Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke van deze auto's?

+11
Rush
Blond
Snoopy
JustMeDaan
Mamsie
Zonnetje
Sweety
Coccinelle
Marin
Aziraphale
Minx
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Welke van deze auto's?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 10:10

Ik ben dus aan het sparen voor een andere auto. Nou heb ik mijn zinnen gezet op een Suzuki Swift uit 2005 (een nieuwere is te duur). Maar nou ben ik aan het twijfelen gebracht, omdat een Swift uit dat jaar relatief duur is en vaak veel kilometers heeft gelopen. De eisen zijn: hij moet klein zijn, een japanner, moet airco hebben, op benzine rijden en zuinig zijn en liefst niet meer dan 120.000 km hebben gelopen (natiuurlijk liever minder).
Mijn opties:

Met stip op 1 dus de Suzuki Swift uit ca 2005:
Welke van deze auto's? Images?q=tbn:ANd9GcQ_dMNFS4faZhehlVShWU3KIG1oHEsNAXFq8XA-GPSbtxIxguHYPQ

Op 2: Toyota Aygo (bouwjaar moet ik nog even uitvissen wat betaalbaar is):
Welke van deze auto's? Images?q=tbn:ANd9GcRUEykJZwY9WljbW0Hy2Zickm2QtxI37fvfrHNtCQ5L33PfC47Aiw

Op 3 de Hyundai i10 uit ca 2008:
Welke van deze auto's? 2Q==

En op 4 de Toyota Yaris:
Welke van deze auto's? Images?q=tbn:ANd9GcTx9LOJzZgkKTmR2fhpbbazcx-RCN0If9r4yEI62GMw1arqU3CS1g

De Swift en Aygo vind ik superleuk, de andere 2 vind ik niet zo mooi, maar prijs-kwaliteittechnisch wel een goede keus denk ik. Heeft iemand een van deze auto's en kan me er een aanraden? Ik krijg mezelf de Swift niet uit mijn hoofd gepraat, maar nmisschien is het slimmer om voor hetzelfde geld een nieuwere auto met minder km te kopen, die er misschien niet zo leuk uitziet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 10:12

Ik zou voor de Aygo of de Hyundai gaan. Maar dan wel een Aygo niet ouder dan 2005

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Minx di 20 dec 2011 - 10:13

Heb je al over een micra gedacht?? Mijn vriend rijd er in en het is echt een fijne auto. Zijn broer en schoonzus hebben hem wel eens geleend en die zeiden ook hij lijkt klein maar heeft best wat ruimte
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 10:15

Ik heb wel even aan een micra gedacht, maar ik vind hem zo lelijk... Hij hoeft niet supemooi te zijn,maar de Micra vind ik echt te lelijk om voor de deur te zetten. Of is er een nieuw model inmiddels na dat ronde ding?

Waarom een Aygo alleen van na 2005 eigenlijk?

Edit: oke ik zie nu een nieuwe Micra, die is wel aardig (wel echt een vrouwenauto, hoe komt een man er aan om die een te kopen?). Maar die zijn dan toch echt te duur.


Laatst aangepast door Bobbie op di 20 dec 2011 - 10:17; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Aziraphale di 20 dec 2011 - 10:16

Hyundai Getz is ook erg leuk!
Ik vind de nieuwe Micra's eigenlijk heel leuk, hadden wij als huurauto op Rhodos.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 10:17

Bobbie schreef:Ik heb wel even aan een micra gedacht, maar ik vind hem zo lelijk... Hij hoeft niet supemooi te zijn,maar de Micra vind ik echt te lelijk om voor de deur te zetten. Of is er een nieuw model inmiddels na dat ronde ding?

Waarom een Aygo alleen van na 2005 eigenlijk?

Gewoon persoonlijk. Als je dan toch een andere auto wil kopen zou ik niet een al te oude auto willen. Als ik nu een andere auto zou moeten kopen zou ik niet onder de 2005 gaan (maar de km-stand enz hangt er ook van af hoor)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 10:19

Misschien ook wel handig om het budget te vermelden, dat is max 6000 euro. Dus ik kan niet zomaar alles kiezen, hij moet wel goedkoop zijn en helaas dus niet al te nieuw.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 10:21

Razz_ schreef:
Bobbie schreef:Ik heb wel even aan een micra gedacht, maar ik vind hem zo lelijk... Hij hoeft niet supemooi te zijn,maar de Micra vind ik echt te lelijk om voor de deur te zetten. Of is er een nieuw model inmiddels na dat ronde ding?

Waarom een Aygo alleen van na 2005 eigenlijk?

Gewoon persoonlijk. Als je dan toch een andere auto wil kopen zou ik niet een al te oude auto willen. Als ik nu een andere auto zou moeten kopen zou ik niet onder de 2005 gaan (maar de km-stand enz hangt er ook van af hoor)

Volgens mij wordt de aygo pas sinds 2006 gemaakt, dus dat moet goedkomen dan Wink. Alleen alles wat ik viind voor onder de 5000 a 6000 euro heeft heel veel km op de teller.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 10:24

Mag ik vragen waarom hij zo weinig gelopen moet hebben? Is het echt zo'n ramp als hij 150000km op de teller heeft staan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Aziraphale di 20 dec 2011 - 10:26

Yoyo schreef:Mag ik vragen waarom hij zo weinig gelopen moet hebben? Is het echt zo'n ramp als hij 150000km op de teller heeft staan?

Ik zou geen auto willen kopen met meer dan 110.000 op de teller, maar dat is persoonlijk. Na 150.000 beginnen bij veel auto's mankementen te komen en moeten duurdere onderdelen worden vervangen.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Marin di 20 dec 2011 - 10:27

Volgens mijn vriend is Toyota al jaren het meest betrouwbare merk. Als ik uit deze auto's moest kiezen zou ik voor de Aygo gaan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 10:30

Aziraphale schreef:
Yoyo schreef:Mag ik vragen waarom hij zo weinig gelopen moet hebben? Is het echt zo'n ramp als hij 150000km op de teller heeft staan?

Ik zou geen auto willen kopen met meer dan 110.000 op de teller, maar dat is persoonlijk. Na 150.000 beginnen bij veel auto's mankementen te komen en moeten duurdere onderdelen worden vervangen.
Ja maar bij een auto met een hoger kilometeraantal kan je wel kijken wat er al vervangen is en wat er nog aan zit te komen. Bobbie wil namelijk heel graag een Swift, maar die zijn er niet met weinig kilometers voor een lage prijs. Dan zou ik persoonlijk toch gaan voor wat meer kilometers en de onderhoudshistorie nagaan. Auto's van tegenwoordig gaan sowieso veeel langer mee dan vroeger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Coccinelle di 20 dec 2011 - 10:37

De swift is een fijne auto (mijn moeder rijdt een swift). De aygo is wegenbelastingvrij, misschien ook iets om mee te nemen in je overweging? Voor € 6000,- zal je ook best een goede aygo kunnen vinden. De yaris is nieuw al een stuk duurder.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Sweety di 20 dec 2011 - 10:41

Mijn pa had een Hyundai Excel. Daar hebben we 13 jaar mee gereden, was niet echt een hip ding. Maar hij reed heerlijk. Ik zou gaan voor een Suzuki of voor de Hyundai.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Zonnetje di 20 dec 2011 - 11:23

Ik heb een Toyota Aygo en hij bevalt goed. Hij rijdt lekker, is zuinig, ik betaal geen wegenbelasting en de verzekeringspremie valt ook mee, omdat de nieuwprijs niet zo hoog is.

Ik zou ook gaan voor een auto die nog niet veel kilometers op de teller heeft, want het aantal kilometers loopt toch vlug op als je een aantal jaar in een auto rijdt en dan is het prettig als je niet meteen allerlei (grote) mankementen krijgt. Dat weet je natuurlijk nooit zeker, maar de kans is een stuk kleiner.

Aygo's zijn inderdaad niet heel goedkoop als ze weinig kilometers op de teller hebben. De mijne is van aug. 2006 (dus 3,5 jaar oud toen ik hem kocht), had pas 12.000 km. gereden, met airco, 5 deuren, centrale deurvergrendeling, een toerenteller (dat hebben ze niet standaard en vind ik wel handig en ziet er leuk uit bij de Aygo), elektrische ramen voor, lichtmetalen velgen, 2 jaar garantie bij de Toyotadealer, gratis ANWB-service tot de auto 10 jaar oud is en hij kostte 8500 euro. Dat is boven jouw budget, maar als je mijn auto nu zou kopen, staat er 48.000 km. op de teller en is ie 5,5 jaar oud en zou de prijs volgens de ANWB-website rond jouw bedrag uitkomen. Al ligt de prijs bij een dealer dan nog wel wat hoger (7000 euro). Dan heb je een auto uit 2006 met een lage kilometerstand. Ze zouden dus wel te vinden moeten zijn en misschien hoef je zelfs niet al die extra's die mijn auto heeft.

Succes met je keuze!
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Mamsie di 20 dec 2011 - 11:23

Ik zou de toyota kiezen omdat ze zo betrouwbaar zijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  JustMeDaan di 20 dec 2011 - 11:30

Zeker Toyota, rijd nu zelf in mijn 3e(omdat ik steeds een andere wilde en kon kopen) En heb er nooit wat aan. Ook ik heb km standen boven de ton en niks aan het handje. Lees ook op een forum van Toyota, en daar standen dichtbij de 2 ton en dan ook geen mankementen.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 13:24

Ik zou voor Toyota gaan, heb je nooit wat mee. Zelf rij ik in een Yaris uit 2007, 40.000 km op de teller en die zou nog zo'n 9000 euro op moeten leveren momenteel. Echt een topautootje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Snoopy di 20 dec 2011 - 19:33

ehm... een Hyundai is toch echt geen Japanner, maar een Koreaan, dus die zou ik maar vast van je lijstje afhalen. Ik zou voor de Toyota gaan of een Mazda. Die zijn beide erg betrouwbaar.

Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Blond di 20 dec 2011 - 20:29

Ik heb een Toyota Aygo en nog steeds heel blij mee. Ik heb hem in juni gekocht voor 6250 euro. Hij stond te koop voor 7000 euro, en daar heb dus wat vanaf gepraat (had ook niets om in te ruilen). Hij komt uit 2007 en had toen 69.000 op de teller staan. En ik heb er een jaar garantie bij gekregen (erg fijn!!). Bovendien heb ik een luxe uitvoering, met toerenteller, 5 deurs, dashboardkastje, elektrische ramen, gehele achterbank is neer te klappen en er zitten van die plastic dingen op de deuren dat men er niet met zijn deur een lelijke deuk in achter kan laten (hoe heet dat?).

Hij is zuinig, wegenbelasting vrij en ik vind hem prettig rijden. Ook op de snelweg!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Rush di 20 dec 2011 - 20:33

De Suzuki vind ik het mooist om te zien, maar ik denk dat je aan een Toyota kwalitatief meer hebt. :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Rush di 20 dec 2011 - 20:34

_Chance schreef: Bovendien heb ik een luxe uitvoering, met toerenteller, 5 deurs, dashboardkastje, elektrische ramen, gehele achterbank is neer te klappen en er zitten van die plastic dingen op de deuren dat men er niet met zijn deur een lelijke deuk in achter kan laten (hoe heet dat?).

Hij is zuinig, wegenbelasting vrij en ik vind hem prettig rijden. Ook op de snelweg!
Stootstrips?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  VeryCherry di 20 dec 2011 - 20:52

Ik zou nooit van mijn leven in een Aygo rijden, ik voel me absoluut niet veilig in zulke auto's. Zou voor de Yaris of de Swift gaan smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Bubbelicious di 20 dec 2011 - 21:04

Wij hebben vorig jaar een proefrit gemaakt met i10. Echt een supergaaf autootjes, en reed heerlijk. We hebben uiteindelijk voor een peugot 107 gekozen (was iets goedkoper) en hebben daar ook echt zo veel plezier van. Is dat niet iets voor jou? Wij hebben toen wel 10.000 euro betaald, maar hebben er wel alles opgenomen zoals electrische ramen, 5 deurs, tomtom, carkit etc etc.
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 6:27

De Peugeot vind ik ook leuk, maar ik wil geen Franse auto (dan krijg ik met mijn vader aan de stok, die is fervent Toyota en Suzuki rijder en ook degene die mijn auto gaat onderhouden). Zelfde geldt dus voor de Citroën C1. Volgens mijn vader is een i10 ook een prima keus.
Wat jammer is aan de Swift en de Aygo is dat ze beide nogal populair zijn en daardoor wat duurder zijn dan een minder hip autootje. Ik moet er 13 km mee naar mijn werk rijden en ga regelmatig op de fiets, dus op zich zal ik niet heel erg veel rijden, dan is een klein autootje voor mij perfect. Als ik dagelijks heel veel moest rijden, zou ik ook kiezen voor een grotere auto waar ik me veiliger in zou voelen. Niet dat ik me onveilig voel in een kleine auto, maar het is eigenlijk meer het idee.
Hoewel ik in een kleine auto eigenlijk lekkerder zit, omdat ik zelf ook maar best klein ben.
Ik zie vooral veel Toyota Yarissen met veel kilometers op de teller. Bv een van 4 jaar oud die al 150.000 heeft gelopen, dat vind ik zeker voor zo'n kleine auto echt veel.
Ik ga maar gewoon even door met sparen, waarschijnlijk wil ik volgend jaar weer iets anders, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke van deze auto's? Empty Re: Welke van deze auto's?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum