update!!! (update 2 januari)
+75
Lindsya
Sjaantje
Alyssa
Tiara
kwak
Earane
Jordana
juffie001
Roza
Eris
Fearie
joyce0606
Raindrop
Oasis
koNijntje
Ugly Betty
Rush
Arwyn
Curious
meisje
Flip Fluitketel
Jezzie
blondje1313
Sylvana
Ayla
TGR
Flower_L
Smaragdje
nillis
CCC
Kabouter
Coccinelle
Antibes
**_pearl_**
holaagirl
Thunder
red rose
Amber-
Paper Crown
MADDIE
Vlinderjoy
Roodkapje
Highway
Penélope
Liadan
Lady4
Minx
Wennes
Tania
smooch
PapillonRose
Suus
Clapperdie
Coco
Bliss
Muppetje
Océane
Janelie
Bruintje Beer
Weegschaal
Mysterious
Alex
Jasmine
Inge
*Troela*
studiebol
moepie
Stuiterbal
Lejow
L!ND@
Pien
Makamba
Monnie
Monte
Viva
79 plaatsers
Pagina 9 van 9
Pagina 9 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: update!!! (update 2 januari)
Ik denk ook dat je gewoon volkomen overdonderd bent, maar daarbij gewoon echt heel zwak nu. Dan lijkt alles zwaar. Fijn dat je ouders je opvangen, laat je maar goed verzorgen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Monte schreef:Wat ontzettend naar dat je je nog steeds zo vreselijk voelt en de medicijnen niet aanslaan. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen nog niet blij te zijn hoor, dat vind ik in jouw situatie volkomen begrijpelijk. Hopelijk gaat het snel weer beter met je. Sterkte
+1. Heel veel sterkte en hoop dat de misselijkheid snel een beetje afzwakt en je wat aan kan gaat sterken.
Gast- Gast
Charlie schreef:Marin schreef:Pff jeetje Charlie, dat is echt heftig. Zit je ook volledig thuis nu? Wel fijn dat je niet meer in het ziekenhuis ligt. Ben je al beetje bekomen van de schrik dat het er twee zijn?
Heel veel sterkte! Ik hoop voor je dat de misselijkheid vermindert naarmate je zwangerschap vordert!
Ik zit volledig thuis, werken is niet mogelijk. Alleen thuis zijn ook niet trouwens. Ik ben bij mijn ouders die zorgen voor me, ik ben veel te verzwakt, en mijn man komt elke avond.
Bij vlagen vind ik het leuk dat het er twee zijn. Meestal lig ik echter 's nachts te piekeren en denk ik omg ik weet niet eens hoe ik er twee vast moet houden.
Waar ik me vervolgens weer ontzettend schuldig om voel, want die 2 kunnen er ook niks aan doen en andere mensen zouden in de wolken zijn. Had van mezelf eigenlijk verwacht dat ik dat ook zou zijn.
Lieve Charlie
Je hoeft niet in de wolken te zijn. Je hebt best wat nieuws te verwerken.
Het eerste weekend dat wij het wisten heb ik best veel gejankt. Ik vind het niet leuk. Wist niet hoe ik het moest doen zag alleen maar beren op de weg. Plus dat ik er voor 95% alleen voorsta ivm het werk van mijn vriend. En alle kosten die er bij komen.... Ik heb er nachten wakker van gelegen.
En toen ik het een beetje begin te beseffen enzo toen werd het genieten weggenomen door de verloskundige en et ziekenhuis omdat ik alleen maar te horen kreeg dat het allemaal risico's had en wat er allemaal mis kon gaan, vreselijk vond ik dat.
Maar nu ze er bijna 3 maanden zijn kan ik oprecht zeggen dat ik het leuk vind en dat ik het tot nu toe niet zwaar vind of (te)druk. Het gaat goed hier. En twee vast houden oké dat lukt je wel niet zo lang maar het lukt. En je kan Ze ook allebei aan een andere kant van je leggen en lekker op hun buikje wrijven. Ik geef ze ook te gelijk de fles. Echt je krijgt er handigheid in!
Maar het gevoel wat je nu hebt herken ik ontzettend goed. En ik vind het ook geen raar gevoel. Sterkte!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Charlie En je wordt er echt handig in hoor, je vind zelf steeds weer dingen die handig zijn.
Gast- Gast
Het word echt minder hoor Charlie, het duurt alleen even... Ik heb vanaf week 6 tot week 12 bijna dagelijks (meerdere keren overgegeven)... Sinds 14 weken gaat het beter zonder medicijnen maar heb de afgelopen dagen ook weer een aantal keren overgegeven... Waarschijnlijk omdat ik teveel had gedaan de afgelopen weken... Vervelend dat de medicijnen niet aanslaan, neem je het elke dag op hetzelfde tijdstip?
Sterkte!
Sterkte!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik reageer eigenlijk nooit, maar nu ik je verhaal lees Charlie moet ik even reageren. Ik ben zelf de hele zwangerschap misselijk geweest, elke dag (meerdere keren) overgeven. Het was echt een hel. Maar wat tips heb ik wel voor je (misschien):
- Allereerst heb ik met 7 weken zwangerschap mijn 1e acupunctuurbehandeling gehad tegen zwangerschapsmisselijkheid. Bij sommige dames verdwijnt de misselijkheid ervan, bij mij niet, maar het werd wel leefbaar. Tot 20/24 weken ben ik wekelijks/tweewekelijks geweest, daarna alleen nog maar wanneer ik een terugval had, dan mocht ik ook altijd dezelfde dag nog komen. Ik stond er sceptisch tegenover, maar ik ben zo blij dat ik het gedaan heb.
- Cola drinken kan helpen tegen de misselijkheid
- De eerste 15 weken hielp melk tegen de misselijkheid
- Ik had altijd zuurtjes (snoepjes) bij me voor de misselijkheid. Daar zakte de misselijkheid wat van.
- Gaviscon (roze drankje voor maagzuur) kan ook helpen tegen de misselijkheid, bij mij niet maar misschien wel bij jou.
- Toch Emesafene in blijven nemen. Bij mij ging de misselijkheid er niet van weg, maar de scherpe randjes gingen er vanaf.
- Ik had een hele lijst met etenswaar waar ik niet tegen kon, dus ik at ook echt alleen maar waar ik wel tegen kon. Zo beperkt eten kan geen kwaad voor de baby's, alleen voor jou. Zij nemen wel van jou wat ze nodig hebben.
En echt, geloof me, het wordt beter. Ik heb ook met 7 weken staan janken en schreeuwen dat ik dit geen 40 weken vol ging houden, ik was zo beroerd. Maar vanaf 20 weken ongeveer ben ik zelfs weer 3 halve dagen gaan werken. Je moet je zelf gewoon voorhouden dat dit met 12/14 weken weer over is en als je niet zo is, dan zie je dan wel verder. Zo heb ik het ook gedaan en dat is het enige wat het draagbaar maakt.
Heel veel sterkte!
- Allereerst heb ik met 7 weken zwangerschap mijn 1e acupunctuurbehandeling gehad tegen zwangerschapsmisselijkheid. Bij sommige dames verdwijnt de misselijkheid ervan, bij mij niet, maar het werd wel leefbaar. Tot 20/24 weken ben ik wekelijks/tweewekelijks geweest, daarna alleen nog maar wanneer ik een terugval had, dan mocht ik ook altijd dezelfde dag nog komen. Ik stond er sceptisch tegenover, maar ik ben zo blij dat ik het gedaan heb.
- Ik had altijd zuurtjes (snoepjes) bij me voor de misselijkheid. Daar zakte de misselijkheid wat van.
- Gaviscon (roze drankje voor maagzuur) kan ook helpen tegen de misselijkheid, bij mij niet maar misschien wel bij jou.
- Toch Emesafene in blijven nemen. Bij mij ging de misselijkheid er niet van weg, maar de scherpe randjes gingen er vanaf.
- Ik had een hele lijst met etenswaar waar ik niet tegen kon, dus ik at ook echt alleen maar waar ik wel tegen kon. Zo beperkt eten kan geen kwaad voor de baby's, alleen voor jou. Zij nemen wel van jou wat ze nodig hebben.
En echt, geloof me, het wordt beter. Ik heb ook met 7 weken staan janken en schreeuwen dat ik dit geen 40 weken vol ging houden, ik was zo beroerd. Maar vanaf 20 weken ongeveer ben ik zelfs weer 3 halve dagen gaan werken. Je moet je zelf gewoon voorhouden dat dit met 12/14 weken weer over is en als je niet zo is, dan zie je dan wel verder. Zo heb ik het ook gedaan en dat is het enige wat het draagbaar maakt.
Heel veel sterkte!
icon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 24
Punten : 37
Registratiedatum : 20-11-10
Charlie, heel erg veel sterkte meis! Ik weet niet hoe het voelt, dus kan je er niks over vertellen, maar je een knuffel geven kan ik wel:
Het komt allemaal wel weer goed, ook al lijkt dat misschien nu allemaal even niet zo..
Laat je maar lekker verwennen door je ouders en rust lekker uit, want zo'n ziekenhuisbezoek is ook een aardige aanslag op je lichaam.
Het komt allemaal wel weer goed, ook al lijkt dat misschien nu allemaal even niet zo..
Laat je maar lekker verwennen door je ouders en rust lekker uit, want zo'n ziekenhuisbezoek is ook een aardige aanslag op je lichaam.
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
icon schreef:
Dat zijn tips waar ik me helemaal bij aan kan sluiten. Hier ook iemand met extreme zwangerschapsmisselijkheid. Met 11 weken heb ik in het ziekenhuis gelegen door uitdroging, en daarna nog regelmatig tegen uitdroging aangezeten. Vanaf ongeveer week 20 is het wat meer in golfbewegingen gegaan: de ene dag ging het goed, de andere was ik weer de hele dag aan het spugen. Vanaf ongeveer week 30 ben ik nog wel iedere dag misselijk, maar het spugen is nog maar zo'n 2/3 keer per week.
Rond week 20 is ook de periode dat ik acupunctuur ben gaan proberen, waar ik heel sceptisch tegenover stond. Ik merkte daar echt baat bij te hebben, samen met de Emesafene haalde het de scherpe randjes eraf. Met de ondersteuning acupunctuur hield ik nét wat meer binnen.
Ook wat betreft eten: eet waar jíj trek in hebt, hoe gek het ook mag klinken. In het ziekenhuis lachte ik ze bijna uit toen ze dat tegen me zeiden als voorbeeld noemden dat er vrouwen waren die soms alles eruit gooiden behalve een big mac. Vervolgens heb ik zelf weken op lasagne geleefd omdat dat het enige was wat ik binnen hield. De normale lijstjes van wat je wel of niet mag eten tijdens een zwangerschap gelden nu veel minder. Alles wat je binnen krijgt is meegenomen. Probeer ook qua vocht het één en ander uit. Wat voor mij hielp, was het eten van niet te zoete waterijsjes. Op die manier kreeg ik toch wat vocht binnen.
Lukt het je wel nog om te lopen? Dat was ook iets waarvan ik ging spugen, maar als het je wel nog lukt om te zitten, probeer dan te regelen dat er iemand bij de thuiszorgwinkel een rolstoel voor je leent. Dan kun je op die manier elke dag wel even naar buiten (of naar controles/acupunctuur/... zonder alles er weer uit te gooien).
Heel veel sterkte, en als je vragen hebt dan mag je ze altijd stellen, ook via pb.
Die kleintjes redden zich wel. Aan mij werd het altijd uitgelegd als in dat het net parasieten zijn: ze pakken wat ze nodig hebben en eten desnoods jou erbij op. Het belangrijkste is dus dat jij zelf er een beetje oké doorheen komt.
Liefs,
Tiramisu.
Gast- Gast
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb nu een goede middag. Ik leef momenteel op cornflakes met melk...heb inderdaad gemerkt dat ik moet eten waar ik zin in heb....nou dat zijn de raarste dingen. Thee en beschuit kots ik zo uit maar een bounty ijsje en cornflakes blijven er gewoon in. Zo raar!
Ik stap nu dus ook af van de beschuit, crackers, bouillon en thee...ik word al misselijk als ik er aan denk terwijl ik wél trek heb ik andere dingen.
Lopen lukt op een kotsdag niet echt maar vanmiddag wel...heb even door de tuin gewandeld wat een genot. 's Nachts slaap ik wel heel slecht, veel piekeren en focussen op de misselijkheid. Ik zie ook op tegen de ochtenden.
Maar ik sluit me aan bij jullie tips....eten waar ik trek in heb en uitproberen.
Ik heb nu een goede middag. Ik leef momenteel op cornflakes met melk...heb inderdaad gemerkt dat ik moet eten waar ik zin in heb....nou dat zijn de raarste dingen. Thee en beschuit kots ik zo uit maar een bounty ijsje en cornflakes blijven er gewoon in. Zo raar!
Ik stap nu dus ook af van de beschuit, crackers, bouillon en thee...ik word al misselijk als ik er aan denk terwijl ik wél trek heb ik andere dingen.
Lopen lukt op een kotsdag niet echt maar vanmiddag wel...heb even door de tuin gewandeld wat een genot. 's Nachts slaap ik wel heel slecht, veel piekeren en focussen op de misselijkheid. Ik zie ook op tegen de ochtenden.
Maar ik sluit me aan bij jullie tips....eten waar ik trek in heb en uitproberen.
Gast- Gast
Ja, is echt absoluut waar Charlie, alles wat er in blijft is goed! En je merkt snel genoeg of dat gene waar je trek in hebt ook daadwerkelijk goed valt. Als je lichaam er om vraagt is het meestal een goed teken!
Fijn dat je even door de tuin kon lopen, hopen dat er snel meerdere goede dagen komen!
Fijn dat je even door de tuin kon lopen, hopen dat er snel meerdere goede dagen komen!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
charlie, fijn toch dat je ieder geval wat kan eten!! wat maakt het nu uit dat het cornflakes is!
ik hoop dat je snel opknapt!!
ik hoop dat je snel opknapt!!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Fijn om te horen dat je even lekker buiten bent geweest. En als cornflakes goed voelen; lekker eten :-)
Gast- Gast
Pippa schreef:Fijn om te horen dat je even lekker buiten bent geweest. En als cornflakes goed voelen; lekker eten :-)
Eens.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Idd, het is wat Tiramisu zegt, gewoon eten waar je wel zin in hebt en wat je binnenhoudt. Je kleintjes hebben daar geen last van, alleen jij misschien als ze geboren zijn. Althans dat was bij mij wel het geval, mijn weerstand was een stuk slechter. Maar ook dat is goed gekomen! Ik leefde op droog stokbrood, wokkels, huzarensalade, en melk. Als ik alleen al pasta rook ging ik over mij nek, mijn man zat dat altijd in een andere kamer op te eten, als hij dat at. Later kon ik ook tegen de hollandse pot, maar pasta en zo heb ik de hele 9 maanden niet gegeten. Maar hou er wel rekening dat het ook zo kan wisselen, later in mijn zwangerschap kon ik niet meer tegen melk. De apotheek vertelde trouwens dat de tabletten van Emesafene beter werken dan de zetpillen, dus als je nu of later ze binnen kunt houden, kun je beter overstappen op de tabletten. En echt, als je het ziet zitten, probeer acupunctuur!
En niet om je bang te maken, maar ik vond die 9 maanden echt verschrikkelijk. Onze dochter is nu 1,5 jaar, maar ik wil nu nog niet een 2e. Ik ben zo bang dat ik weer zo beroerd word. Maar bij mij was de misselijkheid weg toen ze geboren was. De eerste dag lag ik nog lekker aan de morfine, dus daar heb ik niet zoveel van mee gekregen, maar de dag erna realiseerde ik me opeens dat ik niet meer misselijk was, dat ik gewoon alles kon eten. En dat gevoel was echt super.
Sterkte nogmaals!
En niet om je bang te maken, maar ik vond die 9 maanden echt verschrikkelijk. Onze dochter is nu 1,5 jaar, maar ik wil nu nog niet een 2e. Ik ben zo bang dat ik weer zo beroerd word. Maar bij mij was de misselijkheid weg toen ze geboren was. De eerste dag lag ik nog lekker aan de morfine, dus daar heb ik niet zoveel van mee gekregen, maar de dag erna realiseerde ik me opeens dat ik niet meer misselijk was, dat ik gewoon alles kon eten. En dat gevoel was echt super.
Sterkte nogmaals!
icon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 24
Punten : 37
Registratiedatum : 20-11-10
Lekker eten waar je wel trek in hebt en wat je wel binnen kunt houden.
Ik zag ook altijd op tegen de ochtend. Ik kwam er helaas pas na de helft van de zwangerschap achter dat het opstaan beter ging na het eten van wat stukjes banaan. Dat haalde de scherpe randjes eraf en maakte dat het spugen niet zo brandde in mijn keel en neus. Dus die legde ik ' s avonds op mijn nachtkastje. Samen met een flesje cola. Moest er ' s nachts ook veel uit om te spugen en nam dan daarna een slokje cola, waardoor net wat meer tijd tussen het spugen zat.
Wellicht helpt het jou ook.
Beterschap Charlie, hopelijk duurt het niet de hele zwangerschap.
Ik zag ook altijd op tegen de ochtend. Ik kwam er helaas pas na de helft van de zwangerschap achter dat het opstaan beter ging na het eten van wat stukjes banaan. Dat haalde de scherpe randjes eraf en maakte dat het spugen niet zo brandde in mijn keel en neus. Dus die legde ik ' s avonds op mijn nachtkastje. Samen met een flesje cola. Moest er ' s nachts ook veel uit om te spugen en nam dan daarna een slokje cola, waardoor net wat meer tijd tussen het spugen zat.
Wellicht helpt het jou ook.
Beterschap Charlie, hopelijk duurt het niet de hele zwangerschap.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Fijn dat het iets beter gaat.
En eens met de rest, lekker eten waar je zin in hebt en wat maakt dat nou uit dat dat een bounty is ( zitten veel suikers in dus energie )
Verder nog wat tips die bij mijn hielpen:
Cola drinken, en dan een slokje dus niet te veel
Ginger ale, van royal club, zit gember in en dat helpt tegen misselijkheid, ik heb heel wat flessen leeggedronken.
Kleine beetjes eten de hele dag door, als je een lege maag hebt word je ook misselijk, dus neem af en toe een hapje van iets.
Zure dingen helpen vaak ook.
Probeer dingen uit die helpen bij je, bij mij was het de eerste zwangerschap een groene appel, bij deze dus ginger ale.
Hopelijk word het gauw wat beter! Sterkte.
En eens met de rest, lekker eten waar je zin in hebt en wat maakt dat nou uit dat dat een bounty is ( zitten veel suikers in dus energie )
Verder nog wat tips die bij mijn hielpen:
Cola drinken, en dan een slokje dus niet te veel
Ginger ale, van royal club, zit gember in en dat helpt tegen misselijkheid, ik heb heel wat flessen leeggedronken.
Kleine beetjes eten de hele dag door, als je een lege maag hebt word je ook misselijk, dus neem af en toe een hapje van iets.
Zure dingen helpen vaak ook.
Probeer dingen uit die helpen bij je, bij mij was het de eerste zwangerschap een groene appel, bij deze dus ginger ale.
Hopelijk word het gauw wat beter! Sterkte.
Gast- Gast
Charlie wat naar om te lezen dat je je zo slecht voelt! Maar fijn dat het met de kindjes goed gaat Ik hoop dat het snel beter met je gaat.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 9 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» 7 januari
» Jippie 5 januari....
» Weekje, max 2 weg in januari
» Maastricht 1 januari
» 7 januari
» Jippie 5 januari....
» Weekje, max 2 weg in januari
» Maastricht 1 januari
Pagina 9 van 9
Permissies van dit forum: