Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe vieren jullie pakjesavond?

+13
PapillonRose
Darius
M@niek
Pandora
Parisienne
Roodkapje
Jilke
moepie
Tania
Susan
Flower_L
Kqip
Tazz
17 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Tazz vr 2 dec 2011 - 10:47

Wij vieren zondagmiddag pakjesavond. We hebben onder de volwassenen loodjes getrokken en voor de kids hebben degene die dat wilde ook apart cadeautjes gekocht.

Alleen vieren we sinterklaas voor onze dochter echt alsof de cadeau's van Sinterkaas komen. Hebben jullie leuke ideeën hoe we dit gaan brengen?

Iemand hard op de deur laten bonzen hebben we overwogen maar ik wil niet dat ze gelijk bang wordt. Nu willen we ze alle cadeau's in de berging zetten en tegen haar zeggen dat ze daar moet gaan kijken omdat we daar iets hoorde. Alleen zou ik het nog iets leuker willen aanpakken. Dus hoe vieren jullie pakjesavond met de kids en wat hebben jullie tegen ze gezegd?
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Kqip vr 2 dec 2011 - 10:52

Hier nog geen kinderen, maar bij ons ging dat vroeger een beetje zo; mijn ouders hadden er voor gezorgd dat we klaar waren met eten, maar we moesten dan wel aan de tafel blijven zitten. Dan werd er voor op het raam geklopt (door de buurvrouw) en dan lag er een briefje met een gedicht oid door de brievenbus. Uiteindelijk bracht dat ons bij de zak/ mand kado's op zolder of in de schuur.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Flower_L vr 2 dec 2011 - 10:55

Wij vieren niet echt pakjesavond, gewoon een gezellige dag met ons 3-en. Smorgens zwemmen, smiddags lekker gourmetten en krijgt l zn cadeaus.
Volgend jaar vieren we het waarschijnlijk wel met onze families.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Susan vr 2 dec 2011 - 11:01

Bij ons komen er altijd een Sinterklaas en een Zwarte Piet, alleen hebben we door een echtscheiding in de familie geen contact meer met de personen die de afgelopen jaren die rollen hebben gespeeld, dus nu is mijn moeder dit jaar Zwarte Piet en mijn tante Sinterklaas. Ik ben wel benieuwd wat dat wordt. Yrsa zal het niet echt door hebben en Ezra heeft sowieso niks met Sinterklaas, maar mijn nichtje van vijf gelooft ook nog, ik hoop niet dat zij iets in de gaten heeft. Mijn andere nichtjes (negen, tien en dertien jaar) geloven niet meer en hebben dan denk ik ook wel door wie het zijn.

In ieder geval, Sinterklaas en Zwarte Piet komen met de cadeautjes en als alle kinderen één cadeautje hebben uitgepakt vertrekken ze weer (gaan zich dus omkleden elders in huis) en dan pakken we de rest van de cadeautjes uit. De volwassenen krijgen ook allemaal iets kleins, maar dat is meer voor de vorm, het draait echt om de kinderen.

Oh, en Tazz, als er geen Sinterklaas komt dan zou ik gewoon vragen of de buurman aan wil bellen en de cadeautjes neer wil zetten. Dat is misschien minder eng dan bonken en dan is het toch net of Sinterklaas aan de deur is geweest.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Tania vr 2 dec 2011 - 11:07

Wij vieren het met mijn ouders en schoonmoeder zondagmiddag. We hebben een zak met cadeautjes maar verder maken we er nog niet echt een verhaal van omdat J. daar nu nog een beetje klein voor is. Hij wordt trouwens wel helemaal enthousiast als we ergens een zwarte piet zien smile .

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  moepie vr 2 dec 2011 - 11:18

Wij vieren het morgen eind van de middag met schoonouders en zwager. Pakjes voor e. En we hebben voor de anderen ook wat gekocht. Maandagavond vieren we het met mijn familie. We hebben lootjes getrokken met de volwassenen en de grotere kids, voor de kleintjes zijn er cadeautjes en de Sint komt ook nog op bezoek.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 20:30

Wij vieren het net zoals jullie.
We laten iemand op de deur kloppen en pepernoten in de gang strooien. ( niet te hard kloppen maar zodat het net hoorbaar is) De pakjes zullen dan in de gang staan en er liggen dan overal pepernoten Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Jilke vr 2 dec 2011 - 20:39

Bij ons was het altijd feest ook. Mijn tante woont achter mijn ouderlijk huis, met een klein mini gangetje ertussen de tuinen. Als we dan bv voor bij de tv zaten (moesten we plots altijd perse tv kijken terwijl dat normaal nooit mocht haha) werd er ineens keihard op het raam achter gebonkt. En dan kwamen we daar bij de tuin en stonden daar cadeautjes in de tuin in een zak! Was altijd echt super leuk!

Mijn moeder zorgde dus dat de poortdeur open stond (zo'n ouderwetse met bel dus die hoor je als je die open doet), en dat wij dus voor de tv zaten zodat we niets zagen. Tante zette de cadeautjes weg en klopte aan en vloog snel de tuin uit en gooide de poort achter zich dicht. En stond dan prompt voor de voordeur (even omgelopen dus) om onze reacties nog te kunnen zien.

Vond het altijd wel frappant toen ik ouder werd dat precies toen altijd mijn tante voor de voordeur stond, weet nog dat ik altijd zoiets had van hoe weet ze nou dat sinterklaas net is langsgeweest? Maar goed, die link leg je dan toch niet, en je bent met je hoofd al bij de cadeautjes.

Zelfs toen we al van het sinterklaas geloof afgestapt waren hebben we het zo nog 1x gedaan, puur voor de gezelligheid hahaha Laughing

Heb er nog goeie herinneringen aan!


Edit: overigens ook met sintermaarten als we de lampionnenoptocht hadden gelopen had mijn vader in de huiskamer allemaal pepernoten gestrooid. En toen geloofden we ook al niet meer. Maar gewoon voor de fun.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Roodkapje vr 2 dec 2011 - 20:50

Wij vieren het elk jaar met de hele familie. Dit jaar bij mijn zusje thuis. We gaan eerst lekker bij elkaar thee/koffieleuten. De kinderen lekker spelen. Mijn vader gaat even weg en klopt op de voordeur. Dan hoop ik dat we het horen want ze heeft een drive inn woning. Dus woonkamer is boven... Dan mogen alle pakjes worden uitgepakt. Degene die er net 1 heeft opengemaakt pakt een nieuw kadootje uit de zak en deelt dit uit aan degene voor wie deze is ( we doen kado's alleen voor de kinderen - mijn 3 kids en het zoontje van mijn zusje van 16mnd). Gister heb ik mijn gedeelte ingepakt en het waren 52 kadootjes, geen grote kado's dat doen we niet met sinterklaas. Met kerst krijgen ze altijd 1 groot kado, met de volwassenen doen we dan lootjestrekken voor 25 euro. We hebben afgesproken voor de sint om ongeveer 25 euro per kind uit te geven ieder. Mijn ouders, mijn opa en oma(die geven altijd 1 kadootje per kind) en 2 zussen kopen ook voor de kinderen iets. Als we dat is uitgepakt gaan we met z'n allen lekker gourmetten . Na het gourmetten ga ik naar mijn werk en papa en kids naar huis en snel naar bed.

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Parisienne vr 2 dec 2011 - 21:03

Wij vieren het a.s. zondagmiddag met bij mijn vader en stiefmoeder, met mijn zusjes, hun aanhang en mijn stiefmoeders familie erbij. Met de volwassen doen we het Dobbelspel, N. krijgt cadeautjes uit een zak. Ook mijn neefje en nichtje (8 en 12 jaar) krijgen wat cadeautjes. Snappen doet N. het nog niet, dus er zal niet op het raam geklopt worden. N. krijgt van ons 4 cadeaus en dan nog wat cadeaus van de familie.

Volgend jaar (of in elk geval het jaar erna) wil ik een Sinterklaas en Zwarte Piet thuis. Dan wil ik ook gewoon een 'traditionele' pakjesavond met ook voor de volwassen cadeaus. Vind het jammer dat we verder weinig kinderen van N.'s leeftijd om ons heen hebben, maar vind het voor haar wel erg leuk om echt goed Sinterklaas te vieren. Maargoed, dat zien we dan wel weer.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Pandora vr 2 dec 2011 - 21:36

Wij vieren het zondagmiddag, zodra het een beetje donker begint te worden.
Mijn broer moet altijd "heel toevallig" even naar buiten om iets te doen en klopt dan altijd even op de deur/raam en gooit een hand pepernoten naar binnen. Vervolgens zet hij alle pakjes bij de deur en komt hijgend weer binnen dat hij zwarte piet tegengekomen is.... Very Happy

Ieder jaar gaat het ongeveer zo en ze hebben nooit iets in de gaten, geweldig die gespannen koppies! Heb er nu al zin in.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  M@niek vr 2 dec 2011 - 21:55

Zondag vroeg in de avond eten we eerst lekker met zn alle (alle opa´s en oma´s komen naar ons) en dan kadootjes uitpakken, op de deur bonzen e.d. snapt ze nog niet.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 22:00

Wij vieren het maandagavond. Mijn moeder en mijn schoonouders komen eten en rond 18.30 wordt er op de deur geklopt en staat er een zak met cadeautjes.
Ik weet alleen nog nuet wie er gaat kloppen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Darius vr 2 dec 2011 - 23:14

Eind van de middag gaan we naar opa en oma en dan gaan we eerst met z'n allen liedjes zingen en dan telkens na een liedje bij de voordeur kijken of Sinterklaas een zak met cadeautjes heeft neergezet. En op een gegeven moment gaan 1 van ons naar de wc en bonkt dan op de deur en gooit een hand pepernoten naar binnen. Ik ben wel benieuwd wat de reactie is van Laurens. Ik vind dat hard op de deur bonken een beetje bij Sinterklaas hoort, dus zolang hij er niet heel bang voor is doen we dit ook wel.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  PapillonRose vr 2 dec 2011 - 23:54

Dit jaar breng ik de cadeautjes denk ik gewoon de kamer in, onder het motto 'kijk eens wat de sint heeft achtergelaten voor A.'

Vroeger bij ons thuis kwam er soms een Sinterklaas met Pieten, soms ook niet. Als ze niet kwamen, dan werd de buurman ingeschakeld en die klopte dan keihard op de deur en dropte een zak met pakjes voor de deur. Ook heeft een van mijn ouders dat weleens zelf gedaan, diegene zat dan heel toevallig op de wc :P

Volgend jaar wil ik denk ik ook een Sint en Piet laten komen. Niet elk jaar denk ik, de jaren dat ik het niet zal doen wil ik ook iemand laten kloppen. Vond dat vroeger helemaal niet eng, juist wel spannend op een leuke manier.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  sabje vr 2 dec 2011 - 23:58

Wij hebben het gisteravond al gevierd bij mijn broer. Hij is gaan roken en riep zijn zoontje (5 jaar) dat de voordeur open stond. In de slaapkamer lagen de cadeautjes en die zag hij meteen liggen voordat hij bij de voordeur was. Hij snapte er niks van haha is nog wel even buiten gaan kijken of de pieten er nog waren haha.
We wilde eigenlijk ook iemand laten aanbellen, maar hij woont op het einde van de galerij dus dan moet diegene wel heel hard rennen :-) .
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Dolphinne za 3 dec 2011 - 1:12

Wij gaan het vanmiddag vieren.
Eerst gaat ons zoontje met papa, zijn tante, neefje (van 2) en nichtje (van 6) naar een sinterklaasvoorstelling.
Daarna komen ze allemaal naar het huis van opa en oma (ouders papa). Daar zijn wij (vriendin papa, mijn ouders en ouders van oom) dan allemaal.
De buurman zal aanbellen/kloppen of zoiets en dan staan de cadeautjes voor de deur/in de schuur. De ouders en opa's en oma's hebben wat cadeautjes voor de kinderen gekocht en daarnaast nog iets kleins voor de volwassenen.

Ben wel benieuwd hoe het zal gaan.
In elk geval wel leuk dat we het met zn allen gaan vieren! We gaan dan tussendoor/ erna ook gezellig met zn allen eten. Iedereen neemt daar iets voor mee.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  meisje za 3 dec 2011 - 1:20

Wij vieren het ook vanmiddag.
De meiden liggen nu nog te slapen en onze familie komt zo hierheen.
Zwarte Piet komt meteen mee Laughing Als ze dan wakker zijn klopt Piet op de deur en laten we de oudste gaan kijken. Piet staat dan in de hal met alle cadeautjes.

Daarna blijft iedereen hier nog eten.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 1:27

Niet. Dit jaar slaan we nog over maar volgend jaar gaan we het wel vieren compleet met cadeautjes enzo. Volgend jaar willen we het op een zaterdag of zondag vieren

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Bolleke za 3 dec 2011 - 4:38

Wij vieren het dadelijk, sinds dat Christian 3 is doen we het vieren met mijn ouders, hebben een hele zak vol cadeautjes en de buurman bonst op de deur en die laat de zak achter. De allereerste keer was Christian mega onder de indruk van het gebons, dat was echt geslaagd.
Dit jaar zal de laatste keer zijn dat we het zo vieren denk ikm volgend jaar geooft hij er niet meer in Sad
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe vieren jullie pakjesavond? Empty Re: Hoe vieren jullie pakjesavond?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum