Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zeer grote brand in Moerdijk

+32
Toet
Coccinelle
Laquisia
Zwoesj
NoorA
Kabouter
SuperGrover
Lady4
Lindsya
Jordana
Susan
Cherique
krabbekeklijn
meisjesmama
Sarah1985
Mint
Lotus
Middleme
Cow
tayce
M_as
Kathi
Happinaz
juffie001
Caroow
mzcharlotte
Lies
kuikje83
Monte
Roxi3
Zwerver
SoGood
36 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 7:39

Gadver, Mamavan2, dat is eng. Werkt ie daar nu ook? Ja dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Jordana wo 5 jan 2011 - 7:40

Dat bedrijf ken ik, Onze vestiging zit daar nog geloof ik twee deuren verder :d
Heb je al iets van hem vernomen of hij thuis kan komen?
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Lindsya wo 5 jan 2011 - 8:00

tamm86 schreef:Ik woon in Dordrecht en ben net nog even buiten geweest, maar heb niks geroken hoor.
En wij wonen in het zuiden van Dordrecht. Nu ben ik wel verkouden, maar andere dingen ruik ik wel, wellicht is het de wind ofzo?
Wij blijven wel binnen maar hebben er verder weinig last van...

Wij wonen vlakbij elkaar, ik heb ook niks geroken of gezien. Ik heb wel alle ramen dicht voor de zekerheid.

Wij hebben wel familieleden en bekende werken daar op dat industrieterrein. Ik vind het griezelig.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:01

Jordana schreef:Dat bedrijf ken ik, Onze vestiging zit daar nog geloof ik twee deuren verder :d
Heb je al iets van hem vernomen of hij thuis kan komen?

Nee, hij neemt al de hele avond zijn telefoon niet op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Lindsya wo 5 jan 2011 - 8:05

Mama_van2 schreef:Bij Wupermann staal.

Heten dat voorheen M.erwe staal of niet?
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Jordana wo 5 jan 2011 - 8:05

Mama_van2 schreef:
Jordana schreef:Dat bedrijf ken ik, Onze vestiging zit daar nog geloof ik twee deuren verder :d
Heb je al iets van hem vernomen of hij thuis kan komen?

Nee, hij neemt al de hele avond zijn telefoon niet op.

Dat is frustrend, Probeer echt rustig te blijven. Ik hoop dat hij snel wat van hem laat horen.

Ik vond trouwens de rook om 16.00 best wel stinken toen ik bij ons even buiten liep.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:06

Hij belde net terug en is nu onderweg naar huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:07

Lindsya schreef:
Mama_van2 schreef:Bij Wupermann staal.

Heten dat voorheen M.erwe staal of niet?

Volgens mij niet, hij werkt hier nu 7 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:11

Dat is fijn, Mamavan2!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Lindsya wo 5 jan 2011 - 8:12

Mama_van2 schreef:
Lindsya schreef:
Mama_van2 schreef:Bij Wupermann staal.

Heten dat voorheen M.erwe staal of niet?

Volgens mij niet, hij werkt hier nu 7 jaar.

Wij hebben een aantal familieleden en bekende werken in de staal en zo heten dat bedrijf maar kan inmiddels veranderd zijn van naam of er zitten daar twee bedrijven in de staal kan ook.

Gelukkig in ieder geval dat je man na huis komt.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Lady4 wo 5 jan 2011 - 8:22

Ben ik de enige die niet zo onder de indruk is? Het is zeker een grote brand, maar voor de rest valt het toch allemaal mee? Er is geen giftige rook vrijgekomen, er zijn geen dodelijke slachtoffers gevallen. Tuurlijk is het erg voor de medewerkers van de afbrandende bedrijven, maar voor de rest vind ik het vooral een grote brand. Het feit dat ik 300 km verderop woon, zal er ook aan bijdragen denk ik hoor.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Mint wo 5 jan 2011 - 8:30

Lady4 schreef:Ben ik de enige die niet zo onder de indruk is? Het is zeker een grote brand, maar voor de rest valt het toch allemaal mee? Er is geen giftige rook vrijgekomen, er zijn geen dodelijke slachtoffers gevallen. Tuurlijk is het erg voor de medewerkers van de afbrandende bedrijven, maar voor de rest vind ik het vooral een grote brand. Het feit dat ik 300 km verderop woon, zal er ook aan bijdragen denk ik hoor.

Ik heb hetzelfde als jij. Dat iemand hierboven zei dat ze moest huilen, kan ik me niet goed voorstellen. Vooral niet omdat zij ook 300 km verder woont.. No offence, maar ìk voel er echt niks bij.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  SuperGrover wo 5 jan 2011 - 8:31

Ik ben het met je eens hoor. Ik zat te schelden op die NOS mensen, het ging alleen over die brand, er zijn toch ook wel andere dingen gebeurd in de wereld? Het is belangrijk om te weten, maar na 5 minuten was me echt wel duidelijk wat er aan de hand was. Voor mensen die er in de buurt wonen, daar heb je toch regionale zenders voor?

Nee de paniek ontgaat mij ook. Maar misschien ben ik ook wel gewoon niet zo gevoelig voor panieknieuws.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:35

Mint schreef:
Lady4 schreef:Ben ik de enige die niet zo onder de indruk is? Het is zeker een grote brand, maar voor de rest valt het toch allemaal mee? Er is geen giftige rook vrijgekomen, er zijn geen dodelijke slachtoffers gevallen. Tuurlijk is het erg voor de medewerkers van de afbrandende bedrijven, maar voor de rest vind ik het vooral een grote brand. Het feit dat ik 300 km verderop woon, zal er ook aan bijdragen denk ik hoor.

Ik heb hetzelfde als jij. Dat iemand hierboven zei dat ze moest huilen, kan ik me niet goed voorstellen. Vooral niet omdat zij ook 300 km verder woont.. No offence, maar ìk voel er echt niks bij.

Dat was ik. Ik vond het eerste gedeelte gewoon eng, de paniek bij de verslaggevers was voelbaar en zoals ik al zei, ik ben nogal gevoelig voor zulke dingen en panisch voor vuur. Maar goed, wat zit ik me ook eignelijk te verdedigen. Je hoeft niet per se om de hoek te wonen om ergens van te schrikken hoor.


Laatst aangepast door Darcy op wo 5 jan 2011 - 9:15; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Kabouter wo 5 jan 2011 - 8:36

Ik hoorde het op het nieuws en had het er even over met mijn moeder. Verder heb ik er eigenlijk niet zoveel over gezien of gehoord. Ik weet nooit zo goed wat ik hiervan moet denken. Er worden steeds andere dingen verteld waardoor ik niet meer weet wat nou wel of niet waar is.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel erg, maar ik wacht liever tot ze nou precies weten hoe erg het is.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  NoorA wo 5 jan 2011 - 8:37

Lady4 schreef:Ben ik de enige die niet zo onder de indruk is? Het is zeker een grote brand, maar voor de rest valt het toch allemaal mee? Er is geen giftige rook vrijgekomen, er zijn geen dodelijke slachtoffers gevallen. Tuurlijk is het erg voor de medewerkers van de afbrandende bedrijven, maar voor de rest vind ik het vooral een grote brand. Het feit dat ik 300 km verderop woon, zal er ook aan bijdragen denk ik hoor.

Hier ook een hoor. Ik zag dat dit topic ineens 10 pagina's lang was en dacht dat ik even een mega-nieuwsbericht had gemist. Maar het valt mee gelukkig. (niet voor het bedrijf, en de omliggende bedrijven maargoed)
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Lindsya wo 5 jan 2011 - 8:42

Ik ben er ook niet erg onder indruk van. Ik vind het alleen eng omdat daar familieleden en bekende werken. Hier in onze wijk zou ook het luchtalarm af zijn gegaan maar ik heb niks gehoord en ik ben heel de dag thuis geweest dus er wordt ook een hoop bij verzonnen door mensen. Ik heb wel voor de zekerheid de ramen dicht gedaan omdat we vrij dichtbij wonen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:43

Mijn vader werkt in een soortgelijk bedrijf en ik weet dat hij nu alle hulpdiensten met de grond gelijkmaakt omdat ze aangeven dat er geen giftige stoffen zijn vrijgekomen. Op de grond niet, nee. De metingen hebben ze op de grond gedaan. Die giftige stoffen vliegen door de lucht en dalen nu het gaat regenen vanzelf wel neer. Beetje mensen dom houden, werkt altijd wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:47

Ik vind het een beetje vreemd dat mensen zeggen dat er geen giftige stoffen zijn vrijgekomen, want die zijn er WEL. Kan niet anders wanneer zo'n bedrijf in de fik staat. Het is alleen niet schadelijk voor de gezondheid als ik het goed heb. En zoals Maple zegt is er op de grond gemeten, maar het schadelijkste hangt nu nog in de lucht en komt met de regen mee naar beneden als het gaat regenen. Zag een tweet van meneer Paulusma dat ze daar wel bang voor zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Zwoesj wo 5 jan 2011 - 8:50

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel redelijk in shock ben. Mensen kunnen zeggen 'ach het is maar een brand' maar dit heeft wel wat meer impact dan een simpele brand. Er zijn (nog) geen gevaarlijke stoffen op de grond gekomen, maar wie zegt dat deze brand niet overslaat naar andere panden waar deze stoffen wel vrij zullen komen? Voorlopig is deze brand nog niet voorbij, de uiteindelijke omvang is nog niet bekend, het kan altijd nog erger worden.
En inderdaad, er wordt nu wel heel mooi gezegd dat er geen giftige stoffen vrij zijn gekomen welke op dit moment schadelijk zijn, maar die stoffen zitten nu wel hoog in de lucht. Zodra het keihard gaat regenen hebben we wel de poppen aan het dansen..
Laten we hopen dat de brand blijft zoals hij nu is en niet verder uitgroeid, en de stoffen genoeg tijd hebben om in de lucht door de motregen te verdunnen, zodat de omvang gering blijft. Maar dat dit impact heeft op veel mensen, in welke vorm dan ook, dat is 1 ding wat zeker is.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  kuikje83 wo 5 jan 2011 - 9:02

Bij dit soort grote dingen krijg je altijd vreselijk veel informatie via allerlei kanalen. Bovendien maken mensen elkaar ook bang door van alles te roepen. Je moet je vooral niet gek laten maken.

Ik woon in de regio (Hoeksche Waard) van Moerdijk. 2 dorpen verderop mogen de mensen niet naar buiten en moeten de ramen en deuren dicht. Iedereen moet doen wat voor hem / haar het beste is. Ondanks dat er geen "dreiging" is met de chemische stoffen hou ik lekker mijn ramen en deuren gesloten:)

Gewoon kwestie van gezond verstand:)
kuikje83
kuikje83
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 45
Registratiedatum : 16-12-10
Woonplaats : Hoeksche Waard

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Laquisia wo 5 jan 2011 - 9:13

Ik vindt het ook erg verontrustend. Er zijn toch ontelbare liters chemische stoffen de lucht in gegaan. En zo'n gigantische brand op zich vind ik alleen al eng.

Ik las net op telegraaf.nl dat de brand weer is opgelaaid.

MOERDIJK - Het inferno bij een chemisch bedrijf in Moerdijk is rond acht uur weer opgelaaid. Eerder dacht de brandweer nog dat het vuur beheersbaar was. Volgens de politie is er vermoedelijk een nieuwe loods in brand gevlogen. Opnieuw zijn er vlammen van tientallen meters hoog te zien.

Brandweerlieden bestrijden vijf uur na de explosie in Moerdijk nog steeds het vuur.
De brand is weer opgelaaid in een kantoorruimte van Chemie-Pack. Deze ruimte is in korte tijd in vlammen opgegaan. De brandweer hoopte rond 21.00 uur het sein brand meester te kunnen geven. Maar volgens een zegsman gaat het nu nog zeker anderhalf uur langer duren voordat het sein in zicht is.
De aanwezige journalisten worden nu ook op een grotere afstand gehouden, waar ze eerder op de dag nog vrij konden rondlopen.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Sarah1985 wo 5 jan 2011 - 9:32

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 72390e56_14550999
Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 72390e56_14550755
http://gigapica.geenstijl.nl/2011/01/chemical_fire_in_moerdijk_the.html
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 9:36

Mijn vriend is nu thuis, het klopt inderdaad dat het bedrijf ernaast ook in brand is gevlogen. Het bedrijf waar hij werkt zit aan de andere kant. Het héle terrein is afgezet en hij had nog nooit zoveel politie/ambulance/brandweer etc. bij elkaar gezien het moet er erg indrukwekkend hebben uitgezien. Het personeel wat binnen in het bedrijf was moet hier voorlopig binnen blijven en nu maar hopen dat de brand ook niet naar het andere bedrijf slaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 9:52

Mama_van2 schreef:Mijn vriend is nu thuis, het klopt inderdaad dat het bedrijf ernaast ook in brand is gevlogen. Het bedrijf waar hij werkt zit aan de andere kant. Het héle terrein is afgezet en hij had nog nooit zoveel politie/ambulance/brandweer etc. bij elkaar gezien het moet er erg indrukwekkend hebben uitgezien. Het personeel wat binnen in het bedrijf was moet hier voorlopig binnen blijven en nu maar hopen dat de brand ook niet naar het andere bedrijf slaat.

Dat lijkt me wel eng, om daar binnen te moeten blijven wachten. Je weet niet wat er gaat gebeuren..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeer grote brand in Moerdijk - Pagina 6 Empty Re: Zeer grote brand in Moerdijk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum