Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben er even stil van!

+21
Caro
Red Velvet
Lenthe
MiKa
PluDan
Pien
Sarah1985
Muurvlindertje
Antibes
Lejow
Caramba
tuttebel
CCC
Inge
TukTuk
Sue
silly-one
Jeanette
Minx
Steep
Caribbeanlover
25 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ben er even stil van! - Pagina 3 Empty Re: Ben er even stil van!

Bericht  Caribbeanlover zo 8 jan 2012 - 3:36

Idd wat een gezeik om niks. Het gaat idd om het gebaar en ik vind het gewoon onddankbaar dat als je kaarten krijgt nog gaat zeiken over dat er ''groetjes'' op staat.
Wees dankbaar dat men aan je denkt!
Ze kunnen het ook niet doen.

Btw, ik had er ''gr'' op gezet :P

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Red Velvet zo 8 jan 2012 - 3:37

Caribbeanlover schreef:
Lieskuh schreef:
Caribbeanlover schreef:Hij noemt onze hond Witje. Is het dan raar om erbij te zetten dat wij van Witje zijn dus zo van ''gr. R en M (van Witje)?
Of kan ik dat beter niet doen?
Ik zou er geen groetjes R en M opzetten. Dat hoort en past niet op een rouwkaart. Daar zet je alleen de namen op en inderdaad even je huisnummer. Het is erg attent en zoiets komt nooit verkeerd over op de nabestaanden.

Zoals je had kunnen lezen heb ik de kaart al door de bus gedaan en ik zie niet in waar ''gr. niet kan. Wie zegt dat dat niet mag?! Niemand bepaald dat hoor!
Die man let er echt niet op, is in de rouw en vind de kaarten alleen maar fijn dus.
Maar je maakt je wel druk over het feit dat je het prijsje niet heb doorgekrast? Laughing
Maargoed, ik vind het heel attent van je dat je een kaartje hebt gestuurd!

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 3:41

Cimic schreef:Of groetjes nu raar is of niet of het nu wel of niet mag daar gaat het toch niet om? Het gaat toch om het goed bedoelde advies van CBL. Waarom wordt er in hemelsnaam nu weer ophef gemaakt over het woord groetjes? scratch
Het is toch dom. Sterkte oid zet je op een kaart. Dat leer ik zelfs mijn klassen. Gr(oetjes) is ongepast.

Gast
Gast

Bericht  Caro zo 8 jan 2012 - 3:47

Caribbeanlover schreef:Idd wat een gezeik om niks. Het gaat idd om het gebaar en ik vind het gewoon onddankbaar dat als je kaarten krijgt nog gaat zeiken over dat er ''groetjes'' op staat.

Dat is idd waar men mee bezig is als je net je dierbare bent verloren: dat je maar dankbaar mag zijn dat je kaarten krijgt. scratch
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 3:49

Het kan ongepast zijn. Maar mijn nichtje is afgelopen zomer overleden door een aanrijding. Mijn oom en tante hebben heel veel kaarten van vrienden en vriendinnen van mijn nichtje gehad. Daar zaten er ook wel wat tussen waar groetjes op stonden. Het is alleen maar fijn dat de mensen aan je denken. Dat is heel veel meer waard dan de tekst. Kennissen van mijn opa en oma stuurden kaartjes met gecontroleerd er op i.p.v gecondoleerd. Ja dat is ook verkeerd maar het blijft gewoon fijn dat mensen aan je denken.

Al denk ik niet dat dit om de tekst gaat maar om Cbl

Laatst aangepast door Ostara op zo 8 jan 2012 - 3:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 3:52

Caro schreef:
Caribbeanlover schreef:Idd wat een gezeik om niks. Het gaat idd om het gebaar en ik vind het gewoon onddankbaar dat als je kaarten krijgt nog gaat zeiken over dat er ''groetjes'' op staat.

Dat is idd waar men mee bezig is als je net je dierbare bent verloren: dat je maar dankbaar mag zijn dat je kaarten krijgt. scratch

Ik vind wel dat je dankbaar mag zijn dat mensen aan je denken. In deze tijd is dat helemaal niet meer zo vanzelfsprekend. Het is toch allemaal goed bedoeld. En als je een dierbare verloren bent kijk je denk ik eerder naar de namen op de kaart dan naar of er staat groetjes of verder niks.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 3:55

Lorna mercedez schreef:
Cimic schreef:Of groetjes nu raar is of niet of het nu wel of niet mag daar gaat het toch niet om? Het gaat toch om het goed bedoelde advies van CBL. Waarom wordt er in hemelsnaam nu weer ophef gemaakt over het woord groetjes? scratch
Het is toch dom. Sterkte oid zet je op een kaart. Dat leer ik zelfs mijn klassen. Gr(oetjes) is ongepast.

Tja handig en slim is idd anders. Maar ik ga nu even uit van het goed bedoelde advies want daar gaat dit hele topic nu juist over? Ben het zeker niet altijd eens op korte kijk in de wereld van CLB, maar waarom nu weer 'zeuren' om een woordje terwijl CBL het goed bedoeld? Kan me nu ook niet voorstellen dat deze man er een heel drama van gaan maken, de man zal waarschijnlijk met hele andere dingen bezig zijn. Ongeacht of het woord nu wel of niet kan. De bedoeling en gedachtegang van een dit kaartje zegt toch veel meer dan de woorden die erop staan?

Gast
Gast

Bericht  Antibes zo 8 jan 2012 - 3:57

Eigenlijk vul ik voor gr. eerder groeten in, dan groetjes. En dat klinkt ook al een stuk formeler. Verder denk ik ook dat dit een CBL-bash is en dat het wellicht geen perfecte afsluiting is, maar het is ook geen misser als 'prettig weekend' ofzo.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  SuperGrover zo 8 jan 2012 - 4:15

Antibes schreef:Eigenlijk vul ik voor gr. eerder groeten in, dan groetjes. En dat klinkt ook al een stuk formeler. Verder denk ik ook dat dit een CBL-bash is en dat het wellicht geen perfecte afsluiting is, maar het is ook geen misser als 'prettig weekend' ofzo.
Eens. Bij het overlijden van de baby van mijn zus, sloten veel mensen af met 'En nog fijne feestdagen'... Dát vind ik echt ongepast en daar heb ik mensen ook op aangesproken. Maar gr. of zelfs groetjes vind ik niet ideaal, maar daar zou ik me op dat moment echt niet over opwinden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lenthe zo 8 jan 2012 - 6:09

Het gaat mij niet om CBL, maar als iemand een tip geeft over het feit dat "gr" ietwat ongepast is, dat degene dan meteen een snauw krijgt (niet de 1e keer dat dat gebeurt). Daarop reageerde ik dat ik het ook een ongepast woord vind (ook al is het goed bedoeld) en dat ik die manier van reageren niet netjes vind. Of dat nou CBL is of iemand anders.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Caro zo 8 jan 2012 - 8:00

@Ostara: uiteindelijk vind je het fijn dat mensen aan je denken, maar door verdriet heb je niet echt plaats voor de emotie dat je nog dankbaar moet zijn ook. Daar gaat het mij om...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 8 jan 2012 - 8:22

Lorna mercedez schreef:

Ik heb hem ook sterkte gewenst en wat jij je leerlingen leert moet je zelf weten. Denk je nou echt dat ze dat jaren later onthouden?
Het dom noemen vind ik echt belachelijk! Wie denk jij wel niet dat je bent. Ik bedoelde het goed en had ook geen kaart kunnen geven

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 8 jan 2012 - 8:24

Lenthe schreef:Het gaat mij niet om CBL, maar als iemand een tip geeft over het feit dat "gr" ietwat ongepast is, dat degene dan meteen een snauw krijgt (niet de 1e keer dat dat gebeurt). Daarop reageerde ik dat ik het ook een ongepast woord vind (ook al is het goed bedoeld) en dat ik die manier van reageren niet netjes vind. Of dat nou CBL is of iemand anders.

Wat heb ik daar nou aan aan die reactie nadat ik al gezegd had dat ik de kaart al gegeven had.
Hartelijke groeten mag zeker wel?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 8 jan 2012 - 8:25

SuperGrover schreef:
Antibes schreef:Eigenlijk vul ik voor gr. eerder groeten in, dan groetjes. En dat klinkt ook al een stuk formeler. Verder denk ik ook dat dit een CBL-bash is en dat het wellicht geen perfecte afsluiting is, maar het is ook geen misser als 'prettig weekend' ofzo.
Eens. Bij het overlijden van de baby van mijn zus, sloten veel mensen af met 'En nog fijne feestdagen'... Dát vind ik echt ongepast en daar heb ik mensen ook op aangesproken. Maar gr. of zelfs groetjes vind ik niet ideaal, maar daar zou ik me op dat moment echt niet over opwinden.

Nee idd en die man heeft wel meer aan zijn hoofd, dan denken ''oh dat vind ik niet fijn dat er gr. staat''.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 8 jan 2012 - 8:27

_Leaf_ schreef:Ik heb hier een stuk of 40 gekregen rouwkaarten liggen nav het overlijden van mijn vader, en op geeneen staat 'groetjes'. Vind dat ook maar raar....

Je zou blij mogen zijn dat er mensen zijn die aan je hebben gedacht toen en als ik jou was geweest boeit het mij echt niet als men er ''groetjes'' op zou zetten.
Bah wat een ondankbaar mens ben jij zeg! Bovendien had ik ''gr.'' erop gezet dus daar kan je 2 dingen onder verstaan he.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 8:29

Ik zou al blij zijn als ik een kaart krijg van iemand die meeleeft? Of er nu groetjes of xxxjes op staat?!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 8:29

Ondankbaar mens? Cbl weet je wel wat je zegt?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 8:31

Caribbeanlover schreef:
Lorna mercedez schreef:

Ik heb hem ook sterkte gewenst en wat jij je leerlingen leert moet je zelf weten. Denk je nou echt dat ze dat jaren later onthouden?
Het dom noemen vind ik echt belachelijk! Wie denk jij wel niet dat je bent. Ik bedoelde het goed en had ook geen kaart kunnen geven

Een persoon met een normale intelligentie onthoudt dat wel ja.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 8:33

Zelda schreef:Ondankbaar mens? Cbl weet je wel wat je zegt?

+1. Jemig. Je gaat wel ver...

Gast
Gast

Bericht  Alex zo 8 jan 2012 - 8:35

Youandi schreef:
Zelda schreef:Ondankbaar mens? Cbl weet je wel wat je zegt?

+1. Jemig. Je gaat wel ver...

+2. Als er iemand niet ondankbaar is, is het Leaf. Dat weet je zelf ook dondersgoed!
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 8:43

Caribbeanlover schreef:
Lorna mercedez schreef:

Lieve CBL, ik bedoelde dom als onbenullig in deze situatie. En mijn leerlingen zullen het altijd weten, dat ram ik er met geweld in. En wie ik ben? Een prinses

Gast
Gast

Bericht  Caro zo 8 jan 2012 - 8:52

Overigens vind ik Gr. erger dan groetjes of groet, of met vriendelijke groet...Gr. doet zo kil aan...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 8 jan 2012 - 9:17

Oh oh oh cbl, wat ben jij toch een kortzichtig figuur... Je gaat echt te ver in je opmerking naar Leaf toe!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 9:28

CBL: ik vind het lief en attent van je dat je je medeleven hebt getoond aan je bijna-buurman. Natuurlijk is het goed bedoeld en zal die man niet struikelen over jouw afsluiting 'gr'. Dat weet iedereen hier en of dit al dan niet gepast is, is m.i. een geheel andere discussie.

Ik vind het overigens niet gepast dat je Leaf een ondankbaar mens noemt, maar dat zal je zelf ook begrijpen.

Wat is overigens wel een gepaste afsluiting? Ik zou nooit alleen m'n naam eronder zetten namelijk, omdat ik dat juist weer kil vind. Vorig jaar is de zus van mijn hospita overleden (ik kende deze vrouw goed en met mijn hospita had ik toen nog wel goed contact) en heb ik ook een kaartje voor d'r gekocht en volgens mij afgesloten met: liefs *voornaam*. Ze waardeerde het enorm, maar ik denk niet dat het haar op zou zijn gevallen als ik er 'gr' van had gemaakt of alleen m'n voornaam.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover zo 8 jan 2012 - 9:36

Anniej_S schreef:Ik zou al blij zijn als ik een kaart krijg van iemand die meeleeft? Of er nu groetjes of xxxjes op staat?!

Idd

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: