Wie heeft de oplossing voor een vochtig huis?
+5
Siem
Jerry
Error
Highway
Atelier Madame
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wie heeft de oplossing voor een vochtig huis?
Toen we de sleutel van ons huis kregen kwamen we erachter dat alle spachtelputz zowat los op de muren zat. We hebben het hele huis van onder tot boven opnieuw gedaan en er verder niks achter gezocht.
We wonen er inmiddels ruim 4,5 jaar en we hebben gemerkt dat we in een heel vochtig huis wonen, zo erg dat de schimmel in de woonkamer gewoon op de muren komt. En opnieuw hebben we gemerkt dat het hol klinkt als je op de muren klopt, de spachtelputz zit waarschijnlijk weer los en nu weten we waarom.
Ik heb weleens gehoord dat er een apparaat bestaat dat er voor zorgt dat het minder vochtig wordt, weet iemand wat dit voor iets is? Zou dit het zijn? http://www.delonghi.com/nl_nl/family/dehumidifiers/
Wie heeft er (andere) tips voor ons?
We wonen er inmiddels ruim 4,5 jaar en we hebben gemerkt dat we in een heel vochtig huis wonen, zo erg dat de schimmel in de woonkamer gewoon op de muren komt. En opnieuw hebben we gemerkt dat het hol klinkt als je op de muren klopt, de spachtelputz zit waarschijnlijk weer los en nu weten we waarom.
Ik heb weleens gehoord dat er een apparaat bestaat dat er voor zorgt dat het minder vochtig wordt, weet iemand wat dit voor iets is? Zou dit het zijn? http://www.delonghi.com/nl_nl/family/dehumidifiers/
Wie heeft er (andere) tips voor ons?
Laatst aangepast door Birgit op zo 11 dec 2011 - 11:16; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Wie heeft de oplossing voor een vochtig huis?
Wij hebben ook een vochtig huis, weliswaar niet zo heftig als jouw huis maar wel vochtig.
Sowieso is ventilatie belangrijk, dus goed ramen open overdag. Mn schoonvader zei huis goed laten afkoelen tot graad of 16, dan de verwarming heel hoog opstoken, dan jaag je het vocht het huis uit. Of hoog stoken met de ramen open.
En wat doe je met je was, binnen drogen of in de droger?
Sowieso is ventilatie belangrijk, dus goed ramen open overdag. Mn schoonvader zei huis goed laten afkoelen tot graad of 16, dan de verwarming heel hoog opstoken, dan jaag je het vocht het huis uit. Of hoog stoken met de ramen open.
En wat doe je met je was, binnen drogen of in de droger?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Wij hebben op de benedenverdieping ook erg veel last van vocht; gelukkig is alleen onze slaapkamer en badkamer beneden (en de berging maar datmaakt niet zoveel uit) In de slaapkamer hebben wij een ontvochtiger staan, werkt supergoed! Waar normaal de luchtvochtigheid soms wel 83% was, is het met de ontvochtiger tussen de 40 en 60% Hij maakt wel wat lawaai (hij zoemt) maar we zijn er beiden met slapen aan gewend. In de woonkamer is het misschien wat minder prettig. Wij hebben een Zibro D12, is een goede aankoop geweest.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Was droog ik op zolder en in de droger.
Ramen open zetten doe ik alleen als ik thuis ben, er wordt dus overdag weinig gelucht. Ik durf het niet aan om de ramen gewoon open te laten als ik bijvoorbeeld aan het werk ben. Ze staan boven wel altijd op kiersluiting dus sowieso niet potdicht.
Ramen open zetten doe ik alleen als ik thuis ben, er wordt dus overdag weinig gelucht. Ik durf het niet aan om de ramen gewoon open te laten als ik bijvoorbeeld aan het werk ben. Ze staan boven wel altijd op kiersluiting dus sowieso niet potdicht.
Gast- Gast
Ik zat ook te denken aan meer ventileren? en die gewone vochtvreters heb je al geprobeerd?
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
als je echt veel last hebt van vocht, helpt zo'n vochtvreter niet... Dan moet je denk ik echt zo'n apparaat aanschaffen. Maar kost volgens mij wel veel stroom... En het is niet de oplossing voor de oorzaak... Je moet denk ik eerst ontdekken waar al dat vocht vandaan komt...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Het enige wat echt helpt is ventileren.
's avonds boven raampjes tegen elkaar open zetten zodat het gaat 'tochten' werkt hier echt heel goed. Enige nadeel is dat het 's ochtends echt freezing is.. maar goed verwarming aan het het is weer over.
's avonds boven raampjes tegen elkaar open zetten zodat het gaat 'tochten' werkt hier echt heel goed. Enige nadeel is dat het 's ochtends echt freezing is.. maar goed verwarming aan het het is weer over.
Gast- Gast
Als het door de buitenmuren komt, dus als deze vochtig zijn en het vocht naar binnen trekt. Dan kun je de muren laten behandelen zodat het vocht niet meer naar binnen trekt maar dat is wel erg prijzig.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
De vochtvreters zijn hier inderdaad al bekend :-)
Misschien ligt het ook aan de grond waarop gebouwd is, of is dat een rare gedachte? Er zijn namelijk meer mensen in de straat die er last van hebben.
Misschien ligt het ook aan de grond waarop gebouwd is, of is dat een rare gedachte? Er zijn namelijk meer mensen in de straat die er last van hebben.
Gast- Gast
Heb je een kruipruimte? Daar zou het vocht ook vandaan kunnen komen, door bv natte grond/ hoge waterstand. Isoleren (met bv van die schuim chipjes) zou dan een oplossing kunnen zijn.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Er staat altijd een laag water in onze kruipruimte en niet een beetje, maar heel veel.
We hebben het lang geleden een keer leeggepompt omdat we er in moesten zijn. Toevallig had iemand het vorige week over die schuim chipjes die je erin kunt doen, maar die zouden bij ons blijven drijven ben ik bang
We hebben het lang geleden een keer leeggepompt omdat we er in moesten zijn. Toevallig had iemand het vorige week over die schuim chipjes die je erin kunt doen, maar die zouden bij ons blijven drijven ben ik bang
Gast- Gast
Birgit schreef:Er staat altijd een laag water in onze kruipruimte en niet een beetje, maar heel veel.
Dat is dan echt de oorzaak, dat is echt niet normaal! Dan is de drainage aan de buitenkant van het huis niet goed, en moet die worden gegraven en de muren behandeld.
Gast- Gast
De kruipruimte zit trouwens onder de keuken en de gang, niet onder de woonkamer (waar we last hebben van de schimmel).
Gast- Gast
Birgit schreef:De vochtvreters zijn hier inderdaad al bekend :-)
kan hoor; is hier ook zo. Het is op een soort kleigrond gebouwd waarin het water dus blijft staan. In de kelder staat hier ook altijd een laagje
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik zou jullie woning eens laten inspecteren door een isolatiebedrijf. Wij hebben er, in mindere mate, ook last van en volgende week donderdag komt er iemand kijken of spouwmuur en vloerisolatie (chips of de onderkant van de vloer "opspuiten") misschien iets voor ons is.
Tot eind 2011 zit hier volgens mij nog subsidie op!
Tot eind 2011 zit hier volgens mij nog subsidie op!
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Dit is een dure maand dus 2011 wordt het niet meer voor ons
Zo'n bedrijf komt eerst gratis kijken neem ik aan?
Zo'n bedrijf komt eerst gratis kijken neem ik aan?
Gast- Gast
Mijn ouders hebben ook altijd een vochtig huis. Zij hebben zo'n elektrisch apparaat, weet niet waarvoor, maar die hielp wel goed. Nu Hebben ze ook de voegen opnieuw laten doen, dat kan ook helpen tegen vocht. Misschien is dat nog een tip?
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou anders ook eens contact opnemen met de makelaar, het klinkt nl als een verborgen gebrek..
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
wij hadden ok een vochtig huis met schimmel, de woningbouw deed er niets aan, dus hebben we een huis gekocht en zijn we verhuisd
Kayleigh- Fluisteraar
- Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11
Soortgelijke onderwerpen
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» geurstokjes voor in huis
» Auto voor het huis
» Wie heeft er z'n huis te koop staan? Of onlangs verkocht?
» In wat voor huis woon je?
» geurstokjes voor in huis
» Auto voor het huis
» Wie heeft er z'n huis te koop staan? Of onlangs verkocht?
» In wat voor huis woon je?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: