Mei Tai knopen: tips?
+3
Coccinelle
maiadebij
Liadan
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mei Tai knopen: tips?
Sinds een paar dagen heb ik mijn Mei Tai weer uit de kast gehaald en ik wil 'm gebruiken om op mijn rug te dragen. Het lukt me alleen niet om goed te knopen, mijn armen zijn niet flexibel genoeg ofzo en daarom krijg ik de banden niet over de billen heen maar zakken ze meteen naar beneden zoals op deze foto:
Ik krijg de banden niet hoog genoeg om over zijn billen de knopen, heeft iemand een tip waardoor het wel lukt? Ik heb ook al een lexitwist geprobeerd maar ook dat krijg ik niet voor elkaar....
Ik krijg de banden niet hoog genoeg om over zijn billen de knopen, heeft iemand een tip waardoor het wel lukt? Ik heb ook al een lexitwist geprobeerd maar ook dat krijg ik niet voor elkaar....
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Mei Tai knopen: tips?
Ik heb ook van die dagen dat ze steeds weer in haar knieholtes zakken. Wat bij mij helpt is om ze echt ver over haar billen te spreiden, bijna over haar rug. Maar je schrijft dat dat lastig lukt. Ik doe die ene lus tussen mijn knien en breng die ander over haar billen hierbij gebruik ik beide handen.
Ik vind het vooral lastig in mijn draagjas, dan schuiven ze door m'n jas terug. En Jennah denkt tegenwoordig dat ze op een paard zit (en een spring wedstrijd rijdt) want ze zit toch te hupsen! Ook niet bevorderlijk voor de banden haha. Ik ga morgen een wompat bestellen, die werkt met gespen en zit het zitje al in de drager gemaakt, minder gedoe met goed knopen dus.
Ik vind het vooral lastig in mijn draagjas, dan schuiven ze door m'n jas terug. En Jennah denkt tegenwoordig dat ze op een paard zit (en een spring wedstrijd rijdt) want ze zit toch te hupsen! Ook niet bevorderlijk voor de banden haha. Ik ga morgen een wompat bestellen, die werkt met gespen en zit het zitje al in de drager gemaakt, minder gedoe met goed knopen dus.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Dat ga ik morgen proberen om het met 2 handen te doen, kijken of het dan lukt! Denk jij dat het slecht is voor de benen als de banden zo in de knieholtes zitten? Gisteren klaagde Kian niet, maar het lijkt me voor hem niet echt comfortabel...
Wompat ga ik zo even op googlen, die ken ik niet!
Wompat ga ik zo even op googlen, die ken ik niet!
Liadan- Ratel
Ik denk niet dat ze er last van hebben. Een doek zit vaak ook wat meer in de knieholte.
Wompat wordt verkocht bij wear a baby en je kan bestellen via babybij. Ik heb er op het D&V forum veel positieve verhalen over gelezen. Je kan ook je doek opsturen, dan maken ze daar een wompat van. Er zijn baby, dreumes, peuter en pre-school maten.
Wompat wordt verkocht bij wear a baby en je kan bestellen via babybij. Ik heb er op het D&V forum veel positieve verhalen over gelezen. Je kan ook je doek opsturen, dan maken ze daar een wompat van. Er zijn baby, dreumes, peuter en pre-school maten.
maiadebij- Kletskop
Leuk! Zijn ze altijd van een doek gemaakt en welke ga jij bestellen?
Liadan- Ratel
Ik denk het wel. Ik vind deze erg mooi:
http://www.wearababy.com/shop/full-buckle?page=shop.product_details&flypage=vmj_genx.tpl&product_id=578&category_id=4
Makkelijk te combineren qua kleur en voor jongens en meisjes te gebruiken. En ik vind hem natuurlijk gewoon erg mooi! Levertijd is 2 tot 3 weken dus ik moet nog ff geduld hebben. En ik twijfel nig over een dreumes of peutermaat...
http://www.wearababy.com/shop/full-buckle?page=shop.product_details&flypage=vmj_genx.tpl&product_id=578&category_id=4
Makkelijk te combineren qua kleur en voor jongens en meisjes te gebruiken. En ik vind hem natuurlijk gewoon erg mooi! Levertijd is 2 tot 3 weken dus ik moet nog ff geduld hebben. En ik twijfel nig over een dreumes of peutermaat...
maiadebij- Kletskop
Die is echt heel mooi!maiadebij schreef:Ik denk het wel. Ik vind deze erg mooi:
Liadan- Ratel
maiadebij schreef:Ik denk het wel. Ik vind deze erg mooi:
Ik heb de dreumesmaat en daar kan ze echt nog een hele tijd in. Mijn dochter is 15mnd.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Wompats zijn echt heel mooi!
Wat ik altijd doe bij de MT.
Als ik Tristan op mijn rug heb, dan pak ik beide banden tegelijk vast, sla ze naar achter en draai dan om elkaar heen en weer terug naar voren om af te knopen. Als dat niet lukt, sta je misschien te krom of juist te rechtop. Daar kan net die ene cm verschil in zitten of je er wel of niet bij komt. In principe moet namelijk iedereen zijn eigen handen kunnen pakken op de rug, ook als er een baby tussen zit;)
Wat ik altijd doe bij de MT.
Als ik Tristan op mijn rug heb, dan pak ik beide banden tegelijk vast, sla ze naar achter en draai dan om elkaar heen en weer terug naar voren om af te knopen. Als dat niet lukt, sta je misschien te krom of juist te rechtop. Daar kan net die ene cm verschil in zitten of je er wel of niet bij komt. In principe moet namelijk iedereen zijn eigen handen kunnen pakken op de rug, ook als er een baby tussen zit;)
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik kan ook wel mijn handen vastpakken achter mijn rug, maar ik kom met mijn handen niet hoog genoeg om de banden over zijn billen te krijgen.
Maar ik heb op een ander forum een goede tip gelezen om de lexitwist hoger te krijgen dus dat ga ik ook maar eens uitproberen.
Maar ik heb op een ander forum een goede tip gelezen om de lexitwist hoger te krijgen dus dat ga ik ook maar eens uitproberen.
Liadan- Ratel
Filmpje
Precies zo doe ik het;)
Precies zo doe ik het;)
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
En dat is zoals ik het wil doen, maar ik krijg dus echt mijn armen niet hoog genoeg....xxjojootjexx schreef:Filmpje
Precies zo doe ik het;)
Liadan- Ratel
Joepie het is gelukt, door een tip gelezen op D en V. Ik draai een lexitwist die te laag zit en doe mijn armen wijd en trek dan aan de banden, de twist gaat dan omhoog over zijn billen .
Liadan- Ratel
Wat een mooie mt laiden! Welke kleuren heeft hij? Fijn dat het knopen nu lukt!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Ik knoop ook zoals in het filmpje, maar bij mij zakken de banden ook wel eens tot in de knieholtes. Meestal kom ik daar pas thuis weer achter. Dochter heeft er blijkbaar geen last van!
Gast- Gast
Ik knoop hem zo niet mijn banden zijn iets breder waardoor ik ze mooi kruislings over de billen kan doen, zo blijft het ook goed zitten.
Gast- Gast
Dank je wel, ik ben er ook nog steeds erg blij mee! Is een MamaMerel Mei Tai en dit zijn de kleuren:Teddyaapje schreef:Wat een mooie mt laiden! Welke kleuren heeft hij? Fijn dat het knopen nu lukt!
Liadan- Ratel
Rejoy. schreef:snoepy, heb jij een wraparound misschien?
Een watte?
Ik heb hem zelf gemaakt en heb de banden iets breder gemaakt omdat ik dat fijner vind dragen..
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Rejoy. schreef:snoepy, heb jij een wraparound misschien?
Een watte?
Ik heb hem zelf gemaakt en heb de banden iets breder gemaakt omdat ik dat fijner vind dragen..
inderdaad met brede banden, zodat je die banden helemaal over het kontje uit kunt spreiden. Bij deze heb je dus waarschijnlijk een wraparound gemaakt
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Ik knoop hem zo niet mijn banden zijn iets breder waardoor ik ze mooi kruislings over de billen kan doen, zo blijft het ook goed zitten.
Zo knoop ik ook de Meitai en blijft ook goed zitten
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Volgens deze techniek doe ik altijd mijn dochter op de rug in de Meitai.
https://www.youtube.com/watch?v=B7krw1kcdYg
https://www.youtube.com/watch?v=B7krw1kcdYg
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik heb ook een wraparound, ideaal! Ik heb hem laten maken trouwens, vandaar dat ik het weet (anders had ik ook niet geweten wat het was ). Dan kan je de banden fijn spreiden, en ik heb mede hierdoor niet zo gauw banden in de knieholtes zitten. Al is het op de rug inderdaad wat lastiger om te zorgen dat het goed zit, ik merk dat het wat meer moeite kost om er goed bij te komen en het netjes te doen (met stuiterend kind op je rug ).Rejoy. schreef:Snoepy87 schreef:Rejoy. schreef:snoepy, heb jij een wraparound misschien?
Een watte?
inderdaad met brede banden, zodat je die banden helemaal over het kontje uit kunt spreiden. Bij deze heb je dus waarschijnlijk een wraparound gemaakt
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» knopen h&m
» knopen scoubidou
» Hulp nodig met mei tai knopen.
» Doodsbang om knopen door te hakken
» Draagdoek knopen (technieken/filmpjes)
» knopen scoubidou
» Hulp nodig met mei tai knopen.
» Doodsbang om knopen door te hakken
» Draagdoek knopen (technieken/filmpjes)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: