Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vervoer zonder auto

+24
-Ieniemienie-
Parisienne
Vancity_girl
Jezzie
Printje
Susan
Star007
teletascha
Ayla
Aggi
Annemie
Niene
Flip Fluitketel
Darius
studiebol
L!ND@
Pien
Makamba
loesje
Liadan
Flower_L
mauwmauw
Wennes
Caroow
28 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vervoer zonder auto - Pagina 2 Empty Re: Vervoer zonder auto

Bericht  Flip Fluitketel zo 8 jan 2012 - 7:48

Wij hebben beide ons rijbewijs en beide een auto. We werken beide niet in de buurt van onze woonplaats en hebben allebei een auto nodig om naar ons werk te gaan. Als we thuis zijn gebruiken we regelmatig de fiets of gaan lopend op stap. Openbaar vervoer rijdt hier niet is dus geen optie.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Niene zo 8 jan 2012 - 7:49

Ook hier alles met de fiets.
Toen mijn dochter kleiner was en nog niet op de fiets mocht deed ik alles met bus of trein.
Nu heb ik alles op loop en fietsafstand. Vriendinnen wonen geen van allen in de buurt, Als ik naar hun toe wil pak ik of de fiets of ga met de trein,dat is meteen een uitje voor de kleine meid.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Darius zo 8 jan 2012 - 7:50

Laurientje85 schreef:
Darius schreef:
Laurientje85 schreef:Het ligt er heel erg aan waar je woont denk ik ook..

Ik zou niet zonder auto willen/kunnen ik woon in een heel klein dorp en hebben dan wel een buurtsuper maar die is echt maar heel erg klein en niet voordelig ook.
Meer op t dorp hebben we niet.

De stad is voor mij 6 km verder op, de huisarts 4 km, enz.. Dus zonder auto zou ik me niet echt redden denk ik.

Ik denk dat het je wel zou lukken met een fiets.

Tja lukken misschien wel maar t waait heel vaak hard hier en ik zou er gewoon niet aan moeten denken.. :P

Verwend dus.

(ik fiets ook alleen met mooi weer! Very Happy )
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 7:56

Darius schreef:
Laurientje85 schreef:
Darius schreef:
Laurientje85 schreef:Het ligt er heel erg aan waar je woont denk ik ook..

Ik zou niet zonder auto willen/kunnen ik woon in een heel klein dorp en hebben dan wel een buurtsuper maar die is echt maar heel erg klein en niet voordelig ook.
Meer op t dorp hebben we niet.

De stad is voor mij 6 km verder op, de huisarts 4 km, enz.. Dus zonder auto zou ik me niet echt redden denk ik.

Ik denk dat het je wel zou lukken met een fiets.

Tja lukken misschien wel maar t waait heel vaak hard hier en ik zou er gewoon niet aan moeten denken.. :P

Verwend dus.

(ik fiets ook alleen met mooi weer! Very Happy )

Eh ja Embarassed

Haha

Gast
Gast

Bericht  Annemie zo 8 jan 2012 - 8:04

Helemaal met Laurientje eens, vind het wel knap dat sommigen alleen maar een fiets hebben, moet er zelf ook niet aan denken, wij hebben ook allebei een auto, zou niet zonder kunnen, ook al werk ik maar 5 km van mijn huis, ben te lui om te fietsen en ik fiets alleen als het echt mooi weer is... (in de zomer)
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 8:22

wij gaan volgend jaar verhuizen naar een klein dorpje zonder openbaar vervoer. De dichtstbijzijnde fatsoenlijke supermarkt is 12 km, net als het dichtstbijzijnde ov. dat is dus niet te doen met een jong kindje en zonder auto. Wij hebben 'm straks dus wel écht nodig.

Gast
Gast

Bericht  Aggi zo 8 jan 2012 - 8:24

Ik heb een auto en doe vaak 1 x in de week de boodschappen en dan neem ik mijn zoon vaak mee in de maxi cosi. Soms past mijn moeder op.
Omdat hij nog maar 4 maanden is kan ik nog niks op de fiets doen, en lopend zou wel kunnen maar t is wel een paar km.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 8:39

Het kdv zit hier 4,5 km verderop en dat doe ik dus altijd met de fiets. Dat is wel de verste afstand die ik met de fiets doe trouwens, ja recreatief doe ik het wel met de kinderen maar verder zit alles dichterbij. Met mijn zoontje liep ik van ons oude huis naar het huis van mijn ouders toen hij nog niet op de fiets mocht, dat was ruim 4km. Tis maar net wat je gewend bent denk ik.

Vriendinnen wonen óf hier op fietsafstand, óf goed bereikbaar met het OV. Ik spreek vaak 's avonds af en als ik dan in het donker terug moet fietsen pak ik tegenwoordig wel de auto, ga ik niet met de fiets. Maar verder doe ik echt alles op de fiets. Ik had de eerste drie jaar van het leven van de oudste geen rijbewijs en ik ben dus wel eens tegen situaties aangelopen dat het lastig was maar verder zit alles dus binnen 4,5 km en dat vind ik prima te doen!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 9:06

Ik zou geen auto kunnen missen: het kinderdagverblijf zit niet op fietsafstand (wel eens gedaan, maar moet ik echt ruim een uur voor uit trekken dan), er zitten maar een paar winkels op dichtbij en familie en vrienden wonen grotendeels tussen de tien en vijftig kliometer weg.

Gast
Gast

Bericht  Ayla zo 8 jan 2012 - 9:26

Hier ook een auto en rijbewijs, maar pas sinds deze week een auto... Dus ik loop en fiets nog veel, nouja, als ik met de kleine wegga alleen maar lopend. Voor even boodschappen halen (kleine dingen) als mijn vriend thuis is pak ik ook de fiets, en 's avonds werken pak ik ook nog de fiets, is maar 5 minuten.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  teletascha zo 8 jan 2012 - 9:48

Wij hebben 2 auto's, maar ik moet zeggen dat we de weekboodschappen altijd alleen halen en de ander thuis blijft. Ik vind het zo'n gedoe met maxicosi, onderstel en een hele berg boodschappen.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Star007 zo 8 jan 2012 - 9:48

Lopen, bus, bakfiets..

Ik heb zelf wel een rijbewijs en eigen auto. Moet zeggen dat het me zo onpraktisch lijkt om geen eigen auto te hebben zo met de kleine . Maargoed dat is misschien ook maar net wat je gewend bent.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Susan zo 8 jan 2012 - 9:58

Wij hadden de eerste jaren geen van beiden een rijbewijs, Dion is gaan lessen toen ik zwanger was van Yrsa. Vlak voordat ik uitgerekend was zou hij theorie- en nog wat later praktijkexamen doen, maar door de bevalling is dat opgeschoven. Uiteindelijk heeft hij zijn rijbewijs gehaald toen zij een half jaar oud was en toen kreeg hij ook meteen een lease-auto van zijn werk, nu heeft hij een eigen auto. Zelf heb ik nog geen rijbewijs, ik was het wel van plan, maar mijn hoofd staat er momenteel gewoon echt niet naar en we hebben op dit moment ook heel veel extra kosten waardoor een tweede auto voor ons een erg grote last zou zijn.

Maar goed, hoe ik het doe: veel lopend, veel met de wagen, soms met de bus of trein. Gelukkig zijn de meeste bussen en treinen tegenwoordig wel een stuk lager dan vroeger, waardoor ik er makkelijk zelf in en uit kan met de wagen (en ik krijg ook wel heel vaak hulp aangeboden). Als wagen heb ik een Phil & Teds waarmee ik me heel makkelijk kan verplaatsen met twee kinderen, als fiets een bakfiets van Zigo waar je de bak ook nog van kunt loskoppelen zodat je een losse fietskar hebt waarmee je kunt wandelen op de plaats van bestemming. We wonen op loopafstand van verschillende supermarkten, er stoppen heel veel bussen om de hoek, dus dat is allemaal goed te doen. Het enige is dat Ezra nu een behoorlijk eind verderop op school zit, maar we wonen nog binnen de grens voor taxi-vervoer, waardoor we hem dus zelf moeten halen en brengen en dan vind ik het wel heel lastig om geen auto te hebben, want dat is wel pittig, zeker 's winters en met twee kinderen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje zo 8 jan 2012 - 10:11

Ik heb ook geen auto, mijn man heeft hem altijd mee voor zijn werk. Ik doe vrijwel alles lopend/fietsend/ of met het ov. Gaat prima en zoonlief vindt de bus ook nog eens ontzettend leuk, het duurt allemaal wel wat langer maar dat nemen we voor lief.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 10:17

Wioj hebben een rijbewijs maar geen auto.
Het meeste doe ik lopend of met de (bak)fiets. Soms met ov. En we mogen de auto van mijn schoonouders wel lenen.

Gast
Gast

Bericht  Caroow zo 8 jan 2012 - 13:43

Het lukt dus eigenlijk prima, als je geen auto gewend bent. Ik ben gewend om te fietsen en te lopen, dus het moet hier gewoon goed gaan. Een bakfiets lijkt me ook wel echt wat, maar die zie ik hier dus nooit, dan voel ik me echt een beetje voor schut denk ik.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan zo 8 jan 2012 - 21:39

Waarom? Iemand moet toch de eerste zijn?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Jezzie zo 8 jan 2012 - 22:04

Wij willen een huis gaan kopen. We wonen dan meer bij supermarkten en de stad in de buurt.
Dus dan willen we allebei onze auto's weg doen en daar 1 nieuwe voor kopen.
Dus als het kindje er is, heb ik waarschijnlijk ook geen auto meer, dus ga ik ook alles lopend of op de fiets doen.
Een bakfiets lijkt me ook wel erg handig idd, dan kan je wat meer boodschappen halen.

Maar in het dorpje waar we nu wonen zou ik echt niet zonder auto kunnen...de dichtsbijzijnde supermarkt is 30 min. fietsen en de bus gaat 1 keer in het uur. En dan is het nog maar een hele kleine buurtsuper. Grotere supermarkten zijn 20 min. met de auto.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  studiebol zo 8 jan 2012 - 22:10

Susan schreef:Wij hadden de eerste jaren geen van beiden een rijbewijs, Dion is gaan lessen toen ik zwanger was van Yrsa. Vlak voordat ik uitgerekend was zou hij theorie- en nog wat later praktijkexamen doen, maar door de bevalling is dat opgeschoven. Uiteindelijk heeft hij zijn rijbewijs gehaald toen zij een half jaar oud was en toen kreeg hij ook meteen een lease-auto van zijn werk, nu heeft hij een eigen auto. Zelf heb ik nog geen rijbewijs, ik was het wel van plan, maar mijn hoofd staat er momenteel gewoon echt niet naar en we hebben op dit moment ook heel veel extra kosten waardoor een tweede auto voor ons een erg grote last zou zijn.

Maar goed, hoe ik het doe: veel lopend, veel met de wagen, soms met de bus of trein. Gelukkig zijn de meeste bussen en treinen tegenwoordig wel een stuk lager dan vroeger, waardoor ik er makkelijk zelf in en uit kan met de wagen (en ik krijg ook wel heel vaak hulp aangeboden). Als wagen heb ik een Phil & Teds waarmee ik me heel makkelijk kan verplaatsen met twee kinderen, als fiets een bakfiets van Zigo waar je de bak ook nog van kunt loskoppelen zodat je een losse fietskar hebt waarmee je kunt wandelen op de plaats van bestemming. We wonen op loopafstand van verschillende supermarkten, er stoppen heel veel bussen om de hoek, dus dat is allemaal goed te doen. Het enige is dat Ezra nu een behoorlijk eind verderop op school zit, maar we wonen nog binnen de grens voor taxi-vervoer, waardoor we hem dus zelf moeten halen en brengen en dan vind ik het wel heel lastig om geen auto te hebben, want dat is wel pittig, zeker 's winters en met twee kinderen.

Heb je die situatie uitgelegd op het MKD? Bij zo'n situatie probeerde wij altijd wat te sjoemelen laat maar zeggen.Maar dat werd wel steeds moeilijker hoor ivm de kosten. Wat wij ook wel is deden is kijken of er een ander kindje dicht bij het des betreffende gezin woonde en dat ze dan het kindje tot dat huis brachten, scheelde ook weer. Maar goed onze organisatie regelde zelf het vervoer, ik weet niet of jij afhankelijk bent van de gemeente?
En misschien is dit ook wel een spuit 11 reactie en heb je dit allemaal al geprobeerd.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Ayla zo 8 jan 2012 - 22:15

Maar dan gaan ze er bij het taxi vervoer ook vanuit dat je een auto en rijbewijs tot je beschikking hebt of niet susan? Eigenlijk is dat ook niet helemaal juist.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Vancity_girl zo 8 jan 2012 - 22:38

Ik heb wel een rijbewijs, maar we hebben maar 1 auto. Door de weeks heeft mijn man hem mee naar het werk als ik met D thuis ben. We doen heel veel lopend en met de bus ( wonen in de stad en de bushalte is op de hoek van de straat)
Voordat ik D had vond ik 15 min lopen super ver, maar tegenwoordig draai ik daar mijn hand niet voor om Very Happy Nu wonen wij wel dichtbij een winkelcentrum dat scheelt natuurlijk ( 5 min lopen)
In het weekend gaan we wel vaker met de auto om familie te bezoeken oid. Als we met zn drieen naar de stad gaan, gaan we wel vaak met de bus, dat is gewoon veel makkelijker. Je rijd zo de wandelwagen de bus in en in het centrum weer eruit. Vinden wij makkelijker dan met de auto, wagen inklappen in de auto doen, parkeerplek zoeken, wagen weer eruit en uitklappen en op de terug weg weer hetzelfde.

En het is toch juist de leuk om de eerste/enige te zijn met een bakfiets, wie weet zet je een trend. smile
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Parisienne zo 8 jan 2012 - 22:56

Toen ik net zwanger was (ongepland) hadden wij geen auto. In het begin was ik ervan overtuigd dat het goed te doen was om met een kindje zonder auto op pad te gaan. Wel zouden we voor bijvoorbeeld verjaardagen/familiebezoeken altijd afhankelijk zijn van andere familieleden (vader/moeder/ooms/tantes/neven/nichten). Je kan met het openbaar vervoer overal wel komen tegenwoordig, maar toch werd dat mij te 'gek' om met een baby/kind hele treinreizen te maken door heel het land. We hebben dus besloten om een auto aan te schaffen en zijn daar superblij mee! Inmiddels hebben we de eerste auto alweer ingeruild voor een grotere auto.

Ik woon in een grote stad en hebben een metrohalte op 5 minuten loopafstand. Om naar de binnenstad te gaan gebruik ik meestal wel de metro, maar voor de rest doe ik eigenlijk alles met de auto, zelfs als ik veel boodschappen nodig heb. Voor kleinere boodschappen loop ik naar de AH.

Ik heb het geluk dat ik dag en nacht onze auto ter beschikking heb. Mijn vriend werkt een paar honderd meter bij ons huis vandaan, dus een auto heeft hij niet nodig voor zijn werk. Een tweede auto is hier dus (nog) niet nodig, dat scheelt wel heel veel!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  -Ieniemienie- zo 8 jan 2012 - 23:04

Wij hebben ook altijd 1 auto gehad. Die mijn man altijd gebruikte voor zn werk.
Ik heb dus alles altijd lopend gedaan. En laten op de fiets. Alleen als mn man thuis was en we weg moesten deden we dat met de auto. Ik vond het nooit erg. Nu sinds T er is hebben we onze auto, in kunnen ruilen voor 2 auto's. Als het slecht weer is neem ik nu de auto. Maar het liefst doe ik alles nog lopend en straks weer op de fiets.

Laatst aangepast door -Ieniemienie- op di 17 jan 2012 - 1:22; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Theeleut zo 8 jan 2012 - 23:58

Ik doe bijna alles lopend. School is hier om de hoek, het dorp is 10 minuten lopen en 5 minuten lopen is nog een supermarkt.

Als de jongste op de fiets mee mag zal ik die ook wel vaker gaan gebruiken.

Ik heb een rijbewijs en een eigen auto voor de deur. Als het echt rotweer is en ik móet boodschappen doen dan pak ik wel de auto, maar ik loop toch een 2/3 keer per week naar de super als ik mijn dochter naar school heb gebracht, dus het komt niet erg vaak voor dat ik de auto daarvoor pak. En elke woensdagmiddag moet mijn dochter zwemmen een dorp verderop.

Als ik lekker wil winkelen of vriendinnen/ouders wil bezoeken dan neem ik uiteraard de auto. Met de auto ben ik dan al 30/45 minuten onderweg en het OV is een gehannes. Daar heb ik mijn auto dus voor. Ik heb hem niet (meer) nodig om op mijn werk te komen, want ik werk niet meer.

Mijn man gebruikt zijn eigen auto om op het werk te komen.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Bruintje Beer ma 9 jan 2012 - 0:41

Wij hebben ook 2 auto's. Werken beide in de woonplaats maar toch zou ik mijn eigen auto niet willen missen. Man heeft de auto nodig voor het werk en voor de oppas die verder weg woont.
Mijn auto gebruik ik echt voor de familiebezoeken die allemaal een uur van mijn vandaan heb wonen. Nu D. Nog niet kan zitten gebruik ik wat vaker de auto maar anders zou ik vaker de fiets pakken. Kleine boodschappen doe ik lopend.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud