Kat naar de dierenarts, zo zielig!
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kat naar de dierenarts, zo zielig!
Ben er nog steeds van onder de indruk.
Vanmorgen kwam ik naar beneden en zat een van onze katten een beetje suf tegen de achterdeur aan. Normaal gesproken komt hij je begroeten en kan niet wachten om naar buiten te gaan. Hij liep een beetje rond en wilde steeds plassen maar al snel bleek dat daar het probleem zat, dat lukte niet. Op een gegeven moment wilde ik hem optillen om een knuffel te geven en toen schreeuwde hij het uit van de pijn.... Zo van geschrokken, zo gehuild op dat moment! Direct de dierenarts gebeld en moesten ook gelijk komen. Daar werd hij direct onder narcose gebracht en kreeg hij een katheter, zijn urinebuis zat verstopt. Zelf met het roesje wat hij had gekregen lag hij nog te kermen van de pijn. Daarna werd hij in een kooi gelegd om weer bij te komen en mag ik hem over 2 uur weer ophalen. Dan komt hij naar huis met een katheter en een kap om zijn kop. Door de katheter plast hij natuurlijk aan een stuk door dus kan hij niet los door het huis lopen en moeten we hem in de badkamer opsluiten ( helaas hebben we een minibadkamer dus dat gaat hij niet leuk vinden..) en de kap moet omblijven. In ieder geval tot maandag.... Zo zielig, had echt niet gedacht dat dit mij zo zou raken. Heb echt zo gehuild, vond het zo zielig dat hij zoveel pijn had!
Heeft iemand hier ervaring mee? Hij moet direct op dieetvoeding en dergelijk, ervaringen?
Vanmorgen kwam ik naar beneden en zat een van onze katten een beetje suf tegen de achterdeur aan. Normaal gesproken komt hij je begroeten en kan niet wachten om naar buiten te gaan. Hij liep een beetje rond en wilde steeds plassen maar al snel bleek dat daar het probleem zat, dat lukte niet. Op een gegeven moment wilde ik hem optillen om een knuffel te geven en toen schreeuwde hij het uit van de pijn.... Zo van geschrokken, zo gehuild op dat moment! Direct de dierenarts gebeld en moesten ook gelijk komen. Daar werd hij direct onder narcose gebracht en kreeg hij een katheter, zijn urinebuis zat verstopt. Zelf met het roesje wat hij had gekregen lag hij nog te kermen van de pijn. Daarna werd hij in een kooi gelegd om weer bij te komen en mag ik hem over 2 uur weer ophalen. Dan komt hij naar huis met een katheter en een kap om zijn kop. Door de katheter plast hij natuurlijk aan een stuk door dus kan hij niet los door het huis lopen en moeten we hem in de badkamer opsluiten ( helaas hebben we een minibadkamer dus dat gaat hij niet leuk vinden..) en de kap moet omblijven. In ieder geval tot maandag.... Zo zielig, had echt niet gedacht dat dit mij zo zou raken. Heb echt zo gehuild, vond het zo zielig dat hij zoveel pijn had!
Heeft iemand hier ervaring mee? Hij moet direct op dieetvoeding en dergelijk, ervaringen?
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Re: Kat naar de dierenarts, zo zielig!
Is het een kater of een poes?
Oze poes had blaasgruis, hiervoor moest ze op dieet. Eerst 6 weken lang op het ene soort om het op te lossen, en daarna voor altijd op een andere om het tegen te gaan. Ze zijn beide van Royal Canin urinary, maar ik weet even niet meer welke van de 2 nou waarvoor was.
Oze poes had blaasgruis, hiervoor moest ze op dieet. Eerst 6 weken lang op het ene soort om het op te lossen, en daarna voor altijd op een andere om het tegen te gaan. Ze zijn beide van Royal Canin urinary, maar ik weet even niet meer welke van de 2 nou waarvoor was.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Aah wat zielig. Ik heb er geen ervaring mee, maar vind het altijd wel heel erg zielig als een beestje zoveel pijn heeft
Gast- Gast
Lejow schreef:Is het een kater of een poes?
Het is een 2 jarige kater. Heb inderdaad gelijk een folder meegekregen van het dieetvoer dat hij moet gaan krijgen. Hoop zo dat hij snel opknapt en het me vergeeft dat ik hem moet opsluiten... Een vriendin zij iets over een "luier" waarmee we hem wellicht toch af en toe door het huis kunnen laten lopen zonder dat alles onder de kattenpies komt te zitten.
piene1983- Prater
Ooh wat zielig! Mijn kat (14 jarige kater) heeft ook blaasgruis, en hij heeft al vanaf dat ie een paar jaar oud was speciaal voer hiervoor. Volgens mij inderdaad Royal Canin Urinary, die we altijd bij de dierenarts halen. Een paar jaar geleden zijn we (heel dom) een keer gestopt met dat voer omdat ze er ook na verloop van tijd minder last van kunnen krijgen, maar toen we ook zagen dat hij minder graag naar buiten wilde 's morgens zijn we er als de wiedeweerga weer mee begonnen. Ik vind het zo zielig inderdaad, als je iets vervelends moet doen en het ze niet uit kan leggen.. ik hoop dat je kat je net zo snel vergeeft als die van mij en dat het snel goedkomt met z'n problemen
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Tuurlijk vergeeft hij je dat! Beestje voelt zich vast nu zelf ook niet lekker.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
is zo ziellig, onze kat moest in april naar de dierenarts en beestje heeft alles bij elkaar geschreeuwt eerst in de auto en toen daar de hele dag. Vond het wel slecht ze zouden ons bellen naar de operatie maar waren ze vergeten, wij waren echt ongerust toen.
Ik hoop voor je dat je kat snel weer de oude is
Ik hoop voor je dat je kat snel weer de oude is
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Wat sneu! Beterschap voor je katje, hopelijk is snel weer de oude!
Gast- Gast
Het beestje is thuis van de dierenarts. Ben normaal gewoon heel nuchter maar dit vind ik echt zielig.... Hij probeert steeds over de kap heen te kijken terwijl hij zwalkend van de narcose van de ene kant naar de andere kant loopt. Heb medicijnen meegekregen en pijnstillers en een spuitje zonder naald om de katheter zelf mee door te kunnen spoelen . Verder inderdaad wat Lejow al zei, dieetvoeding van royal canin urinary. Prijzig maar als het helpt prima!
Nog even een slimme actie, had gauw een extra kattenbak gekocht voor in de badkamer blijkt dat hij met de kap op niet eens door het deurtje past.... Had net zo goed de afwasteil neer kunnen zetten in plaats van zo'n enorme kattenbak kopen.
Ga zo maar weer eens even kijken boven... Kijken en dweilen want alles zit onder!
Nog even een slimme actie, had gauw een extra kattenbak gekocht voor in de badkamer blijkt dat hij met de kap op niet eens door het deurtje past.... Had net zo goed de afwasteil neer kunnen zetten in plaats van zo'n enorme kattenbak kopen.
Ga zo maar weer eens even kijken boven... Kijken en dweilen want alles zit onder!
piene1983- Prater
Ahh dat is echt zielig ja als ze zo hulpeloos proberen rond te hobbelen. Ik hoop dat hij snel weer een beetje wakker wordt.. wij deden na de eerste keer (hoop dat het voor jullie hierbij blijft, maar die van ons heeft ook kanker gehad) telkens een extra spuitje na de operatie zodat hij meteen wakker werd want die van ons ging gewoon lopen ook al was hij zo suf
Geef hem maar een extra aai van een rare forumster
Geef hem maar een extra aai van een rare forumster
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Soortgelijke onderwerpen
» dierenarts
» Dierenarts
» Spreekuur dierenarts
» Wat is de dierenarts toch duur...
» Hoeveel betalen jullie bij de dierenarts?
» Dierenarts
» Spreekuur dierenarts
» Wat is de dierenarts toch duur...
» Hoeveel betalen jullie bij de dierenarts?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: