Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oorpijn

+7
Lady4
Erin
CCC
Makamba
Supertalentje
Marin
Parisienne
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Oorpijn Empty Oorpijn

Bericht  Parisienne wo 30 nov 2011 - 21:56

Ik heb vorige week een virusje/griepje gehad. Hierbij was ik niet verkouden (als in: een verstopte neus, niezen, hoesten). Had wel erge last van mijn keel en mijn klieren waren opgezet. Hierdoor had ik ook een vervelende oorpijn. Inmiddels ben ik alweer zo goed als beter, op de keelpijn en oorpijn na. Gisteravond heeft de oorpijn alleen doorgezet. Oh my.. wat een pijn! Ik ben heel wat pijn gewend (migraine) en dit kwam toch aardig in de buurt. Vannacht was het zo erg dat ik er gewoon om moest huilen. Je weet je gewoon even geen raad meer op dat moment. Nu voel ik geen pijn meer, alleen een beetje een kloppend gevoel en mijn oor zit dicht.

Mocht het nog een keer erge, stekende pijn worden.. wat kan je dan doen om het te verzachten? Paracetamol heb ik geslikt, daardoor denk ik dat het wat minder geworden is. Heb vannacht ook zonnenbloemolie in mijn oor gedaan met een watje. Uiteindelijk ben ik weer in slaap gevallen en werd vanochtend wakker zonder pijn.

Jullie nog verdere tips?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Marin wo 30 nov 2011 - 22:01

Oh bah wat vervelend! Ik heb bijna chronische oorpijn en zodra ik verkouden ben, ontsteekt het als een malle. Ik zou als ik jou was toch echt naar de huisarts gaan voor oordruppels. Dat werkt toch echt het beste. Bij de drogist verkopen ze ook wel oordruppels met lidocaine er in, dat verdooft de pijn wel een beetje, maar geneest niet. Maar is een goede tijdelijke oplossing.

Ik heb een keertje gehad dat ik ook echt ziek van de oorpijn was en aan het huilen, maar ik had geen pijnstillers in huis en olie hielp niet (dat was het enige zelfmedicatie wat ik in huis had). Toen woonde ik in Engeland en woonde ik vlakbij de 24-uurs supermarkt, dus om 5 uur 's ochtends ben ik m'n bed maar uitgegaan en aangekleed om paracetamol te gaan kopen. Was het dus zondag en dat was net de enige dag dat ie van 4 uur 's nachts tot 8 uur 's ochtends gesloten was! Ik stond echt te huilen voor die deur, en de mensen die daar binnen aan het vullen waren, konden me natuurlijk niet open doen, maar ik vond het zo erg, had zo vreselijk veel pijn!

Afijn, ik zou als ik jou was nu dus iig de druppels van de drogist in huis halen en eventueel de huisarts. Het is wel verstandig de druppels in te doen als je gaat liggen, want dan loopt het er niet zo snel uit en even met een tissue er tegen aan houden.

Sterkte!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Supertalentje wo 30 nov 2011 - 22:31

Ik leg een halve ui naast mijn hoofdkussen, werkt perfect!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Marin wo 30 nov 2011 - 22:34

Supertalentje schreef:Ik leg een halve ui naast mijn hoofdkussen, werkt perfect!

Hoe werkt dat? Daar kan ik me nou echt niets bij voorstellen dat zoiets werkt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 23:04

Supertalentje schreef:Ik leg een halve ui naast mijn hoofdkussen, werkt perfect!

Werkt ook heel goed als je verkouden bent. Aangezien er ook een verbinding is van de neus/keelholte en je oren geloof ik graag dat het werkt. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Makamba wo 30 nov 2011 - 23:54

Ik heb dit jaar pas voor het eerst (wat ik me kan herinneren dan) oorpijn gehad! Het begon met een beetje pijn en liep uit tot gigantische pijn waarvoor ik naar de nightcare ben geweest. Bij mij was het zo dat ik een oorontsteking had en dat mijn trommelvlies op springen stond, vandaar de pijn.

Uiteindelijk is hij 'snachts ook gesprongen. Ik hoorde 'm gewoon knappen en kon echt door de grond zakken van pijn. Toen ik in de ochtend opstond was het weg, het enige waar ik nog last van had was dat ik een paar dagen minder goed kon horen.

Heb dus verder geen idee wat je eraan zou kunnen doen, omdat ik nog nooit eerder oorpijn heb gehad! Hoop het ook echt niet meer te krijgen. Sad
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  CCC do 1 dec 2011 - 1:24

Zou het even laten checken, kan best weleens een oorontsteking zijn...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Erin do 1 dec 2011 - 1:37

Ik had dit een keer in het weekend en toen zei de huisartsenpost dat ik een ibuprofen en een halve paracetamol moest nemen. Daarnaast neusspray gebruiken. Ik had de hele nacht lopen Sad maar na deze middelen gebruikt te hebben voelde ik me weer een stuk beter.
Erin
Erin
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11
Woonplaats : Underneath the mango tree

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Lady4 do 1 dec 2011 - 3:34

Ik wist niet dat een doorgesneden ui ook bij oorpijn helpt. Ik gebruik dat ook altijd wanneer ik verkouden ben.

TO, ik zou even langs de huisarts gaan. Grote kans dat je een ooronsteking te pakken hebt, en dat moet behandeld worden om van je klachten af te komen. Ik heb momenteel zelf een buiten/middenooronsteking en daar heb ik helemaal geen pijn van. Mijn oor zal alleen voor de zoveelste keer dicht met troep en de KNO arts constateerde dit gisteren. Mijn punt is: als je zonder pijn al een oorontsteking kunt hebben, is de kans nog groter dat je het mét pijn zeker hebt.

Ik zou niet teveel in de weer gaan met huis-tuin en keukenmiddeltjes. Je oor heeft rust nodig. Het is mij in ieder geval afgeraden door de KNO arts.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  SuperGrover do 1 dec 2011 - 4:29

Ik zou ook naar de huisarts gaan. Mijn oren zijn ook heel gevoelig, bij een virus heb ik meteen (vaak een dubbele) middenoorontsteking. Erg pijnlijk inderdaad. Blijf er niet mee rondlopen!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 5:07

Ik heb 1 keer oorontsteking gehad maar zonder pijn. ( volgens de arts was dat erg vreemd)
Maar goed ik moest ibuprofen slikken, dat werkt ook ontstekingsremmend, en moest druppelen met oordruppels en dan wel even een half uurtje blijven liggen zodat het goed in kan werken. Ook kreeg ik AB maar dan moet je dus even langs de huisarts!

Gebruik ook neusspray want die holtes staan allemaal in verbinding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Lien do 1 dec 2011 - 6:42

De meeste tips zijn al gegeven maar wat bij mij ook nog wel enigszins kan verlichten is slapen met mijn kussen omhoog zeg maar. Dus een extra kussen onder mijn matras leggen, dat staat er wat minder druk op!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Arwyn do 1 dec 2011 - 6:52

Neusspray!

Ik heb vaak oorontstekingen gehad en moest elke keer aan de neusspray.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Parisienne do 1 dec 2011 - 8:02

Bedankt voor de reacties! Vandaag eigenlijk geen pijn gehad, alleen maar een drukkend gevoel en ben aan een kant doof! :P Erg lastig als je in college zit, hahah!

Maargoed, ik kijk vannacht nog even aan of de pijn wegblijft en anders bel ik morgenochtend gelijk de huisarts. Ik houd nu mijn neus telkens goed open met neusspray en slik 'gewoon' om de zoveel uur paracetamol.

Tip van slapen met het kussen omhoog is wel een goeie, ik geloof graag dat de pijn daardoor minder is! Ik hoop dat het was van de griep/verkoudheid en ik geen echte ontsteking te pakken heb. Hoop dat ik morgenochtend niet hoef te bellen!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Parisienne do 1 dec 2011 - 8:05

Joy_ schreef:Oh bah wat vervelend! Ik heb bijna chronische oorpijn en zodra ik verkouden ben, ontsteekt het als een malle. Ik zou als ik jou was toch echt naar de huisarts gaan voor oordruppels. Dat werkt toch echt het beste. Bij de drogist verkopen ze ook wel oordruppels met lidocaine er in, dat verdooft de pijn wel een beetje, maar geneest niet. Maar is een goede tijdelijke oplossing.

Ik heb een keertje gehad dat ik ook echt ziek van de oorpijn was en aan het huilen, maar ik had geen pijnstillers in huis en olie hielp niet (dat was het enige zelfmedicatie wat ik in huis had). Toen woonde ik in Engeland en woonde ik vlakbij de 24-uurs supermarkt, dus om 5 uur 's ochtends ben ik m'n bed maar uitgegaan en aangekleed om paracetamol te gaan kopen. Was het dus zondag en dat was net de enige dag dat ie van 4 uur 's nachts tot 8 uur 's ochtends gesloten was! Ik stond echt te huilen voor die deur, en de mensen die daar binnen aan het vullen waren, konden me natuurlijk niet open doen, maar ik vond het zo erg, had zo vreselijk veel pijn!

Afijn, ik zou als ik jou was nu dus iig de druppels van de drogist in huis halen en eventueel de huisarts. Het is wel verstandig de druppels in te doen als je gaat liggen, want dan loopt het er niet zo snel uit en even met een tissue er tegen aan houden.

Sterkte!

Ik denk dat ik deze oordruppels sowieso maar moet opnemen in ons medicijn-assortiment thuis. Altijd goed om in noodsituaties (zoals 's nachts) in huis te hebben. Ik had gisteravond inderdaad olie met een watje in mijn oor. Bah, wat een naar gevoel! :P

Vervelend trouwens dat jij in Engeland ook zo'n erge pijn had! Als de pijn vannacht weer zo erg is ga ik morgenochtend naar de huisarts.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  VeryCherry do 1 dec 2011 - 8:09

Ik heb ook chronische oorpijn en het enige wat bij mij werkt is Naproxen en kauwgom kauwen, dat verlicht de druk smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Parisienne do 1 dec 2011 - 8:23

@ VeryCherry: wat vervelend zeg, dat je chronische oorpijn hebt! Ik heb chronische hoofdpijn, met af en toe migraine. Ik ben dus wel wat gewend, maar oh.. wat kan dit een pijn doen zeg! Komt aardig in de buurt van een flinke migraine aanval. Heb jij ook echt constant 'ondraaglijke' pijn? Of meer de irritante pijn en druk erop enzo?

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  VeryCherry do 1 dec 2011 - 8:47

Ik heb constant pijn en om de haverklap een ontsteking. Het is een pijn die niet te negeren valt en af en toe bonk ik echt met mijn kop tegen de muur uit wanhoop.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Marin do 1 dec 2011 - 8:56

Ja ik heb ook standaard oordruppels in huis, ook op recept en gewoon van de drogist. Wel opletten of je ze in de koelkast moet bewaren of niet, en hoe lang ze houdbaar zijn. Maar ik heb ook wel eens druppeltjes die over de datum waren gebruikt, kon me niet zo veel schelen, als de pijn maar minder werd.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Lien do 1 dec 2011 - 9:00

Ik heb inderdaad ook standaard oordruppels maar als ik echt een oorontsteking heb helpen die ook niet! Dan helpt er maar heel weinig!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Marin do 1 dec 2011 - 9:01

En ja wat kan dat pijn doen he, zo'n oor! zou je helemaal niet verwachten! Ik heb ook chronische hoofdpijn, maar ook een chronische verkeerde druk in m'n oor (niet zoals in 't vliegtuig, maar veel erger, niet uit te leggen), en m'n oren beinvloeden m'n hoofdpijn ook heel erg en vice versa.

wat kut dat jij ook zo veel ontstekingen hebt, VC! Bij mij is 't ook zo vaak raak, bij elke verminderde weerstand en gewoon ook tussendoor.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  VeryCherry do 1 dec 2011 - 9:09

Uhu, vanmiddag was ik bij mijn paps en kreeg ik weer een aanval, echt van die steken in mijn rechteroor. Werd helemaal wit en mijn vader schrok ervan. Had alleen niets bij me, dus 3 500mg asperientjes genomen en even een kwartiertje mijn ogen dicht. Toen werd het iets minder.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Lien do 1 dec 2011 - 10:05

Ooow dat het zo snel kan opkomen ook he, dat vind ik altijd zo vervelend! Ik ga binnenkort weer eens terug naar de KNO arts! De laatste keer dat ik oorontsteking had werd mijn hele nek ook dik en kon ik hem niet eens meer bewegen. Helaas heb ik pas een hele erge allergische reactie gehad op antibiotica dus die krijg ik nu ook niet zo snel meer:S

Ik heb ook elke ochtend vocht in mijn oren, zijn er meer mensen die dat hebben?
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Marin do 1 dec 2011 - 10:35

Lien schreef:

Ik heb ook elke ochtend vocht in mijn oren, zijn er meer mensen die dat hebben?

Ja ik! Mijn oren zijn sowieso onwijs gevoelig. En ik moet van de huisarts júist ze schoonmaken na het douchen met een wattenstaafje. Dat wordt vaak afgeraden, maar mijn oren lopen zo snel vol, en anders zit er allemaal water in. En ze zitten ook vaak vol met oorsmeer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Parisienne do 1 dec 2011 - 21:18

Oh, VC.. wat vreselijk vervelend zeg! Hebben ze verder al onderzocht waar het aan ligt? Kan er niks aan gedaan worden aan die chronische pijn?

En bij jou Joy? Chronische hoofdpijn lees ik. Heb jij toevallig een idee waar dat aan kan liggen? Ik weet uit ervaring dat ze daar weinig aan kunnen doen. Ik heb het ook, alleen het gekke is dat je gewend raakt aan de pijn. Het is voor sommigen ook lastig te begrijpen. Ik merk de hoofdpijn niet zo erg meer, omdat het er constant is en ik het dus gewend ben. Als ik gestresst ben, moe, etc. dan wordt de pijn erger en moet ik wel wat innemen. Helaas is dat bijna dagelijks, dus ik slik eigenlijk veel te veel Rolling Eyes Maarja..

Ik ga zo trouwens naar de huisarts. Gisteren overdag had ik weinig last, op een dicht oor na. Gisteravond en vannacht werd de pijn weer erger. Nu voel ik de pijn ook licht. Heb de huisarts gebeld en gezegd dat ik graag wil langskomen om te kijken of het een erge ontsteking is. Het weekend komt er natuurlijk aan en heb dus liever dat er nu gelijk naar gekeken wordt. Ik laat wat weten! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorpijn Empty Re: Oorpijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum