Onze achtertuin deel 784892 (recht van stuk grond)
+2
Lady1984
Lejow
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Onze achtertuin deel 784892 (recht van stuk grond)
Ik heb hier al eens topic geopend over het stuk grond achter onze tuin dat we over konden kopen, met de levensgrote boom erin.
De boom gaat echt niet weg, dus we kopen het stuk grond echt niet over.
Nu wordt het steeds mooier. We hebben brief ontvangen dat we niet zijn overgegaan tot ontruiming van het stuk grond achter onze tuin. Nou is het zo dat er aan het einde van onze tuin een heg staat en we er achter dus niet eens kunnen komen en het dus ook niet gebruiken. We hebben dan ook de gemeente gebeld om verheldering.
Nu blijkt het zo te zijn, dat ze aan het meten gegaan zijn en dat onze tuin 3!!!! (na een marge van 5 cm, dus eigenlijk 8...) cm te ver naar achter staat en dus op gemeentegrond staat.
Hier moeten we voor februari wat aan doen, anders doen zij het en zijn alle bijkomende kosten voor ons.
Alleen bij navraag bij mijn schoonvader, blijkt die heg er al meer dan 20 jaar te staan. Hij stond er al toen mijn schoonvader er kwam wonen.
Verandert dat onze rechten nu? Is het niet zo dat als de heg er een aantal jaren staat, het onze grond wordt?
Is er iemand die weet hoe dit zit, en zo ja, hoe we dit dan kunnen aantonen?
De boom gaat echt niet weg, dus we kopen het stuk grond echt niet over.
Nu wordt het steeds mooier. We hebben brief ontvangen dat we niet zijn overgegaan tot ontruiming van het stuk grond achter onze tuin. Nou is het zo dat er aan het einde van onze tuin een heg staat en we er achter dus niet eens kunnen komen en het dus ook niet gebruiken. We hebben dan ook de gemeente gebeld om verheldering.
Nu blijkt het zo te zijn, dat ze aan het meten gegaan zijn en dat onze tuin 3!!!! (na een marge van 5 cm, dus eigenlijk 8...) cm te ver naar achter staat en dus op gemeentegrond staat.
Hier moeten we voor februari wat aan doen, anders doen zij het en zijn alle bijkomende kosten voor ons.
Alleen bij navraag bij mijn schoonvader, blijkt die heg er al meer dan 20 jaar te staan. Hij stond er al toen mijn schoonvader er kwam wonen.
Verandert dat onze rechten nu? Is het niet zo dat als de heg er een aantal jaren staat, het onze grond wordt?
Is er iemand die weet hoe dit zit, en zo ja, hoe we dit dan kunnen aantonen?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Onze achtertuin deel 784892 (recht van stuk grond)
Dus dan knip je 3cm van de heg af. Lijkt me de gemakkelijkste oplossing. Denk niet dat omdat die heg daar al 20 jaar staat, die 3cm grond nu in die 20 jaar van jullie geworden is.
Lady1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 229
Punten : 255
nee ik geloof dat die grond dan van de gemeente blijft. Hier hebben sommige mensen ook een stuk van de gemeente bij hun tuin getrokken en de gemeente vind het wel makkelijk hoeven hun het niet te onderhouden maar het blijft wel van hun.
Maar ik denk dat ze er zo bijgekomen zijn omdat ze misschien dat achterste stuk grond willen verkopen en daardoor alles hebben nagemeten.
@ Lady, de heg staat te ver naar achter haha zou makkelijk zijn 3cm er vanaf snoeien
Maar ik denk dat ze er zo bijgekomen zijn omdat ze misschien dat achterste stuk grond willen verkopen en daardoor alles hebben nagemeten.
@ Lady, de heg staat te ver naar achter haha zou makkelijk zijn 3cm er vanaf snoeien
Gast- Gast
Ja het stomme is alleen, dat ze het jaren geleden ook al wilden verkopen aan mijn schoonvader. Ze zijn er al heel lang mee bezig.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik zal eens even goed gaan zoeken op internet. Want ik heb net snel gekeken en ik vind wel wat artikelen en antwoorden die aangeven dat als jullie die grond al een x aantal jaar bij de tuin getrokken hebben. En er is nooit eerder klachten over geweest dan kan er wel sprake zin van gewoonte-recht.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Heb ondertussen de mevrouw van de gemeente advocaten nog even aan de telefoon gehad en die zijn inderdaad dat we bezwaar aan kunnen tekenen.
Als we bewijs hebben hoelang die heg er al staat, zouden we kans kunnen maken dat dat ding mag blijven staan.
Alleen bewijs hebben we dus niet, mijn schoonouders maakten nooit foto's (laat staan van de tuin), en wie daarvoor hier gewoond heeft weten ze niet, omdat het toen nog huur was.
We hebben dus maar besloten dat, omdat we toch de tuin willen opknappen, we de heg er maar uithalen en we een schutting neer gaan zetten (anders begin je met een mini hegje en duurt het weer eeuwen eer het wat voorstelt).
Ik snap ook wel dat het de regels zijn, en ergens ligt een grens blabla, maar ik vind het zo mierengezeur.. De buren naast ons hebben het stuk tuin er achter wel gekocht, en het huis van de buurvrouw aan de andere kant verspringt een stuk naar achter. Haar tuin dus ook. De gemeente zit nu dus met een rotstukje grond tussen 2 tuinen in, met een enorme boom erin. Er komt geen hond, het is compleet bebost met vanalles, en dan nu ineens gaan zeuren om een paar cm.. Als er nou een weg/pad gelijk achter zou lopen ok..
Als we bewijs hebben hoelang die heg er al staat, zouden we kans kunnen maken dat dat ding mag blijven staan.
Alleen bewijs hebben we dus niet, mijn schoonouders maakten nooit foto's (laat staan van de tuin), en wie daarvoor hier gewoond heeft weten ze niet, omdat het toen nog huur was.
We hebben dus maar besloten dat, omdat we toch de tuin willen opknappen, we de heg er maar uithalen en we een schutting neer gaan zetten (anders begin je met een mini hegje en duurt het weer eeuwen eer het wat voorstelt).
Ik snap ook wel dat het de regels zijn, en ergens ligt een grens blabla, maar ik vind het zo mierengezeur.. De buren naast ons hebben het stuk tuin er achter wel gekocht, en het huis van de buurvrouw aan de andere kant verspringt een stuk naar achter. Haar tuin dus ook. De gemeente zit nu dus met een rotstukje grond tussen 2 tuinen in, met een enorme boom erin. Er komt geen hond, het is compleet bebost met vanalles, en dan nu ineens gaan zeuren om een paar cm.. Als er nou een weg/pad gelijk achter zou lopen ok..
Lejow- Lady Post-a-lot
Ondertussen is de brief binnen waarin staat hoeveel we precies aan grond teveel gebruiken, en het gaat om 3,39 m2. (Woeps, iets meer dan 3 cm dus... 75 om precies te zijn hahahaha).
Zo aan het tekeningetje te zien zijn we in ons rijtje en het rijtje er naast al een van de 5... (varierend van 0,79 m2 tot 15,5 m2)
Zo aan het tekeningetje te zien zijn we in ons rijtje en het rijtje er naast al een van de 5... (varierend van 0,79 m2 tot 15,5 m2)
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Ondertussen is de brief binnen waarin staat hoeveel we precies aan grond teveel gebruiken, en het gaat om 3,39 m2. (Woeps, iets meer dan 3 cm dus... 75 om precies te zijn hahahaha).
Hihi! Ach... blijft mierenn**ken... Net alsof ze dat stukje grond nodig hebben voor een mini kantoortje ofzo... Snap nog steeds niet dat die gasten niks beters te doen hebben dan dit soort stukjes opmeten... Maar goed... wie ben ik?!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou hiermee denk ik toch nog eens naar het inloopspreekuur van een advocaat gaan. Volgens mij is er nl. wel een wet rondom verjaring/eigendom van grond die al jaren in gebruik is en waar nooit eerder op- of aanmerkingen over gekomen zijn vanuit de eigenaar.
Okidoki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 241
Punten : 257
Registratiedatum : 25-11-10
Het verhaal krijgt een staartje. We hebben de pief van de gemeente gebeld, want die moest komen aangeven waar de grens dan precies ligt.
Die ligt voor onze tuin op 9.84. Dus is mijn vriend gaan meten en hij kwam netjes ongeveer op dat getal uit (ietsje minder). Dus gemeentepief weer gebeld, met de vraag hoe zij dan gemeten hebben.
De beste man is gelijk langsgekomen en bij een nameting van de tuin, blijkt het hart van de heg netjes en precies op de erfgrens te staan.
Wat hebben die lui nou gedaan, die hebben aan de achterkant van de heg gemeten en uhm ja daar steken de takken nogal een behoorlijk stuk uit . Ze hebben dus niet tot het hart gemeten, maar tot de uiterste punten van de takken van de heg.
Om een lang verhaal kort te maken, paniek om niets, de heg mag er blijven staan, mits we hem netjes kort snoeien aan de achterkant
PFffff!
Die ligt voor onze tuin op 9.84. Dus is mijn vriend gaan meten en hij kwam netjes ongeveer op dat getal uit (ietsje minder). Dus gemeentepief weer gebeld, met de vraag hoe zij dan gemeten hebben.
De beste man is gelijk langsgekomen en bij een nameting van de tuin, blijkt het hart van de heg netjes en precies op de erfgrens te staan.
Wat hebben die lui nou gedaan, die hebben aan de achterkant van de heg gemeten en uhm ja daar steken de takken nogal een behoorlijk stuk uit . Ze hebben dus niet tot het hart gemeten, maar tot de uiterste punten van de takken van de heg.
Om een lang verhaal kort te maken, paniek om niets, de heg mag er blijven staan, mits we hem netjes kort snoeien aan de achterkant
PFffff!
Lejow- Lady Post-a-lot
Wahaha wat een oenemeloenen! En het kost ze alleen maar geld!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Soortgelijke onderwerpen
» wat op de grond in de achtertuin als terras?
» En ook in onze krant stond een uitgebreid stuk
» Achtertuin is af!
» Show je achtertuin
» Achtertuin-vragenlijstje
» En ook in onze krant stond een uitgebreid stuk
» Achtertuin is af!
» Show je achtertuin
» Achtertuin-vragenlijstje
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: