Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bed op klossen?

+14
Clapperdie
Aggi
Spring
mickey
Happydobby
Usje
Wennes
Flip Fluitketel
PiP
pindaatje
ekjir@M
Theeleut
Weegschaal
Lejow
18 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 9:07

Het is niet zozeer eng, het is even wennen. Als je zometeen met een hele dikke buik zit (36 t. 42 weken) is het zo ontzettend fijn. Ik had echt niet meer uit bed kunnen komen zonder die verhoging.

Als ik het goed las hebben sommige meiden hier het bed niet omhoog gedaan. Ik weet niet of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen. Maar hou ook eens in je achterhoofd dat ook al heb je besloten om in het ziekenhuis te bevallen, het ook heel goed thuis kan eindigen. Je bent al te ver qua ontsluiting of het gaat hardstikke snel. De hoogte is voor de VK dan echt wel nodig.

Mijn schoonvader heeft klossen voor onder het bed gemaakt. Eigenlijk zouden er kratjes onder moeten, maar mijn schoonvader vond dat zo niet sjiek (en ik moest er in mijn kraamweek volgens mijn schoonpa wel als een princesje bijliggen in een mooie kamer). Dus hij heeft klossen gemaakt en geverfd zodat het er super mooi en strak uitzag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Flip Fluitketel za 17 dec 2011 - 9:17

PiP schreef:Ben ik dan de enige die het heerlijk vond dat het bed hoger stond?
Ik had behoorlijk last van de bekken/onderrug en kon zo veel fijner uit bed stappen.


Nee hoor ik vond het ook heerlijk dat het bed een stukje hoger stond. Ook ivm het last hebben van bekken en de onderrug. Hij heeft zeker nog een maand of wat in de hoogte gestaan hierdoor.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 9:49

Zomersproetjes schreef:Het is niet zozeer eng, het is even wennen. Als je zometeen met een hele dikke buik zit (36 t. 42 weken) is het zo ontzettend fijn. Ik had echt niet meer uit bed kunnen komen zonder die verhoging.

Als ik het goed las hebben sommige meiden hier het bed niet omhoog gedaan. Ik weet niet of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen. Maar hou ook eens in je achterhoofd dat ook al heb je besloten om in het ziekenhuis te bevallen, het ook heel goed thuis kan eindigen. Je bent al te ver qua ontsluiting of het gaat hardstikke snel. De hoogte is voor de VK dan echt wel nodig.

Mijn schoonvader heeft klossen voor onder het bed gemaakt. Eigenlijk zouden er kratjes onder moeten, maar mijn schoonvader vond dat zo niet sjiek (en ik moest er in mijn kraamweek volgens mijn schoonpa wel als een princesje bijliggen in een mooie kamer). Dus hij heeft klossen gemaakt en geverfd zodat het er super mooi en strak uitzag.

Tenzij je bed door de klossen een meter hoog is, dan kun je door de klossen nauwelijks meer ín bed komen. Ook na de bevalling vond ik het echt een hel, ik had echt héééél erg spierpijn en ik moest iedere keer in bed getild worden door mijn man en kraamhulp, omdat het bed hoger was dan mijn billen en ik dus niet zo kon gaan zitten.
Als hier het bed nog een keer op klossen moet, dan zorg ik dat er kleine houten latjes onder liggen van 5 cm hoog ofzo en geen bierkratjes meer. Vond het echt een nachtmerrie, een bed van een meter hoog als je zelf amper 1.70 bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 10:00

Een meter is wel heel hoog, dat was mij ook niet gelukt. Maar dan was je bed toch al op hoogte? Een kratje is toch nog kleiner qua hoogte als 30 cm? Of zit ik nu helemaal verkeerd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Wennes za 17 dec 2011 - 10:03

Onze boxspring is 70 cm en wij moesten toch lage klossen eronder zetten omdat hij min 80 cm hoog moest zijn.
We konden klossen via de thuiszorg lenen, maar ze hadden onze maat niet op voorraad en stonden voor de deur met hele hoge klossen. Deze heb ik geweigerd omdat ik wel normaal mijn bed in wilde komen. ik ben thuis zonder klossen onder het bed bevallen. de kraamhulp wilde toch dat ik klossen had en op de 3e of 4e dag waren ze beschikbaar en moest mijn man ze nog op gaan halen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 10:14

Zomersproetjes schreef:Een meter is wel heel hoog, dat was mij ook niet gelukt. Maar dan was je bed toch al op hoogte? Een kratje is toch nog kleiner qua hoogte als 30 cm? Of zit ik nu helemaal verkeerd?

Ons bed was ruim 70 cm, een kratje is iets van 25cm hoog, dat maakt het bed dan in totaal iets hoger dan 95 cm. Klossen pasten er niet onder, omdat onze boxspringpoten heel breed zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 10:39

Ik vond het op zich ook wel prettig dat het bed wat hoger was door de klossen, maar ik had wel een krukje (opstapje) nodig om er in te komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Usje za 17 dec 2011 - 10:54

Ook wij hebben een boxspring hadden tijdens de kraamweek ook kratjes onder het bed. Echt levensgevaarlijk voor mij met m'n korte beentjes haha! Ben er verscheidene keren echt afgestruikeld als ik er 's nachts weer uit moest om te plassen ofzo en ik even was vergeten dat het bed zowat een meter hoog was smile .
Usje
Usje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 37
Registratiedatum : 17-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Happydobby za 17 dec 2011 - 13:04

Wij hadden onze boxspring op plastic klossen, daar kan je om vragen bij de thuiszorgwinkel. Met die klossen was het bed 90cm, zonder was het 63 en dus net te laag.
Toen ik thuis kwam na de keizersnee was het bed zo hoog, dat was voor mij geen doen dus dezelfde dag er weer onderuit gehaald.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 20:13

Vrienden van ons hebben ook een boxspring, en die hebben dan alleen klossen onder de boxspring, de bedombouw dus gewoon laag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  mickey zo 18 dec 2011 - 2:15

Wij hadden de klossen wel gehaald, maar van de kraamhulp hoefden ze er niet onder. Ik kwam sowieso pas na 5 dagen thuis uit het ziekenhuis, had keizersnede gehad. Maar ik ben zelf nog geen 1.60, als we de klossen eronder hadden gezet, had ik onderhand een trapladder nodig om in bed te komen. Mijn vriend heeft het namelijk wel geprobeerd, ze eronder te zetten, maar hij vond het te hoog. En de kraamhulp was het daar gelukkig mee eens. Misschien scheelt het ook dat ze mij niet hoefde te verzorgen. Enige wat ze op bed moest doen bij mij was temperaturen, wond bekijken (kon ook staand) en pols meten.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Spring zo 18 dec 2011 - 3:25

Wij hebben ons bed 1 nacht op klossen gehad en ik vond het maar niks!

Van de kraamzorg hoefden ze er gelukkig ook niet onder.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Aggi zo 18 dec 2011 - 5:03

Wij hebben ook een boxspring, hier hebben wij 6 bierkratjes ondergezet, dit ging prima zo.
Uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis bevallen, maar eenmaal thuis was het voor de kraamzorg toch wel handig, toen die eenmaal weg was, heb ik aan mijn vriend gevraagd of hij de kratten eronder weg wilde halen, vond het niet meer nodig.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Clapperdie zo 18 dec 2011 - 8:11

Wat ik me afvraag. Stel dat ik "vergeet" om het bed op klossen te zetten. Wat kan de kraamhulp dan zeggen? Of wat doet ze in dat geval niet wat ze wel doet als de klossen wel onder het bed staan?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Lejow zo 18 dec 2011 - 8:14

Volgens mij kan ze het eisen en anders het werk weigeren?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 8:18

Clapperdie schreef:Wat ik me afvraag. Stel dat ik "vergeet" om het bed op klossen te zetten. Wat kan de kraamhulp dan zeggen? Of wat doet ze in dat geval niet wat ze wel doet als de klossen wel onder het bed staan?

ze zou kunnen weigeren om alle werkzaamheden toe doen die op bed verricht moeten worden. En dat zijn er nogal wat. Jou helpen met de BV, jouw hechtingen controleren, jou temperaturen, het bed verschonen etc etc. In praktijk schijnt dat wel mee te vallen, maar het kan dus zijn dat je kraamhulp dat werk gaat weigeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  PiP zo 18 dec 2011 - 8:18

Clapperdie schreef:Wat ik me afvraag. Stel dat ik "vergeet" om het bed op klossen te zetten. Wat kan de kraamhulp dan zeggen? Of wat doet ze in dat geval niet wat ze wel doet als de klossen wel onder het bed staan?
Volgens mij kunnen ze dan de zorg weigeren als jij niet als nog klossen plaatst, net als dat er bijvoorbeeld niet in huis gerookt mag worden(dacht ik).

Over de hoogte, ik heb zo geen idee hoe hoog mijn bed eigenlijk is, maar mijn bed ging niet een heel kratje omhoog, want de pootjes gaan niet mee de lucht in, de kratjes zaten onder de bodem.
Als ik met mijn kont naar het bed stond, dan kon ik zo op mijn bed zitten, vond het echt een perfecte hoogte.
Maar kan me voorstellen als je wat kleiner bent, dat het dan lastig is.

Misschien een overdreven gedachte van me, maar kunnen jullie je niet voorstellen dat het erg belastend voor de rug van de verloskundige/kraamzorg kan zijn? Het is niet alleen jouw bevalling, maar ze doen er honderden, als ze die nou allemaal met een kromme rug zouden moeten doen... En verder moet de kraamhulp je ondersteunen met evt borstvoeding, hechtingen controleren etc.


Laatst aangepast door PiP op zo 18 dec 2011 - 8:19; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Clapperdie zo 18 dec 2011 - 8:18

Maar toch niet al het werk? Ze hoeft toch niet de hele dag in mijn bed te wezen?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  PiP zo 18 dec 2011 - 8:21

Clapperdie schreef:Maar toch niet al het werk? Ze hoeft toch niet de hele dag in mijn bed te wezen?
Ze komt om jullie te helpen met de verzorging van de baby en om jou te verzorgen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Clapperdie zo 18 dec 2011 - 8:23

We hebben niet zo'n gemakkelijk bed om omhoog te zetten vandaar mijn twijfel om het wel te doen.

Ben bang dat ons bed dan best instabiel wordt. Misschien dat ik wel een extra matras op het bed kan leggen anders. Wil wel in het ziekenhuis bevallen dus het is alleen voor de tijd erna.

Misschien moet ik vragen naar een kleine kraamzorg Wink dan is het misschien minder erg.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 8:24

Hoe hoog is jullie bed nu dan? Je kunt overwegen om brede klosjes hout onder de poten te leggen, dan wordt het bed niet ineens heel veel omhoog gezet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Clapperdie zo 18 dec 2011 - 8:28

Nu is het 55 cm. We hebben een boxspring van 180 breed met 2 onderstellen die vastzitten aan het achterbord. Dus heel veel pootjes. De klossen die ik bij de thuiszorg had gezien ogen heel smalletjes. Ben bang dat er net een pootje afglipt ofzo.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 8:31

dan zou ik er bierkratjes onder zetten, die zijn ongeveer 25 cm hoog, dus dat maakt het bed precies hoog genoeg. 55 cm is wel écht heel laag voor de kraamhulp, als het bed nou bijna 70 cm was geweest was je kraamhulp er misschien mee akkoord gegaan, maar 55 cm zou wel echt laag zijn voor haar.

Als je de bierkratjes op de kop zet (zonder flesjes uiteraard, wij hadden het logeerkamertje helemaal vol staan met lege bierflesjes uit de 12 kratten die onder ons bed stonden, 6 per kant :P ) dan kun je het bed heel stabiel maken hoor! Gewone klossen pasten ook niet bij ons! Het hoofdbord hadden wij niet op klossen gezet, die konden wij van het bed zelf af halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Clapperdie zo 18 dec 2011 - 8:36

Rejoy. schreef:dan zou ik er bierkratjes onder zetten, die zijn ongeveer 25 cm hoog, dus dat maakt het bed precies hoog genoeg. 55 cm is wel écht heel laag voor de kraamhulp, als het bed nou bijna 70 cm was geweest was je kraamhulp er misschien mee akkoord gegaan, maar 55 cm zou wel echt laag zijn voor haar.

Als je de bierkratjes op de kop zet (zonder flesjes uiteraard, wij hadden het logeerkamertje helemaal vol staan met lege bierflesjes uit de 12 kratten die onder ons bed stonden, 6 per kant :P ) dan kun je het bed heel stabiel maken hoor! Gewone klossen pasten ook niet bij ons! Het hoofdbord hadden wij niet op klossen gezet, die konden wij van het bed zelf af halen.

Dan ga ik mijn vriend even de opdracht geven om flink wat bier te drinken de komende 3 maanden haha! En ik weet eigenlijk niet of ons achterbord loskan. Ga ik van de week eens even naar kijken. Thanks voor de tips!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  PiP zo 18 dec 2011 - 8:40

Wij hadden er 9 in totaal, dus dan onder elke hoek 1, dan aan de zijkanten, voor en achterkant 1 in het midden en precies in het midden 1.

. . .
. . .
. . .

Zo dus Very Happy

mijn man heeft gewoon lege kratten gehaald bij de supermarkt, toen hij er om 9 vroeg, vroeg de medewerker meteen: Dan moeten het er zeker 9 van gelijke hoogte zijn?! Gebeurd dus veel vaker, haha.
Je betaald alleen 3,90 statiegeld per kratjes, maar die krijg je natuurlijk weer terug bij het inleveren.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bed op klossen? - Pagina 2 Empty Re: Bed op klossen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum