Veel verschil in smaak flesvoeding van verschillende merken?
+6
mickey
Dikkertjedap
_Mashimaro_
nillis
Pussycat
Novalee
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Veel verschil in smaak flesvoeding van verschillende merken?
Het onderwerp zegt het al. N. heeft al meerdere keren Friso hypoallergeen gehad en dat dronk ze moeiteloos op, zonder op te kijken dat het iets anders was als borstvoeding. Nu we bezig zijn om over te gaan op flesvoeding heb ik Etos hypoallergeen gekocht (de Friso was al te lang open) omdat ze op het CB zeiden dat dat niks uit zou maken en het in de prijs toch iets scheelt. Maandag kreeg ze daarvan de eerste fles. Ze keek een beetje moeilijk bij de eerste slokken maar dronk daarna zo 150ml. Gisteren hield ze echter na 2 teugen op met drinken, trok een vies gezicht en duwde fles uit haar mond. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar ze reageerde steeds hetzelfde en begon er bij te huilen. Toen maar een flesje BV gegeven en dat ging er probleemloos in. Vandaag nog eens geprobeerd en weer hetzelfde verhaal. Ze heeft wel echt honger want ze hapt goed maar zodra ze het proeft wil ze niet.
Zou er nou zoveel verschil zitten qua smaak tussen verschillende merken? N. is normaal totaal geen moeilijke drinker, ze lust de BV warm, lauw, koud en opgewarmd uit de diepvries. Flessen gaan eigenlijk vrijwel altijd moeiteloos (voldoende) leeg.
Zou er nou zoveel verschil zitten qua smaak tussen verschillende merken? N. is normaal totaal geen moeilijke drinker, ze lust de BV warm, lauw, koud en opgewarmd uit de diepvries. Flessen gaan eigenlijk vrijwel altijd moeiteloos (voldoende) leeg.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Veel verschil in smaak flesvoeding van verschillende merken?
Ja ik vind qua smaak het zeker wel verschillend.
Mijn dochter heeft er nooit problemen mee gehad en dronk alles.
Maar ik proefde wel verschil hoor
Mijn dochter heeft er nooit problemen mee gehad en dronk alles.
Maar ik proefde wel verschil hoor
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ja er zit wel verschil in smaak, en friso lijkt het meest op bv dus zo gek is het niet
Gast- Gast
Haha, ik geef haar ook geen ongelijk hoor. Heb een slokje geproefd om te kijken of hij op temperatuur was maar vond het ook niet te drinken. Deed me denken aan roest Maar goed, ik vond mijn eigen melk ontdooit en opgewarmd ook niet te drinken en dat was voor N. ook geen probleem.
Novalee- Kletskop
Hier ook altijd die van Friso gehad en andere reageerde ze heel sterk op met spugen en dergelijke.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Ik haak even in met mijn eigen vraag.
Ik had eerst Nutrilon, maar heb nu Kruid.Vat eigen merk gekocht. Hoe kan ik die het beste introduceren?
Ik had eerst Nutrilon, maar heb nu Kruid.Vat eigen merk gekocht. Hoe kan ik die het beste introduceren?
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Snoepy, ah oké, weer wat geleerd Nu je het zegt heb ik volgens mij wel eens ergens gelezen/gehoord dat die voeding wordt aangeraden in combi met BV maar ik dacht eigenlijk dat dat alleen vanwege het hypoallergene was. Wel vaag dan dat de lactatiekundige op het CB dat er niet bij zei.
Nillis, oh jee da's wel een hele heftige reactie! Dan valt de fles weigeren nog mee
Nillis, oh jee da's wel een hele heftige reactie! Dan valt de fles weigeren nog mee
Novalee- Kletskop
Wij zijn om die reden ook Friso gaan geven toen ik af ging bouwen met de bv.
Gast- Gast
_Mashimaro_ schreef:Ik haak even in met mijn eigen vraag.
Door het te mengen,zo hebben wij dat hier ook gedaan.
Wij hebben het laatste deel wat in de nutrilonbus zit gemengd per keer gegeven met die van Kruidvat,na een week was ze helemaal over op kruidvat voeding.
Ik heb hier trouwens geen verschil gemerkt in de voeding.
Dikkertjedap- Fluisteraar
- Aantal berichten : 18
Punten : 20
Registratiedatum : 30-11-11
Wat ik hiervan weet van mijn werk is meestal inderdaad mengen._Mashimaro_ schreef:Ik haak even in met mijn eigen vraag.
Als je kindje 180 cc krijgt, eerst 5 schepjes oude voeding en 1 schepje nieuw, en dat steeds meer gaan wisselen, dus 4-2, 3-3, 2-4, 1-5.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Dikkertjedap schreef:_Mashimaro_ schreef:Ik haak even in met mijn eigen vraag.
Wij hebben het laatste deel wat in de nutrilonbus zit gemengd per keer gegeven met die van Kruidvat,na een week was ze helemaal over op kruidvat voeding.
Hier wel duidelijk verschil! Nutrilon drinkt hij goed. Tijdje terug geprobeerd over te stappen naar kruidvat voeding, maar kreeg l. Erge krampen van. Paar dagen aangekeken, maar hij was alleen maar aan het brullen.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Laced schreef:Dikkertjedap schreef:_Mashimaro_ schreef:Ik haak even in met mijn eigen vraag.
Hier wel duidelijk verschil! Nutrilon drinkt hij goed. Tijdje terug geprobeerd over te stappen naar kruidvat voeding, maar kreeg l. Erge krampen van. Paar dagen aangekeken, maar hij was alleen maar aan het brullen.
O dat is sneu.
Het ene kindje kan er dan beter tegen dan anderen denk ik?
Mijn buurvrouw geeft de kv variant tegen krampjes bevalt haar ook prima.
Dikkertjedap- Fluisteraar
- Aantal berichten : 18
Punten : 20
Registratiedatum : 30-11-11
Ik merk hier geen verschil, koop de fv waar ik kom. Gaat er net zo makkelijk in als bv. Hier in het zkh krijgen ze Friso, vinden ze ook prima.
Hier maakt het vlg mij niet uit wat ik ze geef, als het maar veel is
Hier maakt het vlg mij niet uit wat ik ze geef, als het maar veel is
Gast- Gast
Bij de kruitvat is de friso nu in de aanbieding
Gast- Gast
Da's jammer genoeg alleen de opvolgmelk.Snoepy87 schreef:Bij de kruitvat is de friso nu in de aanbieding
Novalee- Kletskop
In het ziekenhuis kreeg ons zoontje ha van nutrilon. Dit heb ik thuis ook een tijdje gecombineerd met de borstvoeding. Vond het toch wel behoorlijk aan de prijs dus ben overgestapt op voeding van Kruidvat.
Heb gekozen voor de extra care ivm krampjes en moeizame ontlasting. Dit gaat nu heel erg goed, ben er zeer tevreden over. Het is volgens mij geen officiele ha voeding maar op de verpakking staat wel dat het koe eiwit voorbewerkt is waardoor de kans op een allergie kleiner is.
Heb gekozen voor de extra care ivm krampjes en moeizame ontlasting. Dit gaat nu heel erg goed, ben er zeer tevreden over. Het is volgens mij geen officiele ha voeding maar op de verpakking staat wel dat het koe eiwit voorbewerkt is waardoor de kans op een allergie kleiner is.
Gast- Gast
Novalee schreef:Da's jammer genoeg alleen de opvolgmelk.Snoepy87 schreef:Bij de kruitvat is de friso nu in de aanbieding
Voeding tot zes maanden mag ook niet goedkoper verkocht worden, er mag ook geen reclame voor gemaakt worden.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Hier maakte het wel uit. Friso standaard dronk ze matig van, later overgegaan op Friso tegen krampjes en spugen (vanwege krampjes) en daar dronk ze meteen enorm goed van. Dit bleef ze ook doen. Heb het verschil zelf ook even geproefd en ik kan haar geen ongelijk geven. Al zal de smaak van een baby vast anders zijn dan bij ons, omdat ze geen of weinig vergelijkingsmateriaal hebben.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hm laced, onze dochter had ook ineens last van krampen bij kruidvat voeding, nu weer nutrilon ha en het gaat stukken beter. Zou het dan toch zoveel verschillen vraag ik me af...
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Soortgelijke onderwerpen
» Kindje 'merken'
» Zit er veel verschil in mt 4 en 4+ Kruidvatluiers?
» Lay's Maak de Smaak
» Vieze smaak
» Wat is je smaak qua woonrichting?
» Zit er veel verschil in mt 4 en 4+ Kruidvatluiers?
» Lay's Maak de Smaak
» Vieze smaak
» Wat is je smaak qua woonrichting?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: