Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

halfzusje erbij?!?!

+15
Susan
Jeanette
Truttebol
Tinus
Atelier Madame
Tazz
PrimaBella
Kaboutertje
Marin
Lenthe
stargirl
Esperanza
Curious
Sweety
Travelgurly
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty halfzusje erbij?!?!

Bericht  Travelgurly do 15 dec 2011 - 23:07

Gister belde mjn vader mij dat hij een brief van de gemeente heeft gehad.
Daarin stond dat D. opzoek is naar haar vader en 2 halfzusjes (mij en mijn zusje).

Ik heb er dus gewoon een halfzusje bij. Ze is 18 jaar en woont niet al te ver van ons vandaan.



Mijn vader heeft altijd al eens gezegt het kan zijn dat er ooit nog iemand voor de deur staat....maar nu is het dus zover. Tussen de scheiding van mijn moeder en zijn huidige vrouw heeft hij een scharrel gehad. ze werd zwanger...zou abortus laten plegen,hadden geen kontakt meer en nu blijkt ze t toch gehouden te hebben.

Vind het nog zo raar dat ik nog steeds niet weet wat ik ervan moet denken.
Snap haar ook wel een beetje dat ze opzoek is naar de vader....maar verder....ben ik er nog niet uit wat ik denk. :shock:

iemand wel eens gehad?
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Sweety do 15 dec 2011 - 23:12

Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Maar vind het wel heftig nieuws. Ook al was je er een beetje op voorbereid toch is het wat als het toch echt gebeurd. Ik zou zelf misschien wel contact willen, maar dat komt omdat ik geen broers en zussen heb. Wat wilt je vader? Gaat hij contact zoeken met haar?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 23:13

Ik heb dit nooit mee gemaakt, maar het lijkt me wel even schrikken ja als je dit opeens na zoveel jaar te horen krijgt. Snap heel goed dat je niet weet wat je er nou van moet denken. Denk dat dit eerst een plekje moet krijgen voordat je verder kan gaan beslissen wat je wilt. Je wereld wordt wel even op z'n kop gezet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Travelgurly do 15 dec 2011 - 23:24

bedankt voor het reageren.

mijn vader heeft haar gister een berichtje gestuurd. nU kijken hoe zij daarop weer reageert.
ALs familie hebben we het er met de kerst nog wel even over.
Heb haar opgezocht op internet en gevonden met een foto.ze lijkt op mijn vader en heeft net als mijn zusje en mij dezelfde ogen en mond.
heel apart.
Voel er nog niks bij. even vanavond nog goed met mij vriend erover praten.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Curious do 15 dec 2011 - 23:33

Goh, wat heftig zeg...
lijkt me toch wel heel erg vreemd. Zou zelf wel aan het idee moeten wennen denk ik!
Sterkte iig. Ben benieuwd hoe het verder gaat!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Esperanza do 15 dec 2011 - 23:37

Wat heftig zeg! Ik kan me voorstellen dat je dit even moet laten bezinken.
Wel fijn dat je vader open staat voor contact met haar.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  stargirl do 15 dec 2011 - 23:56

10 jaar geleden kreeg mijn vader ook een dergelijke brief. Hij bleek een dochter van in de 30 te hebben, hij heeft voor hij mn moeder leerde kennen een scharrel gehad en daar is een kind uit voort gekomen waar hij niets vanaf wist. We hebben haar en haar gezin ontmoet, mijn vader heeft haar ook 1 op 1 leren kennen en had er wel een vader-dochter gevoel bij, ze herkenden wel het een en ander in elkaar. Na zo'n 2 jaar zijn er woorden geweest tussen hen en is er geen contact meer (allebei even eigenwijs en kort door de bocht).
Weet niet goed wat ik er zelf van vind, in de tijd dat zij en haar gezin bij ons over de vloer kwamen kon ik het prima met haar vinden, maar we verschillen ook heel erg in karakter, ik voel geen zussen-band.

stargirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 84
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Lenthe vr 16 dec 2011 - 0:04

Jeetje, wat lijkt me dat raar om te horen.
Ik denk dat ik haar wel zou willen ontmoeten (nieuwsgierigheid) maar ik zou denk ik nooit zo'n band zou krijgen als ik met mijn eigen broer heb. Ik denk dat ik meer zo'n "kennissen"-gevoel bij haar zou krijgen. Tenminste, dat denk ik nu, geen idee hoe ik in het echt zou reageren.

Heb jij al een gevoel erbij of je haar wilt ontmoeten?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Travelgurly vr 16 dec 2011 - 0:32


nou weet t echt nog niet.
Ik ben altijd eerst heel hard of het me niks doet....en later denk ik er pas over na.

Denk namelijk wel dat we er zullen gaan ontmoeten. lijkt me wel leuk.....maar klinkt het heel hebberig als ik zeg: rot op mijn familie! hahaha. sorry
maar ze schreef ook dat ze geen kontakt meer met dr moeder heeft en dit is even mijn eerste reaktie Embarassed
maar zoals ik al zei....moet er nog even over nadenken.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Marin vr 16 dec 2011 - 1:08

Jeetje wat heftig zeg! Gelukkig was je er al half op voorbereid, maar het blijft raar om bevestigd te zien, lijkt me. Ik vind je nog best open overkomen, alsof je er met een open mind in wil gaan, dat vind ik heel knap! Kan me wel heel voorstellen dat je heel erg het gevoel krijgt dat dit JOUW familie is, en dat is feitelijk ook zo. Zij is bloedverwant, maar (nog) geen familie.
Ik heb zelf heel veel stieffamilie en ik kan wel uit ervaring zeggen dat die band wel kan groeien, je kunt mensen wel als familie leren zien na verloop van tijd.
Heel veel sterkte, het lijkt me heel raar om dit te moeten horen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Kaboutertje vr 16 dec 2011 - 1:13

Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt en dat gaat denk ik ook niet gebeuren :P

Maar wel ff heftig hoor :shock: Ook al wist je dat dit zou kunnen gebeuren.. Ik zou het allemaal even laten bezinken. Is niet niks natuurlijk!

Verder heb ik niet echt tips voor je Wink
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  PrimaBella vr 16 dec 2011 - 1:29

Paar maanden geleden is mijn moeder in contact geraakt met een halfzusje en broertje van haar. Mijn opa (haar vader dus) heeft het gezin van mijn moeder verlaten toen zij rond de 16 jaar was. Wij hebben wel altijd geweten dat mijn opa ergens anders in het land een nieuw gezin heeft gesticht maar hebben nooit meer contact met hem gehad. Dit wilden mijn moeder, ooms en oma ook echt niet, mijn opa is niet bepaald op een leuke manier weg gegaan.
En toen kwam een van mijn ooms via Facebook ineens in contact met hun halfzusje en halfbroertje. Echt heel erg vreemd om foto's te zijn van onbekenden (zelfde leeftijd als mij) en die dan zus tegen mijn moeder moeten zeggen. De half broer van mijn moeder lijkt ook sprekend op mijn broertje. Dus je kunt echt zien dat we familie zijn.
Wij hebben er in de familie over gesproken wat we er mee wilden doen. Maar eigenlijk wilde maar één oom van me contact met hun hebben. De rest heeft echt de band met mijn opa en alles eromheen afgesloten.
Misschien dat als mijn opa er niet meer is, ze er wel open voor staan, maar nu nog niet. Maar ik moet zeggen dat het wel een vreemde gedachte blijft. Ook al staat het iets verder van me af omdat het mijn opa betreft.
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Travelgurly vr 16 dec 2011 - 2:23

Aardbei: bedankt voor je verhaal.
ik zie ook wel hoe het loopt. denk dat een ontmoeting niet uit zal blijven. maar ik ben altijd nogal hard aan de buitenkant...haaha. dus wie weet volgende week dat ik het heftiger vind. op het moment....no feelings.
beetje neutraal voel ik me.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Travelgurly vr 16 dec 2011 - 2:24

Joy_ schreef:Jeetje wat heftig zeg! Gelukkig was je er al half op voorbereid, maar het blijft raar om bevestigd te zien, lijkt me. Ik vind je nog best open overkomen, alsof je er met een open mind in wil gaan, dat vind ik heel knap! Kan me wel heel voorstellen dat je heel erg het gevoel krijgt dat dit JOUW familie is, en dat is feitelijk ook zo. Zij is bloedverwant, maar (nog) geen familie.
Ik heb zelf heel veel stieffamilie en ik kan wel uit ervaring zeggen dat die band wel kan groeien, je kunt mensen wel als familie leren zien na verloop van tijd.
Heel veel sterkte, het lijkt me heel raar om dit te moeten horen!

Je berichtje doet me goed. Heb het nog even meerdere keren gelezen enje hebt gelijk. sta er zeker niet gesloten in, beetje neutraal nog en ik zie wel even hoe het loopt.
thanks
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Tazz vr 16 dec 2011 - 2:24

Aangezien je er vanaf wist en ze niet verwekt is tijdens het huwelijk van je ouders zou ik wel contact met haar willen als ik jou was. het op z'n minst een kans geven. Misschien krijg je er wel een vriendin bij. Een echte zussenband moet groeien of zal er misschien nooit komen, dat voel je niet opeens omdat je niet met elkaar bent opgegroeid.

Ik heb geen grote familie en onderling hebben we ook erg weinig contact met elkaar, en dat vind ik toch wel erg jammer. Ik zou uitbreiding van de familie wel leuk vinden.
Mijn man daarentegen heeft een redelijk grote familie maar daar ook bijna geen contact mee omdat hij dat niet zo belangrijk vindt. Hij kreeg een half broertje erbij op zijn 18de verjaardag en was daar helemaal niet blij mee!

Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Atelier Madame vr 16 dec 2011 - 5:35

Ik heb dit nog nooit bij de hand gehad, maar vind het knap hoe je erin staat zeg!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Tinus vr 16 dec 2011 - 7:53

Poe, lijkt mij echt ontzettend lastig. Zou misschien ook wel het idee hebben van een 'indringster' ofzo, terwijl zij er natuurlijk niets aan kan doen. Ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen en je eigen grenzen aan moet geven. Verder zou ik het ook niet goed weten. Succes en sterkte ermee!
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Travelgurly vr 16 dec 2011 - 21:52

Bedankt allemaal.
Ik laat wel weten hoe het eventueel verder verloopt.
ene kant spannend en nieuwgierig en aan de andere kant onwennig en raar :P
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 22:51

Ik heb weleens dat er een familielid opduikt, ik kom nogal uit een grote familie en dat is altijd wel apart, vaak ook wel gewoon leuk. Ik heb nu drie nichtjes in Engeland waar ik elk jaar zeker heen ga, tis super maar vroeger kende ik ze niet (wist wel vaag van hun bestaan).

Maar goed, een halfzus is dan nog wel een tree hoger, wow hee. Kan me voorstellen dat het onwennig is maar ook wel weer spannend en leuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Truttebol za 17 dec 2011 - 1:31

Jeetje dat lijkt me toch echt schrikken ook al was je er stiekem een beetje voor gewaarschuwd!
Op zo iets kan je je gewoon niet voorbereiden. Ik vind het knap hoe je hier tot nu toe mee omgaat.
Al kan de schrik en bijbehorende reactie natuurlijk nog komen.
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Jeanette za 17 dec 2011 - 4:43

Heftig hoor en knap hoe je er in staat!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Travelgurly zo 18 dec 2011 - 3:46

mmmmm ben een beetje in de war. mijn stiefmoeder belde dat ze vamavond langskomt. okay dat kan dacht ik. ja je zus mailt al met de zei ze toen(ik ben metmij n zusje erg close) maar yoen ik dat hoordr stak het me toch een beetje.
voel me (onterrecht i know) toch een.beetje een.buitenstaander en...ik voel me gepasseerd.
ik weet niet....ik vind het zo snel gaan.

ben nu eigenlijk een beetje beledigd...denk ik. had misschien gehoopt eerst met zn alle over te hebben.
en nu hoor ik dat mn zusje en nieuwe halfzusje al een klik hebben via de mail.
pffff voel me voorbij gelopen.
zucht....
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Travelgurly ma 19 dec 2011 - 23:46

Jep ze willen dr met de kerst uitnodigen!
Fuck ik weet niet of ik dan wel wil komen.
Ze zijn allemaal helemaal blij om haar te zien....waarom heb ik dat gevoel niet.
Ik gun het haar ook echt, maar ben egoistisch en ik weet niet waarom.
snap t niet...... Cry
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Jeanette ma 19 dec 2011 - 23:58

Misschien omdat ze jou er niet al te veel bij betrokken hebben? Heb je er al met je zus over gehad dat je je wat gepasseerd voelde?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Travelgurly di 20 dec 2011 - 0:22

Ja heb ik toevallig gister met mijnzusje over gehad.
had bewust evenniks laten horen. ze had me al berichtjes gestuurd etc. maar ik weet van mijzelf dat ik dan lelijk tegen dr gedaan had en dat wil ik ook niet.
maar ja wat nu.....vind mijn gevoel zo raar en weet niet hoe te handelen.
Ga ik stennis schoppen doordan met kerst niet te komen en ben ik danhelemaal het zwarte schaap???
of mijn gevoel opzij zetten en mooi weer spelen daar?!?!
vind het allemaal te snel gaan, maar de rest blijkbaar niet Embarassed
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

halfzusje erbij?!?! Empty Re: halfzusje erbij?!?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum