Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

dierenarts

+2
Minx
Plien84
6 plaatsers

Ga naar beneden

dierenarts Empty dierenarts

Bericht  Plien84 do 12 jan 2012 - 7:57

.

Laatst aangepast door Plien84 op zo 1 sep 2013 - 1:43; in totaal 1 keer bewerkt

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dierenarts Empty Re: dierenarts

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 8:01

Gelukkig viel het mee! Het lijkt me niet echt makkelijk om urine te verzamelen trouwens, of ligt dat aan mij?

Gast
Gast

Bericht  Plien84 do 12 jan 2012 - 8:04

Eline schreef:Gelukkig viel het mee! Het lijkt me niet echt makkelijk om urine te verzamelen trouwens, of ligt dat aan mij?

Nou dat dacht ik dus ook. Ik zet morgenochtend een lege kattenbak neer, hopelijk gaat hij daar dan in plassen en dan kan ik het met een spuitje opzuigen. De andere kat moet dan maar boven anders weet ik nog niet wat van wie is.

Die urine moet dan ook nog binnen 4 uur bij de dierenarts zijn, even opletten dus.

Plien84
Prater
Prater

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 8:06

Daar schrik je ook wel van als je ineens hoort dat je kat zomaar dood neer kan vallen.. :shock:
Hoop dat je wat urine van 'm op kan vangen en dat er wat uit komt. Sterkte!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 8:07

Plien84 schreef:
Eline schreef:Gelukkig viel het mee! Het lijkt me niet echt makkelijk om urine te verzamelen trouwens, of ligt dat aan mij?

Nou dat dacht ik dus ook. Ik zet morgenochtend een lege kattenbak neer, hopelijk gaat hij daar dan in plassen en dan kan ik het met een spuitje opzuigen. De andere kat moet dan maar boven anders weet ik nog niet wat van wie is.

Die urine moet dan ook nog binnen 4 uur bij de dierenarts zijn, even opletten dus.

Dat is wel een goede inderdaad! Succes dierenarts 561177

Gast
Gast

Bericht  Minx do 12 jan 2012 - 8:10

Heb je nog wat ouder plastic tassen?? Katten zijn eigenwijze beesten en een lege kattenbak accepteren ze vaak niet. Als je dan wat verknipte plastic tassen er in legt dan gebruiken ze de bak sneller
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Lejow do 12 jan 2012 - 8:11

Wij kregen bij de dierenarts van die plastic bolletjes mee, dat neemt het urine niet op, maar de kat heeft wel het idee dat er iets in ligt. Kun je de urine zo tussen uit zuigen!

Sterkte trouwens, als het echt gruis blijkt te zijn, ben je nog wel even zoet..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Plien84 do 12 jan 2012 - 8:17

.

Laatst aangepast door Plien84 op zo 1 sep 2013 - 1:43; in totaal 1 keer bewerkt

Plien84
Prater
Prater

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 8:18

Dat is heftig. Ik heb er inmiddels 2 met gruis dus ik weet wat een ellende het is.
Sterkte ermee!

Gast
Gast

Bericht  Xanna do 12 jan 2012 - 8:18

Waarschijnlijk voor nu geen oplossing, maar misschien voor een volgende keer; er bestaan ook plastic kattenbak korrels. De kat van mijn ouders gaat dan gewoon op de bak, daarna is het een kwestie van zeven of met een spuitje de urine uit de bak halen. Die korrels kun je gemakkelijk reinigen en opnieuw gebruiken.

Edit: eens met lejow dus Wink

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  Plien84 do 12 jan 2012 - 8:19

Xanna schreef:Waarschijnlijk voor nu geen oplossing, maar misschien voor een volgende keer; er bestaan ook plastic kattenbak korrels. De kat van mijn ouders gaat dan gewoon op de bak, daarna is het een kwestie van zeven of met een spuitje de urine uit de bak halen. Die korrels kun je gemakkelijk reinigen en opnieuw gebruiken.

Ik probeer het morgen even met een lege bak, als dat niet lukt dan ga ik die korrels idd wel halen.

Plien84
Prater
Prater

Bericht  Lejow do 12 jan 2012 - 8:29

Plien84 schreef:Pas had ik de bak leggegooid om te verschonen maar er kwam even wat tussen, toen ik opkeek ging hij gewoon op de lege dus dat zal wel goedkomen. Ik heb er wel zoon plastic kattenbakzak in. Die bolletjes had de da het iid over maar volgens mij had hij die zelf niet...

In welk opzicht ben ik zoet als het gruis is??? met speciaal voer is een boel op te lossen toch?

Jup, dan moet het beestje eerst op speciaal vergruizend voer, dat mag alleen de kat met gruis hebben, en dan voor de rest van zeg maar altijd aan het voorkomende voer... Blaasgruis bij katers is veel gevaarlijker dan bij poezen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Plien84 do 12 jan 2012 - 8:31

Nou even afwachten maar, er is ook nog een kleine kans dat het "gewoon" een blaasontsteking is. Dan zou het na de antibioticakuur gewoon klaar zijn. Zijn blaas voelde namelijk wel gewoon heel klein.

Plien84
Prater
Prater

Bericht  Lejow do 12 jan 2012 - 8:54

Ik ga duimen voor jullie!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Plien84 do 12 jan 2012 - 8:55

Lejow schreef:Ik ga duimen voor jullie!!

Lief:) zal vast wel goedkomen, hij ligt nu lekker bij me te spinnen en te trappelen:)

Plien84
Prater
Prater

Bericht  pluisje do 12 jan 2012 - 10:23

Ik ken het. Ik kwam van de week thuis en Gizmo lag zielig op de grond wilde niet eten. En toen ik aan zijn buik zat schreeuwde hij het bijna uit. Naar de dierenarts. Door de blaasontsteking die hij had was zijn plasbuis dichtgeslipt. Hij is onder narcose gecatheteriseerd en moest een nachtje blijven. Nu is hij thuis met antibiotica en pijnstillers. Voor de zekerheid toch op blaasgruis voer gezet omdat hij 2 maanden terug ook al een blaasontsteking had.

Hij is nu alleen super misselijk van de antibiotica. Als hij al wat eet spuugt hij het na verloop van tijd weer uit. Hopelijk word jou kat er niet zo misselijk van.

Wat ik de vorige keer heb gedaan om urine op te vangen is gewoon een schoteltje onder zijn kont houden als hij ging plassen. Ging op zich best goed. Alleen is wel even opletten wanneer hij naar de bak gaat.

sterkte ermee
pluisje
pluisje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 14
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Plien84 do 12 jan 2012 - 10:32

pluisje schreef:Ik ken het. Ik kwam van de week thuis en Gizmo lag zielig op de grond wilde niet eten. En toen ik aan zijn buik zat schreeuwde hij het bijna uit. Naar de dierenarts. Door de blaasontsteking die hij had was zijn plasbuis dichtgeslipt. Hij is onder narcose gecatheteriseerd en moest een nachtje blijven. Nu is hij thuis met antibiotica en pijnstillers. Voor de zekerheid toch op blaasgruis voer gezet omdat hij 2 maanden terug ook al een blaasontsteking had.

Hij is nu alleen super misselijk van de antibiotica. Als hij al wat eet spuugt hij het na verloop van tijd weer uit. Hopelijk word jou kat er niet zo misselijk van.

Wat ik de vorige keer heb gedaan om urine op te vangen is gewoon een schoteltje onder zijn kont houden als hij ging plassen. Ging op zich best goed. Alleen is wel even opletten wanneer hij naar de bak gaat.

sterkte ermee

Dat klinkt al een stuk erger dan hierzo! Wel een idee met dat shoteltje alleen hij gaat om de 10 minuten en plast verder niet. Ik probeer het nu ook niet want ik kan het nu toch niet naar de dierenarts brengen.

Plien84
Prater
Prater

Bericht  Plien84 vr 13 jan 2012 - 0:35

Nou plasje is vanmorgen meteen gelukt! Zoals verwacht hij ging hij zo in de lege bak. Het was alleen totaal rood van het bloed. Volgens de dierenarts komt dit waarschijnlijk omdat hij gisteren de blaas heeft zitten kneden waardoor het bloed is losgekomen.

Plasje nagekeken en geen gruis! Dus voorlopig houden ze het puur op blaasontsteking. Dat zou dan met de antibiotica over moeten gaan! Zo niet, dan moeten ze verder kijken naar blaasstenen, maar daar gaan we nog maar niet vanuit.

Plien84
Prater
Prater

Bericht  Jeanette vr 13 jan 2012 - 1:18

Aahh, wat zielig! Hopelijk voelt ie zich al wat beter!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud