Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari)

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari) Empty Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari)

Bericht  SleepingBeauty ma 5 dec 2011 - 22:27

Ik heb een contract tot en met eind februari bij mijn huidige werk.
Opzich heb ik het erg naar mijn zin, maar soms valt het me ook tegen en vraag ik me af of dit het is.

Nu heb ik nog niks gehoord over het verloop straks. Want ik vervang iemand die gedetacheerd is en die blijft waarschijnlijk ook wel.
Zou ik een gesprek aanvragen of in de eerste instatnie een mail sturen? Want ik zie mijn manager eigenlijk nooit. (werk in de zorg, onregelmatig en sowieso zijn ze weinig op de afdeling)
Vindt dit soort dingen altijd nog zo lanstig, omdat ik niet zo'n ervaring heb in hoe dat allemaal gaat...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari) Empty Re: Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari)

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 22:45

Normaal gesproken ben jij niet de gene die hierover een gesprek moet aan gaan.
Maar is het de taak van je leidinggevende om je tijdig te laten weten of het verlengd word of niet.
Maar dat kan per cao verschillend zijn.
Ik zou indien je toch niet zeker ervan bent of je er nog wel wilt blijven werken, op zoek gaan naar een andere baan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari) Empty Re: Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari)

Bericht  Lilou di 6 dec 2011 - 2:04

In mijn ervaring is er niets mis mee wanneer jij laat weten graag bij de organisatie te willen blijven en/of graag wilt weten of ze van plan zijn je contract te verlengen.
Bovendien is het gewoon niet slim voor jezelf om maar af te gaan wachten tot je leidinggevende hier misschien eens een keertje iets over zegt.
Rondkijken naar hoe de arbeidsmarkt er verder voor staat en vast verder solliciteren kan geen kwaad, maar daarnaast zou ik dus gewoon aan je huidige werkgever vragen waar je aan toe bent.

Overigens; CAO of niet, een werkgever mag in de meeste gevallen zelfs op de laatste dag van je contract nog aangeven dat dit niet verlengd wordt. Ze worden volgens mij nergens verplicht gesteld om dat 'tijdig' te laten weten. Menselijkerwijs zou dat wel prettig zijn ja.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari) Empty Re: Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari)

Bericht  Gast di 6 dec 2011 - 2:46

Je zou eventueel wel een gesprek aan kunnen gaan dan heb je voor jezelf al meer duidelijkheid. En wat hierboven al gezegd wordt als je contract afloopt dan kunnen ze het een week/dag van tevoren nog melden dat deze niet verlengd wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari) Empty Re: Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari)

Bericht  Jeanette di 6 dec 2011 - 2:51

Lily schreef:Je zou eventueel wel een gesprek aan kunnen gaan dan heb je voor jezelf al meer duidelijkheid. En wat hierboven al gezegd wordt als je contract afloopt dan kunnen ze het een week/dag van tevoren nog melden dat deze niet verlengd wordt.

Precies. Maar wanneer je om duidelijkheid vraagt, zit je niet meer zo in onzekerheid. Mocht je niet kunnen blijven, dan heb je nog even de tijd om wat anders te zoeken.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari) Empty Re: Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari)

Bericht  SleepingBeauty zo 11 dec 2011 - 3:44

Ja ik denk dat ik het maar even ga vragen.
Zal ik een mail sturen met de vraag of hij/zij wat duidelijk heeft mbt mijn contract en of we daar een gesprek voor kunnen plannen?
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari) Empty Re: Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari)

Bericht  Blond zo 11 dec 2011 - 6:53

SleepingBeauty schreef:Ja ik denk dat ik het maar even ga vragen.
Zal ik een mail sturen met de vraag of hij/zij wat duidelijk heeft mbt mijn contract en of we daar een gesprek voor kunnen plannen?

Ja, desnoods noem je het een functioneringsgesprek.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari) Empty Re: Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari)

Bericht  Le Chat Noir ma 12 dec 2011 - 8:56

Mijn ervaring is dat leidinggevenden vaak uiterlijk 6 wk van tevoren netjes vinden om je in te lichten of verlenging of niet.
Ik heb zelf wel gemaild in zo'n situatie, dat ik graag wilde weten waar ik aan toe was en wanneer ik duidelijkheid kon verwachten. Ik vind mailen zelf ook gemakkelijker.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari) Empty Re: Wat zou ik doen? (contract loopt af in februari)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum