Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je ex, hoe ga je daar mee om?

+6
mzcharlotte
RYW
Shy
Rizzo
VeryCherry
silly-one
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  silly-one vr 6 jan 2012 - 0:12

Hoe gaan jullie om met je ex? Ik word er bij mij namelijk wel gek van.

Het is nu bijna 3 jaar uit en daar heb ik op zich wel vrede mee. In die zin ik wil hem echt niet terug en weet echt wel dat ik beter af ben zonder hem. Plus hij is vreemd gegaan of in elk geval bezig geweest met het opnieuw opbouwen van een nieuwe relatie tijdens onze laatste maanden. Binnen 3 weken had hij namelijk officieel iets met haar.
Het punt is alleen dat hij ons nooit de kans heeft gegeven het normaal af te sluiten voor mij. Hij deed zijn woordje, ik mocht niks zeggen en het was zelfs zo dat ik maar 2 maanden op mijn spullen moest wachten omdat meneer belangrijkere dingen had om te doen. Het ging hierbij om een wasmachine en mijn sleutels die ik voornamelijk terug wilde hebben. Hij is toen snel lang geweest, maar heeft eigenlijk niet eens geluisterd. We hebben ook nooit meer contact gehad sindsdien.

Ik zit hier eigenlijk nog steeds heel erg mee, vooral omdat ik merk dat het bij mij frustreert. Waarom kan ik die eikel niet los laten. Vooral op momenten dat ik weer eens open sta voor iemand anders, komt hij weer in mijn hoofdje en ga ik vergelijken. Terwijl ik ondertussen allang heb gemerkt dat mijn scharrels en dates al veel beter waren als wat hij ooit is geweest voor mij.

Hebben jullie tips om het toch met rust te laten. Het is een hoofdstuk wat ik echt wil afsluiten. Ik ben zo klaar met hem aan de ene kant, maar hij blijft toch wel een rol spelen wat ik totaal niet wil.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 0:23

Ik denk, doordat hij je op het laatst ontzettend rot heeft behandeld en waarom hij je zo snel weer vergeten is zit je het meest dwars. Je kan wel contact zoeken en vragen, maar je moet je ook afvragen of je dat wel wil en of je er wijzer van word? Denk ook doordat het allemaal zo snel is gegaan hoopte je misschien dat het niet serieus was anders zou je er niet nog 3 jaar later last van hebben.

Kan alleen maar de tip meegeven, laat het los hoe moeilijk dit ook voor je is. Dat is heel moeilijk i know, maar je moet je afvragen is je ex het nog waard om zoveel verdriet te hebben. Je kan niet altijd antwoordt krijgen op je vragen? Mensen (mannen :P ) kunnen raar zijn, en waarom hij dit allemaal heeft gedaan? Tja misschien toch vluchtgedrag wat later echte liefde is geworden.

Btw mijn ex heeft precies hetzelfde gedaan. Alleen ik wil niks meer met hem te maken hebben. Beter gezegd zou hem zo op zijn smoel slaan. silent

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  silly-one vr 6 jan 2012 - 0:31

Cimic schreef:
Btw mijn ex heeft precies hetzelfde gedaan. Alleen ik wil niks meer met hem te maken hebben. Beter gezegd zou hem zo op zijn smoel slaan. silent

Die neiging heb ik ook nog steeds super veel. Echt als ik hem op de motor tegen kom wil ik hem op zich ook nog wel afsnijden of zo haha. Heel slecht, want dat is hij niet waard. Ik sta daar boven, maar die neiging is er wel.

Je hebt misschien wel gelijk dat het voor mij allemaal heel snel is gegaan. Het kwam heel onverwachts. Ik kwam thuis, hij vertelde dat hij een break wilde. Drie dagen later was het ineens uit. Ik was net gestopt met Haptotherapie en was druk bezig met mijn stage en ben gewoon door gegaan met het leven.

Er zijn momenten dat ik het heel goed los kan laten, maar op andere momenten weer totaal niet. Afgelopen week op wintersport geweest in het gebied waar hun ook altijd heen gaan. Ik ben ook een keer mee geweest ( wat een ramp was voor mij) en misschien dat ik er daarom nu weer heel erg mee bezig ben, maar daar ben ik er maar één dag mee bezig geweest. Verder echt genoten en super veel lol gehad met mijn vrienden met wie ik weg was.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  VeryCherry vr 6 jan 2012 - 0:36

Ik ga niet met exen om Wink
De meeste wil ik niet zien en als ik ze onverhoopt tegenkom krijg ik de neiging om te slaan.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Rizzo vr 6 jan 2012 - 0:41

Misschien helpt het om hem een brief te schrijven? Met daarin bijv. alles wat je dwars zit en frustreert. Je hoeft hem natuurlijk niet op te sturen, maar verbranden, verscheuren of begraven kan ook. Wellicht krijg je daardoor iets meer rust in je hoofd en kun je het makkelijker loslaten..
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 0:42

Ik vermijd altijd al het contact, verwijderen van FB, telefoon etc en dan na een tijdje als ik het heb afgesloten kan ik best wel weer vriendschappelijk met ze omgaan.
Dat zou ik als eerste doen, en verder: tijd heelt alle wonden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  silly-one vr 6 jan 2012 - 0:44

Moezellini schreef:Misschien helpt het om hem een brief te schrijven? Met daarin bijv. alles wat je dwars zit en frustreert. Je hoeft hem natuurlijk niet op te sturen, maar verbranden, verscheuren of begraven kan ook. Wellicht krijg je daardoor iets meer rust in je hoofd en kun je het makkelijker loslaten..

Ik heb ooit een mail gestuurd naar hem met daarin al mijn frustraties. Mijn gevoel en de manier waarop ik ben behandeld door hem. Dit heeft mij ook niet rust gegeven. Kan het nog wel een keer proberen, maar ben bang dat ik er dan weer teveel in blijf hangen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  silly-one vr 6 jan 2012 - 0:45

Yasmin schreef:Ik vermijd altijd al het contact, verwijderen van FB, telefoon etc en dan na een tijdje als ik het heb afgesloten kan ik best wel weer vriendschappelijk met ze omgaan.
Dat zou ik als eerste doen, en verder: tijd heelt alle wonden..

Ik heb dus al totaal geen contact meer met hem. Hyves had ik al vrij snel verwijderd. FB had ik toen nog niet en zijn telefoonnummer. Misschien nog in mijn oude telefoon, maar waar die ligt geen idee haha.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 0:50

Oke, lees net dat we samen onze exen op het gezicht gaan slaan! Of dit het nu wel of niet waard is. :P Nee maar snap je wel. Mijn ex is ook vreemd gegaan. 3 weken later had hij een nieuwe vriendin waar hij wel mee kom praten en weet ik allemaal. Zeer pijnlijk gezien wij dat niet konden altans HIJ kon het niet. Dus waarom wel met haar en niet met mij? Dat heb ik me een tijd afgevraagd! Bovendien dacht ik van: 'zal toch een scharreltje zijn!' Maar nu zijn ze alweer 5 jaar samen.
Ik rouw er ook niet meer om, heb geen verdriet, maar ben wel nog altijd een beetje boos vanwege het feit dat hij mij zoveel pijn heeft gedaan door A: vreemd te gaan en B: alles met haar te doen wat hij ook met mij wilde doen..lees samenwonen. Heel soms denk ik nog wel eens aan hem niet uit missen of verdriet, maar vanwege het feit dat ik ervan geleerd heb.

Je zult altijd fijne herinneringen aan je ex houden. Maar ik denk, dat je nog altijd antwoordt wilt op de vraag: 'waarom is het allemaal zo snel gegaan of waarom heeft het zo moet lopen?' En je moet je voor jezelf af gaan vragen of dat het gene is wat je echt wilt? Of je er dan gelukkig van wordt? Want stel je besluit om contact op te nemen dan moet je er ook rekening mee houden dat je ook een antwoordt kan verwachten waarop je misschien niet hoopte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  silly-one vr 6 jan 2012 - 0:55

Contact opnemen ga ik niet doen. Want antwoorden geven kan hij toch niet. Dat kon hij toen niet en nu ook niet. Dat is iets wat ik gewoon weet. Ik heb mij ook al die tijd moeten aanpassen en als ik een keer mijn mening gaf, dan deed ik dat niet op de juiste manier en te fel en weet ik veel wat ik fout deed. Terwijl iedereen om mij heen juist aangeeft dat ik zeg wat iedereen denkt en weet dat ik dat niet altijd op de juiste manier doe, maar het wordt wel altijd gewaardeerd uiteindelijk.

Dat is waarschijnlijk ook de grootste hobbel. Antwoorden ga ik nooit krijgen.
Waarschijnlijk zal het wel verdwijnen zodra ik iemand tegen kom waarmee ik een relatie kan opbouwen die in verhouding is, want dat we deze totaal niet.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 0:57

Er zijn twee exen in mijn leven, waarbij er, na het beeindigen van de relatie, van hun kant, totaal geen closure is geweest. Waarschijnlijk de reden, waarom ik nog vaak aan beiden denk. Niet in de zin van; Oeh, ik wil ze terug. Trouwens beiden terug gaat sowieso niet. :P Maar meer, wat is er mis gegaan dat we elkaar zo naar het leven stonden op het eind. En ok, zou ze nog steeds beiden één op de snufferd willen slaan. Maar dat helpt helemaal niets.

Vergeten en vergeven en doorgaan met het leven. Makkelijker gezegd, dan gedaan. Maar het is nu eenmaal het enige wat je kunt doen, als je wilt doorgaan. Ik moet eens iets aan mijn rijmen gaan doen. Je ex, hoe ga je daar mee om? 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:03

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, als iemand je nog zo bezig kan houden zelfs na 3 jaar..Maar is het niet dat je juist enorm boos bent op jezelf dat je dat allemaal hebt toegestaan en dat je dat frustreert? Misschien wordt het eens tijd om jezelf te vergeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:04

Dat kan ook! Wat Maura zegt: Vergeven! Vergeten hoef niet eerder leren zeg ik dan. Want je weet nu dan in ieder geval wat je wel en niet moet doen en zoekt bij je toekomstige vriend. En nog belangrijker hoe je niet behandeld wilt worden. smile


Laatst aangepast door Cimic op vr 6 jan 2012 - 1:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:09

Ja precies. Je hebt een fout begaan in het leven, maar zou het niet heel onmenselijk zijn als iedereen nooit fouten zou maken? Je hebt van deze fout geleerd, het leven is 1 heel leerproces. Bij je volgende partner weet je nu wat je in ieder geval niet zoekt smile
hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:16

In mijn beleving is vergeven ook een vorm van leren. Het jezelf vergeven dat je jezelf zo hebt laten gaan in deze relatie en leren dat dit in de toekomst nooit meer zal plaatsvinden. En hem gewoon voor de lapzwans laten wat hij kennelijk is.

Ik vind trouwens dat je erg mild voor hem bent geweest. Je hebt hem nog twee maanden gebruik laten maken van jouw wasmachine, omdat hij geen tijd had. Die smoes had mijn ex ook. Ik stond toch opeens op de stoep, om al mijn meubelen op te halen. Ik laat gewoon niet met mij sollen. We hadden afspraken gemaakt, hij kwam ze niet na, dan hoeft niemand nog iets van mijn kant te verwachten. silent

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  silly-one vr 6 jan 2012 - 1:25

Ik heb wel geprobeerd druk te voeren op hem, maar daarmee ging hij om zoals met alles. Hij wilde zijn zin krijgen en ging net zo lang door totdat hij hem had. Het belangrijkste vond ik eigenlijk mijn sleutel.

Misschien hebben jullie ook wel gelijk dat ik het eens bij mijzelf moet gaan zoeken. Ik was in die relatie totaal niet emotioneel stabiel. Had therapie, druk bezig met afstuderen en ik liet mij heel erg gebruiken. Ik gaf mijn mening, maar daar werd totaal geen rekening mee gehouden. Ik moest mij constant aanpassen en dat zijn allemaal dingen die ik totaal niet meer wil. Het moet in verhouding zijn. Misschien frustreert het mij daarom wel heel erg, omdat ik mijzelf zo heb laten gaan. Ik was op dat moment misschien wel niet in staat om er harder tegen in te gaan, maar ik weet wel dat, nu ik terug kijk, dit mij heel erg frustreert.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:32

Dus eigenlijk is je ex een l*l met vingers omdat hij je zo behandeld heeft. Dan is vergeven vaak erg moeilijk want dan al die ontbeantwoorde vragen van: stel nu etc. Je bent goed op weg, geef het een plekje want dan merk je dat je sterker en beter bent. Van je relaties kun je alleen maar leren en dat doe jij op dit moment ook! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:35

Wil je misschien nog genoegdoening voor wat hij jou (jij jezelf) hebt aangedaan? Wil je hem laten weten dat je nu met beide benen sterk op de grond staat? Of dat jouw mening er daadwerkelijk toe doet? Laten weten dat je emotioneel stabiel bent en dat je hem nu 'aankunt'?

Ik zou het hierbij laten. Ik zou trots op mezelf zijn om wat ik heb bereikt, zonder hem in mijn leven. Ik zou niet eens de moeite nemen om hem te laten weten hoe erg ik ben gegroeid in dit leven. Ik zou hem, als ik hem tegen zou komen, met opgeheven hoofd passeren. En glimlachen, omdat mijn knieen niet opeens begonnen te knikken, maar omdat ik met trots langs hem weet te komen.

Ik snap wel wat je wilt. Ik heb soms hele monologen met mezelf gehad. Maar als ik in dialoog met hem zou gaan, dan zou het alleen maar uitlopen tot een teleurstelling. Want ik krijg nooit wat ik van hem verlang. Dat kreeg ik destijds niet, dat zal ik nu ook niet krijgen. Hij is er het type niet na. Een lapzwans. Wink

Je weet nu wat je wilt voor de toekomst. Een gelijkwaardige relatie, waarbij jouw mening en aanwezigheid ook telt. Zoek naar de juiste man, maar laat de foute man rusten. Het enige wat de van het verleden kan brengen is nog meer teleurstelling. En dat is hij natuurlijk niet waard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:44

Met ex-vriend1 sex ik tegenwoordig weer
Met ex-man1 sms ik alleen bij verjaardagen en op speciale dagen.

Ik heb beide een brief geschreven met de mooie dingen en ook met de verdrietige dingen. Soms lees ik die brieven nog eens, heb ze nooit verzonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Shy za 14 jan 2012 - 10:06

Mijn ex is een eikel en ik gun hem niks!
Hij is niet vreemdgegaan maar toch een misbaksel eerste klas.
Ook is hij jaloers om wat ik nu met mijn vriend heb, durft hem een oude vent te noemen terwijl hij niet weet wie hij is.
Als ik hem zie wil ik hem ook slaan, of nog erger nerd
Zie hem helaas wel regelmatig hij werkt in hetzelfde gebouw als ik.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  RYW za 14 jan 2012 - 10:09

Mijn eerste keuze zou zijn 'niet', omdat ik dat bij mijn voorgaande exen gedaan heb en dat beviel me best. Mijn meest recente ex is ook de vader van mijn zoons, dus dan kom je niet onder contact uit. We praten over de kinderen, maar laten elkaar verder zoveel mogelijk met rust (ik hem meer dan hij mij), en leiden ons eigen leven. Ik hoop dat het hem goed gaat, maar ik hou me zo min mogelijk met hem bezig in de rol van 'ex', maar meer in de rol van 'vader van de jongens'.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 1:21

Mijn ex is mijn allerbeste en allerliefste vriend! Ik hou ontzettend veel van 'm en we zijn echt als vrienden uit elkaar gegaan. Kom ook regelmatig bij hem en zijn nieuwe vriendin eten, kan 't heel goed met beide vinden, al was 't in 't begin wat ongemakkelijk, maar ik blijk heel veel gemeen te hebben met zijn nieuwe vriendin :P

Een andere ex is een tijdlang mijn scharrel nog geweest en ein-de-lijk beginnen de gevoelens af te nemen; gedoe met hem loopt al bijna 10 jaar.. Ik probeer hem nu te vermijden. Niet dat we slecht met elkaar kunnen opschieten, maar er is teveel gebeurd en ik wil niet terugvallen in dat oude patroon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 3:30

Na alles wat ik met mijn eerste ex heb meegemaakt kan ik zeggen dat ik hem het beste wens en hem oprecht geluk toewens in zijn leven. Dat is wel héél anders geweest.
Mijn 2e ex is nu de man van één van mijn beste vriendinnen. Met hem heb ik een goede vriendschappelijke band.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  mzcharlotte zo 15 jan 2012 - 4:00

Niet. Hij heeft mij erg gekwetst (ik was de ander zonder dat ik het wist, later kwam ik erachter dat hij ging trouwen en kindjes kreeg met de vrouw die hij bedroog). Had op een gegeven moment nog gore lef om me toe te voegen op een sociaal netwerk. Pertinent geweigerd, ik wil niks meer met hem te maken hebben. Ook dat hij ging trouwen en vader werd, hoefde ik niet te weten, maar die informatie kwam een keer langs doordat we in hetzelfde netwerk zaten.

Ik heb overigens geen ex waarmee ik op goede voet uit elkaar ben gegaan, als in je bent uit elkaar gegroeit of whatever. Ik kan me dan goed voorstellen dat ex een rol blijft spelen in je leven.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Rumble zo 15 jan 2012 - 8:29

Ik woon nog samen met mijn meest recente ex en dat gaat eigenlijk wonderbaarlijk goed. Wat mij betreft had het ook niet over hoeven zijn.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je ex, hoe ga je daar mee om? Empty Re: Je ex, hoe ga je daar mee om?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum