Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatie ov kosten terug vragen

+12
Blond
Marin
Rovine
Antibes
Dani
Emma_
Rumble
Suus
Theeleut
Inge
Paper Crown
Monte
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Monte ma 19 dec 2011 - 1:27

Ik ben vanochtend op sollicitatie geweest en denk dat ik het niet ga worden. Maar het was twee uur reizen en nu heb ik dus zo'n 25 euro(iets meer) uitgegeven aan reiskosten. Kan ik dit terugvragen, ook als ik het niet wordt? En bij wie en wanneer?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Paper Crown ma 19 dec 2011 - 1:29

Monte schreef:Ik ben vanochtend op sollicitatie geweest en denk dat ik het niet ga worden. Maar het was twee uur reizen en nu heb ik dus zo'n 25 euro(iets meer) uitgegeven aan reiskosten. Kan ik dit terugvragen, ook als ik het niet wordt? En bij wie en wanneer?

Nou wat denk je zelf? Haha.. nee joh,dat kun je niet terugvragen!

Jij solliciteert op een functie zover reizen van je woonplaats af, daa rkunnen zij ook niets aan doen..


Laatst aangepast door 2CKC2 op ma 19 dec 2011 - 1:30; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 1:29

Meen je dit nou echt?

Nee, ik denk niet dat je dit van iemand terugkrijgt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Inge ma 19 dec 2011 - 1:30

Ik kon dat wel toendertijd.
Ik woonde in de buurt van Leiden en ging solliciteren in de buurt van Zwolle (aangezien ik daar naartoe ging verhuizen) en ik kreeg de kosten vergoed van mijn woonplaats naar het werk.

Kreeg bij mijn sollicitatie een mooi formulier mee die ik in kon vullen met reiskosten


Laatst aangepast door Inge op ma 19 dec 2011 - 1:30; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Theeleut ma 19 dec 2011 - 1:30

Het zou niet eens in me opkomen. Mijn man heeft een eigen zaak en doet dus ook de sollicitaties afhandelen, hij zou zich rot lachen als hij die vraag zou krijgen...

Maar je kan het altijd proberen natuurlijk nerd
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Suus ma 19 dec 2011 - 1:31

Als ze dat zouden vergoeden, hadden ze je dat al wel aangeboden denk ik. Ik heb een keer ergens gesolliciteerd waar ik met de trein heen was gereisd, dat kreeg ik toen gelijk volledig vergoed.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Monte ma 19 dec 2011 - 1:32

Nou ja als ik naar 4 sollicitaties ga ben ik al gauw 100 euro kwijt. Normaal zou ik dat echt geen probleem vinden, maar ik heb nu geen baan en dus ook geen inkomen. Dan zijn dat soort bedragen echt best hoog en zonde voor mij.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Theeleut ma 19 dec 2011 - 1:33

Monte schreef:Nou ja als ik naar 4 sollicitaties ga ben ik al gauw 100 euro kwijt. Normaal zou ik dat echt geen probleem vinden, maar ik heb nu geen baan en dus ook geen inkomen. Dan zijn dat soort bedragen echt best hoog en zonde voor mij.
Ook als je wel een baan hebt is het zonde van je geld. De mensen kunnen er niks aan doen dat je van ver moet komen. Als zij het zouden vergoeden dan hadden ze dat meteen wel verteld denk ik zo, en anders had je het meteen tijdens het gesprek moeten aankaarten.]
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Rumble ma 19 dec 2011 - 1:34

Mijn ex heeft toen hij bij de politie solliciteerde wel alles vergoed gekregen, maar toen was hij al aangenomen. Ik weet niet of hij dat ook gekregen had als hij niet was aangenomen.
Ik werk zelf als Recruiter en wij vergoeden geen reiskosten aan sollicitanten, zou ook wel een grote kostenpost worden als we dat zouden doen.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Emma_ ma 19 dec 2011 - 1:34

Op mijn werk wordt dit wel gedaan. Ik heb er geen gebruik van gemaakt maar ik kwam laatst in het formulieren overzicht het benodigde formulier hiervoor tegen.

Emma_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 412
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 1:36

Ik snap wel dat het balen is hoor. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord, maar blijkbaar zijn er dus wel bedrijven die het doen. Je kunt het altijd navragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Dani ma 19 dec 2011 - 1:36

Zo'n rare vraag is het helemaal niet. Niet elk bedrijf vergoed deze kosten maar het wordt zeker wel gedaan. Maar over het algemeen krijg je dan een formulier tijdens de sollicitatie. Ik zou dus gewoon even bellen of dit bedrijf ook vergoedingen geeft.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Antibes ma 19 dec 2011 - 1:39

Ik vind het ook geen belachelijke vraag. Maar ik denk wel dat als ze het vergoedden, je dat wel gehoord had.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Rovine ma 19 dec 2011 - 1:42

Ik heb het weleens gedaan nadat ik 2 uur gereden had en het gesprek een aanfluiting was; duurde 10 minuten en ze dreunden een vragenlijstje op met gesloten vragen. Als je dan geen werk of uitkering hebt tikt 35 euro aan benzine flink aan. Nooit wat van gehoord.

Mijn vriend kreeg het wel elke keer, maar hij solliciteerde vooral bij gemeentes en gesubsidieerde projecten.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 1:42

Ik kreeg het destijds gewoon terug. Maar dat gaven ze zelf aan, ernaar vragen had ik niet gedurfd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Marin ma 19 dec 2011 - 1:45

Ik heb wel eens een vergoeding gekregen voor m'n sollicitatie OV kosten. Vond ik ontzettend aardig. Ik ben het toen ook niet geworden. Ik zou het zelf niet zo snel vragen, want blijkbaar is het geen standaard procedure bij dat bedrijf, anders hadden ze het wel aangeboden. Aan de andere kant: Wie niet waagt, wie niet wint. Wie weet vergoeden ze het wel als je er naar vraagt. Ik vind het op zich geen rare vraag, het komt wel vaker voor. Ik zou het zelf nooit durven vragen, maar als jij dat durft, waarom niet..
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Blond ma 19 dec 2011 - 1:51

Ik vind het geen vreemde vraag hoor, ik kreeg de reiskosten van mijn sollicitatiegesprek + arbeidsvoorwaardengesprek ook terug.

Ik zou afwachten of ik het geworden ben en het dan alsnog aankaarten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 2:29

Uit mezelf zou ik nooit een vergoeding vragen, maar heb 1 x bij een sollicitatie een declaratieformulier voor de reiskosten meegekregen, vond ik erg attent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Tullow ma 19 dec 2011 - 2:50

Ik heb ook bij de politie gesolliciteerd en moest daarvoor naar Apeldoorn, voor mij best een stuk rijden. Ik zou echter zelf nooit om reiskostenvergoeding vragen, omdat het mijn eigen keuze is om bij de politie te solliciteren.
Ik kreeg trouwens een formulier mee waarop ik mijn gegevens kon invullen om de reiskosten vergoed te krijgen.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Jerry ma 19 dec 2011 - 3:29

Antibes schreef:Ik vind het ook geen belachelijke vraag. Maar ik denk wel dat als ze het vergoedden, je dat wel gehoord had.


+1

Beetje gekke reactie van iedereen die 't 'een belachelijke vraag' vinden Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Monte ma 19 dec 2011 - 4:53

Ik had er ook van gehoord, daarom vroeg ik het ook hier. Maar ik wacht gewoon morgen het telefoontje af en als ik het niet ben geworden, dan vraag ik misschien wel of er nog een mogelijkheid is tot het terugkrijgen van reiskosten. Zo iemand vind het ook niet leuk mij af te moeten bellen, dus misschien wil hij daarin wel tegemoet komen. Ik kan het in ieder geval proberen(als ik morgen ook nog durf laughcry )
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Jerry ma 19 dec 2011 - 5:27

Monte schreef:Ik had er ook van gehoord, daarom vroeg ik het ook hier. Maar ik wacht gewoon morgen het telefoontje af en als ik het niet ben geworden, dan vraag ik misschien wel of er nog een mogelijkheid is tot het terugkrijgen van reiskosten. Zo iemand vind het ook niet leuk mij af te moeten bellen, dus misschien wil hij daarin wel tegemoet komen. Ik kan het in ieder geval proberen(als ik morgen ook nog durf laughcry )

Hahahah, das een goeie. Zo had ik 't misschien ook wel gedaan :P

En als je 't wel bent geworden, zou ik het maar zo laten Wink
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Monte ma 19 dec 2011 - 5:44

Jerry schreef:
Monte schreef:Ik had er ook van gehoord, daarom vroeg ik het ook hier. Maar ik wacht gewoon morgen het telefoontje af en als ik het niet ben geworden, dan vraag ik misschien wel of er nog een mogelijkheid is tot het terugkrijgen van reiskosten. Zo iemand vind het ook niet leuk mij af te moeten bellen, dus misschien wil hij daarin wel tegemoet komen. Ik kan het in ieder geval proberen(als ik morgen ook nog durf laughcry )

Hahahah, das een goeie. Zo had ik 't misschien ook wel gedaan :P

En als je 't wel bent geworden, zou ik het maar zo laten Wink
hahaha ja, misschien denkt hij dan, ach die krijgt toch al slecht nieuws, dan kunnen we dat wel doen. En inderdaad als ik het wel ben, zeg ik ook niets, dan kan er ook wel 25 euro vanaf.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 9:21

Ik vind het ook geen rare vraag hoor! Mijn vriend heeft een gesprek gehad in Zwolle (we wonen in de randstad) en is daar via een Werving & Selectie bureau gekomen. Hij heeft vandaag het bureau gevraagd of zij wellicht aan reiskostenvergoeding doen, omdat het hier om meer dan 40 euro voor een retourtje met de trein gaat. Als je dan meerdere gesprekken hebt, tikt dat behoorlijk aan!

Het ene bedrijf doet het automatisch, het andere helemaal niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Monte di 20 dec 2011 - 5:07

Ben vanmiddag dus gebeld dat ik niet aangenomen ben(had ik ook verwacht) en heb aan het eind van het gesprek gevraagd of er een regeling voor gemaakte kosten. Ik krijg nog een officiële afwijzing en dan moest ik contact opnemen met personeelszaken en anders weer met die man. Maar hij dat dat er wel een regeling voor was en dat ik wel een vergoeding kan krijgen. Dus toch nog wat goed nieuws.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatie ov kosten terug vragen Empty Re: Sollicitatie ov kosten terug vragen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum