Online woning styling advies....
+6
Coco
vlinder-19
Rumble
Paper Crown
TukTuk
Pandora
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Online woning styling advies....
Hoi meiden,
Ik heb een weekje vrij en was/ben van plan om onze woning wat te veranderen. Ik vind onze inrichting momenteel vrij saai en een beetje een bijelkaargeraapt soep zootje.... en ik heb werkelijk géén idee hoe ik het hier wat "hipper" kan krijgen. Vandaar dat ik wat op internet zat te sneupen en ik een website tegenkwam die online stylingsadvies geeft, je maakt dan foto's van je huis en dan geeft zij een soort van adviezen/portfolio. Het kost slechts EUR 25,-- dus voor het geld hoef je het niet te laten.
Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n style advies? Of misschien willen jullie foto's plaatsen van jullie woonkamer zodat ik wat inspiratie op kan doen?
En waar halen jullie je woonideeen vandaan??
Ik heb een weekje vrij en was/ben van plan om onze woning wat te veranderen. Ik vind onze inrichting momenteel vrij saai en een beetje een bijelkaargeraapt soep zootje.... en ik heb werkelijk géén idee hoe ik het hier wat "hipper" kan krijgen. Vandaar dat ik wat op internet zat te sneupen en ik een website tegenkwam die online stylingsadvies geeft, je maakt dan foto's van je huis en dan geeft zij een soort van adviezen/portfolio. Het kost slechts EUR 25,-- dus voor het geld hoef je het niet te laten.
Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n style advies? Of misschien willen jullie foto's plaatsen van jullie woonkamer zodat ik wat inspiratie op kan doen?
En waar halen jullie je woonideeen vandaan??
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Re: Online woning styling advies....
Ps. als ik mijn huis straks wat op order heb gebracht plaats ik hier wel even wat fotootjes.
Pandora- Prater
Ik zou er zelf niet zo snel 25 euro aan uitgeven.. Vaak komen die mensen dan ook echt met hele dure meubels, en dan moet je alsnog opzoek naar goedkopere alternatieven als je er niet zo veel aan uit wilt geven.. Ik zou eerder zelf veel boeken in kijken, bedenken wat je mooi vind, en eventueel kijken of je een programma kan vinden voor op de computer om het zelf te kunnen doen. Volgens mij bestaan die wel.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou eerste een collage maken van wat je wilt/mooi vind en dan is gaan shoppen.
Ik zou zelf ook niet zo gauw iemand inschakelen.
Ik zou zelf ook niet zo gauw iemand inschakelen.
Gast- Gast
We zijn best bereid om wat nieuwe spullen aan te schaffen, waren toch al van plan om een nieuwe bank + stoelen te kopen maar dit moet inderdaad wel betaalbaar zijn....
Een collage o.i.d. maken is inderdaad ook wel een goed idee.
Weet iemand van jullie toevallig zo'n website waar je dan je huis online in kunt richten?
Een collage o.i.d. maken is inderdaad ook wel een goed idee.
Weet iemand van jullie toevallig zo'n website waar je dan je huis online in kunt richten?
Pandora- Prater
Zal ik je helpen?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Meiden van hier hebben ook vaak goeie tips. Misschien kun je een paar foto's plaatsen?
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Ik vind 25 euro ook vrij veel, vooral omdat ik verwacht dat iedereen de zelfde tips krijgt. Echt een heel uitgebreid en eigen advies krijg je vast niet. Houdt die gene ook rekening met jullie smaak en budget?
Gast- Gast
2CKC2 schreef:Zal ik je helpen?
Dat zou geweldig zijn!!!
Als ik morgen mijn huis wat op orde heb zal ik eens wat fotootjes plaatsen, ben benieuwd met welke ideeen je komt!
Pandora- Prater
Pandora schreef:2CKC2 schreef:Zal ik je helpen?
Dat zou geweldig zijn!!!
Als ik morgen mijn huis wat op orde heb zal ik eens wat fotootjes plaatsen, ben benieuwd met welke ideeen je komt!
Doe dat maar, anders gooi je het even op de mail
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ook ik wil je wel graag helpen! Ik heb heeel veel tijd haha.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Wat lief dat jullie met willen helpen!
Foto's komen vanmiddag en anders morgen, moet zo weg namelijk!
Foto's komen vanmiddag en anders morgen, moet zo weg namelijk!
Pandora- Prater
Hier dan eindelijk de lang verwachtte foto's, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen!
Let niet op de plint die er momenteel niet voorzit maar we hebben maandag lekkage gehad en de vloer is aan het krom trekken en moet goed drogen vandaar dat we de plint er af hebben gehaald.
We zijn trouwens van plan om binnenkort een nieuw bankstel en/of stoelen aan te schaffen. Op de plek waar nu de box nog staat willen we graag bergruimte en/of een speelhoekje voor F. creeeren....
Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeen, kom maar op!
Let niet op de plint die er momenteel niet voorzit maar we hebben maandag lekkage gehad en de vloer is aan het krom trekken en moet goed drogen vandaar dat we de plint er af hebben gehaald.
We zijn trouwens van plan om binnenkort een nieuw bankstel en/of stoelen aan te schaffen. Op de plek waar nu de box nog staat willen we graag bergruimte en/of een speelhoekje voor F. creeeren....
Pandora- Prater
Dubbel
Laatst aangepast door Nois op do 8 dec 2011 - 4:23; in totaal 1 keer bewerkt
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik zou beginnen met het wit verven van het dressoir. En dan een mooi kleurtje op de muur waar die tegenaan staat. Grijs, oudroze, grijs/paars (mug of mus van histor, moonlight heeft die op haar muur), beige, zodat het wit van de meubels er goed door opvalt.
En misschien van het dressoir de tv kast maken. Deze twee naast elkaar vind ik wat rommelig en zo blijft er meer ruimte over voor een speelhoekje voor de kleine meid.
Edit: De salontafel zou ik ook wit verven.
En misschien van het dressoir de tv kast maken. Deze twee naast elkaar vind ik wat rommelig en zo blijft er meer ruimte over voor een speelhoekje voor de kleine meid.
Edit: De salontafel zou ik ook wit verven.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Pandora schreef:Hier dan eindelijk de lang verwachtte foto's, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen!
Ik vind het er eigenlijk al best leuk uitzien. Even per foto wat ik zou veranderen, of wat me leuk lijkt.
Ik houd erg van gordijnen, dat maakt het hier in huis ook net even wat meer af, en gezelliger (vooral nu, om ze 's avonds dicht te doen). Ik zou een donkerbruine glanzende stof kiezen. Misschien op tafel iets met witte bloemen? Twee van die grote accuvazen met bruin en witte bloemen (mijn moeder heeft mooie, zijn bruine takken met katoenkleurige bloemen). Die lijsten aan de muur vind ik niet zo mooi, daar zou ik iets anders hangen en dan maar 1 ding, recht achter de tafel. Misschien een schilderij.
De keuken vind ik mooi, maar hij oogt op de een of andere manier een beetje rommelig. Ik zou de dingen die op de kastjes staan weghalen, je hebt zo te zien bergruimte genoeg om alles weg te stoppen.
Ik vind ook dat het druk wordt door die 2 kasten naast elkaar te zetten. Ik zou de tv op het grote dressoir zetten en de lampen eraf halen. Die vind ik persoonlijk te grof. In plaats van de lampen evt van die lampionnen met kaarsen erin, of fotolijsten oid. Het kleine dressoir zou ik weg doen of ergens anders neerzetten. Ik kan niet zo goed inschatten hoe die muur is ten opzichte van de grijze, maar ik denk dat ik hem wit zou laten.
Ik vind de combinatie van het grijs van de bank, gordijnen en muur met het bruin van de meubels en de rest van de kamer eigenlijk niet zo mooi. Ik zou hier dus ook voor bruine gordijnen kiezen, die ik eerder al genoemd had en voor een bruine bank, met een mooie kleur kussens erop. De grijze muur zou ik in een bruin-/cameltint verven denk ik. Maar dan wel met een andere bank ervoor. Deze bank kun je wel leuk opfleuren met een hoop gekleurde kussens. Misschien is het ook leuk om op de nu grijze muur iets te hangen, bv een plank waarop je foto's of dingetjes zet.
Die muur waar je nu recht tegenaan kijkt, is misschien wel heel mooi om ook in een bruintint te verven. Dezelfde als de grijze muur, of een tintje lichter of donkerder. Overigens erg leuk dat je een zitkamer en eetkamer apart hebt!
Gast- Gast
Ik doe het ook even per foto
Ik zou die 2 schilderijtjes weg halen, en daar misschien een mooi canvas doek van f doen, en die recht achter de tafel doen
Keuken is mooi maar rommelig.
Dressoir mooi allen het tv kastje ernaast is weer zo vol, kan de tv niet op het dressoir? En die 2 lampen zijn wat te groot dan als je de tv erbij doet
Het is een beetje krap waar de bank staat. Kun je niet 1 bank en 2 stoelen doen
Ik zou die tussenmuur een kleurtje geven, het is nu nogal licht allemaal, mag wel wat meer kleur in
Verder zit ik even te denken zien die huizen er zo van binnen uit. Ken ze alleen zonder dat tussenmuurtje bij ons in het dorp.
Je hebt wel een netjes huis
Ik zou die 2 schilderijtjes weg halen, en daar misschien een mooi canvas doek van f doen, en die recht achter de tafel doen
Keuken is mooi maar rommelig.
Dressoir mooi allen het tv kastje ernaast is weer zo vol, kan de tv niet op het dressoir? En die 2 lampen zijn wat te groot dan als je de tv erbij doet
Het is een beetje krap waar de bank staat. Kun je niet 1 bank en 2 stoelen doen
Ik zou die tussenmuur een kleurtje geven, het is nu nogal licht allemaal, mag wel wat meer kleur in
Verder zit ik even te denken zien die huizen er zo van binnen uit. Ken ze alleen zonder dat tussenmuurtje bij ons in het dorp.
Je hebt wel een netjes huis
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Oké... hier kan ik opzich wel wat mee. Sommige reacties had ik wel verwacht en zelf ook al bedacht maar ik heb ook een paar nieuwe ideeen voorbij zien komen.
We hebben nu de kerst in huis gehaald maar in het nieuwe jaar als de kerstboom er weer uit is ga ik er zeker weer mee aan de slag!
Zoals het nu staat gaan de banken eruit en komt daar een bank en waarschijnlijk 2 stoelen voor in de plaats. Ook zal ik kijken of het mogelijk is om het dressoir en de salontafel wit te maken....
@Sarah1985 Ons huis is uitgebouwd, waar onze eethoek staat is een uitbouw. Normaal gesproken houden de huizen halverwege de keuken op. Maar kun jij aan de binnekant van mijn huis zien wat voor soort huis het is??? Of heb ik ooit een keer genoemd waar wij wonen??
We hebben nu de kerst in huis gehaald maar in het nieuwe jaar als de kerstboom er weer uit is ga ik er zeker weer mee aan de slag!
Zoals het nu staat gaan de banken eruit en komt daar een bank en waarschijnlijk 2 stoelen voor in de plaats. Ook zal ik kijken of het mogelijk is om het dressoir en de salontafel wit te maken....
@Sarah1985 Ons huis is uitgebouwd, waar onze eethoek staat is een uitbouw. Normaal gesproken houden de huizen halverwege de keuken op. Maar kun jij aan de binnekant van mijn huis zien wat voor soort huis het is??? Of heb ik ooit een keer genoemd waar wij wonen??
Pandora- Prater
AngelNyn schreef:Ik zou er zelf niet zo snel 25 euro aan uitgeven.. Vaak komen die mensen dan ook echt met hele dure meubels, en dan moet je alsnog opzoek naar goedkopere alternatieven als je er niet zo veel aan uit wilt geven.. Ik zou eerder zelf veel boeken in kijken, bedenken wat je mooi vind, en eventueel kijken of je een programma kan vinden voor op de computer om het zelf te kunnen doen. Volgens mij bestaan die wel.
Heb jij dan wel eens zo iemand ingeschakeld? Want volgens mij is een woonstylist er juist om zo goedkoop mogelijk de kamer te veranderen en houden ze rekening met je eigen wensen..
Olijfje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 289
Punten : 296
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf die kleur bruine meubels niet mooi vind en ook heel erg lastig te combineren.
Lastig omdat je wel een grijze/zwarte bank/stoel/muur hebt. Dat kleurt niet mooi samen.
Je eettafel vind ik trouwens wel weer mooi qua kleur. Mocht het hout het toestaan dat zou ik de kast en de koffietafel schilderen. Dit kan wit zijn maar ook een kleur als oudroze, lavendel (hehe), lichtblauw etc. En dan een beetje een whitewash effect erover heen.
Verder zou je eens kunnen informeren of je keukenkasten gespoten kunnen worden. Een andere kleur keuken (grijs?) contrasteerd mooier met de witte tegels.
De lampen op je dressoir vind ik veel te groot, ik zou die vervangen door een leuk schemerlampje aan een kant en een mooie aarderwerken schaal/vaas met bloemen oid aan de andere kant. Dat evenwichtige van 1 aan iedere kant vind ik niet zo leuk. Ik zou ook overwegen je tv naar die kast te verhuizen en dat witte kastje weg te halen.
Dan zou ik mooie dunnen gordijnen nemen en de rolgordijnen op dezelfde hoogte hangen, dat oogt wat rustiger.
De twee schilderijen vind ik wel erg mooi, en ook wat aparter dan een canvas, ik zou misschien alleen andere lijsten nemen en er een groter passe-partout omheen maken.
En een bank en 2 stoelen staat nog mooier denk ik!
Lastig omdat je wel een grijze/zwarte bank/stoel/muur hebt. Dat kleurt niet mooi samen.
Je eettafel vind ik trouwens wel weer mooi qua kleur. Mocht het hout het toestaan dat zou ik de kast en de koffietafel schilderen. Dit kan wit zijn maar ook een kleur als oudroze, lavendel (hehe), lichtblauw etc. En dan een beetje een whitewash effect erover heen.
Verder zou je eens kunnen informeren of je keukenkasten gespoten kunnen worden. Een andere kleur keuken (grijs?) contrasteerd mooier met de witte tegels.
De lampen op je dressoir vind ik veel te groot, ik zou die vervangen door een leuk schemerlampje aan een kant en een mooie aarderwerken schaal/vaas met bloemen oid aan de andere kant. Dat evenwichtige van 1 aan iedere kant vind ik niet zo leuk. Ik zou ook overwegen je tv naar die kast te verhuizen en dat witte kastje weg te halen.
Dan zou ik mooie dunnen gordijnen nemen en de rolgordijnen op dezelfde hoogte hangen, dat oogt wat rustiger.
De twee schilderijen vind ik wel erg mooi, en ook wat aparter dan een canvas, ik zou misschien alleen andere lijsten nemen en er een groter passe-partout omheen maken.
En een bank en 2 stoelen staat nog mooier denk ik!
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Pandora schreef:
Je woont toch tegenover h&f met kinderen g&j. Op het hoekje woon jij toch? Snap je het nog. G had mijn bruidskapsel gedaan
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Voor welke kleur je ook gaat qua inrichting (bruin of grijs), ik zou er zelf 1 contractkleur aan toevoegen voor de accessoires, bijvoorbeeld paars, aquablauw, oranje, roze. Ik vind echt elke hoek in het huis nogal kleurloos (en dit bedoel ik niet lullig, maar ik denk dat je het met een kleur veel meer kunt ophalen), het lijkt nogal op save gespeeld.
Het kleurloze zie ik ook terug bij de lampen, daar zou je ook wat meer mee kunnen spelen door een gekleurde lamp of iets apartere vorm.
De vele kleine potjes op de vensterbank bij de eethoek vind ik wat rommelig. Liever een aantal wat grotere potten.
De rolgordijnen maken het wat ouderwets. Persoonlijk zou ik voor plissé's gaan (wel duur).
Keuken zou ik behalve opruimen niet zoveel aan doen (ook hier wat grotere dingen voor het raam zetten).
De muren bij de zithoek vind ik kaal, ik denk aan 1 groot schilderij of een aantal planken met foto's, harten, houten letters etc.
Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken!!
Het kleurloze zie ik ook terug bij de lampen, daar zou je ook wat meer mee kunnen spelen door een gekleurde lamp of iets apartere vorm.
De vele kleine potjes op de vensterbank bij de eethoek vind ik wat rommelig. Liever een aantal wat grotere potten.
De rolgordijnen maken het wat ouderwets. Persoonlijk zou ik voor plissé's gaan (wel duur).
Keuken zou ik behalve opruimen niet zoveel aan doen (ook hier wat grotere dingen voor het raam zetten).
De muren bij de zithoek vind ik kaal, ik denk aan 1 groot schilderij of een aantal planken met foto's, harten, houten letters etc.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Sarah1985 schreef:Pandora schreef:
Je woont toch tegenover h&f met kinderen g&j. Op het hoekje woon jij toch? Snap je het nog. G had mijn bruidskapsel gedaan
O ja, dat klopt. Nu weet ik het weer!
Pandora- Prater
Zininzon schreef:Voor welke kleur je ook gaat qua inrichting (bruin of grijs), ik zou er zelf 1 contractkleur aan toevoegen voor de accessoires, bijvoorbeeld paars, aquablauw, oranje, roze. Ik vind echt elke hoek in het huis nogal kleurloos (en dit bedoel ik niet lullig, maar ik denk dat je het met een kleur veel meer kunt ophalen), het lijkt nogal op save gespeeld.
Ja... dat op save spelen klopt ook wel denk ik, ik weet gewoon niet wat ik met mijn huis aan moet en heb zelf ook een beetje het idee dat ik van alles maar wat doe..... en daardoor wordt het juist rommelig.
Zoals het nu staat gaan de banken er uit en komt daarvoor één bank met twee mooie stoelen voor terug. Het TV meubeltje gaat eruit en het dressoir wordt doorgeschoven, daar komt dan de TV op te staan. Ik moet nog even kijken of ik de bruine meubels over kan verven, zo ja dan worden ze waarschijnlijk wit. Misschien dat de salon tafel er ook wel uitgaat en daar dan een soort (deken)kist voor in de plaats (is dat leuk? wit?)
Keuken ga ik nu eerst niets aan doen, behalve opruimen dan. We hebben plannen om de keuken wat uit te gaan breiden maar dat is toekomst muziek.
In het nieuwe jaar ga ik er verder mee aan de slag, zal eens kijken of ik hier en daar nog wat ideeen op kan doen en misschien ga ik wel een soort van moodboard of collage maken.
Tevens sta ik nog steeds open voor nieuwe ideeen!
Pandora- Prater
Die 2 stoelen kun je dan ook in een kleur doen
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen