Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

halfzusje erbij?!?!

+15
Susan
Jeanette
Truttebol
Tinus
Atelier Madame
Tazz
PrimaBella
Kaboutertje
Marin
Lenthe
stargirl
Esperanza
Curious
Sweety
Travelgurly
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 0:30

Waarom zou je stennis gaan schoppen ? Ik neem aan dat je je familie ook gewoon kan bellen en uitleggen hoe je jezelf voelt. Blijkbaar gaat het voor hun inderdaad niet te snel en dat moet je ook accepteren. Probeer je eens in je halfzusje te verplaatsen. Hoe zou zij zichzelf voelen zo ineens een nieuwe familie erbij ? Ik denk dat je jezelf ook eens in een ander moet verplaatsten en rustig na moet denken wat jij met deze situatie wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Susan di 20 dec 2011 - 0:48

Ik zou juist wel gaan met Kerst, zeker als je je nu buitengesloten voelt. Het lijkt nu misschien alsof je een statement maakt door weg te blijven, maar de kans bestaat ook dat je jezelf daarmee alleen nog maar verder buiten de situatie plaatst en je nóg meer buitengesloten voelt. Natuurlijk is het rot dat je zusje al een stap verder is in het contact, maar ik zou toch proberen om me daar overheen te zetten en alsnog aan te haken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  rapa nui di 20 dec 2011 - 0:52

Erg lastige situatie. Zou voor mij ook te snel gaan om haar al met kerst uit te nodigen. Ik zou er eerst heel erg aan moeten wennen en zou de kennismaking en het vervolg liever wat rustiger aan doen. Maar wat Susan ook al zegt: ik zou wel gaan met kerst nu ze haar eenmaal uitgenodigd hebben, omdat je je anders denk ik nog meer buitengesloten voelt als je er dan later verhalen over hoort. Misschien valt het uiteindelijk wel mee en anders bouw je toch weer een drempel op die het later weer lastiger kan maken.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  TukTuk di 20 dec 2011 - 0:58

Wat een lastige situatie Sad Ik kan me voorstellen dat kerst te vroeg voor je komt, maar ik zou het gewoon bespreken met je zus en je ouders.. Iedereen gaat er anders mee om, en je kan het hun ook niet kwalijk nemen dat zij misschien opener staan voor het contact of er iets makkelijker mee omgaan. Misschien willen hun het juist zo snel mogelijk omdat ze bang zijn dat de drempel anders te groot wordt bijvoorbeeld, terwijl jij het liever een beetje afwacht.

Ik zou toch met kerst gewoon gaan, maar het echt wel goed bespreken. Je hebt haar verder nog nooit persoonlijk gezien? Misschien kan je dat anders nog deze week regelen voor kerst? Misschien beetje kortdag, maar dat maakt het met kerst dan wat minder beladen.
En anders zou ik het gewoon over me heen laten komen. Desnoods spreek je af dat je naar huis gaat als het teveel voor je wordt? En ook dat je dat tegen haar zegt "hey, het is niks persoonlijk, maar ik heb het er moeilijk mee". Je moet je ook bedenken dat het voor haar ook heel moeilijk zal zijn, jullie kennen elkaar en zij komt als vreemde eend er ineens tussen.. Probeer daar ook aan te denken, ikdenk dat het voor haar nog 10x moeilijker is, zeker met zo iets als kerst..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Travelgurly di 20 dec 2011 - 1:22

nee heb mijn zusje ook cht duidelijk gemaakt dat dit is zo ik het voel en dat ik helemaal respecteer hoe zij ierin staat. ieder zijn eigen ding zeg maar.

En zeker eens wat Susan zegt. Vind het zo lastig, want mijn gevoel zegt....even wachten nog. maar hun willen haar graag zien met kerst....en ben ik de spelbreker.

Met stennis bedoel ik ook niet dat ik lelijk ga doen, maar meer wat ik dan wel niet teweeg breng als ik niet zou gaan. Dan wordt zij afgezegt omdat ik het niet wil,de rest wilt het wel dus zit ik er met kerst ook niet met een prettig gevoel daar. of inderdaad dat ik niet ga maar dat niemand dat ook eigenlijk niet wil.

Tis ook echt niks naar het meisje toe. echt niet...want ik begrijp haar heel goed.

toegeven dat ik het er moeilijk mee heb....dat is al een stap voor mij haha. Ben namelijk doorgaans altijd alsof niks me iets kan maken of een rot gevoel kan geven Embarassed probeer altijd hard te zijn. Maar snap ook wel dat het voor haar dan duidelijk moet zijn dat het niet aan haar ligt.

zit er nu over te denken dan toch het kerstgebeuren met zn alle te doen maar dan zoiets als....dat ze na het eten kan komen, of ervoor ofzo?
of is dat ook raar en moet ik gewoon gaan en dat we dan met zn 8e zijn?
(haar verloofde zal er dan ook bij zijn.)

Ze is zondagavond bij mijn ouders geweest, is een leuke meid.
Me vader zegt dat ze veel op mij lijkt, ook met bepaalde trekjes.
Dat de vriend ook erg aardig is.
En dat ze vanaf 13e al uit huis geplaatst is en op internaten heeft gezeten.....thja dan speelt mijn gevoel op want vind dat wel erg sneu voor haar dat ze dat heeft meegemaakt en snap dan het gevoel van familie heel goed.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Travelgurly di 20 dec 2011 - 1:22

okay nu ik mijn verhaal nog een keer lees.....ben ik er wel overuit denk ik.
Misschien dan toch maar een kerst bij mijn vader met zn alle, zou voor haar leuk zijn denk ik.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 2:56

Het is misschien niet eerlijk, of stom, niet netjes of kinderachtig, maar ik snap je gevoel wel.
Ik heb een halfbroertje (hele andere geschiedenis dan bij jou) maar ik vind er ook niks aan. Het interesseert me niet, en ik heb niks met hem. Ik vind niet dat ik er dan maar energie in moet steken omdat we toevallig familie zijn. Hij wil heel graag, maar hoe harder hij trekt, hoe minder ik wil.

Wel zou ik haar een keer ontmoeten als ik jou was, dan heb je de 1e stap gezet en kun je altijd nog beslissen dat het daarbij blijft voor jou.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Susan di 20 dec 2011 - 5:22

@Carrie, ik snap jouw verhaal, maar in jouw geval ben jij de enige met wie hij contact wil, in haar geval is het de hele familie en zal zij de enige zijn die geen contact wil. Ik zeg niet dat ze daarom maar gewoon al haar bezwaren aan de kant moet zetten en er een gezellige boel van moet maken, maar het ligt dan denk ik wel iets moeilijker, zeker als je je nu al buitengesloten voelt. Dat wordt namelijk alleen maar erger als je besluit geen contact te willen, want je kunt de anderen niet tegenhouden als zij wel contact willen. Dat zul je dan goed moeten afwegen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 8:39

Susan schreef:@Carrie, ik snap jouw verhaal, maar in jouw geval ben jij de enige met wie hij contact wil, in haar geval is het de hele familie en zal zij de enige zijn die geen contact wil. Ik zeg niet dat ze daarom maar gewoon al haar bezwaren aan de kant moet zetten en er een gezellige boel van moet maken, maar het ligt dan denk ik wel iets moeilijker, zeker als je je nu al buitengesloten voelt. Dat wordt namelijk alleen maar erger als je besluit geen contact te willen, want je kunt de anderen niet tegenhouden als zij wel contact willen. Dat zul je dan goed moeten afwegen.

Ja dat is ook zo, het is misschien ook niet te vergelijken. Wilde alelen aangeven dat je het omdat er een bloedband is, niet altijd leuk hoeft te vinden. Maar als de hele familie het wel leuk vindt en zij dwars ligt, maakt ze het zichzelf moeilijk. Vandaar dat ik vind dat ze haar wel een keer kan ontmoeten en dan altijd nog kan kijken wat ze er van vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Travelgurly di 20 dec 2011 - 22:26

gister nog goed nagedacht, HEt is echt zo dat ik tegen dat hele meisje niks heb, en haar juist ook heel erg goed begrijp.
Heb het gister met mijn zusje uitgepraat dat ik een beetje gekwetst dat dat zij haar al gemaild had.
Mijn zusje en ik hebben een erg goede band en zijn elkaars beste vriendinnen, daarom dacht ik dat WE dit zouden doen. samen ene mail vanuit ons sturen.
Maar mijn gevoel is nu wel iets beterder.
vanavond beld mijn stiefma mij op en zal kijken wat ze te zeggen heeft.
(stiefma klinkt altijd zo gemeen, maar het is een schat van een vrouw!)

en.....heb vanmorgen mijn nieuwe halfzusje een mail gestuurd. ben benieuwd wat ik erop terug krijg.

@carrie:je stiefbroertje wilt alleen kontakt met jou? wat zijn jullie leeftijden? zeker nu hij zo aan je blijft trekken wordt voor jou de kloof misschien alleen maar groter.vervelend.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Atelier Madame do 29 dec 2011 - 10:12

even upje voor dit topic, hoe IS het verlopen met kerst? en nog mail gehad?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Sweety wo 4 jan 2012 - 4:03

Hoe is het gegaan met de kerst?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Travelgurly wo 4 jan 2012 - 4:06

ja ik heb dr ontmoet!
Na wat gemailt te hebben, ben ik langzaam bijgedraaid.
Het is een leule en aardige meid, en haar vriend is ook aardig.
Met kerst kwam ze om 22uur.....en gingen pas half3 weer weg. was beste gezellig dus.
Daarna nog wat gesmst. Ze vind het helemaal leuk 2 zussen erbij te hebben. Is voor haar ook wennen omdat ze nog nooit familie heeft gehad maar gaat helemaal goed komen.
as zondag hebben we een borrel bij mn zusje, en komen hun ook.
zijn we met zn 6e. de 3zussen dus en de aanhang. Wel zin in.

Nee het heeft goed uitgepakt Laughing
we gaan langzaam een band opbouwen. niet to much in 1 x...gewoon rustig aan. En denk volgende maand even als 3zussen wat leuks doen.

thanks voor jullie intresse Very Happy
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Ilargi wo 4 jan 2012 - 4:11

Jeetje, wat een verhaal! Maar wat goed dat het zo heeft uitgepakt, en gezellig dat jullie met z`n 3en wat leuks gaan doen!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Sweety wo 4 jan 2012 - 4:25

Wat fijn dat het zo goed verlopen is! Leuk om te horen. Very Happy
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Lady4 wo 4 jan 2012 - 22:40

Wat een bijzonder verhaal. Fijn dat de eerste onmoeting zo goed verlopen is en dat jullie zelfs al nieuwe plannen hebben gemaakt. Lijkt me echt heel apart om er ineens een (half)zusje bij te hebben.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! - Pagina 2 Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum