Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Osteopaat

+2
PapillonRose
Linda
6 plaatsers

Ga naar beneden

Osteopaat Empty Osteopaat

Bericht  Linda di 4 okt 2011 - 23:15

A.s. vrijdag heb ik voor het eerst een afspraak voor m'n dochter bij de osteopaat.

Zijn jullie wel eens met je kindje bij een osteopaat geweest? Wat waren de klachten? En wat heeft de osteopaat precies gedaan? Ben je één keer geweest of meerdere malen? En bovenal, had het resultaat?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Osteopaat Empty Re: Osteopaat

Bericht  PapillonRose di 4 okt 2011 - 23:23

Ik ben naar een osteopaat geweest, daar ben ik 3x geweest (is daar de gemiddelde duur, meestal heb je 3x nodig). Ik ben er geweest omdat A. heel veel last had van krampjes, overstrekken, onrust en overdag niet willen slapen. Dit hing allemaal met elkaar samen en kwam met name bij de heftige krampjes vandaan. Het is echt een eind verbeterd met de osteopathie! In combinatie met andere voeding en speciaal poeder (voor krampjes) is het echt een verschil van dag en nacht geworden. Wat de osteopaat precies deed weet ik niet, tenminste ik zag wel dat hij deed maar wat het precies was is lastig te omschrijven. Hij drukte zachtjes op bepaalde punten van haar lijfje, bijv. op haar hoofdje, buikje. Ook maakte hij draaibewegingen met bijv. haar nekje, heupjes. Hij kon daar dingen uit halen en vervolgens zijn handelingen hierop aanpassen. Ik ben in elk geval zeer tevreden met de osteopaat geweest.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Osteopaat Empty Re: Osteopaat

Bericht  Parisienne di 4 okt 2011 - 23:32

Wij zijn eind juli t/m half juni met N. naar een osteopaat geweest. Ze sliep/slaapt heel erg slecht en wordt 's nachts heel vaak wakker. We hadden alles geprobeerd en waren ten einde raad. Hebben toen een osteopaat bezocht. Hij constateerde dat er in haar nek iets niet helemaal goed zat. Hij heeft haar drie keer behandeld (drie afspraken dus) en daarna moesten we het even aanzien. Helaas heeft het hier helemaal niks geholpen.. ze slaapt nog steeds erg slecht. Ik 'durf' niet meer terug te gaan, want het kostte ons veel geld. Nu blijkt dat het geen resultaat heeft vind ik het erg zonde.. maargoed, dat konden we van tevoren niet weten natuurlijk.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Osteopaat Empty Re: Osteopaat

Bericht  Linda di 4 okt 2011 - 23:32

Wat fijn om zo'n goede ervaring te lezen!
Hoe oud was je dochtertje toen je daar geweest bent?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Osteopaat Empty Re: Osteopaat

Bericht  PapillonRose di 4 okt 2011 - 23:34

Ze was 6 weken toen ik er voor het eerst kwam. En een week of 10 toen ik voor het laatst geweest ben. Dus nog wel erg klein. Maar dat hoeft hoop ik geen verschil te maken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Osteopaat Empty Re: Osteopaat

Bericht  Linda di 4 okt 2011 - 23:35

Parisienne schreef:Wij zijn eind juli t/m half juni met N. naar een osteopaat geweest. Ze sliep/slaapt heel erg slecht en wordt 's nachts heel vaak wakker. We hadden alles geprobeerd en waren ten einde raad. Hebben toen een osteopaat bezocht. Hij constateerde dat er in haar nek iets niet helemaal goed zat. Hij heeft haar drie keer behandeld (drie afspraken dus) en daarna moesten we het even aanzien. Helaas heeft het hier helemaal niks geholpen.. ze slaapt nog steeds erg slecht. Ik 'durf' niet meer terug te gaan, want het kostte ons veel geld. Nu blijkt dat het geen resultaat heeft vind ik het erg zonde.. maargoed, dat konden we van tevoren niet weten natuurlijk.

Oh, dat is minder....
Wij gaan ook oa. vanwege haar slaapproblemen (en klachten aan darmen en allergie). Ik hoop zoooo dat het een beetje helpt, ik ben zo moe. Embarassed
Hier is inderdaad behoorlijk duur. Een consult kost 97 euro en volgens mij krijg ik daar 25 euro van vergoed door het ziekenfonds.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Osteopaat Empty Re: Osteopaat

Bericht  Liadan di 4 okt 2011 - 23:35

Ik ben 4 keer geweest met Kian, maar kan niet echt zeggen dat het echt heeft geholpen.
We gingen voor het eerst toen hij 2,5 week oud was omdat hij heel veel huilde. Na de eerste keer werd hij wel iets rustiger, maar we zijn op datzelfde moment ook begonnen met het geven van infacol en ik denk dat het eerder daar aan lag dat hij iets rustiger werd.

We zijn hierna nog 3 keer geweest, maar ik heb steeds niet echt verandering gezien.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Osteopaat Empty Re: Osteopaat

Bericht  Annie24 wo 5 okt 2011 - 0:36

Wij zijn 4x geweest omdat Y. de 1e 2 maanden aan het krijsen was van 7.00 tot 23.00 uur ongeveer en niet sliep overdag. Hier heeft het niets geholpen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Osteopaat Empty Re: Osteopaat

Bericht  ProudMom wo 5 okt 2011 - 1:36

Parisienne schreef:Wij zijn eind juli t/m half juni met N. naar een osteopaat geweest. Ze sliep/slaapt heel erg slecht en wordt 's nachts heel vaak wakker. We hadden alles geprobeerd en waren ten einde raad. Hebben toen een osteopaat bezocht. Hij constateerde dat er in haar nek iets niet helemaal goed zat. Hij heeft haar drie keer behandeld (drie afspraken dus) en daarna moesten we het even aanzien. Helaas heeft het hier helemaal niks geholpen.. ze slaapt nog steeds erg slecht. Ik 'durf' niet meer terug te gaan, want het kostte ons veel geld. Nu blijkt dat het geen resultaat heeft vind ik het erg zonde.. maargoed, dat konden we van tevoren niet weten natuurlijk.

Kreeg je niet een gedeelte vergoed? Want dan is het idd erg duur.

Wij zijn met ons zoontje ook 3x naar een osteopaat geweest, om dezelfde reden als jij (hierboven) noemt.
Ik had beter met B.randon kunnen gaan toen hij nog een baby was, want toen we gingen (was hij ook nog geen 1 jaar hoor), was hij al zo sterk, en hij vond het vreselijk om op die bank te moeten liggen bij de osteopaat. Dus het was nog best lastig voor die man om z'n werk te doen. Na de 1e keer was het alleen maar erger geworden, en sliep hij nog slechter dan ervoor.
Maar na de 2e keer merkte ik al wel verschil, en na de 3e keer ging het veel beter. Niet dat hij opeens een perfecte en rustige slaper was, want dat is hij nooit geweest en nu nog steeds niet.
Hij word nu vaak nog steeds een aantal keer wakker 's nachts (meestal wel 3x), en soms slaapt hij eens een nachtje door.
Maar ik denk dat het toch wel degelijk iets heeft gedaan met hem. Volgens de osteopaat zat er bij B.randon ook iets niet helemaal goed in z'n nekje, en de spieren vanuit zijn nek naar z'n schedel (zo zei hij het) zaten aan de linkerkant veel strakker/meer gespannen, dan aan de rechterkant. Hier is hij vooral mee bezig geweest, en B.randon was na zo'n behandeling heel erg moe. Natuurlijk ook door het huilen/schreeuwen dat hij daar de hele tijd deed. Wink Maar ik ben toch blij dat we uiteindelijk gegaan zijn.
Ik geloofde er eerst eigenlijk nooit zo in, maar op een gegeven moment ben je zo wanhopig en wil je alles wel proberen en geloven.
Wij kregen trouwens van iedere behandeling 75% vergoed. En een behandeling was geloof ik rond de 87 euro, dus dat viel wel mee.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Osteopaat Empty Re: Osteopaat

Bericht  Linda vr 7 okt 2011 - 3:42

Wij zijn vanmiddag bij de osteopaat geweest.
Er zat iets bij d'r middenrif niet goed. En d'r achterhoofdbeentje (?) zat klem. Hij heeft eerst aan d'r buik gezeten, dat ging goed, vond ze zelf ook niet vervelend. Daarna aan d'r hoofdje, dat was minder prettig... Flink huilen enzo, echt heel sneu.
We hebben over 3 weken een nieuwe afspraak, als het gewoon goed met d'r gaat kunnen we die afspraak annuleren.

Ze ligt nu helemaal uitgeteld op bed. Ik vond het best heftig!
Het was wel een heel aardige man, beetje spiritueel ingesteld.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Osteopaat Empty Re: Osteopaat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum