Dooft een huwelijk de vlam een beetje?
+7
SarahKey
Lindsya
Alex
Lenthe
Ella
bolus26
Yaelynn
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Dooft een huwelijk de vlam een beetje?
Ik ben toch erg nieuwsgierig of het waar is dat als je trouwt de vlam na een paar jaar een beetje dooft...
Dat hoor ik namelijk vaak van stellen "Ja sinds we getrouwd zijn staat alles op een laag pitje"
Dus?
Dat hoor ik namelijk vaak van stellen "Ja sinds we getrouwd zijn staat alles op een laag pitje"
Dus?
Yaelynn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 396
Registratiedatum : 09-11-11
Re: Dooft een huwelijk de vlam een beetje?
nu nog niet maar ben een jaar getrouwd,wel al 10 jaar samen dus waken voor sleur doe ik wel!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Als dat al zo is denk ik niet dat dat met een huwelijk te maken heeft.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Euhm....nee....waarom zou dat zo zijn vraag ik me af?
Gast- Gast
Ik geloof niet dat een huwelijk van invloed is op een relatie. Als je relatie voor die tijd slecht is, wordt die volgens mij niet beter door 1 mooie dag met een papiertje in je zak en idem voor een goede relatie. Of er nou een huwelijk is gesloten of niet, denk ik dat je relatie sowieso na een aantal jaren verandert (en dat kan positief of negatief zijn).
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Nog even een aanvulling op mijn vorige post; Ik snap wel dat je na een huwelijksdag een beetje valt in een "Oke, wat nu..?" Omdat je zo lang naar zo'n dag toeleeft en alles moet regelen en organiseren, dat je na die tijd misschien tijd over houdt
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Nee hoor, hier niet. We zijn volgende maand vier jaar getrouwd en de zogenaamde sleur is (nog) nergens te bekennen. Natuurlijk hebben we wel eens onze strubbelingen, maar dat overkomt het beste stel.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Nee, bij ons niet. Wij zijn 17 jaar samen, waarvan 8 jaar getrouwd. Wij merken niks van een sleur. Wíj zijn ook ouders van een zoontje maar we doen samen ook dingen uiteten of bioscoopje of weekendjes weg. Even tijd voor elkaar.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Ik denk dat het er niet zo toe doet dat je getrouwd bent maar gewoon het feit dat je langer samen bent. Dan raak je toch gewend aan het idee dat die persoon altijd bij je is enzo. Ik vind sleur eigenlijk best een negatieve toon hebben terwijl ik er niet zo iets slechts in zie...
Ik hoor trouwens nooit mensen "Ja sinds we getrouwd zijn staat alles op een laag pitje" zeggen...
Ik hoor trouwens nooit mensen "Ja sinds we getrouwd zijn staat alles op een laag pitje" zeggen...
Gast- Gast
Ook ik denk niet dat dit komt door het huwelijk. Eerder doordat je langer samen bent. Ik denk wel dat je 'makkelijker' wordt naar elkaar, wanneer je een poosje samenwoont. Veel dingen worden daardoor vanzelfsprekend.
Gast- Gast
Wij zijn al ruim 10 jaar samen en natuurlijk is het anders dan in het begin.
De heftige verliefdheid is weg, maar het gaat nog steeds hartstikke goed.
Ik hoor die opmerking waar je het over hebt eigenlijk nooit.
De heftige verliefdheid is weg, maar het gaat nog steeds hartstikke goed.
Ik hoor die opmerking waar je het over hebt eigenlijk nooit.
Gast- Gast
Hier is er geen sleur sinds ons huwelijk. We zijn nu 4,5 jaar getrouwd.
Het is ook maar net hoe je er zelf ingaat. Ja je kunt denken: nu zijn we getrouwd, en nu worden we huiselijk ofzo.
Wij gaan ook nog gewoon weg samen of alleen. Doen ons eigen ding nog steeds.
Daarin merk ik echt niet dat we getrouwd zijn want zo waren we al voor ons trouwen.
We gaan idd niet meer zoveel stappen enz, maar met een hypotheek/huishouden doe je dat niet meer elke week. Ook voel ik me daar te oud voor worden. Maar dat ligt meer aan hoe ik denk dan aan mijn huwelijk.
Het is ook maar net hoe je er zelf ingaat. Ja je kunt denken: nu zijn we getrouwd, en nu worden we huiselijk ofzo.
Wij gaan ook nog gewoon weg samen of alleen. Doen ons eigen ding nog steeds.
Daarin merk ik echt niet dat we getrouwd zijn want zo waren we al voor ons trouwen.
We gaan idd niet meer zoveel stappen enz, maar met een hypotheek/huishouden doe je dat niet meer elke week. Ook voel ik me daar te oud voor worden. Maar dat ligt meer aan hoe ik denk dan aan mijn huwelijk.
Ik denk dat trouwen daar niks aan verandert. Ik denk dat trouwen sowieso weinig aan je relatie verandert.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Nee, bij ons is er niets veranderd. We hebben het nog steeds leuk om de dingen die we voor het trouwen al hadden en we hebben nog steeds mot om dezelfde onbenullige dingen als daarvoor.
Wat ik wel vind is dat je wel een sterkere band hebt met elkaar, al is het alleen maar om te weten dat de ander niet zo snel meer op zou geven, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen..
Wat ik wel vind is dat je wel een sterkere band hebt met elkaar, al is het alleen maar om te weten dat de ander niet zo snel meer op zou geven, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
2CKC2 schreef:Nee, bij ons is er niets veranderd. We hebben het nog steeds leuk om de dingen die we voor het trouwen al hadden en we hebben nog steeds mot om dezelfde onbenullige dingen als daarvoor.
Dit is ook zo bij ons. Kan het ook niet zo goed verwoorden, maar een of andere manier zijn we veel hechter geworden ofzo.
Wij zijn eerst getrouwd en toen gaan samenwonen, daardoor is onze relatie natuurlijk wel anders geworden. Eigenlijk is het alleen maar hechter geworden en blijft onze band maar sterker worden.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het een stompzinnige vraag.
Maar nee, het huwelijk dooft die vlam niet. Als dat al gebeurt, is het een gevolg van de twee mensen in dát huwelijk. Wij hadden wel dat er opeens onderliggende issues aan bod kwamen nadat we eenmaal getrouwd waren. Maar dat heeft puur aan ons gelegen.
Maar nee, het huwelijk dooft die vlam niet. Als dat al gebeurt, is het een gevolg van de twee mensen in dát huwelijk. Wij hadden wel dat er opeens onderliggende issues aan bod kwamen nadat we eenmaal getrouwd waren. Maar dat heeft puur aan ons gelegen.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
SarahKey schreef:2CKC2 schreef:Nee, bij ons is er niets veranderd. We hebben het nog steeds leuk om de dingen die we voor het trouwen al hadden en we hebben nog steeds mot om dezelfde onbenullige dingen als daarvoor.
Dit is ook zo bij ons. Kan het ook niet zo goed verwoorden, maar een of andere manier zijn we veel hechter geworden ofzo.
Maar komt dat dan door een huwelijk?? of gewoon omdat je langer bij elkaar bent?
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik heb ook het gevoel dat mijn vriend niet snel op zal geven, en ik zal zelf ook niet snel opgeven. Maar we zijn niet getrouwd.
Voor ons beiden heeft het huwelijk wat dat betreft geen betekenis. Als we zouden gaan trouwen, dan zou het puur zijn omdat we wettelijk alles goed geregeld willen hebben.
Als ik nog even in ga op de vraag van TO zou ik met nee antwoorden. Het kan wel zijn dat langer samenzijn de vlam een beetje kan doven, maar je bent daar allebei bij om daar aan te werken.
Voor ons beiden heeft het huwelijk wat dat betreft geen betekenis. Als we zouden gaan trouwen, dan zou het puur zijn omdat we wettelijk alles goed geregeld willen hebben.
Als ik nog even in ga op de vraag van TO zou ik met nee antwoorden. Het kan wel zijn dat langer samenzijn de vlam een beetje kan doven, maar je bent daar allebei bij om daar aan te werken.
Gast- Gast
Nee. Als de vlam dooft hoeft dat niks met een trouwboekje te maken te hebben. Het zit 'm denk meer, zoals meerderen al zeggen, in het lange samenzijn. Wij moeten soms best wel moeite doen om de passie erin te houden, maar dat moesten we ook al voor we getrouwd waren. Sowieso is een relatie werken, soms wat meer op het ene vlak, soms wat meer op het andere, soms wat meer dan anders.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Vlam in de pan
» Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?
» Vriend ten huwelijk vragen...
» Ook huwelijk Boulahrouz gestrand.
» Vriend ten huwelijk vragen...
» Ook huwelijk Boulahrouz gestrand.
Pagina 1 van 1