Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zeer grote brand in Moerdijk

+32
Toet
Coccinelle
Laquisia
Zwoesj
NoorA
Kabouter
SuperGrover
Lady4
Lindsya
Jordana
Susan
Cherique
krabbekeklijn
meisjesmama
Sarah1985
Mint
Lotus
Middleme
Cow
tayce
M_as
Kathi
Happinaz
juffie001
Caroow
mzcharlotte
Lies
kuikje83
Monte
Roxi3
Zwerver
SoGood
36 plaatsers

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Coccinelle wo 5 jan 2011 - 9:57

Ik werk daar ook vlakbij. Vandaag was ik vrij maar morgen moet ik weer werken. Ik woon ook een dorp verder, als ik naar buiten liep zag ik in de verte dikke zwarte rookwolken voorbij komen, maar de wind staat niet deze kant op.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Coccinelle wo 5 jan 2011 - 9:59

Lindsya schreef:
Mama_van2 schreef:
Lindsya schreef:
Mama_van2 schreef:Bij Wupermann staal.

Heten dat voorheen M.erwe staal of niet?

Volgens mij niet, hij werkt hier nu 7 jaar.

Wij hebben een aantal familieleden en bekende werken in de staal en zo heten dat bedrijf maar kan inmiddels veranderd zijn van naam of er zitten daar twee bedrijven in de staal kan ook.

Gelukkig in ieder geval dat je man na huis komt.

M.erwestaal is idd een ander bedrijf dan Wupermann. Ik heb ze alletwee weleens aan de lijn smile.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Toet wo 5 jan 2011 - 10:00

Darcy schreef:
Mint schreef:
Lady4 schreef:Ben ik de enige die niet zo onder de indruk is? Het is zeker een grote brand, maar voor de rest valt het toch allemaal mee? Er is geen giftige rook vrijgekomen, er zijn geen dodelijke slachtoffers gevallen. Tuurlijk is het erg voor de medewerkers van de afbrandende bedrijven, maar voor de rest vind ik het vooral een grote brand. Het feit dat ik 300 km verderop woon, zal er ook aan bijdragen denk ik hoor.

Ik heb hetzelfde als jij. Dat iemand hierboven zei dat ze moest huilen, kan ik me niet goed voorstellen. Vooral niet omdat zij ook 300 km verder woont.. No offence, maar ìk voel er echt niks bij.

Dat was ik. Ik vond het eerste gedeelte gewoon eng, de paniek bij de verslaggevers was voelbaar en zoals ik al zei, ik ben nogal gevoelig voor zulke dingen en panisch voor vuur. Maar goed, wat zit ik me ook eignelijk te verdedigen. Je hoeft niet per se om de hoek te wonen om ergens van te schrikken hoor.

Darcy, zoals je zelf al zegt, je hoef je niet te verdedigen hoor. Althans, dat vind ik.
Iedereen reageert hier anders op en dat jij er emotioneel van word is volkomen normaal.
Mijzelf doet het ook vrij weinig, ja het is heel verschrikklijk. Maar ik word nou eenmaal niet snel emotioneel van iets wat zo ver van me af staat.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Jordana wo 5 jan 2011 - 10:05

[quote="Auxo"][quote="Mama_van2"]Mijn vriend is nu thuis, het klopt inderdaad dat het bedrijf ernaast ook in brand is gevlogen. Het bedrijf waar hij werkt zit aan de andere kant. Het héle terrein is afgezet en hij had nog nooit zoveel politie/ambulance/brandweer etc. bij elkaar gezien het moet er erg indrukwekkend hebben uitgezien. Het personeel wat binnen in het bedrijf was moet hier voorlopig binnen blijven en nu maar hopen dat de brand ook niet naar het andere bedrijf slaat.[quote]

Dat laatste hoop ik echt niet. Ik weet ook dat er daar nog een groot bedrijf zit (en tussen hem en de brand zit nog een bedrijf) maar als de brand daar gaat komen dan wordt het echt een ramp. (maar daar gaan we absoluut niet van uit)

Maar echt is de rook nou wel of niet giftig? NOS zegt van wel maar een andere zegt van niet. Klopt toch ook niet?
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  RioolSpook wo 5 jan 2011 - 10:20

Ik maak me er ook niet echt druk om. Maar je ruikt het hier wel degelijk (dordrecht). Ook stond ik net even buiten en voelde ik het wel op mijn longen slaan (heb astma en ben daar best wel gevoelig voor). Je kan mij niet wijs maken dat er helemaal niks giftigs in zit.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 10:23

[quote="Jordana"][quote="Auxo"]
Mama_van2 schreef:Mijn vriend is nu thuis, het klopt inderdaad dat het bedrijf ernaast ook in brand is gevlogen. Het bedrijf waar hij werkt zit aan de andere kant. Het héle terrein is afgezet en hij had nog nooit zoveel politie/ambulance/brandweer etc. bij elkaar gezien het moet er erg indrukwekkend hebben uitgezien. Het personeel wat binnen in het bedrijf was moet hier voorlopig binnen blijven en nu maar hopen dat de brand ook niet naar het andere bedrijf slaat.[quote]

Dat laatste hoop ik echt niet. Ik weet ook dat er daar nog een groot bedrijf zit (en tussen hem en de brand zit nog een bedrijf) maar als de brand daar gaat komen dan wordt het echt een ramp. (maar daar gaan we absoluut niet van uit)

Maar echt is de rook nou wel of niet giftig? NOS zegt van wel maar een andere zegt van niet. Klopt toch ook niet?

Bij metingen van het RIVM zijn geen schadelijke concentraties gevaarlijke stoffen gevonden. Maar dat betekent niet dat er pertinent geen gevaarlijke stoffen in de rookwolken zitten, aldus een woordvoerder van de politie.

Het ligt aan de concentratie stoffen in de rookwolken of ze daadwerkelijk een gevaar kunnen opleveren voor de volksgezondheid.


Aldus nu.nl


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Alias wo 5 jan 2011 - 11:06

Het is inderdaad een behoorlijke brand. Schrok er wel van, toch ook extra omdat het niet zo heel ver weg is. Het lijkt mij helemaal eng om daar in de buurt te zijn, bij een nabij gelegen bedrijf en daar dan binnen te moeten blijven terwijl er zo dichtbij een brand is en je steeds explosies hoort.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Lies wo 5 jan 2011 - 11:08

Opvallend dat er geen woord over een oorzaak gezegd wordt, maar daar ben ik net achter gekomen in de kroeg :shock:
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 11:09

Lies schreef:Opvallend dat er geen woord over een oorzaak gezegd wordt, maar daar ben ik net achter gekomen in de kroeg :shock:

?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 11:10

Nou maak je me wel nieuwsgierig Lies.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  SoGood wo 5 jan 2011 - 11:10

Lies schreef:Opvallend dat er geen woord over een oorzaak gezegd wordt, maar daar ben ik net achter gekomen in de kroeg :shock:

Wat denk jij, ik zal de spanning hoog houden.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 11:10

Net achter de oorzaak gekomen of erachter gekomen dat er niks over de oorzaak gezegd wordt? Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Lies wo 5 jan 2011 - 11:17

Birgit schreef:Net achter de oorzaak gekomen of erachter gekomen dat er niks over de oorzaak gezegd wordt? Laughing

Haha wou even plagen:P

Kwam net een vriend van ons de kroeg in, die nog stond te shaken van zijn dag.
Hij is vrachtwagenchauffeur, en was een erg brandbare vloeistof ( geen idee hoe het heet ) aan het laden.
Ging via een slang zijn trailer in zeg maar ( om het even simpel uit te leggen ).
Hij had net zijn vrachtwagen zelf losgekoppeld terwijl dat zijn trailer geladen werd met de vloeistof.
De slang waar de vloeistof doorheen ging, was beschadigd ( niet goed onderhouden / niet vernieuwd ) en is door de druk geklapt. Dit is ontploft. Vraag me niet hoe, maar er hoeft maar 1 vonkje bij te komen en het staat in lichte laaien.
Binnen 5 min was de brand zo erg dat er niets meer aan te doen was. Hij heeft met heel veel anderen nog geholpen met materialen die binnen lagen, buiten te krijgen. Meer konden ze niet doen...
Ik stond echt zo :shock: te luisteren!
Lies
Lies
Prater
Prater

Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  mzcharlotte wo 5 jan 2011 - 21:23

Als je het niet erg vind, wacht ik toch het onderzoek af. Omroep Brabant schrijft namelijk dit over de brandoorzaak:

De enorme brand met grote rookwolken en steekvlammen tot veertig meter woedde vanaf woensdagmiddag aan de Vlasweg. De brand ontstond in de middelste van drie loodsen, die diende als verpakkingsloods.

De brandweer verwachtte eerst de brand rond negen uur onder controle te hebben, maar het vuur sloeg onverwacht over naar een kantoorruimte die snel in vlammen op ging. De brandweer bestreed de opnieuw opgelaaide brand met extra schuim en extra water. Later werd besloten tot een gefaseerde 'blusdeken' die om elf uur begon.

Naar mijn weten worden vrachtwagens uit/via landtanks geladen, niet vanuit loodsen. Wellicht is de laadslang wel door omgevingswarmte onder druk komen te staan en is het ontstaan van die ontploffing een gevolg van wat er al bezig was? Anyway, het speculeren laat ik lekker over aan Meneer Vollenhoven en zijn teams.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 22:26

Mensen zeggen zoveel, net als zegmaar_ wacht ik lekker het nieuws af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 22:34

Ik lees net dat het bedrijf waar mijn broer werkt vanochtend uit voorzorg is ontruimd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  JustMeDaan do 6 jan 2011 - 7:52

Ik woon hier 7 km vandaan. Zag de explosies vanuit mijn huiskamerraam, ja van 7 km afstand was het te zien.
Wind stond andere kant op, dus wij hebben geen alarm ed gehad, geen ramen en deuren sluiten enz.
Echter stinkt het hier nu vreselijk buiten, wind gedraaid misschien.
Zover ik weet brand het nog steeds daar, naastgelegen bedrijf is afgebrand, gelukkig is ATM bespaard gebleven, daar liggen liters olie opgeslagen!
Leefde erg mee gisteren, alles gevolgd op tv, en nu nog.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 10:06

Die reacties onder dit artikel ....

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8668546/__Half_miljoen_kilo_giftige_stoffen_Moerdijk__.html

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  mzcharlotte do 6 jan 2011 - 10:14

:shock:

Noem mij dan naief, maar wat een collectief doemdenken zeg.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Mariposa do 6 jan 2011 - 10:57

Ik woon er ver vandaan maar vind t best een klein beetje eng hoor, al die giftige stoffen...dat t totaal niet schadelijk is kan ik eigenlijk niet goed geloven. Maar goed we zullen wel zien!
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 13:07

Ik kan er niks aan doen, maar ik moest zo hard lachen toen die gortdroge brandweerman met een hele monotone stem op de radio zei: "Ja, dit noemen wij een oh shit! brand."

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 20:34

Dijn82 schreef:Ik kan er niks aan doen, maar ik moest zo hard lachen toen die gortdroge brandweerman met een hele monotone stem op de radio zei: "Ja, dit noemen wij een oh shit! brand."

Ik moest ook hard lachen toen ik het op jouw facebook las Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 7 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum