Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schema meedenkers gezocht en voedingsvraagjes...

+2
Thunder
Flower_L
6 plaatsers

Ga naar beneden

Schema meedenkers gezocht en voedingsvraagjes... Empty Schema meedenkers gezocht en voedingsvraagjes...

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 5:05

Wij kregen het advies om terug te gaan naar 4 voedingen. Dat idee hadden we zelf ook al, 5 voedingen dronken ze niet meer leeg.
CB dacht er aan om de laatste fles te laten vervallen, maar dan zouden ze van 17.30 tot 6.30 door moeten slapen zonder voeding, en dat gaat niet lukken.

Maar... Hoe plan ik 4 voedingen, een fruit/ groente hapje, flesje Roosvice handig in? En hoe doe ik dat handig met de slaapjes? In bed leggen zonder een volle buik of alleen een flesje fris is geen optie, dan is het brullen geblazen.

De eerste en laatste fles mag een papfles zijn, nu krijgen ze alleen de laatste fles met rijstebloem en kunstvoeding, borstvoeding geeft geen dikke pap. Maar wil dat zeker geen 2x gaan doen, liever de laatste fles ook geen kunstvoeding meer, zoveel verschil qua slapen maakt het niet vlg mij, dus dan is Biobim het alternatief toch? En waar koop ik dat? En dikt dat wel net zo in als een papfles met kunstvoeding?

Ook mogen we binnenkort beginnen met koekje/ soepstengel/ stukje brood (na de 6 maanden), maar dat vind ik echt een heel eng idee, ben zo bang dat ze er in stikken. Hoe gaan jullie daar mee om? Ik weet dat ze een goede kokhals reflex hebben, maar wat als het toch verkeerd schiet?

Voeden op schema werkte na opname geweldig, dus ik wil heel graag weer een goed schema, het werk voor hun en voor mij gewoon goed, weten waar we aan toe zijn...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema meedenkers gezocht en voedingsvraagjes... Empty Re: Schema meedenkers gezocht en voedingsvraagjes...

Bericht  Flower_L zo 8 jan 2012 - 5:16

Na wakker fles
Rond 9/10 fruit + beetje sap
Rond 12 fles
Rond 14.30 fles
Rond etenstijd groente
avond voor na bed fles

Koekjes mag dan misschien wel van cb, maar hoeft niet natuurlijk. Ik vond nog niet nodig om meteen mee te beginnen. Als, kun je ook soppen in melk of verkruimelen

Hoeveel slapen ze nu en van wanneer tot wanneer ingeveer?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Schema meedenkers gezocht en voedingsvraagjes... Empty Re: Schema meedenkers gezocht en voedingsvraagjes...

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 5:32

Met zo'n soort schema kwam het CB ook, maar ze eten nog niet voldoende van de groente/ fruithapjes om het te doen ipv een voeding zeg maar.

Slapen meestal tot 6.30, 7.15 - 9.00, van 11.00 - 13.00 en van 15.30 - 16.15. Daarna gaan ze rond 18.30 weer naar bed tot de voeding van 22.00.

Gast
Gast

Bericht  Thunder zo 8 jan 2012 - 8:26

Dan wel op 5 flessen houden, maar dan kleinere? Als ze genoeg binnen krijgen laten ze vaak wel vanzelf een fles vallen. Ken je Biobim? Dat is pap voor bv?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Flower_L zo 8 jan 2012 - 8:28

Rataplan schreef:Dan wel op 5 flessen houden, maar dan kleinere? Als ze genoeg binnen krijgen laten ze vaak wel vanzelf een fles vallen. Ken je Biobim? Dat is pap voor bv?

Dan zou ik iok 5x iets minder proberen. En als fruit groente goed gaat 4x iets meer

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Darius zo 8 jan 2012 - 9:48

Stofzuiger schreef:Met zo'n soort schema kwam het CB ook, maar ze eten nog niet voldoende van de groente/ fruithapjes om het te doen ipv een voeding zeg maar.

Slapen meestal tot 6.30, 7.15 - 9.00, van 11.00 - 13.00 en van 15.30 - 16.15. Daarna gaan ze rond 18.30 weer naar bed tot de voeding van 22.00.

Dan zou ik:
630 uur fles melk 200cc en daarna weer terug op bed
1015 uur fruit, rijstwafel en wat water of diksap
11 tot 13 uur slapen
13 uur fles melk 200 cc en vanaf 7 mnd een boterham. Vanaf 6 mnd kun je wel een broodkorst in de hand geven om te sabbelen
16 uur fles melk en nog wat fruit
18 uur groente en over een tijdje yoghurt erbij
19 uur een klein flesje en slapen
22 uur fles met pap erin
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Limburg85 ma 9 jan 2012 - 7:12

Volgens mij hadden wij met 4 flessen dit schema vanaf 7 maanden (bij 6 maanden hetzelfde schema alleen geen brood):

06.30 uur fles 210+7
slapen
09.30 uur fruit + sap
11.00 uur fles 210+7
slapen
13.00 uur brood
15.30 uur fles 210+7
slapen
17.00/17.30 uur groente + yoghurt
18.30 uur fles 210+7+2 kleine schepjes bamix
slapen

Bij ons ging hij juist meer groente (fruit at hij altijd al volledig) eten toen er een fles afging.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 7:14

Bedankt meiden, hier kan ik wel iets mee.

Ik blijf nog even op 5 voedingen en een paar hapjes fruit, vrijdag en het weekend ga ik over op 4 voedingen. Dan moeten ze weer wennen en zijn we in elk geval samen, dat is wel prettig als er protest komt.

En eens even kijken waar ik Biobim kan kopen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 7:36

Ik geef het liefst soepstengels, koekjes smeren ze heel erg mee. Geef ze een halve, en dat gaat eigenlijk heel goed, sinds ze 7 maanden zijn geef ik ze.

Gast
Gast

Bericht  sheila123 ma 9 jan 2012 - 9:06

Ik zou het voorlopig nog lekker op die 5 voedingen houden. Koek doe ik alleen door de fruithap (liga)
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Dora ma 9 jan 2012 - 9:58

Dit is het schema van M.aaike:

08.00 uur
12.00 uur
16.00 uur
20.00 uur
23.00 uur

En dan rond 10 uur of wat eerder fruit met een beetje melk en rond 17/18 uur groente en een beetje melk. (Ze krijgt namelijk 90cc+3 verdeeld over 2x als extra ivm het lage gewicht)

Soms wordt ze wat later wakker en dan schuift alles wat op, maar vaak zet ze zichzelf weer opnieuw in dit ritme. En soms is die van 20 uur wat eerder omdat ze dan wat eerder wakker wordt als we A.nouk op bed leggen (eigenlijk ook wel fijn, anders blijven we op en neer lopen..)

Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: