Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen?

2 plaatsers

Ga naar beneden

n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen? Empty n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen?

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 9:02

3 weken geleden begon er tijdens het uitgaan een vent kei- en keihard in mijn oor te schreeuwen. Een dag later kreeg ik steken in mijn oor en vorige week is de pijn pas weg. Zou het toeval zijn geweest en als het door zijn geschreeuw kwam, zal ik dan schade hebben opgelopen? Moet ik er iets mee (testje of dokter?)

Wat denken jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen? Empty Re: n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen?

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 19:46

Dat kunnen wij niet zo oordelen voor je, misschien beter even naar de arts gaan. En wat moet ik bij steken denken? Meestal krijg je bij gehoorbeschadiging een hele vervelende piep in je oor wat niet meer weg gaat.

Sterkte, want het is echt niet normaal als iemand in je oor gaat schreeuwen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen? Empty Re: n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen?

Bericht  Caramba do 1 dec 2011 - 20:08

Lijkt me ook sterk dat er bij iemand die schreeuwd, zoveel decibel vrij komt, dat je daardoor al meteen een gehoorbeschadiging oploopt.
En bij gehoorbeschadiging heb je een constante piep in de oren die nooit meer zal verdwijnen.
Was gister trouwens iets op tv over gehoorbeschadiging.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen? Empty Re: n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen?

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 20:26

Spetterdespat schreef:Lijkt me ook sterk dat er bij iemand die schreeuwd, zoveel decibel vrij komt, dat je daardoor al meteen een gehoorbeschadiging oploopt.
En bij gehoorbeschadiging heb je een constante piep in de oren die nooit meer zal verdwijnen.
Was gister trouwens iets op tv over gehoorbeschadiging.

dat klopt niet, van iemand die in je oren schreeuwt kun je wel degelijk een gehoorbeschadiging oplopen:


75 dB gedurende max. 8 uur
78 dB gedurende max. 4 uur (in een café zonder luide muziek)
81 dB gedurende max. 2 uur
84 dB gedurende max. 1 uur (in een drukke stad op straat)
87 dB gedurende max. ½ uur
91 dB gedurende max. ¼ uur (= 15 minuutjes!)

Normale spraak is op een volume van 60 dB, in een discotheek mag er bijvoorbeeld muziek gedraaid worden tót 90 dB, iemand die daar overheen schreeuwt, vlak bij je oor, kan dus wel degelijk voor gehoorschade zorgen.
Gehoorbeschadiging betekent niet dat je altijd een piep in je oren hebt, je kunt ook tijdelijk een piep in je oren hebben, of langzaam steeds minder gaan horen. Als je na het stappen in bed ligt en je hebt een piep in je oren die de volgende dag verdwenen is, heb je al gehoorbeschadiging opgelopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen? Empty Re: n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen?

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 21:12

Ik heb een gehoorbeschadiging, en hoor dag en nacht een piep/ruis in mijn oren. Gelukkig niet zo erg dat ik er heel veel hinder van ondervind, maar als ik wil slapen is het wel lastig. Het begon bij mij ook met stekende pijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen? Empty Re: n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen?

Bericht  Makamba do 1 dec 2011 - 21:40

Die constante piep in mijn oor die heb ik ook, sinds ik die ooronsteking heb gehad is het nooit meer weggegaan! Sad TO bij twijfel zou ik het zeker na laten kijken.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen? Empty Re: n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen?

Bericht  Caramba do 1 dec 2011 - 22:05

Dan heb ik al jaren een gehoorbeschadiging, maar mijn gehoor gaat niet achteruit. Heel wat jaren terug is geconstateerd dat ik doof ben aan 1 oor, doof mee geboren, jaren later mijn goede oor laten testen, ging veel naar feesten, bladiebla. Gehoor met goede oor was precies hetzelfde gebleven als heel wat jaren ervoor toen er geconstateerd was dat ik doof was aan 1 oor. En als ik naar feesten ga, ben altijd wel ergens bij een luidspreker te vinden, dat is dan ook vaag.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen? Empty Re: n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen?

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 22:50

lawaaidoofheid ontstaat meestal ook geleidelijk aan, vaak eerst op frequenties die buiten de spraakfrequenties vallen en pas later op frequenties binnen het spraakgebied.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen? Empty Re: n.a.v. oorpijn; heb ik gehoorschade op gelopen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum