cadeaubon over datum??
+5
ixis
Blond
Esperanza
Plien84
JD
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
cadeaubon over datum??
Even een vraagje...
Ik ging mijn la opruimen en vond een cadeaubon van een leuke winkel hier in t dorp.
Maar nu staat erop dat de bon geldig is tot 1 jaar na uitgifte...en dat was helaas 2 maanden terug.
Maar officieel gezien is zo'n bon toch gewoon een betaalmiddel, en mag er officieel toch helemaal geen darum meer op gezet worden?
Degene die mij de bon heeft gegeven heeft ervoor betaald....
zal ik hem denk je gewoon nog in kunnen wisselen of kan ik hem in de prullenbak gooien?
Ik ging mijn la opruimen en vond een cadeaubon van een leuke winkel hier in t dorp.
Maar nu staat erop dat de bon geldig is tot 1 jaar na uitgifte...en dat was helaas 2 maanden terug.
Maar officieel gezien is zo'n bon toch gewoon een betaalmiddel, en mag er officieel toch helemaal geen darum meer op gezet worden?
Degene die mij de bon heeft gegeven heeft ervoor betaald....
zal ik hem denk je gewoon nog in kunnen wisselen of kan ik hem in de prullenbak gooien?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: cadeaubon over datum??
Volgens mij mag er sinds 1 of 2 jaar geen datum meer op staan dat hij verloopt
Hier heb ik nog wat informatie gevonden, misschien heb je er wat aan?
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Informatie_voor_de_aankoop/Basisinformatie/Cadeaubon_en_tegoedbon
Hier heb ik nog wat informatie gevonden, misschien heb je er wat aan?
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Informatie_voor_de_aankoop/Basisinformatie/Cadeaubon_en_tegoedbon
Gast- Gast
thanks.
hmmm in die link staat dat ik niet kan eisen dat ik de bon alsnog kan besteden, dat is aan de verkoper zelf....
denk toch dat ik mijn allerliefst glimlach / pruillipje ga opzetten en het ga proberen!
hmmm in die link staat dat ik niet kan eisen dat ik de bon alsnog kan besteden, dat is aan de verkoper zelf....
denk toch dat ik mijn allerliefst glimlach / pruillipje ga opzetten en het ga proberen!
JD- Ratel
ik heb op die site gelezen en dan heeft ze helaas pech gehad als ik het goed gelezen heb.
Gast- Gast
Word je niet ziek van hoor
Bedoel je verlopen? Dan ligt 't aan de winkel of ze hem nog aannemen of niet. Meestal niet, omdat ze hem niet meer kunnen verzilveren (bij algemene bonnen) of omdat dit de manier is waarop ze winst maken bij cadeaubonnen. Het geld hebben ze toch al binnen.
Bedoel je verlopen? Dan ligt 't aan de winkel of ze hem nog aannemen of niet. Meestal niet, omdat ze hem niet meer kunnen verzilveren (bij algemene bonnen) of omdat dit de manier is waarop ze winst maken bij cadeaubonnen. Het geld hebben ze toch al binnen.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Word je niet ziek van hoor
ja ben ook bang dat het me niet gaat lukken... maar ik ga het tóch maar proberen. niet geschoten is altijd mis!
JD- Ratel
Ik heb een keer een Ici Paris bon ingeleverd die al een aantal jaar niet meer geldig was. Ik ben toen naar een verkoopster toegegaan en heb aangegeven dat ik een cadeaubon had, die al een aantal jaar niet meer geldig was. Ik heb hem gewoon mogen inleveren.
Gast- Gast
Ik ben benieuwd of het lukt! Ik hoop het voor je, zou toch zonde zijn
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10
Haha, ik zag een cadeaubon met schimmel voor me.
Ik heb het ook een keer gehad met een bon.
Ik heb toen net gedaan of m'n neus bloedde en ik heb 'em gewoon ingeleverd. Werd helemaal niet naar gekeken. Dus ik zou het gewoon proberen.
Heb dat ook eens gehad met iets terugbrengen. Was bij de WE volgens mij. Dat moest binnen 30 dagen en ik bracht het terug na 40 of 50 volgens mij. Ook daar gewoon gezegd dat ik het wilde ruilen en ze keek nergens naar en ik kreeg gewoon m'n geld terug.
Ik heb toen net gedaan of m'n neus bloedde en ik heb 'em gewoon ingeleverd. Werd helemaal niet naar gekeken. Dus ik zou het gewoon proberen.
Heb dat ook eens gehad met iets terugbrengen. Was bij de WE volgens mij. Dat moest binnen 30 dagen en ik bracht het terug na 40 of 50 volgens mij. Ook daar gewoon gezegd dat ik het wilde ruilen en ze keek nergens naar en ik kreeg gewoon m'n geld terug.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Soms geeft de kassa het aan.Esperanza schreef:Haha, ik zag een cadeaubon met schimmel voor me.
Gast- Gast
Ah dat zou kunnen inderdaad!
Maar alsnog zou ik het wel proberen. Jammer om de bon sowieso al weg te gooien.
Maar alsnog zou ik het wel proberen. Jammer om de bon sowieso al weg te gooien.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Ik heb een keer een item op televisie gezien, dat ze bij allerlei winkels met cadeaubonnen waarvan de termijn al was verstreken gingen betalen. Ze werden overal geaccepteerd. Zo heb ik zelf wel eens een Douglas bon te laat ingeleverd, dat was echt geen probleem.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb nog niet op de link geklikt, maar wat je als eerste zegt heb ik ook gehoord/gelezen. De cadeaubon is geld waard en die waarde kan niet verlopen. Dit zouden ze dus moeten accepteren. Maarja er moet wel meer wat niet gebeurt.
ixis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10
Maar als het een bon is van de winkel zelf (dus geen VVVbon of een bon die bij weet ik hoeveel winkels kan worden ingeleverd) moet het toch niet veel uit maken toch? Het bedrag is immers betaald..
Gast- Gast
Gewoon hopen dat je een aardige verkoopster treft en niet een zuur secreet wat haar dag niet heeft
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Yoyo schreef:Maar als het een bon is van de winkel zelf (dus geen VVVbon of een bon die bij weet ik hoeveel winkels kan worden ingeleverd) moet het toch niet veel uit maken toch? Het bedrag is immers betaald..
Dat denk ik ook. Gewoon proberen, volgens mij doen ze er meestal niet zo moeilijk over hoor.
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10
wilde hem vandaag gaan inwisselen, maar er kwam iets tussen waardoor ik het niet meer redde...dus ga t morgen proberen.
het is een bon van Gaaf, dat is een woonwinkel/woonoutlet hier waar ik woon....
t is een bon van 60 euro, dus ook nog best een leuk bedrag.
ik was vergeten dat ik hem had
het is een bon van Gaaf, dat is een woonwinkel/woonoutlet hier waar ik woon....
t is een bon van 60 euro, dus ook nog best een leuk bedrag.
ik was vergeten dat ik hem had
JD- Ratel
Ja ik ken Gaaf wel Maar ik denk dat 't wel lukt hoor, zo moeilijk zijn ze daar toch niet?
Gast- Gast
Ik lever ze dan altijd nog in. Heb ook een keer een cadeaubon van de Halfords ingeleverd voor een fietsstoeltje. Ding was al 3 jaar over datum.
Mijn paps heeft het zelfs een keer gepresteerd om een cadeaubon van de Efteling uit 1993 in te leveren. Hij moest alleen bijbetalen
Mijn paps heeft het zelfs een keer gepresteerd om een cadeaubon van de Efteling uit 1993 in te leveren. Hij moest alleen bijbetalen
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Haha geniaal VeryCherrie!
Ik zou het gewoon proberen idd! Niet geschoten is altijd mis..
Ik zou het gewoon proberen idd! Niet geschoten is altijd mis..
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
Wij nemen zelfs nog gulden bonnen aan van de VVV en Nationale Entertainbon. Ik kreeg wel een tijdje geleden een klant in de winkel met een bon die echt super oud was. Wij hadden ook geen papieren meer om die bon in te wisselen. Klant heeft toen de NEC gebeld en kreeg een vervanging.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» cadeaubon avondje uit/nachtje weg?
» Cadeaubon voor kerst
» Sojayoghurt over de datum
» Kip 1 dag over datum, nog te eten?
» Zonnebrand over de datum???
» Cadeaubon voor kerst
» Sojayoghurt over de datum