DagCafé
+29
GeKKiE
Curious
Roodkapje
Raindrop
Qiara
Snoopy
ekiaam87
Zininzon
Evalynn
Tullow
Happydobby
Sweety
nina
Pompoen
Minx
Merai
Burn
Sjaantje
Rovine
Bimbam
Kabouter
Alex
Suus
Toet
Tiana
Stuiterbal
Erin
Lejow
Ibbeltje
33 plaatsers
Pagina 34 van 40
Pagina 34 van 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Re: DagCafé
Whieuw, ik begin er helemaal van te blozen
Ik krijg idd 2x pw fysio, afgelopen week en komende week nog aan huis en daarna kan ik ws wel weer naar de praktijk toe. Ze zitten in de sportschool dus ik kan dan ook de fitness-zaal in en ik geloof heus dat dat intensief zal worden. Ik heb thuis een step-apparaat:
en daar mag ik dagelijks een aantal keer even op oefenen en ik zit erover te denken om een 'stoelfiets' aan te schaffen, zo eentje:
om thuis voor de buis nog meer te kunnen trainen. Maar dat moet ik nog even met mijn fysio bespreken.
Mijn rolstoel zal ik nooit helemaal aan de kant kunnen doen maar ik merk nu wel dat ik al verder en vooral beter kan lopen dan voorheen en het zal alleen nog maar beter gaan worden!
Ik krijg idd 2x pw fysio, afgelopen week en komende week nog aan huis en daarna kan ik ws wel weer naar de praktijk toe. Ze zitten in de sportschool dus ik kan dan ook de fitness-zaal in en ik geloof heus dat dat intensief zal worden. Ik heb thuis een step-apparaat:
en daar mag ik dagelijks een aantal keer even op oefenen en ik zit erover te denken om een 'stoelfiets' aan te schaffen, zo eentje:
om thuis voor de buis nog meer te kunnen trainen. Maar dat moet ik nog even met mijn fysio bespreken.
Mijn rolstoel zal ik nooit helemaal aan de kant kunnen doen maar ik merk nu wel dat ik al verder en vooral beter kan lopen dan voorheen en het zal alleen nog maar beter gaan worden!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Goed joh! Ik denk dat de fysio het wel goed vindt dat je extra dingen wil doen hoor thuis, hij/zij zal alleen zeggen dat je moet luisteren naar je lichaam en niet teveel van jezelf moet vragen. Het komt allemaal met de tijd, geduld is ook erg belangrijk. Dat zijn dingen die de fysiotherapeut met name ook tegen mij heeft gezegd, omdat ik van alles wilde en het daardoor onbewust wilde overhaasten. Maar ze zullen extra beweging zeker toejuichen, maar luisteren naar je lichaam blijft het belangrijkst! :-)
Ik heb woensdag weer een MRI-scan voor mijn knie. Vind dat altijd zo naar, een half uur in een buis liggen, brrr! Maar mijn arts weet niet zo goed wat hij met mijn knie aan moet en wil nu nog eens de schade van binnen gaan bekijken met de scan voor hij daar een uitspraak over gaat doen. Ik zit nog steeds met 2 afgescheurde banden (die inmiddels misschien al wel 'opgelost' zijn, het is namelijk al weer bijna 2 jaar geleden) en met een nieuwe kruisband. Maar ik blijf veel last houden, kan geen hele dagen staan/lopen, blijf er doorheen zakken etc. Dus dat is wel lastig. Ik hoop dat ik binnenkort meer duidelijkheid heb!
Ik heb woensdag weer een MRI-scan voor mijn knie. Vind dat altijd zo naar, een half uur in een buis liggen, brrr! Maar mijn arts weet niet zo goed wat hij met mijn knie aan moet en wil nu nog eens de schade van binnen gaan bekijken met de scan voor hij daar een uitspraak over gaat doen. Ik zit nog steeds met 2 afgescheurde banden (die inmiddels misschien al wel 'opgelost' zijn, het is namelijk al weer bijna 2 jaar geleden) en met een nieuwe kruisband. Maar ik blijf veel last houden, kan geen hele dagen staan/lopen, blijf er doorheen zakken etc. Dus dat is wel lastig. Ik hoop dat ik binnenkort meer duidelijkheid heb!
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Klinkt pittig Sjaantje!
Balen dat de arts het niet weet Stylegirl! En zo'n MRI lijkt me ook niks. Maakt ook onwijze herrie toch?
Balen dat de arts het niet weet Stylegirl! En zo'n MRI lijkt me ook niks. Maakt ook onwijze herrie toch?
Gast- Gast
Kenya schreef:Klinkt pittig Sjaantje!
Dat ook ja! Maar ik hou sowieso niet van kleine ruimtes, dus die buis vind ik veel enger dan het geluid! Al krijg je muziek op met een koptelefoon, maar kan ik het nooit verstaan door die herrie..
Tiana- Ratel
In zo'n mri-ding liggen is idd geen pretje! Maar bij jou zit de schade dus echt in de 'weke delen'? Wat lastig dat ze niet weten wat er aan gedaan kan worden! Hoe kom je ook alweer aan deze klachten?
Ja naar mijn lichaam luisteren is iets dat ik op zich al wel mijn hele leven gewend ben, maar waar ik toch niet altijd even goed in ben. Ik weet echter dat herstel na een knieprothese een jaar duurt, dus ik trek heel 2012 er nog voor uit en dan zie ik eind dit jaar wel weer verder.
Ja naar mijn lichaam luisteren is iets dat ik op zich al wel mijn hele leven gewend ben, maar waar ik toch niet altijd even goed in ben. Ik weet echter dat herstel na een knieprothese een jaar duurt, dus ik trek heel 2012 er nog voor uit en dan zie ik eind dit jaar wel weer verder.
Nee, als je niet van kleine ruimtes houd is t ook niks. Ik kan slecht tegen harde geluiden, vandaar dat dat me zo naar lijkt. Handig dan zo'n muziekje wat je toch amper hoort, haha.
Gast- Gast
Ik heb inderdaad letsel aan de banden in mijn knie. Ben in januari 2010 aangereden en toen was mijn knie uit de kom gegaan en zijn de banden afgescheurd. Maar ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat komen, dat moet gewoon !
Ik krijg ook nog regelmatig 'op mijn kop' van de fysio omdat ik toch net iets te veel heb gedaan, terwijl ik toch pijn had. Of dat ik bij een oefening toch door blijf gaan, terwijl het zo'n pijn doet en de tranen over mijn wangen lopen... Toegeven is moeilijk, want voor mij voelt het dan weer als falen. Ik heb therapie in een groepje met mensen die dezelfde operatie hebben gehad, maar zij hebben nu weer een 'gezonde' knie en ik niet. Zij lopen dus veel verder voor dan dat ik doe en ik vind het wel eens moeilijk als ik dan bepaalde oefeningen niet kan, die zij wel kunnen. Maar inmiddels kan ik dat steeds meer loslaten en luister ik wat beter naar mijn lichaam.
Ik krijg ook nog regelmatig 'op mijn kop' van de fysio omdat ik toch net iets te veel heb gedaan, terwijl ik toch pijn had. Of dat ik bij een oefening toch door blijf gaan, terwijl het zo'n pijn doet en de tranen over mijn wangen lopen... Toegeven is moeilijk, want voor mij voelt het dan weer als falen. Ik heb therapie in een groepje met mensen die dezelfde operatie hebben gehad, maar zij hebben nu weer een 'gezonde' knie en ik niet. Zij lopen dus veel verder voor dan dat ik doe en ik vind het wel eens moeilijk als ik dan bepaalde oefeningen niet kan, die zij wel kunnen. Maar inmiddels kan ik dat steeds meer loslaten en luister ik wat beter naar mijn lichaam.
Tiana- Ratel
Kenya schreef:Nee, als je niet van kleine ruimtes houd is t ook niks. Ik kan slecht tegen harde geluiden, vandaar dat dat me zo naar lijkt. Handig dan zo'n muziekje wat je toch amper hoort, haha.
Van die muziek en die geluiden bij elkaar word ik vaak nog zenuwachtiger.. Te veel prikkels.. Ik probeer me dan maar een beetje te focussen op de liedjes en heb vaak mijn ogen dicht.
Tiana- Ratel
Blegh, en je moet zo stil blijven liggen in de scanner :S Op zich kan ik dat best, behalve als het moet. Ik werd er helemaal naar van, de laatste keer dat ik in de mri lag en die mevrouw die het onderzoek deed was ook al zo'n vervelend mens, die zat me op m'n zenuwen te werken. Bah...
Dan maar liever röntgen Ik heb pasgeleden een cd-rom besteld met al mijn digitale röntgenfoto's erop. Echt grappig
Oh ja Stylegirl, dat was het inderdaad! Wat naar dat het zo'n vervelende nasleep heeft. Ik kan me voorstellen dat het absoluut niet leuk is om te merken dat anderen je voorbijstreven terwijl je zelf zo je best doet. Het is dan wel geen wedstrijdje, maar je wilt wel resultaat zien van je inspanningen!
Dan maar liever röntgen Ik heb pasgeleden een cd-rom besteld met al mijn digitale röntgenfoto's erop. Echt grappig
Oh ja Stylegirl, dat was het inderdaad! Wat naar dat het zo'n vervelende nasleep heeft. Ik kan me voorstellen dat het absoluut niet leuk is om te merken dat anderen je voorbijstreven terwijl je zelf zo je best doet. Het is dan wel geen wedstrijdje, maar je wilt wel resultaat zien van je inspanningen!
Ja stil liggen als 't moet... kan me goed voorstellen! Fijne avond nog dames, ik ga er vandoor!
Gast- Gast
Doei Kenya, en bedankt voor de wijn!
Ik vraag altijd om een deken, want ik heb het altijd koud..
Het is inderdaad vervelend, maar ik hoop echt dat het dit jaar ook goed gaat komen! Al dan niet met een operatie of nog heel hard doortrainen, maar ik wil onderhand wel eens zien dat er een einde in zicht komt .
Hebben jullie nog/al plannen voor aankomende week? Ik heb nog een weekje vakantie, heerlijk! Tijd om nog even lekker uit te slapen, morgen ga ik uit eten en naar de bioscoop (New Year's Eve), woensdag fysiotherapie en MRI, vrijdag fysiotherapie en 's avonds spelletjes spelen met een vriendin (en de nodige drank erbij) en zaterdag is mijn zusje jarig dus dan ga ik naar haar feestje :-).
Fijne avond Kenya!
Het is inderdaad vervelend, maar ik hoop echt dat het dit jaar ook goed gaat komen! Al dan niet met een operatie of nog heel hard doortrainen, maar ik wil onderhand wel eens zien dat er een einde in zicht komt .
Hebben jullie nog/al plannen voor aankomende week? Ik heb nog een weekje vakantie, heerlijk! Tijd om nog even lekker uit te slapen, morgen ga ik uit eten en naar de bioscoop (New Year's Eve), woensdag fysiotherapie en MRI, vrijdag fysiotherapie en 's avonds spelletjes spelen met een vriendin (en de nodige drank erbij) en zaterdag is mijn zusje jarig dus dan ga ik naar haar feestje :-).
Fijne avond Kenya!
Tiana- Ratel
Whaaaaaaaaaaaaaah ik wil ook naar New Year's Eve!! Me loves Jon Bon Jovi Helaas ben ik behoorlijk aan huis gekluisterd omdat ik nog geen auto mag rijden dus ik kan niet zomaar naar de bios. Hopelijk draait ie nog even
En dan weet je dus gelijk mijn plannen voor deze week: thuiszitten! Morgen en donderdag komt fysio aan huis en iedere dag komt de thuiszorg helpen met douchen en aankleden. Mijn hoogtepuntjes deze week zijn de ritjes naar de supermarkt op mijn scootmobiel En komende donderdag is de ledenvergadering van 'mijn' koor dus daar ga ik ook heen als ik het voor elkaar krijg.
En verder........... bankhangen, tv kijken, lezen en forummen
Ik hoop dat je dit jaar wat flinke stappen in de goede richting kunt gaan maken, het wordt wel eens tijd voor resultaat!
En dan weet je dus gelijk mijn plannen voor deze week: thuiszitten! Morgen en donderdag komt fysio aan huis en iedere dag komt de thuiszorg helpen met douchen en aankleden. Mijn hoogtepuntjes deze week zijn de ritjes naar de supermarkt op mijn scootmobiel En komende donderdag is de ledenvergadering van 'mijn' koor dus daar ga ik ook heen als ik het voor elkaar krijg.
En verder........... bankhangen, tv kijken, lezen en forummen
Ik hoop dat je dit jaar wat flinke stappen in de goede richting kunt gaan maken, het wordt wel eens tijd voor resultaat!
Volgens mij is het ook een hele leuke film! En als je hem niet meer in de bioscoop kunt zien, moet je hem straks gewoon op dvd kopen !
Thuiszitten kan ook leuk zijn! Genoeg dingen te doen, alleen kan ik me voorstellen dat je ht na een tijdje wel zat bent! Ik ging ook veel films kijken, liet vriendinnen op 'ziekenbezoek' komen, ging puzzels maken en ik deed ook heel wat dutjes overdag! Misschien kun je ook wel leren haken, is een hele hit hier op het forum! :-) Of als je het al kunt, wat leuks gaan maken.
Thuiszitten kan ook leuk zijn! Genoeg dingen te doen, alleen kan ik me voorstellen dat je ht na een tijdje wel zat bent! Ik ging ook veel films kijken, liet vriendinnen op 'ziekenbezoek' komen, ging puzzels maken en ik deed ook heel wat dutjes overdag! Misschien kun je ook wel leren haken, is een hele hit hier op het forum! :-) Of als je het al kunt, wat leuks gaan maken.
Tiana- Ratel
Gelukkig vliegen de dagen hier ook wel om! Thuiszorg komt dagelijks rond 11u dus ik kan lekker ongegeneerd uitslapen. En het middagdutje is hier momenteel ook favoriet Haken kan ik helaas niet, dat is te intensief voor mijn handen en vingers maar gelukkig heb ik veel ebooks dus ik ben de laatste tijd lekker veel aan het lezen.
Veel plezier met alle leuke dingen die je komende week gaat doen, en geniet van de film Wens je ook alvast succes met de mri, wanneer weet je de uitslag en laat je die weten?
Ik duik lekker mijn bed in, ben ondertussen behoorlijk moe end an is het altijd zo heerlijk om onder de wol te kruipen
Truste!
Veel plezier met alle leuke dingen die je komende week gaat doen, en geniet van de film Wens je ook alvast succes met de mri, wanneer weet je de uitslag en laat je die weten?
Ik duik lekker mijn bed in, ben ondertussen behoorlijk moe end an is het altijd zo heerlijk om onder de wol te kruipen
Truste!
Hoi Reva, ik zit in de nachtdienst, hopelijk is het rustiger dan gisteravond
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Haha ja, tot half 4 erg druk geweest, daarna niet meer en toen heb ik ook niks meer gedaan
en wat had jij gedaan?
en wat had jij gedaan?
Happydobby- Ratel
Iedereen is moe?
Happydobby- Ratel
Ik ben nog even wakker. Gaan slapen is verstandiger, aangezien ik Shy morgenvroeg naar het station moet brengen. Maar na een weekend drukte, veel mensen zien, ben ik gewoon even toe aan wat mij-tijd.
Gast- Gast
Pff ik ben al wakker Heb zo'n last van m'n keel, word er gek van. Ben maar opgestaan om te voorkomen dat m'n vriend wakker zou worden van m'n gehoest en gesnuf. Straks op het werk maar heel vroeg m'n lunchpauze alvast opnemen zodat ik ergens hoestsiroop ofzo kan halen.
Gast- Gast
Vergeet-me-nietje : bah keelpijn is zo vervelend he? Hopelijk kan je snel even hoestsiroop halen zodat het wat verzacht...
Ik ben de hele nacht alweer wakker... aan het werk... nog 1 uur en 45 min! En dan hup mn bedje in voor een paar uurtjes en dan mag ik vannacht weer.... wat een feest;)
Ik ben de hele nacht alweer wakker... aan het werk... nog 1 uur en 45 min! En dan hup mn bedje in voor een paar uurtjes en dan mag ik vannacht weer.... wat een feest;)
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Wow hoe hou je het vol? Nachtdiensten zou geloof ik niets voor mij zijn Waar werk je?
Ja keelpijn is heel vervelend. Heb er nou al sinds woensdag last van en 't begint me een beetje de keel () uit te hangen...
Ja keelpijn is heel vervelend. Heb er nou al sinds woensdag last van en 't begint me een beetje de keel () uit te hangen...
Gast- Gast
Pagina 34 van 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Pagina 34 van 40
Permissies van dit forum: