Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips bij hoesten?

+6
moepie
Blue flower
Fearie
Mamsie
CCC
Printje
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Tips bij hoesten? Empty Tips bij hoesten?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 10:24

Heeft iemand tips bij een hoestende baby?

Hij maakt geen zieke indruk, gewoon 'kou gevat' denk ik. Geen koorts, is gewoon lekker actief en gezellig, maar heeft echt hoestbuien, vooral bij de overgang van koud (boven) naar warm (beneden) en andersom.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips bij hoesten? Empty Re: Tips bij hoesten?

Bericht  Printje wo 28 dec 2011 - 10:37

Luuf en een ui onder zijn bedje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  CCC wo 28 dec 2011 - 10:37

Hmmm... sowieso veel drinken denk ik, alleen even kijken wat je geeft melk prikkelt de slijmvliezen bijv. weer meer... Water ofzo? Of drinkt hij dat niet?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 10:39

chococupcake schreef:Hmmm... sowieso veel drinken denk ik, alleen even kijken wat je geeft melk prikkelt de slijmvliezen bijv. weer meer... Water ofzo? Of drinkt hij dat niet?
Nee, hij drinkt alleen nog maar BV/ FV. Water en slappe thee een keer geprobeerd maar dat vind hij niks. Zal gewoon wennen zijn, maar daar ga ik nu niet mee tobben als hij hoestbuien heeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 10:40

Printje schreef:Luuf en een ui onder zijn bedje.
Ik dacht dat ui alleen bij verstopte neus was? Als het tegen hoesten ook helpt doe ik het wel even, ui heb ik wel in huis.

Luuf is vanaf 6 maanden toch? Zal morgen eens even gaan kijken.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 28 dec 2011 - 10:42

Een ui schijnt ook te helpen tegen de hoestkriebel aldus mijn oma.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Mamsie wo 28 dec 2011 - 10:46

Wat ik wel is deed als ze een naar kuchje hadden was een bak met kokend water ( niet te vol) tussen mijn benen en dan met de kleine op schoot en er handoek over ons heen. Stomen dus.
Natuurlijk wel goed opletten met de bak.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 12:22

Pfft, hij ligt nu al 2 uur iedere keer te kuchen, en durf bijna niet te gaan slapen want haal weer allemaal vreselijke scenario's in mijn hoofd Sad

Gast
Gast

Bericht  Mamsie do 29 dec 2011 - 12:44

Ja dat is naar voor zo'n kleintje. Heb je nog geprobeerd te stomen? Het werkte hier altijd erg goed.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Fearie do 29 dec 2011 - 19:35

Hier ook een met een naar hoestje, ondertussen van alles geprobeerd. Het wordt al wat minder, maar slaap ook met de babyfoon op standje hard. Bij een goede kuch sta ik naast zijn bed en tot nu toe lag ie alle keren te slapen.
Hoop voor je dat het snel over gaat.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Blue flower vr 30 dec 2011 - 1:38

Wij hebben dit ook gehad in oktober, echt een ontzettend naar hoestje waar hij zelf wakker van bleef. Wij waren toen in Frankrijk dus moesten we met handen en voeten naar de apotheek om het uit te leggen en of ze iets hadden. Wat ze daar aan ons hadden uitgelegd is dat je goed moet luchten als je kindje niet op de kamer is, wij hadden steeds alles potdicht gelaten omdat we bang waren dat hij dan nog zieker zou worden.. Maar dit is dus juist een reden om nog meer te gaan hoesten, dus veel frisse lucht in de kamer. Wij kregen ook zetpillen mee (homeopatisch) die zeg maar van binnenuit alle luchtwegen openzet, dat was echt een wondermiddel. Mijn schoonmoeder vertelde dat zij dat vroeger ook altijd gebruikte maar niet wist of dat nog te krijgen was hier in Nederland. Je zou dat even kunnen navragen bij de apotheek.

Hoop dat het snel beter gaat met de kleine man want het is echt naar voor zowel kindje als mama
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 2:25

En zijn broertje heeft er ook last van, ze houden elkaar wakker.

Moet zo even boodschappen doen, meenemen naar buiten kan geen kwaad toch? Is toch alleen maar goed, frisse lucht?

Stomen werkt wel, maar vaak maar heel even. En het stilzitten bevalt hem niet Laughing .

Gast
Gast

Bericht  Blue flower vr 30 dec 2011 - 2:36

Stofzuiger schreef:En zijn broertje heeft er ook last van, ze houden elkaar wakker.

Moet zo even boodschappen doen, meenemen naar buiten kan geen kwaad toch? Is toch alleen maar goed, frisse lucht?

Stomen werkt wel, maar vaak maar heel even. En het stilzitten bevalt hem niet Laughing .

Dik inpakken en lekker meenemen, zolang ze geen koorts hebben kan het geen kwaad.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  moepie vr 30 dec 2011 - 2:48

Van vsm zijn er druppels voor het hoesten... tussikind heet het geloof ik. Helpt hier heel goed!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 6:23

Heb Bisolvon hoestdruppels en neusspray gehaald. En net een zetpilletje gegeven, hopen dat hij ervan opknapt.

Buiten in de wagen heeft hij bijna niet gehoest, dus ga morgen ook lekker een tijd naar buiten, dan heeft hij even meer lucht.

Gast
Gast

Bericht  Minx vr 30 dec 2011 - 6:49

Maar zou het dan niet kunnen dat de lucht veel te droog is?? Buiten is het ook een stuk vochtiger. En met stomen is het ook vochtiger natuurlijk. Als hij er dan minder last van heeft.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 7:33

Er staat een bak water op de kamer en hangt een natte handdoek, dus de lucht is vochtig genoeg denk ik.
Hier beneden hangt ook vaak babykleding te drogen.

Maar blijkbaar is er toch verschil voor hem.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 6:00

Net naar de HAP geweest met hem, werd toch benauwder en hoesten werd erger, het zat me niet lekker. De arts was blij dat we langs kwamen, hij zat flink vol. Hij heeft nu een pufje, de arts dacht aan mogelijk RS virus of misschien astma.
Hopen dat het in elk geval snel helpt.

Gast
Gast

Bericht  Darius zo 1 jan 2012 - 9:08

Ik hoop dat het pufje helpt, maar ik vind het wel vreemd dat jullie naar huis zijn gestuurd terwijl er ook een verdenking van rs is. Dan wordt je volgens mij opgenomen in het ziekenhuis. Ik zou het wel goed in de gaten houden en morgen nog even naar je eigen huisarts gaan.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lejow zo 1 jan 2012 - 9:11

Oef, dat is al de derde baby die ik hoor in 1 week met mogelijk het RS virus... Wel raar inderdaad dat ze je toch naar huis sturen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 9:14

Darius schreef:Ik hoop dat het pufje helpt, maar ik vind het wel vreemd dat jullie naar huis zijn gestuurd terwijl er ook een verdenking van rs is. Dan wordt je volgens mij opgenomen in het ziekenhuis. Ik zou het wel goed in de gaten houden en morgen nog even naar je eigen huisarts gaan.
Ja, ik zat er ook over te denken, RS is besmettelijk, en maar 1 van de 2 heeft het, dus het lijkt me sterk. En dat verloop is veel sneller, hij is nu met de dag benauwder geworden gedurende een week ofzo, niet in 2 dagen tijd. En dat beeld heb ik bij RS virus. Verder is hij ook niet ziek, geen koorts. Alleen adem te kort, hoesten en reutelen.

Terwijl het pufje wat hij gekregen heeft vlg de boeken alleen mag voor kinderen boven de 6 jaar. Maar toen de assistente de apotheker belde zei de apotheker gelijk: RS virus zeker? Dan wordt het ook aan baby's gegeven.

Dus alles bij elkaar vind ik het geen helder verhaal. Mocht ik binnen een paar dagen geen verbetering zien ga ik toch even langs mijn eigen huisarts. En mocht hij zieker worden ga ik gelijk uiteraard.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 9:16

Lejow schreef:Oef, dat is al de derde baby die ik hoor in 1 week met mogelijk het RS virus... Wel raar inderdaad dat ze je toch naar huis sturen..
Misschien omdat heet heerst valt gelijk die term?

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 1 jan 2012 - 9:18

Stofzuiger schreef:
Lejow schreef:Oef, dat is al de derde baby die ik hoor in 1 week met mogelijk het RS virus... Wel raar inderdaad dat ze je toch naar huis sturen..
Misschien omdat heet heerst valt gelijk die term?

Ja kennelijk!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 9:23

En astma zit in de familie (al heb ik het alleen met hooikoorts), dus die kans schat ik groter. Al hoop ik op iets heel simpels wat volgende week gewoon over is.
Maar echt lekker zitten zijn longetjes niet, dat is wel duidelijk.

Over 3 weken weer naar onze eigen kinderarts, eens kijken wat die er over zegt. En mijn huisarts heeft natuurlijk ook bericht gehad.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 9:31

Het RS-virus lijkt erg op een verkoudheid. Je baby heeft een verstopte neus en slijm in zijn longetjes. Hierdoor krijgt hij problemen met ademhalen. Hij kan piepgeluidjes gaan maken bij het ademen of hijgerig naar lucht happen. Verder kan je baby last hebben van hoestbuien, waarbij hij slijm opgeeft. Bij sommige kinderen zijn de hoestbuien zo heftig, dat ze ervan moeten braken.

In de ernstige gevallen heeft je baby daarnaast een grauwe kleur in zijn gezichtje en drinkt hij slecht. Dit laatste kan er samen met het braken voor zorgen dat je baby uitdroogt. In tegenstelling tot peuters en kleuters hebben jonge baby’s met het virus meestal geen koorts. Toch kan je kindje behoorlijk ziek worden van het virus.

Net als griep of verkoudheid kun je het RS-virus alleen maar bestrijden door je kindje goed te laten uitzieken. Het gaat in de meeste gevallen namelijk vanzelf weer over. Als je baby het erg benauwd heeft, zal de huisarts je waarschijnlijk neusdruppels en/of inhalatiemiddelen voorschrijven. Maar wanneer je baby bijna geen lucht meer krijgt, slecht drinkt en daardoor tekenen van uitdroging vertoont, moet hij worden opgenomen in het ziekenhuis.
Als ik dit lees komt het wel goed overeen met de beschrijving, maar zou je qua besmettelijkheid verwachten dat zijn broer het ook wel zou ontwikkelen, en die heeft tot nog toe geen klachten.

Drinken doet hij goed, al is het tussendoor veel hoesten, hij ziet niet grauw en is niet heel ernstig benauwd. Dus misschien worden alleen ernstigere gevallen opgenomen?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: