Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bof en baby nog niet ingeënt

4 plaatsers

Ga naar beneden

Bof en baby nog niet ingeënt Empty Bof en baby nog niet ingeënt

Bericht  Parisienne di 4 jan 2011 - 23:51

Ik zit met een probleem. Komend weekend hebben wij familieweekend, gaan dan met heel de familie naar de Ardennen. Mijn neef (rond de 30 jaar) heeft de bof. Hij voelt zich weer beter, maar besmettelijk kan het nog wel zijn. N. is nog niet ingeënt tegen de bof, de BMR prik krijgen ze pas met 14 maanden.

Er is een kleine kans dat mijn neef nog besmettelijk is komend weekend, maar over het algemeen is hij zo goed als beter. De kans dat hij iemand besmet is nog wel aanwezig. Je kan ook besmet raken zonder ziek te worden, en dus ook het virus weer doorgeven. Mijn neef kan dan bijv. uit de buurt van N. blijven, maar als ik besmet raak kan ik het vervolgens weer doorgeven aan N., net als alle anderen in de familie. Ik vind het toch wel eng.. het laatste wat ik wil is dat N. besmet raakt en dus ziek wordt!

Wat zouden jullie doen?!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bof en baby nog niet ingeënt Empty Re: Bof en baby nog niet ingeënt

Bericht  meisjesmama di 4 jan 2011 - 23:58

Ik zou mijn huisarts even raadplegen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 0:01

Een kleine kans is een kans toch? Ik zou inderdaad de ha even raadplegen en eigenlijk de neiging hebben om niet te gaan. Jammer van het weekend maar helaas.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 0:51

Inderdaad even de HA bellen.
En als de kans er is, zou ik niet gaan.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne wo 5 jan 2011 - 0:54

Ik twijfel ook heel erg om niet te gaan. Heb mijn vader gebeld en het uitgelegd. Hij wil eigenlijk ook niet gaan met mijn zusjes en stiefmoeder. Die komen toch vaak bij N. in de buurt en kunnen haar dus volgende week ook besmetten. Daarnaast is N. op maandag de hele dag bij mijn vader & stiefmoeder, dus dat vind ik ook niks. Gelukkig denkt mijn vader hier ook zo over en gaat mijn tante bellen (de moeder van die neef). Nu is het afwachten en hopen dat hij zelf besluit om niet mee te gaan.. hij kan tenslotte de rest ook besmetten, ook degenen die niet ingeënt zijn.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 1:13

Ik vind inderdaad dat je neef de gene is die, wanneer het nog besmettelijk is, niet moet gaan. Iedereen kan er ziek van worden. Ik heb de afgelopen weken in mijn omgeving een aantal mensen gehad die de bof hadden. Zijn daar heel erg ziek van geweest en hebben elkaar ook besmet.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 5 jan 2011 - 2:01

Ik zou niet van hem gaan verwachten dat hij wegblijft. Ik zou zelf niet gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 2:08

Ik zou eerst eens beginnen met de huisarts te bellen en hem/haar om raad vragen. Pas als hij zegt dat het nu nog besmettelijk en gevaarlijk is dan zou ik plannen gaan maken om niet te gaan. Daar zou ik niet op voorhand mee beginnen.

Gast
Gast

Bericht  PiP wo 5 jan 2011 - 9:02

Ik zou ook eerst de HA raadplegen.
Daarnaast zou ik niet de keuze laten bij je neef.
Heeft hij ook nog contact gehad met andere familieleden(zijn ouders/broers/zussen/etc.) de laaste dagen/tijd dat hij besmet was?
Hun kunnen het dan natuurlijk al hebben.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Parisienne wo 5 jan 2011 - 9:27

Heb het CB gebeld en de huisarts.. mijn neef heeft ook zijn huisarts gebeld. Deze zeggen allemaal zo'n beetje hetzelfde. Hij heeft medicijnen gehad en is beter. Hij blijkt nu niet meer besmettelijk te zijn, dit ben je juist het meest de periode voor en tijdens de ziekteverschijnselen. Ook heeft hij niet gehoest (wat vaak wel een duidelijk symptoom is), terwijl het juist via deze manier vaak overgebracht wordt.

Hij is de tijd voor hij echt verschijnselen kreeg nog wel in contact geweest met een groot deel van de familie, welke ik de laatste week weer heb gezien. De kans is dus al aanwezig dat ik het bij me draag, evenals mijn vriend, mijn zusjes en vader & stiefmoeder. N. kan dus al besmet zijn.

We hebben besloten om toch te gaan. Wel gaan we duidelijk aangeven dat we willen dat er wel veel minder direct contact met N. gemaakt wordt. Mijn vader, stiefmoeder, zusjes, vriend en ik zullen de enigen zijn die N. oppakken e.d. Wel letten we allemaal op extra handen wassen e.d. Ik wil gewoon dat iedereen wel een beetje 'uit de buurt' blijft van haar en van ons.. dus geen geknuffel en gezoen e.d. We zullen hier allemaal op letten dit weekend.. puur voor mijn geruststelling.

Iedereen bedankt voor de reacties in ieder geval!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 5 jan 2011 - 9:29

Zijn je vriend en jij niet ingeënt tegen de bof? Jullie zijn nog best jong toch?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parisienne wo 5 jan 2011 - 9:32

Susan schreef:Ik zou niet van hem gaan verwachten dat hij wegblijft. Ik zou zelf niet gaan.

Ik verwachtte ook niet echt dat hij niet mee zou gaan. Dit vond ik gewoonweg niet eerlijk.. wij zouden er dan voor kiezen om thuis te blijven. Echter zei mijn vader dat hij dan ook niet ging (met mijn stiefmoeder en zusjes), omdat zij N. wekelijks zien en het dus op deze manier ook over kunnen dragen. Mijn tante (de moeder van die neef) zei echter dat mijn neef al had gezegd dat het onzin is als ineens 7 mensen niet zouden gaan voor 1 persoon. Hij zou dan zelf thuisblijven.

Echter.. de kans is toch al aanwezig dat wij het virus bij ons dragen (door eerder contact met elkaar e.d.), daar kunnen we toch niks meer aan doen. Vandaar onze keuze om toch te gaan. Voor mijn eigen geruststelling wil ik dat het contact van anderen met N. minimaal is door anderen (hoe leuk ze het ook vinden) en we hier goed op letten. Dan ben ik ervan overtuigd dat het vast goed gaat!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne wo 5 jan 2011 - 9:33

Susan schreef:Zijn je vriend en jij niet ingeënt tegen de bof? Jullie zijn nog best jong toch?

'Jong'.. ja Wink (24 en 22). Wij zijn beiden ingeënt tegen de bof. Ziek zullen wij er dus niet van worden, maar kunnen het virus helaas wel overdragen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 5 jan 2011 - 9:37

Parisienne schreef:

'Jong'.. ja Wink (24 en 22). Wij zijn beiden ingeënt tegen de bof. Ziek zullen wij er dus niet van worden, maar kunnen het virus helaas wel overdragen.

Ik heb altijd begrepen dat als je ingeënt bent, je een ziekte ook niet kunt overdragen, hooguit als je virusdeeltjes aan je handen hebt of zoiets dergelijks, maar niet als drager. Vandaar dat er ook zoiets als kudde-immuniteit bestaat - als een groot deel van de bevolking is ingeënt, is het risico dat je een bepaalde ziekte krijgt ook heel klein als je zelf niet bent ingeënt, simpel omdat er zo weinig mensen zijn die de ziekte kunnen overdragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parisienne wo 5 jan 2011 - 9:41

Oké, zou best kunnen hoor. Het risico is ook gewoonweg heel erg klein, net zo klein als dat ze een andere ziekte op kan lopen. Fijn dat we gewoon 'kunnen' gaan, had het weekend eerlijk gezegd echt niet willen missen!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud