Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lotto, memory en andere spelletjes

4 plaatsers

Ga naar beneden

lotto, memory en andere spelletjes Empty lotto, memory en andere spelletjes

Bericht  Darius ma 12 dec 2011 - 1:03

Van het zomer een spelletje memory van Rupsje Nooitgenoeg gehaald. Een paar keer met Laurens gespeeld, maar hij is snel afgeleid. Hij begrijpt wel dat je twee dezelfde plaatjes moet zoeken, maar is enorm boos als ze niet goed zijn en hij ze dus weer terug moet leggen. pakken=hebben volgens de principes van Laurens. Op het doosje staat trouwens 3+.

Met Sinterklaas heeft hij eenzelfde doosje gekregen van RN, maar nu Lotto. En daar staat op 4+. Maar dat hebben we dit weekend gespeeld, en Laurens snapt het veel beter, vindt het ook leuker en kan wel drie potjes achter elkaar doen. Lotto spelen we als volgt: allemaal hebben we een plankje met de plaatjes die je moet verzamelen (in dit geval 4 plaatjes) alle kaartjes gaan in het midden op de kop en om de beurt mag je er eentje pakken. Als jij het zelf hebt, dan heb je geluk, en anders geef je het kaartje aan diegene die het plaatje wel heeft. Nou, Laurens vindt het helemaal leuk, begrijpt ook al een beetje het competitie element (wie het eerst z'n kaartje vol heeft). Kortom, het gaat beter.

Voor de spelletjesspeler: wat vond jullie kindje makkelijker: lotto of memory? En welke spelletjes vinden ze op de leeftijd van 3 jaar leuk? Vanaf welke leeftijd kunnen ze kwartetten?

We kunnen niet wachten tot Laurens dit spelletje kan spelen:
http://www.spellengek.nl/index.php/gameController/review/carcassonnejunior
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lotto, memory en andere spelletjes Empty Re: lotto, memory en andere spelletjes

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 1:13

http://www.spellenrijk.nl/gezelschapsspellen-carcassonne/carcassonne-junior/i/4566/
Carcasonne junior, erg leuk spel. Vanaf 4 jaar maar ik heb het geregeld met mijn gastkindje van 3 gespeeld, eventueel met een beetje hulp.

Verder sjakie de schildpad, ezeltje strekje, domino met bijv dierenplaatjes.

Je hebt ook van HABA mijn eerste spellen, die zijn vanaf 2 jaar. Ik heb er nog geen 1 maar voor mijn zoontjes 2de verjaardag wil ik die wel gaan halen. Sowieso ben ik wel fan van de HABA spellen.

Laatst aangepast door Snoepy87 op ma 12 dec 2011 - 1:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 1:14

Oh whaha zie nu dat jij ook carcasonne had geplaatst. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  LotteK ma 12 dec 2011 - 1:31

S. speelt ook al een hele tijd Lotto, dat vindt ze erg leuk en gaat ook goed. Memory vindt ze ook leuk, maar ook S. is vaak erg snel afgeleid, dus dat is nog vaker geen succes dan wel een succes.
Ze heeft met Sinterklaas kleurentorentje gehad en dat vindt ze ook leuk. Kwartet heb ik ook in de la liggen, maar nog nooit geprobeerd.
Domino hebben we ook, heb ik alleen al even niet meer gespeeld met haar. De laatste keer (2 maanden geleden denk ik) toen ging het nog niet helemaal volgens de regels, maar het principe van het juiste plaatje aanleggen had ze wel door.
Ze krijgt met kerst nog het spelletje Poepie Knor geloof ik, ben benieuwd of ze dat leuk vindt.
En verder vindt ze bambino loco ook erg leuk, maar dat is misschien niet echt een spelletje.

Ik ga eens kijken naar jouw link. Ik vind spelletjes spelen namelijk erg leuk, dus kan niet wachten tot ze meer spelletjes kan.

LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius ma 12 dec 2011 - 1:36

O, snoepy, dat klinkt goed dat jij het met je gastkindje van 3 jaar hebt gespeeld! Ik kan niet wachten.

Lotte, ik zal ook vanavond eens domino gaan spelen. En verder heb ik een reservering in de spelotheek gedaan voor de Habo spelletjes.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Susan ma 12 dec 2011 - 1:39

Ezra speelt Woezel & Pip memory op de iPod Touch. Gewoon memory lukt nog niet zo goed, dan is hij te snel afgeleid door de losse kaartjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Darius ma 12 dec 2011 - 1:49

Susan: Laurens vindt memory op de iPad ook leuker. Wij hebben dan een andere, ik heb even zo geen idee welke. Maar als je twee plaatjes bij elkaar vindt, dan krijg je een muziekje en gaat het plaatje ook bewegen. Bijv: de helicopter stijgt op en vliegt weg. Laurens vindt het geweldig!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 2:18

Ik vind dat ook zo leuk spelletje, dat kon ik wel een keer of 5 achter elkaar spelen Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 12 dec 2011 - 8:32

Yara speelt graag domino en electro junior doet ze nu ook graag. Memory is hier ook geen succes, maar meer omdat ze heel boos wordt als ik 2 dezelfde kaartjes heb van plaatjes die zij wilde hebben laughcry . Memory eindigt hier standaard in een drama, dus dat spelen we voorlopig even niet meer.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven