wel net zo handig omdat je die wat makkelijker ook een keer in de yoghurt, bij het bakken of wat dan ook kunt gebruiken. Ik zou bier, wijn en frisdranken alleen de soorten in huis halen (en niet meteen veel) waarvan je weet dat de mensen die komen ze ook echt drinken. Ik zit bv nog met flessen wijn in huis omdat me dat wel handig leek om te hebben en ze in een aanbieding waren maar dat mijn vriendenkring geen wijn drinkt en ik geen fles wijn alleen voor mezelf open. Of dat je wat blikjes fris haalt of kleine flesjes zodat je niet meteen met een 1 1/2 liter fles zit die leeg moet. Prik gaat er best wel snel uit (uit ervaring als je zelf niet zoveel fris drinkt)
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  rapa nui do 12 jan 2012 - 11:28

Gisele schreef:Wat ik persoonlijk erg handig vond waren kookzout en 'eitjeszout'.

Wat is het verschil?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 11:36

rapa nui schreef:
Gisele schreef:Wat ik persoonlijk erg handig vond waren kookzout en 'eitjeszout'.

Wat is het verschil?
Ik durfde het niet te vragen laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen