Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Babykamer...

+4
studiebol
Aimee
M@niek
CCC
8 plaatsers

Ga naar beneden

Babykamer... Empty Babykamer...

Bericht  CCC do 15 dec 2011 - 0:15

Ondertussen zit ik alweer tegen de 15 weken zwangerschap aan en de hobbykamer is zo goed als leeggeruimd... De meubels zijn besteld, maar ik heb werkelijk geen idee wat we met de wanden ed. aanmoeten. Ik wil een knusse babykamer, maar zou het ook leuk vinden om roze of blauw te gebruiken. Ook is de kamer vrij groot, en ben ook bang dat het daardoor kil word..
Als het goed is weten we 27 december het geslacht van ons kindje, dus dan zou de kleur al wat duidelijker worden voor ons. Maar ik heb nog eigenlijk weinig inspiratie voor de babykamer. Waar hebben jullie je ideeën vandaan gehaald en hoe ziet jullie kamer er nu uit?

Ben erg benieuwd naar foto's! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  M@niek do 15 dec 2011 - 0:21

Wij wilde graag een kamer met oranje omdat we fan zijn van nijntje. Als ik wat geduld had gehad dan wist ik het geslacht en had ik vast iets met roze gedaan. Onze dochter heeft ook een grote kamer.

Babykamer... Baby

Babykamer... Baby1

Babykamer... Baby3
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  Aimee do 15 dec 2011 - 0:26

Ik vond het heel lastig om de kamer aan te kleden met accesoires... Geen idee wat je op een babykamer neerzet! Rolling Eyes Dus ons kamertje is nog wel wat kaal, maar dat komt ook omdat wij wel vrij lichte meubels, muren en vloeren hebben.

Babykamer... Foto-6Q38888U

Babykamer... Foto-EHOYFKLE

en z'n bedje staat voorlopig even bij ons op de kamer :-)
Babykamer... Foto-888YTJLI
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  M@niek do 15 dec 2011 - 0:28

Hele leuke kamer en boom!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  studiebol do 15 dec 2011 - 0:35

Wij wilde het juist wat rustiger houden, omdat er twee bedjes in staan en een vrij grote kast en commode.

Een muur is zilver metallic geverfd en de muur daar tegen over hebben we zilveren sterren op de muur gemaakt. Verder heb ik roze dekentjes in het bedje en een roze hoes over het aankleedkussen. En wij hebben geen plan boven de commode maar kubussen ik vind zelf dat dat voor een speels effect zorgt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  Susan do 15 dec 2011 - 0:38

Wij hebben een beetje deze stijl bij Yrsa:

http://www.google.nl/imgres?q=Eijffinger+1001+nacht&um=1&hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1400&bih=931&tbm=isch&tbnid=JGZcfnodtNe30M:&imgrefurl=http://love4kidz.nl/eijffinger-niet-zomaar-behang/1001nacht/&docid=7muyaNtU9bJz5M&imgurl=http://love4kidz.nl/wp-content/uploads/2011/02/1001nacht.jpg&w=545&h=425&ei=xdvpTonSC4GgOpzM_LwI&zoom=1&iact=hc&vpx=188&vpy=156&dur=331&hovh=135&hovw=173&tx=111&ty=55&sig=106095057191652372425&page=1&tbnh=135&tbnw=173&start=0&ndsp=37&ved=1t:429,r:0,s:0

Haar bedje staat in een nis waar de muren donkerpaars met zilveren sterretjes zijn, een sterrenhemel dus. Verder heeft ze het bedje, de commode (nu gewoon een kast) en de kledingkast van Hensvik. Ik wil heel graag zo'n mooie Oosterse lamp, maar daar ben ik nog naar aan het zoeken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  Fiwen do 15 dec 2011 - 1:17

J.uul heeft ook een vrij rustig kamertje maar ik vind het zelf wel heel knus en lief.
Ondertussen hebben we wel een beetje geschoven met de meubels omdat bleek dat het bij het raam te koud was (enkel glas). Maar daar heb ik geen foto's van.

Babykamer... Kamerj



Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  CCC do 15 dec 2011 - 6:37

Thnx voor de ideetjes! Leuke foto's ook! smile

Susan: klinkt heel erg apart en vooral leuk!

Fiwen: dat is wel een beetje wat ik bedoel, alleen hebben wij voor wat strakkere meubels gekozen nu...

Aimee: leuke boom op de muur! Waar komt deze vandaan?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 7:28

Aimee ; ik vind hem echt al heel erg mooi hoor, ik vind dat je al hele mooie accesoires hebt! En straks krijg je genoeg zooi om er kwijt te kunnen Wink

Fiwen ; wat schattig, en wat een mooie naam heeft je dochter! Vind ik 100x leuker dan de versie met ia erachter zeg maar haha

Wij wisten het geslacht, hebben vrij strakke meubels en wij wilden echt een meidenkamer, en lekker zilver, het is een beetje een ratjetoe maar past wel bij ons, bij haar en bij het huis. We hebben een zilveren kroonluchter hangen op het kamertje en momenteel hangt er nog een groot zilveren hart en haar naam (L.oïs) onder het hart boven het bedje, en een plank boven de commode.

Babykamer... 1412091585_6_Qt8z
Babykamer... 1412091573_6_ySfO

Sorry dat ze zo klein zijn, kan je het zien?
Onze kinderwagen is trouwens zilver, de voetenzak van de maxicosi zilver, de kinderstoel is antraciet met zilver en de luiertas is metallic grijs van paul frank Wink dan weet je een beetje de style.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  sabje do 15 dec 2011 - 8:30

Toen ik het geslacht wist werd ik helemaal verliefd op het draakje van de prenatal.
Hier hebben we de kamer ook mee ingericht (schilderijtjes zelf gemaakt). Waar het badje staat is de schommelstoel gekomen met blauwe kussens.Ook hangt er een draakjeslamp en een draakjeskapstok (laten maken)

Babykamer... 1297094948_6_Yh6S

Babykamer... 1297095020_6_Z2g_

Babykamer... 1297095089_6_kDPr
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  CCC do 15 dec 2011 - 8:31

Parels: geweldige kamer!

Sabje: wat een mooie kleur blauw op de muur! Weet je toevallig het nr of de naam er nog van?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  sabje do 15 dec 2011 - 8:37

chococupcake: Het is van de gamma eigen merk muurverf/tex (schrijf je dat zo?). Ik weet de naam niet meer. Het was niet zo'n heel grote pot. En die was van plastic. Ze hadden ze ook in andere kleuren.
Ik ben ook nog steeds erg blij met de kleur Very Happy .
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  Fiwen do 15 dec 2011 - 9:11

@Parels: Officieel heet ze wel J.ulia maar haar roepnaam is J.uultje en eigenlijk noemt iedereen haar ook zo. Mijn man wilde perse J.ulia omdat hij vond dat als ze later een belangrijke functie zou krijgen J.uultje te 'schattig' is. Ik wilde juist perse J.uultje omdat ik dat veel leuker vind. Toen hebben we deze oplossing gekozen en manlief zei laatst dat hij heel blij is dat we toch voor J.uultje gekozen hebben als roepnaam omdat hij dat nu veel leuker vind dan J.ulia. (beetje lang verhaal geworden :P)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  PiP do 15 dec 2011 - 9:14

Fiwen: Als wij weer een meisje krijgen wil ik denk ik het kamertje ook in dezelfde kleur rose verven! (frans rose was het toch?)
Nu mijn man nog overtuigen, want als het weer een meisje is vind hij dat het kamertje gewoon zo kan blijven, haha.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  Fiwen do 15 dec 2011 - 9:26

@Pip: ja het is fans roze, ben zelf ook nog steeds helemaal weg van die kleur. Als je weer een meisje krijgt gewoon een pot verf halen op waterbasis en het zelf schilderen... met 2 uurtjes is het klaar. Zet je ook nog even andere knopjes op de kastjes en je hebt een hele andere kamer. Lijkt me ook niet leuk voor je oudste dochter als dat kamertje precies hetzelfde blijft, dan is het echt alsof ze haar kamer af moet geven aan de baby. Misschien een beetje overdreven maar je kunt het misschien wel als argument gebruiken Wink
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 10:20

Fiwen vind het idd ook een hele mooie kleur!

En haar naam vind ik juist leuker, die met ia is zo normaal tegenwoordig, die met tje maakt haar juist uniek en ik denk dat dat later veel meer voor haar pleit in de zakenwereld (ze onthouden haar iig!) dan die met ia smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babykamer... Empty Re: Babykamer...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum