Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou jij doen?!

+4
Antibes
Parisienne
Pussycat
truestar
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat zou jij doen?! - Pagina 2 Empty Re: Wat zou jij doen?!

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 0:28

Ik zou graag willen weten waar ik aan toe ben, dus ik zou de punctie wel laten doen. Vooral als de arts (en partner) dat eigenlijk ook aangeven.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 0:30

Darius schreef:Ik zou ten eerste snel een gesprek hebben met de gyn of hemofilie arts die je wat meer kunnen uitleggen over de punctie.

Maar ik denk dat ik in jouw situatie wel voor de punctie zou gaan. Hoe moeilijk het ook is, maar probeer over je angsten heen te stappen. Het argument dat het pijn doet zou ik dan het eerste aan de kant schuiven. Het zal ongetwijfeld pijnlijk zijn, maar je doet het wel voor je kindje.

Wbt de angsten of het een bevalling kan opwekken en of de baby geraakt kan worden, daar kan een arts je wat meer over vertellen.

De verdoving schijnt pijnlijker te zijn dan de punctie zelf is mij verteld, dus voor de pijn hoef je het niet te laten denk ik laughcry

Gast
Gast

Bericht  Star007 wo 21 dec 2011 - 9:58

Lastig hoor, hier een keuze in maken ! Maar misschien ook een stomme vraag ; Loop jij ook niet veel meer risico bij een keizersnee , dus een operatie, i.v.m. met jou stollingswaarden? Het is dat ik de verpleging toevallig hoorde praten over mijn stolling onderzoeken ofzoiets, voordat ze de keizersnee gingen doen, heb er verder totaal geen verstand van.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  truestar wo 21 dec 2011 - 10:21

Star007 schreef:Lastig hoor, hier een keuze in maken ! Maar misschien ook een stomme vraag ; Loop jij ook niet veel meer risico bij een keizersnee , dus een operatie, i.v.m. met jou stollingswaarden? Het is dat ik de verpleging toevallig hoorde praten over mijn stolling onderzoeken ofzoiets, voordat ze de keizersnee gingen doen, heb er verder totaal geen verstand van.

Ik geloof dat ze mijn stollingswaarde dan op krikken mocht ik een geplande keizersnede krijgen, bij een spoedkeizersnede heb ik dus geen idee hoe dat zit, ik mag ook geen ruggenprik..
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Diese wo 21 dec 2011 - 10:25

truestar schreef:
Star007 schreef:Lastig hoor, hier een keuze in maken ! Maar misschien ook een stomme vraag ; Loop jij ook niet veel meer risico bij een keizersnee , dus een operatie, i.v.m. met jou stollingswaarden? Het is dat ik de verpleging toevallig hoorde praten over mijn stolling onderzoeken ofzoiets, voordat ze de keizersnee gingen doen, heb er verder totaal geen verstand van.

Ik geloof dat ze mijn stollingswaarde dan op krikken mocht ik een geplande keizersnede krijgen, bij een spoedkeizersnede heb ik dus geen idee hoe dat zit, ik mag ook geen ruggenprik..

Normaal gesproken krijg ik een middel dat DDAVP heet om mijn stollingswaarde tijdelijk op te krikken, maar dat mag je niet als je zwanger bent. Bij mij wilden ze dus juist een keizersnede voorkomen!! Mijn dochter mocht trouwens ook geen electroden op het hoofd tijdens de bevalling, omdat draagsters ook een verminderde stolling kunnen hebben.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  truestar wo 21 dec 2011 - 10:27

Ik heb voor mezelf besloten na overleg met mijn vriend en mijn moeder dat ik vrijdag het gesprek aan ga met de klinisch geneticus, ik wil het plan van aanpak voor mezelf duidelijk hebben, nog t een en ander vragen.. Want mocht onze zoon wel hemofilie hebben wat dan? Krijg ik dan een geplande bevalling of loop ik dan alsnog risico op een spoedks.. Als ik duidelijkheid heb op die vragen dan wil ik mits ik er helemaal achter sta de punctie volgende week uit laten voeren..

Klinkt misschien stom maar anders zit ik de hele kerst thuis, begin volgende week is er niemand die een paar dagen de verzorging van y. voor me over kan nemen dus wil eind volgende week de punctie laten doen, kan ik mezelf er op voorbereiden en mijn vriend 2 dagen vrij nemen.
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  truestar wo 21 dec 2011 - 10:32

Diese, mijn broertje heeft altijd standaard ddavp op zak.. Ook om tijdelijk op te krikken..
Mijn stolling was volgens mijn moeder altijd rond de 47 of 49 % weet het even niet meer, ook vrij weinig dus. Nu zat ik tussen de 60 en 70%

Wel apart zoals jolicious ook al zei volgens mij hanteert ieder ziekenhuis andere regels en dingen, mijn dochter mocht dus weer wel die electroden op der hoofdje, terwijl niet zeker is of ze draagster is of niet.. En ik ben zelf met de vacuüm geboren en mijn stollingsfactor is dus vrij laag..
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Diese wo 21 dec 2011 - 10:46

Jouw broertje heeft dus hemofilie?

jouw stollingswaarde is inderdaad laag. Tijdens de zwangerschap stijgt die waarde, na het door knippen van de navel streng zakt het meteen weer naar je oude waarde. Daarom is het nu waarschijnlijk hoger.Ik zou daar nog even goed over door praten met de klinisch geneticus. Bij mij was bijvoorbeeld al een infuus aangelegd tijdens de bevalling en ddavp besteld Coast ze dit snel konden toe dienen na de bevalling. Is uiteindelijk niet niet nodig geweest, maar ik ben wel 1 liter bloed verloren alleen uit de wond van de knip die is gezet.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Antibes wo 21 dec 2011 - 17:29

Darius schreef:Ik zou ten eerste snel een gesprek hebben met de gyn of hemofilie arts die je wat meer kunnen uitleggen over de punctie.

Maar ik denk dat ik in jouw situatie wel voor de punctie zou gaan. Hoe moeilijk het ook is, maar probeer over je angsten heen te stappen. Het argument dat het pijn doet zou ik dan het eerste aan de kant schuiven. Het zal ongetwijfeld pijnlijk zijn, maar je doet het wel voor je kindje.

Wbt de angsten of het een bevalling kan opwekken en of de baby geraakt kan worden, daar kan een arts je wat meer over vertellen.

Zit net prenatale diagnostiek te leren: vruchtwaterpunctie verhoogt kans op miskraam met 0,3 - 0,5 %
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  truestar wo 21 dec 2011 - 17:57

Antibes schreef:

Zit net prenatale diagnostiek te leren: vruchtwaterpunctie verhoogt kans op miskraam met 0,3 - 0,5 %

Maar een miskraam kan ik met 33 weken toch niet meer krijgen? Welke opleiding volg je eigenlijk als ik vragen mag?
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Antibes wo 21 dec 2011 - 20:05

truestar schreef:
Antibes schreef:

Maar een miskraam kan ik met 33 weken toch niet meer krijgen? Welke opleiding volg je eigenlijk als ik vragen mag?

Oh, sorry, ik heb eigenlijk totaal niet gekeken naar hoelang je zwanger was haha. Volgens mijn boek (Leerboek Medische Genetica) zijn er zelfs helemaal geen duidelijke aanwijzingen voor partus prematurus (vroeggeboorte = voor 37 weken) door amniocentese. =) Maar goed, ik zou vooral alles met de arts overleggen, dit zijn meer kleine stukjes (wel betrouwbare) informatie die ik hier en daar tegenkome en ik ken natuurlijk jouw gehele medische situatie niet. Het is puur extra info, wellicht juist om aan de arts nog meer vragen te stellen.. nerd

Ik studeer bio-medische wetenschappen trouwens.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 21:06

Er is 1% kans dat het de bevalling opwekt Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: