Crème brûlée maken
+3
silly-one
Antibes
Zora
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Crème brûlée maken
Bij het kerstdiner mogen wij het toetje maken Nu vinden wij beiden crème brûlée heel lekker. Volgens verschillende recepten op internet moet het niet al te moeilijk zijn. Ik heb geen tijd meer om te oefenen... Heeft iemand van jullie dit wel eens gemaakt? Is het 'tricky' of lukt het eigenlijk altijd wel?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Crème brûlée maken
Het schijnt vrij tricky te zijn om de juiste consistentie te krijgen. Dat het bijv. dunne drab blijft. Maar ik heb het zelf nog nooit geprobeerd..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Het schijnt vrij tricky te zijn om de juiste consistentie te krijgen. Dat het bijv. dunne drab blijft. Maar ik heb het zelf nog nooit geprobeerd..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Hmm dat wordt nog spannend dan Voor de zekerheid ook maar even wat ijs en fruit inslaan ofzo...
Zora- Ratel
Niet moeilijk? Ik vind het eigenlijk best wel moeilijk. Ik heb al veel verschillende recepten geprobeerd, maar de ene keer is het te stijf en de andere keer is het nog te zacht. Het is ook best een kunst om te zorgen dat de crème koud is, maar de karamel juist wel warm.
Gast- Gast
Haha ok nu begin ik me zorgen te maken... goed, dan ga ik in ieder geval maar voor de credits van het heel veel moeite doen
Zora- Ratel
Jammer dat ze de pakjes niet meer verkopen. Mijn moeder had ooit een pakje waarmee je het kon maken ( van dr Oetker). Daar mislukte het nooit mee haha.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
creme brulee is juist erg moeilijk. In van die 'over de kook'-programma's is het ook bijna nooit goed!
Vanochtend op 24 kitchen een recept gezien van creme caramel. Dat leek iets op creme brulee, maar zag er veel gemakkelijker uit met maken
http://www.24kitchen.nl/recepten/cr%C3%A8me-caramel?keys=creme%20caramel&f[0]=bundle%3Arecipe
Vanochtend op 24 kitchen een recept gezien van creme caramel. Dat leek iets op creme brulee, maar zag er veel gemakkelijker uit met maken
http://www.24kitchen.nl/recepten/cr%C3%A8me-caramel?keys=creme%20caramel&f[0]=bundle%3Arecipe
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Je kunt wel kijken of je dit ergens kunt kopen, is 100% fail proof
Bij mijn ouders verkopen ze dat in een delicatessenzaak.
Bij mijn ouders verkopen ze dat in een delicatessenzaak.
Gast- Gast
Bij kookwinkels (bijv. Cook &co) verkopen ze kant en klare mix, succes gegarandeerd
Gigi_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10
Wij slaan de creme brulee pakjes altijd groots in als we in Frankrijk op vakantie zijn. Laatste keer hadden we pakjes waar we 8 bruleetjes mee kunnen maken voor 1,35. Succes gegarandeerd
Hoor net dat we dus nog 44 porties kunnen maken, hmz... das niet goed voor de lijn hahaa.
Hoor net dat we dus nog 44 porties kunnen maken, hmz... das niet goed voor de lijn hahaa.
Jolanda- Fluisteraar
- Aantal berichten : 98
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-11
Hmmm misschien toch maar eens op zoek naar zo'n pakje alhoewel het leuker is als het zelf lukt!
Zora- Ratel
Bij de makro kun je ook een verpakking kopen, is wel voor 50 toetjes maar dan voor ongeveer maar €4,- dus ach..
Heb het zelf ook wel eens gemaakt maar die was veel te dun..
Heb het zelf ook wel eens gemaakt maar die was veel te dun..
vlinder-2011- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11
maar dan moet je wel een Macro-pas hebben
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Soortgelijke onderwerpen
» creme fraiche