Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe staan jullie tegenover

+28
Pussycat
Novalee
nillis
Koffieleut
*Troela*
loesje
Darius
maiadebij
snoezel
Roodkapje
Phileine
Nijntje
Makamba
blondje1313
Muis
mauwmauw
Thunder
Ayla
Tania
Pien
duckie
Liadan
CCC
Susan
Printje
Lejow
joyce0606
Dora
32 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe staan jullie tegenover - Pagina 2 Empty Re: Hoe staan jullie tegenover

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 11:58

Phileine schreef:Ik vind een liefdevolle omgeving waarin een kind voldoende ruimte krijgt om zich te ontwikkelen belangrijk. Dan maakt het geslacht van de ouders niets uit. Praktische zaken zoals scheren kan een jongen met twee moeders ook leren van bijvoorbeeld een mannelijk familielid.
Eens.

Er groeien meer kinderen op zonder vader en met maar één moeder. Een kind bij twee vaders mist dan weer een moeder. Ook de kinderen die bij alleen één vader opgroeien trouwens.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Roodkapje ma 9 jan 2012 - 13:10

Bij ons tegenover woont een lesbisch stel dat allemaal kinderen in huis heeft. 3 vaste pleegkinderen en kinderen die bij hun op de groep wonen en zijn verstoten door hun ouders omdat ze een handicap hebben, die mogen af en toe een weekend komen logeren. Hoe hun dat samen doen daar kan menig ouder ( man/vrouw) jaloers op zijn... en to: hun "zoontje" is net zindelijk dus ik denk dat dat leren plassen ook best goed zou komen smile

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  snoezel ma 9 jan 2012 - 20:22

Altijd een beetje riskant onderwerp dit. Ligt vaak gevoelig.

Ik denk dat homo's of lesbische stellen prima papa's en mama's zullen zijn. Misschien in het algemeen nog wel beter dan sommige "hetero" stellen... Zij weten dat het niet zo vanzelfsprekend is om een kindje te krijgen en vele hebben er bergen voor moeten verzetten om een kindje in hun leven te krijgen. Bovendien voeden ze mijns insziens in het algemeen vaak bewuster op dan andere ouders, door alle kritische blikken en vragen die ze krijgen.

MAAR ik denk dat eerder genoemde opmerking die meteen weer tevoorschijn kwam en waar weer over gevallen wordt (altijd in dit soort discussies) dat een kindje een vader EN een moeder nodig heeft wel terecht is. Een man en een vrouw zijn nou eenmaal anders, hebben een andere voorbeeldfunctie. Ik denk zeker dat als een jongetje bij twee mama's opgroeit hij een stuk voorbeeldfunctie mist. Idem voor een meisje bij 2 papa's. Ik denk dat daar wel bewust mee omgegaan moet worden.
Ik had 2 (lesbische) vriendinnen met een zoontje en soms zat hij dan bij ons op de bank, benen over elkaar, onderbenen wiebelend over het randje, zijn armen gestrekt met zijn handen op zijn knieën en dan moest ik er altijd wel om lachen.
Mannen en vrouwen zijn nou eenmaal andere wezens.. Maar een oom, goede vriend of wie dan ook kan zo'n kindje dat ook laten zien.

snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  maiadebij ma 9 jan 2012 - 20:29

ik vind het allemaal prima. Er zullen best verschillen zijn in mannen of vrouwen en daar zal dan denk ik wel bewust mee om gegaan moeten worden. Maar als de ouders en het kind gelukkig zijn, dan vind ik het helemaal goed.

Al moet ik wel zeggen dat ik heel veel aan mijn moeder heb. Seksuele voorlichting, de eerste menstruatie en al die 'vrouwendingen' bespreek ik met mijn moeder. Maar als die moeder er niet is bij 2 vaders, dan is dat zo en dient zich vast weer een andere oplossing aan.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Darius ma 9 jan 2012 - 21:28

maiadebij schreef:ik vind het allemaal prima. Er zullen best verschillen zijn in mannen of vrouwen en daar zal dan denk ik wel bewust mee om gegaan moeten worden. Maar als de ouders en het kind gelukkig zijn, dan vind ik het helemaal goed.

Al moet ik wel zeggen dat ik heel veel aan mijn moeder heb. Seksuele voorlichting, de eerste menstruatie en al die 'vrouwendingen' bespreek ik met mijn moeder. Maar als die moeder er niet is bij 2 vaders, dan is dat zo en dient zich vast weer een andere oplossing aan.

Tja, maar een ander meisje bespreekt dat weer liever met haar vader. Dan kan ook nog.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 22:46

Ik heb er ook geen problemen mee. Wel denk ik dat het kind het straks jammer vind om geen vader of moeder te hebben maar 2 moeders/vaders. En dan vooral als je als lesbisch stel een zoon krijgt of als homo stel een dochter

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 22:51

Ik heb er geen problemen mee. Vind het hele proces juist ook interessant om te volgen.
Het zwanger worden etc. (dit omdat hier in NL niet alle ziekenhuis lesbische stellen accepteren)
Wij krijgen binnenkort een achterneefje van mijn 2 nichten :-)

Gast
Gast

Bericht  loesje ma 9 jan 2012 - 23:03

Ik heb er ook geen problemen mee. denk alleen wel dat het jongetje het later in de puberteit wel moeilijk gaat vinden als hij bij twee vrouwen opgroeid en net zo als een meisje bij twee mannen opgroeit. maar goed dat heb je ook bij alleenstaande ouders en heeft niet zoveel met het homo of lesbische stel te maken.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan ma 9 jan 2012 - 23:08

BeeGee schreef:dit omdat hier in NL niet alle ziekenhuis lesbische stellen accepteren

Belachelijk. Je kunt de kinderwens van vrouwen toch niet tegenhouden, op die manier krijg je alleen maar dat mensen zelf op zoek gaan naar een donor, met alle eventuele risico's van dien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  *Troela* ma 9 jan 2012 - 23:32

Teigertje schreef:
blondje1313 schreef:Ik weet niet of het echt zo is, maar heb wel eens gehoord dat het voor jongens wel belangrijk is om ook mannen te hebben die zich bezighouden met de opvoeding. Ook de verjuffing op de scholen schijnt niet goed voor hun ontwikkeling te zijn. Maar of dit echt waar is weet ik niet.
Ik zelf denk in elk geval dat het heel belangrijk is dat een kind ouders heeft die veel om hem of haar geven en haar alles willen bieden wat hij of zij nodig heeft.

Plus een praktisch punt...
Ik zou niet weten hoe ik een jongen staan moet leren plassen. Aan een vader heeft ie dan toch een voorbeeld Laughing Wink En ik zie het mijn vader of schoonvader het toch niet voordoen haha.

Hahaha, de 1e keer staand plassen was toevallig bij mij (onderweg) en ook dat spreekt voor zich Wink
Verder geen problemen mee. De punten van missen van vader of moeder bij seksuele voorlichting zal denk ik ook wel meevallen. Kinderen zijn toch opgegroeid met 2 vaders of 2 moeders, en zullen net als met andere problemen het normaal vinden om met een ouder van het andere geslacht (dan kind zelf) hierover te praten.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Dora ma 9 jan 2012 - 23:39

Susan schreef:
BeeGee schreef:dit omdat hier in NL niet alle ziekenhuis lesbische stellen accepteren

Belachelijk. Je kunt de kinderwens van vrouwen toch niet tegenhouden, op die manier krijg je alleen maar dat mensen zelf op zoek gaan naar een donor, met alle eventuele risico's van dien.

Dat is dieptriets ja....
Wij zijn hier dus ook tegenaan gelopen. En inderdaad nu via internet een donor gevonden die ons 2 kindjes heeft 'gegeven'
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  CCC di 10 jan 2012 - 0:25

Ja zo hebben mijn vriendin en haar vrouw ook een donor via het internet gevonden... Wel heel leuk, het tweede kindje is van dezelfde donor...

Wbt het opvoeden dat het kind miss. een moeder of vader tekort komt, ik denk dat dit wel meevalt... Ik merk aan mijn vriendin en haar vrouw dat zij vrijwel heel open met veel dingen omgaan en er zijn genoeg mannen in de buurt voor hun zoontje waar hij met eventuele vragen terecht kan als dat nodig is... Ik denk eerlijk gezegd ook dat het kind niet beter weet en zich wel red hoor. Als ik kijk naar mijn situatie, met een vader en een moeder heb ik ook niet alles meegekregen van mijn ouders, sommige dingen ontdek je nou eenmaal zelf...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Koffieleut di 10 jan 2012 - 0:27

Susan schreef:Gewoon, prima.

+1
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Bericht  nillis di 10 jan 2012 - 0:52

Koffieleut schreef:
Susan schreef:Gewoon, prima.

+1

+1
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992

Bericht  Novalee di 10 jan 2012 - 10:37

Yasmin schreef:Tja ik weet niet.. Ik heb niks tegen homo's of lesbiennes maar 2 mannen een kind opvoeden vind ik dan toch niet helemaal kloppen, 2 moeders vind ik dan weer niet raar
Waarom zijn twee mannen wel raar?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Pussycat di 10 jan 2012 - 10:40

Ik had liever gehad dat ik 2 mannen of 2 vrouwen als ouders had gehad en dat ik een normaal leven had gehad. In plaats van het leven dat ik met mijn ouders man en vrouw heb moeten meemaken.

Hoe je opvoeding verloopt zegt wat over hoe de mensen zijn en niet wat ze zijn.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 16:28

snoezel schreef:Altijd een beetje riskant onderwerp dit. Ligt vaak gevoelig.

Ik denk dat homo's of lesbische stellen prima papa's en mama's zullen zijn. Misschien in het algemeen nog wel beter dan sommige "hetero" stellen... Zij weten dat het niet zo vanzelfsprekend is om een kindje te krijgen en vele hebben er bergen voor moeten verzetten om een kindje in hun leven te krijgen. Bovendien voeden ze mijns insziens in het algemeen vaak bewuster op dan andere ouders, door alle kritische blikken en vragen die ze krijgen.

MAAR ik denk dat eerder genoemde opmerking die meteen weer tevoorschijn kwam en waar weer over gevallen wordt (altijd in dit soort discussies) dat een kindje een vader EN een moeder nodig heeft wel terecht is. Een man en een vrouw zijn nou eenmaal anders, hebben een andere voorbeeldfunctie. Ik denk zeker dat als een jongetje bij twee mama's opgroeit hij een stuk voorbeeldfunctie mist. Idem voor een meisje bij 2 papa's. Ik denk dat daar wel bewust mee omgegaan moet worden.
Ik had 2 (lesbische) vriendinnen met een zoontje en soms zat hij dan bij ons op de bank, benen over elkaar, onderbenen wiebelend over het randje, zijn armen gestrekt met zijn handen op zijn knieën en dan moest ik er altijd wel om lachen.
Mannen en vrouwen zijn nou eenmaal andere wezens.. Maar een oom, goede vriend of wie dan ook kan zo'n kindje dat ook laten zien.

Maar waarom mist een jongen bij twee papa's dan geen mama volgens jou en een meisje bij twee mama's geen papa? Dat zijn dan toch ook voorbeelden en daar krijgen ze dan toch ook weer andere dingen van mee.

Ik denk echt dat een zorgzame, lieve, betrouwbare, veilige ouder het belangrijkste is en het geslacht niet veel uitmaakt. Rolmodellen vind je ook wel buiten het gezin.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 16:30

Razz_ schreef:Ik heb er ook geen problemen mee. Wel denk ik dat het kind het straks jammer vind om geen vader of moeder te hebben maar 2 moeders/vaders. En dan vooral als je als lesbisch stel een zoon krijgt of als homo stel een dochter
Waarom vooral dan?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 16:33

Novalee schreef:
Yasmin schreef:Tja ik weet niet.. Ik heb niks tegen homo's of lesbiennes maar 2 mannen een kind opvoeden vind ik dan toch niet helemaal kloppen, 2 moeders vind ik dan weer niet raar
Waarom zijn twee mannen wel raar?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
In een relatie tussen man en vrouw zijn beiden gelijk in de opvoeding, toch? De man dus evenveel als de vrouw. Twee mannen wordt dan gewoon weer 100 procent.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey di 10 jan 2012 - 19:13

Ik persoonlijk vind het niet gek of raar. Als je als twee moeders of vaders zijnde ook een kind alles kan bieden wat een man/vrouw kan dan is het goed.

Maar er zijn streken waarbij het eigenlijk 'taboe' is. waar zo'n kindje op de basisschool om gepest zal worden en de andere kinderen traditioneel worden opgevoed met een vader en moeder (en een reeks broertjes en zusjes)
Niet iedereen denkt er zo makkelijk over en dat zou soms toch wel eens scheve ogen kunnen opleveren. Moet je eigenlijk schijt aan hebben, maar dat zal soms best kunnen steken als kind zijnde.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Caresses di 10 jan 2012 - 19:48

Lejow schreef:Ik vind het heel fijn dat er voor die stellen ook een mogelijkheid is om hun kinderwens waar te maken en daar met elkaar van te mogen genieten.
Zie dan ook niet in wat een lesbisch/homo stel anders zou moeten zijn dan een normaal stel. volgens mij is liefde, veiligheid en geborgenheid het belangrijkste wat je een kindje mee kunt geven, en het maakt mij dan niet uit welk geslacht de personen hebben die dat bieden.

Hier sluit ik mij helemaal bij aan!

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770

Bericht  Zonnetje_ di 10 jan 2012 - 19:57

Caresses schreef:
Lejow schreef:Ik vind het heel fijn dat er voor die stellen ook een mogelijkheid is om hun kinderwens waar te maken en daar met elkaar van te mogen genieten.
Zie dan ook niet in wat een lesbisch/homo stel anders zou moeten zijn dan een normaal stel. volgens mij is liefde, veiligheid en geborgenheid het belangrijkste wat je een kindje mee kunt geven, en het maakt mij dan niet uit welk geslacht de personen hebben die dat bieden.

Hier sluit ik mij helemaal bij aan!

+1
Zonnetje_
Zonnetje_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 25
Punten : 28
Registratiedatum : 01-01-12

Bericht  Floor di 10 jan 2012 - 20:14

Teigertje schreef:
Susan schreef:

Dat is dieptriets ja....
Wij zijn hier dus ook tegenaan gelopen. En inderdaad nu via internet een donor gevonden die ons 2 kindjes heeft 'gegeven'

Dat wist ik dus niet dat er ziekenhuizen zijn die geen lesbische stellen accepteren.
Fijn dat jullie toch een oplossing hebben kunnen vinden om toch 2 kindjes te kunnen krijgen.

terug naar de beginvraag, ik heb geen problemen met homo/lesbische stellen en vind het dan ook normaal dat hun ook de mogelijkheid hebben om een kind 'te krijgen'. In mijn omgeving heb ik sinds dit jaar een homo stel met een kindje (geadopteerd uit het buitenland, na jaren was er eindelijk een vrouw die voor hun koos bij de adoptie), ik vind het prachtig om te zien hoe trots ze zijn op hun kindje, ik weet zeker dat ze het uitstekend zullen doen met de opvoeding.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Dora di 10 jan 2012 - 22:01

Toen wij zijn gaan informeren bij de huisarts (tja, je moet ergens beginnen) ivm onze kinderwens is hij voor ons gaan bellen naar ziekenhuizen met een spermabank. Dat zijn er al niet zoveel... Bij 3 ziekenhuizen hadden we 'beet', maar dat was in Amsterdam, Groningen en Maastricht.... Onze kinderwens is/was heel groot, mmar op deze manier bijna niet te doen vanuit Etten-Leur, plus dat het dan meteen iets heel klinisch zou worden.
Maar gelukkig bestaan er ook 'goede' sites zoals meerdangewenst.nl en stilverlangen.nl
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Novalee di 10 jan 2012 - 23:13

Teigetje, mag ik jou een beetje brutale vraag stellen? Voel je vrij niet te antwoorden hoor! Maar ik vroeg me af of jullie met de donor een maximaal aantal kindjes hebben afgesproken?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud