Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben zo moe

+9
Liadan
Dani
Fiwen
JD
RYW
PapillonRose
Mamsie
Beachgirl
Tania
13 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Ik ben zo moe - Pagina 3 Empty Re: Ik ben zo moe

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 11:12

Ja, maar 'veel huilen', wat is dat dan? Is dat een kind een half uur laten huilen of is dat een kind 3 uur laten huilen bij wijze van spreken. Ik ben nooit om elke scheet naar mijn kind toe gerend en ik ben dat ook niet van plan. Ik zou niet weten hoe hij daar beter van zou moeten worden. Ik ben er altijd voor hem, dat zeker. Maar mijn kind niet laten huilen, neuh.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Tania do 6 jan 2011 - 11:15

Nog even een snelle reactie voordat ik m'n bed induik.
Mijn man neemt het probleem wel serieus. We hebben het er vanmiddag nog even over gehad en we hadden elkaar blijkbaar totaal verkeerd begrepen.

Ik ben niet zo'n voorstander van laten huilen. Maar ik heb het wel is geprobeerd (wel steeds even z'n speentje gegeven). Maar hij houdt het echt heel lang vol. Ik ben er nog niet van overtuigd dat ik hem een hele nacht wil laten huilen, daar vind ik hem eigenlijk nog te klein voor.

En nu ga ik snel naar bed want hij ligt nu even in z'n eigen bedje te slapen dus ik ga de tijd die hij slaapt even goed gebruiken om dat ook te doen Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 11:18

RYW schreef:
Liva schreef:
Minneke schreef:
Liva schreef:Minneke, ik typ op google in 'kind laten huilen' en *poef*, meteen deze link: http://www.omgangsvormen.nl/ouders%20&%20baby's.htm

Zoveel mensen, zoveel meningen zeg ik maar...

Maar dit artikel gaat toch niet over babies? Dit gaat over kinderen. Dat vind ik heel iets anders. Mijn dochter probeert ons ook uit, zegt dat ze niet wil slapen en huilt soms als ze naar bed moet. Die ga ik er heus niet uithalen en bij ons in bed nemen hoor Wink , als ik vijf minuten wacht slaapt ze inderdaad zelf in, geen probleem. Maar als een báby echt verdrietig/overstuur is, dan kan ik dat niet zomaar laten gaan.

Oh nee, een baby is inderdaad geen kind :d. Als je goed leest hebben ze het ook over kinderen die na hun voeding in slaap zijn gedommeld. Nou, ik ken maar weinig kinderen boven de 1 jaar bijvoorbeeld die in slaap dommelen na de voeding. Dan hebben ze het toch echt over babies Wink

Het gaat er gewoon om dat er verschillende meningen over zijn.

Toevoeging: en dat die meningen elkaar niet uit hoeven te sluiten, maar dat dat artikel dat jij (Minneke) aanhaalt, dat wél doet ('laten huilen is fout en gevaarlijk'). Dat kan mensen afschrikken, terwijl dat niet nodig hoeft te zijn, en dan zou er misschien een mogelijke oplossing aan TO's neus voorbij gaan.

Ahaa, dalijk is het nog mijn schuld dat TO's kindje over een jaar nog niet doorslaapt Wink

Welterusten, ik ga mijn zuigeling nog even zogen, en dan heerlijk slapen Sleep

Gast
Gast

Bericht  RYW do 6 jan 2011 - 11:22

Minneke schreef:
RYW schreef:
Liva schreef:
Minneke schreef:
Liva schreef:Minneke, ik typ op google in 'kind laten huilen' en *poef*, meteen deze link: http://www.omgangsvormen.nl/ouders%20&%20baby's.htm

Maar dit artikel gaat toch niet over babies? Dit gaat over kinderen. Dat vind ik heel iets anders. Mijn dochter probeert ons ook uit, zegt dat ze niet wil slapen en huilt soms als ze naar bed moet. Die ga ik er heus niet uithalen en bij ons in bed nemen hoor Wink , als ik vijf minuten wacht slaapt ze inderdaad zelf in, geen probleem. Maar als een báby echt verdrietig/overstuur is, dan kan ik dat niet zomaar laten gaan.

Oh nee, een baby is inderdaad geen kind :d. Als je goed leest hebben ze het ook over kinderen die na hun voeding in slaap zijn gedommeld. Nou, ik ken maar weinig kinderen boven de 1 jaar bijvoorbeeld die in slaap dommelen na de voeding. Dan hebben ze het toch echt over babies Wink

Toevoeging: en dat die meningen elkaar niet uit hoeven te sluiten, maar dat dat artikel dat jij (Minneke) aanhaalt, dat wél doet ('laten huilen is fout en gevaarlijk'). Dat kan mensen afschrikken, terwijl dat niet nodig hoeft te zijn, en dan zou er misschien een mogelijke oplossing aan TO's neus voorbij gaan.

Ahaa, dalijk is het nog mijn schuld dat TO's kindje over een jaar nog niet doorslaapt Wink

Nou, dat vind ik alweer een nogal overtrokken reactie waarbij je mijn opmerking uit zijn verband rukt. Ik stel alleen maar dat een tekst met dergelijke harde woorden en kreten nogal afschrikwekkend en zwart-wit kan werken, waardoor mensen afgeschrikt worden om iets uit te proberen. Dat jij dat naar jezelf toetrekt en praat over dat jij de schuld zou krijgen van iets dat hopelijk helemaal niet zal gebeuren (want ik ga ervan uit dat TO's kindje gewoon lekker doorslaapt over een jaar), dat doe je helemaal zelf.

TO, fijn dat je even wat slaap kan pakken, en fijn dat je man het probleem wel serieus neemt. Welterusten!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 11:26

[quote="RYW"]
Minneke schreef:
RYW schreef:
Liva schreef:
Minneke schreef:

Nou, dat vind ik alweer een nogal overtrokken reactie waarbij je mijn opmerking uit zijn verband rukt. Ik stel alleen maar dat een tekst met dergelijke harde woorden en kreten nogal afschrikwekkend en zwart-wit kan werken, waardoor mensen afgeschrikt worden om iets uit te proberen. Dat jij dat naar jezelf toetrekt en praat over dat jij de schuld zou krijgen van iets dat hopelijk helemaal niet zal gebeuren (want ik ga ervan uit dat TO's kindje gewoon lekker doorslaapt over een jaar), dat doe je helemaal zelf.

Knipoog dames...knipoog!
hug

Gast
Gast

Bericht  Tania do 6 jan 2011 - 17:57

Hij heeft gewoon doorgeslapen vannacht :shock:

En nu moet ik hem z'n bed uit halen omdat we weg gaan. Maar ik heb in ieder geval een nachtje lekker geslapen Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  meisjesmama do 6 jan 2011 - 20:26

Hij heeft zijn ouders horen praten en gunde ze een nachtje rust. Nee zonder dollen wat lekker voor jullie!!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Liadan do 6 jan 2011 - 20:56

Van dit artikel krijg ik echt de kriebels: 'maak van je hart een steen en houd vol', 'bijna alle probleemgevallen zijn binnen 14 dagen opgelost', niet zo raar dat het dan in veel gevallen is opgelost...

Tania, wat fijn dat hij heeft doorgeslapen en dat jij nu ook wat uitgeruster bent.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  RYW do 6 jan 2011 - 21:27

Tsja, die mening bestaat kennelijk ook, ook nogal extreem. Zo ver kan het dus uit elkaar liggen. Jammer dat die artikelen vaak zo veroordelend zijn tegenover de 'tegenpartij'. Waarom is het eigenlijk logisch, dat dan alle probleemgevallen opgelost zijn, Liadan?

Eigenlijk ben ik alleen maar blij dat ik het slaapdilemma nooit gehad heb, mijn jongens slapen als kleine roosjes. Het lijkt me enorm zwaar en vermoeiend als zo'n gebrek aan rust lang duurt...

TO, wat heerlijk dat je lekker hebt kunnen slapen, dit voelt vast heerlijk. Geniet lekker van je weekendje!

Minneke, ik had je knipoogje niet gezien, scusi. Volgens mij vinden we feitelijk hetzelfde: een minuut of 10 huilen kan geen kwaad indien nodig, maar het moet geen uren zijn. Toch?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 6 jan 2011 - 22:17

Liadan schreef:

Van dit artikel krijg ik echt de kriebels: 'maak van je hart een steen en houd vol', 'bijna alle probleemgevallen zijn binnen 14 dagen opgelost', niet zo raar dat het dan in veel gevallen is opgelost...

Inderdaad, of dit: "Uiteindelijk zal je lieveling beseffen dat er geen lievemoederen aan is, en capituleren."
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 22:34

Wat fijn dat hij door geslapen heeft!!

Over het artikel: het is een voorbeeld dat er meerdere meningen zijn, meer niet Wink

Gast
Gast

Bericht  Liadan vr 7 jan 2011 - 0:17

[quote="RYW"]Tsja, die mening bestaat kennelijk ook, ook nogal extreem. Zo ver kan het dus uit elkaar liggen. Jammer dat die artikelen vaak zo veroordelend zijn tegenover de 'tegenpartij'. Waarom is het eigenlijk logisch, dat dan alle probleemgevallen opgelost zijn, Liadan?

RYW, ik zeg niet dat alle probleemgevallen dan opgelost zijn. Maar de meeste kinderen zullen uiteindelijk wel gaan slapen als je 'van je hart een steen maakt' en je kindje laat huilen (want waarom zou het huilen als het weet dat jij je toch niks van hem/haar aan trekt). Ik doelde vooral op het 'van je hart een steen maken', dat komt op mij erg vervelend over.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  RYW vr 7 jan 2011 - 0:19

Susan en Liadan: ik vond dat ook nogal heftige uitspraken hoor. Maar niet minder of meer heftig dan 'laten huilen is fout en gevaarlijk'. En 'vergif voor de hersentjes'. Die gaven mij met zo hard de kriebels.

Het spectrum is dus gewoon enorm breed, van de ene extreme naar de andere extreme. Gelukkig kan je zelf bepalen wat je eigen insteek is, als ouder.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan vr 7 jan 2011 - 0:20

RYW schreef:Susan en Liadan: ik vond dat ook nogal heftige uitspraken hoor. Maar niet minder of meer heftig dan 'laten huilen is fout en gevaarlijk'. En 'vergif voor de hersentjes'. Die gaven mij met zo hard de kriebels.

Het spectrum is dus gewoon enorm breed, van de ene extreme naar de andere extreme. Gelukkig kan je zelf bepalen wat je eigen insteek is, als ouder.

Ik ben het met je eens dat ik die andere uitspraken net zo heftig vind. Ik kan me meer vinden in het artikel van Minneke, maar bij 'vergif voor de hersentjes' gaan mijn haren ook wel overeind staan.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  RYW vr 7 jan 2011 - 0:30

Oh, bedoelde je het zo. Ik snapte het gewoon niet;)

Ja, dat zou ik ook nooit doen hoor, vind ik dus ook gewoon echt veel te extreem. Zowel het 'nooit laten huilen' als het 'hart van steen' gebeuren vind ik echt enorm overdreven. Ik bekijk het per situatie, en handel daarnaar. Voor mijn zoons heeft het gewerkt, want ze hebben absoluut geen last gegeven met slapen. Het is maar net welke behoefte ouder en kind hebben per situatie.

Je zal je waarschijnlijk meer kunnen vinden in het eerste artikel omdat het jouw manier dichter benadert. Ik geloof ook niet dat Liva dit tweede artikel promoot, maar alleen wil aangeven dat er ook tegenhangers zijn. Ik kan me persoonlijk in geen van beide artikelen vinden, ik wil ook niet 1 filosofie om die overal op toe te passen, liever bekijk ik per situatie wat er nodig is om het op te lossen. En ik neem al zeker geen artikelen serieus die zulke harde taal spreken als deze twee hier, ik vind het bij een onderzoek belangrijk dat er feiten in genoemd staan, en dat eventuele conclusies of waardeoordeel met nuance gebracht worden. Bovendien heb ik gemerkt dat ik prima gedij met mijn eigen ideeën Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 1:08

RYW schreef: Minneke, ik had je knipoogje niet gezien, scusi. Volgens mij vinden we feitelijk hetzelfde: een minuut of 10 huilen kan geen kwaad indien nodig, maar het moet geen uren zijn. Toch?

Dat klopt, en helemaal wat ik later nog van je las; dat je gewoon per situatie moet kijken hoe je erop reageert. Bij het ene huiltje heb ik na vijf minuten zoiets van; dat komt wel goed. Bij het andere huiltje heb ik na 20 seconden al door dat het hem niet gaat worden Wink

En wat betreft dat artikel; ik vind die uitspraken ook niks, het ging mij puur om de wetenschappelijk aangetoonde feiten; lang laten huilen leidt tot veranderingen in de hormoonspiegel. En daar trekt iedereen vervolgens voor zichzelf maar zijn/haar conclusie uit.

Gast
Gast

Bericht  Tania wo 12 jan 2011 - 21:45

Nog even een kleine update voor degene die geinteresseerd zijn.

Sinds maandag slaapt J. in z'n eigen bedje. Ik heb hem maandag, na bijna 2 uur in slaap proberen te krijgen, in z'n bedje gelegd en ben naar beneden gegaan. Hij heeft hartverscheurend gehuild, maar na 30/40 minuten sliep hij. We hebben dit wel is eerder geprobeerd, maar toen hield hij het echt veel langer vol. De avonden daarna viel hij steeds na 20/30 minuten protesteren in slaap en als hij wakker wordt geef ik z'n speentje en ga meteen weer weg, dan valt hij of meteen weer in slaap of hij jammert een beetje en gaat dan weer slapen. Vannacht heeft hij van 18.00 tot 8.00 geslapen.
Het was eigenlijk geheel tegen m'n principes, maar blijkbaar heeft J. het toch gewoon even "nodig" om even te huilen voor hij in slaap valt.
Bedankt voor jullie adviezen allemaal! Ik hoop dat hij het zo goed blijft doen de komende tijd smile

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 23:45

Wat fijn Tania!! Ik hoop ook voor jullie dat dit zo blijft!!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 0:16

Supergoed van jullie Tania! En jij? Ook lekker kunnen slapen? smile

Gast
Gast

Bericht  maiadebij do 13 jan 2011 - 0:41

Ik ben ook niet van het (lang) laten huilen, maar van de week was N ook weer zo aan het teuten! En het was niet dat hij verdrietig was, maar gewoon boos. Hij begon het naar bed brengen met de dag meer te rekken (Nog een liedje, nog wat melk, en dan weer een liedje etc etc) dus na het zoveelste liedje legde ik hem in bed en stond hij meteen weer woest op en riep "LIEDDDDJJJEE" in zijn peutertaaltje. Ik heb hem heel duidelijk uitgelegd dat de liedjes klaar waren en hij moest gaan slapen en ben weg gegaan.
Uiteraard, N kennende, gaf hij zich niet zomaar gewonnen en bleef schreeuwen om een liedje. Ik ben elke 5 tot 10 min terug gegaan maar ben er niet op in gegaan, dus ik zei verder niets maar gaf hem zijn speentje en legde hem goed en ben weer weg gegaan. Na een uur was het wonder boven wonder stil!(hij wil namelijk nog wel eens uuuuuuuren doorgaan) En sinds die avond hoef ik eigenlijk alleen maar te zeggen dat het het laatste liedje was en dan zeurt hij niet verder.

Dus ik ben er ook voor om het per situatie en leeftijd te bekijken. N begrijpt heel goed wat ik bedoel en is gewoon echt zijn grenzen aan het zoeken. Ik denk dat duidelijkheid voor een kind ook belangrijk is en daarnaast dat hij wel weet dat we er voor hem zijn.

TO wat fijn dat hij weer lekker gaat slapen, en jij ook weer een beetje aan je slaap toe kunt komen! Want het wordt op een gegeven moment zo'n cirkeltje, jij wordt met de dag moe-er, je zoontje voelt dat jij minder geduldig bent en wordt daardoor dwarser....

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tania do 13 jan 2011 - 0:55

Liva schreef:Supergoed van jullie Tania! En jij? Ook lekker kunnen slapen? smile

Ja ik kan weer heerlijk slapen. Al word ik soms wel verbaasd wakker als ik zie dat het al 4 uur is ofzo en ik nog niet eerder wakker ben geweest Very Happy
Ik ben ook heel blij dat ik weer lekker alleen met m'n man in bed lig smile

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne do 13 jan 2011 - 9:56

Wat fijn voor je! Goed dat je hebt volgehouden, ook al is het soms heel moeilijk een gaat het eigenlijk tegen je moedergevoelens in, dat huilen. Hopen dat het zo goed blijft gaan en jullie weer samen rustige avonden kunnen hebben.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  PapillonRose do 13 jan 2011 - 10:02

Goed hoor, fijn dat het beter gaat! Hopelijk blijft hij het zo goed doen en kunnen jij en je man voortaan rustig slapen zonder kindje in bed.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud