Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Osteopaat

+4
Angela_1986
tuttebel
Schaapke
May
8 plaatsers

Ga naar beneden

Osteopaat Empty Osteopaat

Bericht  May vr 6 jan 2012 - 7:20

Hallo,

Ik was wel benieuwd of iemand ervaring heeft met een osteopaat. Ik heb namelijk nogal wat klachten en kom er in het medische circuit niet uit, dus ben nu aan het kijken naar andere mogelijkheden. En van meerdere mensen kreeg ik te horen misschien is een osteopaat wat voor je, maar die mensen hadden er zelf geen ervaring mee. En ik ben wel benieuwd of het mensen echt geholpen heeft. En als ik google op ervaringen kom ik eigenlijk alleen ervaringen tegen van mensen die met hun kindje er naartoe zijn geweest.
Dus is er iemand die er ervaring mee heeft, en was dit positief of negatief?
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Osteopaat Empty Re: Osteopaat

Bericht  Schaapke vr 6 jan 2012 - 7:47

Positief! Zeker weten!
Ik ben er behandeld voor onophoudbare (ehmm...is dit een woord?) pijn aan mijn knieën en sinds ik bij de osteopaat ben geweest heb ik voor 80% minder last van mijn knieën.
Weet niet waarvoor je behandelt gaat worden, maar weet je wat ze gaat doen?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  tuttebel vr 6 jan 2012 - 7:52

ik ben er ook positief over. In het verleden ben ik er al regelmatig geweest en sindskort weer omdat de artsen niet meer weten wat ze met me aanmoeten en daardoor al heel lang aan de medicijnen zit die me niet eens heel goed helpen. Ik ben er nu 4 weken geleden geweest en mijn klachten lijken al minder vaak voor te komen dan voorheen. Dat terwijl ik helemaal niet had verwacht dat de osteopaat mij werkelijk kon helpen. Binnenkort moet ik weer terug dus ben benieuwd of het dan nog beter gaat daarna. in ieder geval ben ik al blij met de vooruitgang
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Bericht  May vr 6 jan 2012 - 8:03

Ik heb nog geen afspraak staan, ben me er een beetje in aan het verdiepen voordat ik een afspraak maak, gezien het best wel wat kost dus wil dan eerst het goed uitgezocht hebben! Maar mijn hoofdklacht is vermoeidheid, en daarnaast heb ik oa. darmproblemen, spierkrampen, zere gewrichten, hoofdpijn, duizeligheid.

Maar fijn dat jullie er zo positief over zijn!
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 vr 6 jan 2012 - 8:32

Ook hier positieve ervaringen met de osteopaat! Toevallig vanmorgen weer gebeld voor 'n afspraak.

Ik ben hy.permobie.l waardoor mijn bekken scheef gaan staan, dat heeft effect op mijn hele lijf. De osteopaat zet mijn bekken weer zo goed als mogelijk recht, evenals andere gewrichten. Ook doet hij regelmatig iets met mijn schedel, die schijnt geen goed ritme te hebben... scratch Ik kan heel moeilijk ontspannen maar als hij dat doet dan word ik echt relaxed, heerlijk!
Helaas is bij mij het effect van het kraken/manipuleren niet erg langdurig omdat ik dus hype.rmo.biel ben maar bij veel mensen in mijn omgeving is het dat wel.

De behandelingen vind ik wel pijnlijk, al komt dat ook doordat ik dus moeilijk kan ontspannen. Ik zeg altijd tegen hem; 'Ik lijk wel gek dat ik me hier laat mishandelen en d'r nog vet voor betaal ook' Wink Maar ja, ik weet dat het helpt dus even 'n half uurtje door bijten en ik kan er weer 'n paar weken en soms enkele maanden tegen. smile
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  sawasdee vr 6 jan 2012 - 9:44

Ik ben er ook enthousiast over.
Heb vorig jaar 7 behandelingen gehad. Voornamelijk voor scheefstand.
Blijkbaar had dit super veel gevolgen. Ik heb al mijn 'klachten' bij hem neergelegd.
Hij heeft toen een plan van aanpak gemaakt, en na 2/3 behandelingen merkte ik echt een super verschil.

Kwam oa met hoofdpijn, rugpijn, vermoeidheid, vaak buikpijn, last van mijn heup, enkel en knie en ga zo maar door.

Voor mij is hij de 50€ meer dan waard. Kreeg vorig jaar 200€ vergoed via CZ.
Mag dan binnekort ook weer langs gaan.

Ik vind het trouwens nog best lekker ook, hoewel er plekken zijn waarbij ik het idee heb al mijn adem te verliezen :shock:
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Angela_1986 vr 6 jan 2012 - 9:48

@Sjandra; €50,- maar? Wow... :shock: De mijne vroeg afgelopen jaar €95,- voor 'n half uur en ik heb zo'n vermoeden dat het dit jaar wel duurder zal zijn geworden. Ik ben via het hoogste pakket verzekerd en krijg €600,- per jaar terug. In 2011 heb ik €30,- zelf bij moeten betalen.
En je vind het nog lekker ook? Geef mij 't adres van jouw osteopaat! Wink

Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  May vr 6 jan 2012 - 9:53

Fijn dat jullie allemaal zulke goede ervaringen hebben! Dat geeft me moed :-)
En maar €50, dat is goedkoop. Hier zit het allemaal rond de €80 per sessie, maar als het helpt heb ik er zeker voor over. En mijn vader had mijn zorgverzekering opgehoogd dus ik krijg ipv €300 vergoed ipv de €150 die ik dacht, dus dat is een meevaller!
May
May
Ratel
Ratel

Bericht  sawasdee vr 6 jan 2012 - 10:17

Angela_1986 schreef:@Sjandra; €50,- maar? Wow... :shock: De mijne vroeg afgelopen jaar €95,- voor 'n half uur en ik heb zo'n vermoeden dat het dit jaar wel duurder zal zijn geworden. Ik ben via het hoogste pakket verzekerd en krijg €600,- per jaar terug. In 2011 heb ik €30,- zelf bij moeten betalen.

Haha... Ik zie dat je uit het zuiden komt. Hij zit in Kerkrade.

Eerste sessie koste 70 euro en vervolg behandelingen 50 euro. Was meestal 3 kwartier tot een uur daar.
Ik vond het lekker ja haha..
Op 2 plekken na dan :P
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Angela_1986 vr 6 jan 2012 - 10:26

Sjandra schreef:
Angela_1986 schreef:@Sjandra; €50,- maar? Wow... :shock: De mijne vroeg afgelopen jaar €95,- voor 'n half uur en ik heb zo'n vermoeden dat het dit jaar wel duurder zal zijn geworden. Ik ben via het hoogste pakket verzekerd en krijg €600,- per jaar terug. In 2011 heb ik €30,- zelf bij moeten betalen.

Haha... Ik zie dat je uit het zuiden komt. Hij zit in Kerkrade.

Eerste sessie koste 70 euro en vervolg behandelingen 50 euro. Was meestal 3 kwartier tot een uur daar.
Ik vond het lekker ja haha..
Op 2 plekken na dan :P

Helaas, Kerkrade is toch iets té zuidelijk voor mij Wink

Dat is 'n schappelijke prijs zeg! Zal het eens tegen de mijne zeggen haha! Ik moet zeggen dat hij ook wel de tijd voor je neemt en soms nog ff wat langer doorgaat ondanks dat er mensen zitten te wachten.

Ik heb daarna trouwens wel behoorlijk last van mijn lijf, zeker als ie mijn blaas ook heeft gedaan... pale Ik ga dan ook het liefst aan het eind van de dag en plan dan verder niet zo veel meer. De volgende dag kan het soms ook nog wat pijnlijk zijn maar daarna merk ik duidelijk het effect.
Fijn dat jij het lekker vindt! Ik vind maar 1 plek fijn en dat is mijn schedel. Oh en m'n nek, dat geeft ook direct verlichting maar dat vind ik doodeng dus moet dan eerst m'n angst even opzij zetten. laughcry
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk vr 6 jan 2012 - 10:29

Ik heb ook ervaringen met een osteopaat, geen positieve, maar ook nou niet echt negatieve. Ben een aantal behandelingen geweest, maar het was eigenlijk gewoon geld weggooien (kreeg per behandeling van bijna 70 euro, maar 35 euro per keer vergoed).
Het werkte voor mijn klachten niet (chronische nek/rug klachten als gevolg van een ongeval / whiplash), maarja het viel in ieder geval te proberen. Ik denk zeker dat het voor bepaalde klachten wel zou kunnen helpen.
Vond het alleen een beetje apart dat ze vooral bij mijn buik behandelde, terwijl ik nek en rugklachten had smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jilke vr 6 jan 2012 - 10:54

Precies hier zo AngelNyn. Ik kwam er met klachten als last van mijn darmen, last van hoofdpijn, vermoeidheid etc. En het had te maken met mijn lever. Nou vooruit, had er geen verstand van. Bepaald soort druppels geslikt, om te reinigen ofzo.

Toen kwam mijn vader er ook, die had last van tintelingen in zijn vingers die niet meer stopten. Ook hij had last van zijn lever. En mijn broertje even later ook! Yeah right, misschien had hij ook wel gelijk hoor, maar ik vond het maar erg vreemd.

Het hielp dan ook voor geen meter.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Thunder vr 6 jan 2012 - 22:41

Ik ben met mijn jongste zoon geweest ivm darmproblemen en bij hem werkte het wel. De behandelingen kosten toen rond de €75,- en ik kreeg er €35,- vergoed, dit is wel al 2 jaar geleden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven