Hoe belangrijk is spaargeld?
+6
JD
Parisienne
Nana
Rumble
Flemy
Aimee
10 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoe belangrijk is spaargeld?
Er is maar weinig geld nodig om alle spulletjes aan te schaffen die je nodig hebt als je een beetje creatief bent. Er staan genoeg goedkope babykamers en wandelwagens op Marktplaats. Voor 100 euro kun je al zo'n ouderwetse donker-eiken-kamer op de kop tikken, maar met wat verf is dat zo om te toveren tot een leuke kamer.
Wij hebben veel tweedehands gekocht, maar dingen als maxi-cosi's en autostoeltjes hebben we wel nieuw gekocht. Die zijn dan vaak weer goedkoper in het buitenland en dan wel zodanig goedkoper dat je de verzendkosten er zo uit hebt.
Het eerste jaar kostte ook heel weinig, door op aanbiedingen te letten kon ik de luiers, melk en verschoondoekjes van de kindertoeslag betalen. Daar komt dan natuurlijk nog kleding bij, maar ook daar kun je op de goedkope tour gaan.
Bij mijn dochter ging het geld echt in de speciale dingen zitten: ik heb een paar kwalitatief goede geweven draagdoeken, ik heb een speciale luchtdoorlatende matras, merkkleding etcetera.
Wij hebben veel tweedehands gekocht, maar dingen als maxi-cosi's en autostoeltjes hebben we wel nieuw gekocht. Die zijn dan vaak weer goedkoper in het buitenland en dan wel zodanig goedkoper dat je de verzendkosten er zo uit hebt.
Het eerste jaar kostte ook heel weinig, door op aanbiedingen te letten kon ik de luiers, melk en verschoondoekjes van de kindertoeslag betalen. Daar komt dan natuurlijk nog kleding bij, maar ook daar kun je op de goedkope tour gaan.
Bij mijn dochter ging het geld echt in de speciale dingen zitten: ik heb een paar kwalitatief goede geweven draagdoeken, ik heb een speciale luchtdoorlatende matras, merkkleding etcetera.
Gast- Gast
Aimee schreef:Ik heb even zitten googlen naar dit onderwerp, maar kan alleen topics vinden op het oude yes forum en die kunnen niet geopend worden. Dus daarom hier even een topic
Mijn vriend en ik hebben besloten om rond maart voor een kindje te gaann. We zouden graag daarvoor een groter huis kopen, maar dat is niet echt noodzakelijk. Maar stel nou dat we het wel gaan doen, dan gaat er in dat huis natuurlijk ook veel geld zitten. Blijkt nou dat we snel zwanger zijn; dan kosten alle babyuitzet spullen ook genoeg. Dit zal betekenen dat we dan bijna geen spaargeld over zullen houden, en ik vraag me af hoe belangrijk dit is.
Hebben jullie rekening gehouden met het bedrag dat op jullie spaarrekening stond, voordat je aan kinderen bent begonnen? Aan de ene kant zegt mijn verstand dat we moeten wachten totdat we weer een aardig bedrag gespaard hebben, maar de wens voor een kindje is ook gewoon erg groot...
Ik wil altijd geld op mijn spaarrekening hebben staan. Het was een keer 0 en toen sliep ik toch echt minder lekker .
Gast- Gast
Ik vind een vaste baan ook belangrijker dan spaargeld. Al is wat spaargeld ook niet verkeerd. Lijkt me vreselijk als je geen geld meer hebt om de maand door te komen en niets op je spaarrekening staat. Normaal al vreselijk, maar met een kindje erbij zou ik helemaal slapeloze nachten hebben.
Wij hebben genoeg spaargeld, maar wij sparen ook voor een grote verbouwing. Als de zwangerschap wel goed was gegaan hadden we alleen het kleine spul nodig en een bedje en commode. Wandelwagen hebben we al (tweedehands overgenomen) evenals het badje en maxi cosi. Ik zou geen geld overhebben voor een nieuwe wandelwagen en een splinternieuw kamertje. Bedje en commode zouden we bij ikea gehaald hebben. Ook nieuw, maar qua prijs nog leuk. Maar wie weet in de toekomst. Tot die tijd sparen we mooi door.
Wij hebben genoeg spaargeld, maar wij sparen ook voor een grote verbouwing. Als de zwangerschap wel goed was gegaan hadden we alleen het kleine spul nodig en een bedje en commode. Wandelwagen hebben we al (tweedehands overgenomen) evenals het badje en maxi cosi. Ik zou geen geld overhebben voor een nieuwe wandelwagen en een splinternieuw kamertje. Bedje en commode zouden we bij ikea gehaald hebben. Ook nieuw, maar qua prijs nog leuk. Maar wie weet in de toekomst. Tot die tijd sparen we mooi door.
Wij hadden weinig spaargeld, hebben gewoon elke maand wat gekocht en dat ging prima. Voor de kinderkamermeubels hebben we helemaal niets betaald. Ja een pot verf . Mijn ouders hadden nog hele leuke babymeubels staan en die hebben we zelf opgepimpt (white wash). Zagen er weer als nieuw uit en precies de stijl die we leuk vinden. Ook al had ik het geld gehad, dan nog had ik geen kinderkamer t.w.v €2000 o.i,d gekocht. Hoe lang maak je nou echt gebruik van die meubeltjes?
Ik zou dat geld dan lekker op je spaarrekening zetten voor andere leuke dingen.
Ik zou dat geld dan lekker op je spaarrekening zetten voor andere leuke dingen.
Gast- Gast
Het is maar net wat je wilt maar ook hoe je situatie is.
Spullen als een kamertje etc kun je zo duur maken als je wilt, maar als je echt zo'n piekeraar bent en toch rekening houd met het feit dat je kindje ziek zou kunnen worden ofzo, moet je kijken wat de gevolgen daarvan zouden kunnen zijn.
Voor ons geld dat wij minimaal 2500 op de spaarrekening willen hebben staan. Wij hebben beide een eigen zaak, en als ons kindje ziek word ga ik natuurlijk niet door blijven werken, dan wil je bij je kind zijn. Maar daarvoor een verzekering afsluiten is echt heel duur. Dus kijken wij naar wat we zelf achter de hand hebben. Nu sparen we altijd bijna mijn hele salaris voor grote aankopen als auto/vakantie etc. Dat kunnen we dan dus wel missen, maar als mijn man ook een deel van zijn inkomen moet missen word het wel lastiger. (Overigens kan hij makkelijker weg op het werk en loopt zij inkomen dan nog wel even door) Wij denken dat we een half jaar vooruit kunnen met wat we minimaal binnen krijgen en op de spaarrekeing hebben. Daarnaast weten we dat we (niet ideaal, maar in uiterste gevallen) nog een krediet kunnen opnemen op diverse rekeningen van in totaal al sowieso 6000. Dus daar kunnen we nog een heel eind mee vooruit. En tot slot, wil ik niet graag afhankelijk zijn van anderen, maar weet ik wel dat als er echt zoiets gebeurd we diverse familieleden hebben die kunnen en in zo'n geval zullen bijspringen. Dus ik kan lekker slapen s nachts, maar we hebben er wel ook over nagedacht.
Spullen als een kamertje etc kun je zo duur maken als je wilt, maar als je echt zo'n piekeraar bent en toch rekening houd met het feit dat je kindje ziek zou kunnen worden ofzo, moet je kijken wat de gevolgen daarvan zouden kunnen zijn.
Voor ons geld dat wij minimaal 2500 op de spaarrekening willen hebben staan. Wij hebben beide een eigen zaak, en als ons kindje ziek word ga ik natuurlijk niet door blijven werken, dan wil je bij je kind zijn. Maar daarvoor een verzekering afsluiten is echt heel duur. Dus kijken wij naar wat we zelf achter de hand hebben. Nu sparen we altijd bijna mijn hele salaris voor grote aankopen als auto/vakantie etc. Dat kunnen we dan dus wel missen, maar als mijn man ook een deel van zijn inkomen moet missen word het wel lastiger. (Overigens kan hij makkelijker weg op het werk en loopt zij inkomen dan nog wel even door) Wij denken dat we een half jaar vooruit kunnen met wat we minimaal binnen krijgen en op de spaarrekeing hebben. Daarnaast weten we dat we (niet ideaal, maar in uiterste gevallen) nog een krediet kunnen opnemen op diverse rekeningen van in totaal al sowieso 6000. Dus daar kunnen we nog een heel eind mee vooruit. En tot slot, wil ik niet graag afhankelijk zijn van anderen, maar weet ik wel dat als er echt zoiets gebeurd we diverse familieleden hebben die kunnen en in zo'n geval zullen bijspringen. Dus ik kan lekker slapen s nachts, maar we hebben er wel ook over nagedacht.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
EensSarahKey schreef:Ik vind een vaste baan ook belangrijker dan spaargeld. Al is wat spaargeld ook niet verkeerd. Lijkt me vreselijk als je geen geld meer hebt om de maand door te komen en niets op je spaarrekening staat. Normaal al vreselijk, maar met een kindje erbij zou ik helemaal slapeloze nachten hebben.
Gast- Gast
+1. Helaas weet ik hoe het is.Razz_ schreef:EensSarahKey schreef:Ik vind een vaste baan ook belangrijker dan spaargeld. Al is wat spaargeld ook niet verkeerd. Lijkt me vreselijk als je geen geld meer hebt om de maand door te komen en niets op je spaarrekening staat. Normaal al vreselijk, maar met een kindje erbij zou ik helemaal slapeloze nachten hebben.
Gast- Gast
Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:44; in totaal 1 keer bewerkt
Sneeuwwitje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10
Wij hebben ook niets van de spaarrekening betaald (wel een deel van het vakantiegeld gebruikt). Gewoon maandelijks dingen gekocht.. We hadden het geluk dat onze ouders beiden de helft van de complete kinderwagen (+ accesoires etc..) betaalden. De Maxicosi kregen we gratis bij de wagen. Het kamertje hebben we gekocht voor een kleine 700 euro (ledikantje, grote commode en grote kast) bij Babydump. Daar hebben ze bijna altijd wel aanbiedingen dat je iets gratis krijgt als je iets koopt. Zoals een gratis badset of gratis box of Maxicosi dus. En je kan het zo duur maken als je zelf wilt.. bijv.. pak Pampers luiers voor 10 euro of een dubbelpak van Kruidvat voor 7,50.. Elke week zijn er wel ergens aanbiedingen. Komt goed joh!
Ps.. ik vind het wel belangrijk dat je een buffer achter de hand hebt voor onvoorziene uitgaven, zoals wanneer je auto/wasmachine/cv ketel stuk gaat. Dan moet je toch een nieuwe kunnen kopen, zeker als je een kindje hebt! (spreek voor mezelf)
Ps.. ik vind het wel belangrijk dat je een buffer achter de hand hebt voor onvoorziene uitgaven, zoals wanneer je auto/wasmachine/cv ketel stuk gaat. Dan moet je toch een nieuwe kunnen kopen, zeker als je een kindje hebt! (spreek voor mezelf)
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Spaargeld verzekerd?
» nav, hoeveel spaargeld minimaal achter de hand?
» Belangrijk nieuws!
» Belangrijk bij gastouder
» Hoeveel spaargeld hebben jullie?
» nav, hoeveel spaargeld minimaal achter de hand?
» Belangrijk nieuws!
» Belangrijk bij gastouder
» Hoeveel spaargeld hebben jullie?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: