Hoevaak en hoelang tv kijken op een dag?
+16
Rouge
Coccinelle
Printje
Flower_L
Fiwen
PapillonRose
Annemie
Wennes
loesje
Vancity_girl
sabje
kwak
Linda
Parisienne
Susan
Pien
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoevaak en hoelang tv kijken op een dag?
S. kijk meestal s'ochtends 2 uurtjes tv en dan alleen doordeweeks. Naar de Teletubbies, Teigetje en Pooh enz op Z@ppelin en soms zit hij ook echt geboeit te kijken en hoor ik af en toe een lachje
Kijken jullie kindjes vaak tv? En welke zender staat dan op?
Kijken jullie kindjes vaak tv? En welke zender staat dan op?
Gast- Gast
Re: Hoevaak en hoelang tv kijken op een dag?
Mijn neefje van 20maanden kijkt misschien 5 minuten per dag tv. het boeit hem gewoon niet!! Hoop dat E dat later net zo heeft, nu vind zij de tv juist heel interresant! Heel af en toe als ik even echt iets moet doen, draai ik haar wippertje richting tv en is ze een kwartiertje even heel zoet. Ze zit dan wel echt op een meter of 5 afstand van de tv...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Hier mag de televisie aan vanaf 17.00 en dan tot we gaan eten. Ik zet dan een dvd op, meestal Lotte en Max, Bumba, Kinderen voor Kinderen, het Zandkasteel, zoiets. In het weekend kijken ze soms wel wat meer, zeker als het slecht weer is en ze niet naar buiten kunnen.
Als er geen dvd opstaat en ze kijken 'gewoon' naar de televisie dan staat eigenlijk altijd Z@ppelin op.
Als er geen dvd opstaat en ze kijken 'gewoon' naar de televisie dan staat eigenlijk altijd Z@ppelin op.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
N. kijkt 's ochtends vaak een uurtje tv en aan het eind van de dag ook nog. Hoe lang ze dan kijkt verschilt elke dag weer. Het ligt eraan wat ik op dat moment even 'moet' doen. Als ik bijvoorbeeld met het eten bezig ben zet ik voor haar de tv aan. Ook kijken we na het eten soms samen nog even naar de tv, dan komt haar favoriete programma (Bobo).
Hier staat voor N. overigens altijd Nick JR. aan. Dora, Diego, Max & Ruby, Team Umizoomi, Bubble Guppies, Bobo.. dat vind ze altijd ontzettend leuk!
Hier staat voor N. overigens altijd Nick JR. aan. Dora, Diego, Max & Ruby, Team Umizoomi, Bubble Guppies, Bobo.. dat vind ze altijd ontzettend leuk!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hier staat de tv dan ook wel 2 uurtjes aan maar ondertussen speelt S. ook gewoon en werpt hij af en toe een blik naar de tv. Soms zit hij wel echt 10 minuten lang rustig te kijken. Hij zit soms ook bij me op schoot en ligt hij lekker tegen me aan en kijken we lekker tv samen
Gast- Gast
Dl kijkt eigenlijk nooit tv. Wij zelf ook niet, de tv staat hier bijna voor de sier in huis.
Ik ga eens op zoek naar wat leuke kinderdvd's, dat lijkt me wel leuk.
Ik ga eens op zoek naar wat leuke kinderdvd's, dat lijkt me wel leuk.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Nu wat vaker dan ik zou willen maar dat komt omdat ik niet meer de energie heb om hem zoveel bezig te houden.
Sochtends meestal 2 uurtjes en dan savonds eventjes als ik eten aan het koken ben.
Maar het is niet zo dat hij continu 2 uur achter elkaar tv kijkt, hij kijkt even en dan speelt even, dan zet ik hem uit en als ik dan wat moet doen dan zet ik hem weer even aan.
Sochtends meestal 2 uurtjes en dan savonds eventjes als ik eten aan het koken ben.
Maar het is niet zo dat hij continu 2 uur achter elkaar tv kijkt, hij kijkt even en dan speelt even, dan zet ik hem uit en als ik dan wat moet doen dan zet ik hem weer even aan.
Gast- Gast
D. vind de tv niet heel boeiend, gister was ze een beetje vervelend en ik moest even wat doen dus had ik tik-tak dvd opgezet, ze heeft 10 min. met open mond zitten kijken en daarna was het niet meer boeiend.
D. kijkt dan een dvd als ze voor de tv zit, tik-tak, little people,nijntje, sesamstraat ect, ik denk dat ze nog geen uur per week tv kijkt, ze vind het niks aan.
D. kijkt dan een dvd als ze voor de tv zit, tik-tak, little people,nijntje, sesamstraat ect, ik denk dat ze nog geen uur per week tv kijkt, ze vind het niks aan.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Hier 's ochtends meestal een half uurtje hij kijkt dan meestal heel de tijd geboeit naar de teletubbies. Als hij 's avonds moe is en nog geen bedtijd is dan zet ik een dvd van woezel en pip op. Daar kan hij ook lang geboeid naar kijken.
Tussendoor zet ik wel eens liedjes van kabouterplop op (youtube op de tv), maar dan gaat hij dansen vind hij erg leuk.
Tussendoor zet ik wel eens liedjes van kabouterplop op (youtube op de tv), maar dan gaat hij dansen vind hij erg leuk.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
D kijkt erg weinig tv, de regel is hier dat de tv ( in principe) niet aan gaat voor het avond eten. Vooral mijn man heeft het daar soms moeilijk mee haha.
Soms kijkt ze een clip van K3 of een stukje van Het zandkasteel via you tube op de tv maar dat is het wel. Als ik ga koken zet ik haar meestal in de keuken in haar kinderstoel en dan vermaakt ze zich met houten lepels ofzo.
Soms kijkt ze een clip van K3 of een stukje van Het zandkasteel via you tube op de tv maar dat is het wel. Als ik ga koken zet ik haar meestal in de keuken in haar kinderstoel en dan vermaakt ze zich met houten lepels ofzo.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
alex heeft daar geen interesse voor. heel af en toe kijkt hij hopla of k3
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Bij ons gaat alleen de tv aan als ik 's morgens naar het toilet moet. Als ik dit niet doe dan gaat hij voor de deur staan huilen en kan ik niet op mijn gemak zitten met buikpijn als gevolg. Dus dit is ongeveer 5 tot 10 minuutjes.
'S avonds als ik ga koken zet ik de tv aan. Dit is om dan even een rust moment in te lassen. Dan staat hij max 30 minuten aan.
'S avonds als ik ga koken zet ik de tv aan. Dit is om dan even een rust moment in te lassen. Dan staat hij max 30 minuten aan.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Ik heb bijna de hele dag de tv aan staan als ik vrij ben , mijn zoontje speelt dan gewoon in de woonkamer en soms kijkt hij even tv, maar hij vind het nog niet echt interessant, hij word wel helemaal wild van de sizz reclame, dan wil hij zo snel mogelijk bij de tv zijn, blijkbaar vind hij dat liedje wel leuk. Verder heb ik er gewoon zenders op staan waar ik naar kijk, koffietijd, mtv, dr phil. Als we smiddags een koekje eten, dan zet ik er meestal wel een kinder programma op, want dan zit hij ook echt in de kinderstoel voor de tv.
Totaal kijkt hij dus maar iets van een half uurtje per dag tv, als het niet minder is.
Totaal kijkt hij dus maar iets van een half uurtje per dag tv, als het niet minder is.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Annemie schreef:Ik heb bijna de hele dag de tv aan staan als ik vrij ben, mijn zoontje speelt dan gewoon in de woonkamer en soms kijkt hij even tv.
+1
Gast- Gast
Hier kijkt ze echt zelden tv. Ik wil het eigenlijk ook liever nog niet te veel hebben. Soms staat hij wel even aan voor mij, bijvoorbeeld het nieuws kijken na het eten. En dan kijkt ze soms eventjes heel geinteresseerd en gaat dan weer verder spelen. Heel soms zet ik een dvd voor haar op van bijvoorbeeld Lotte en Max, Little People of iets anders voor kinderen. Dan kijkt ze een minuutje of 10 en dan vindt ze het mooi geweest. Soms laat ik hem dan nog wel even aan staan, als het bijvoorbeeld iets met muziek is zoals Lotte en Max. Want ze is gek op muziek, tijdens het spelen gaat ze dan soms 'dansen'. Ik denk dat ze in totaal een uurtje per week kijkt ofzo. Voorlopig ook meer dan genoeg vind ik.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
J. kijkt vooral 's ochtends tv bij ons in bed. Als ze wakker is vind ze het heerlijk om tegen mij aan in bed nog een half uurtje of zo tv te kijken dus als daar tijd voor is dan doen we dat lekker. Vind het zelf ook fijn Op dit moment zijn Woezel en Pip, Zandkasteel en een paar Disney films favoriet (Kleine zeemeermin en Tinkerbell)
Tussen dat zij eten krijgt en wij gaan eten kijkt ze vaak ook tv maar dan is ze ondertussen ook aan het spelen. Nu staat Winnie de Poeh op en dat lijkt ze wel erg leuk te vinden.
Tussen dat zij eten krijgt en wij gaan eten kijkt ze vaak ook tv maar dan is ze ondertussen ook aan het spelen. Nu staat Winnie de Poeh op en dat lijkt ze wel erg leuk te vinden.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Denk al met al 1u in de week. Soms in ochtend tien min, of savonds als ik eten maak even tien min.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Gemiddeld een uurtje in de week of zo? D. vindt er niet veel aan, ze speelt het liefst buiten (zelfs met deze kou) of met puzzels.
Gast- Gast
Alleen vanaf een uur of 17.30 voor het Sinterklaasjournaal of de dvd van Woezel en Pip, verder eigenlijk nog niet. We kijken ook soms wel eventjes Nick jr. maar wel altijd pas na 17 uur dus
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Als ik eten ga koken en mijn vriend is nog niet thuis zet ik altijd eventjes een dvd van tiktak aan. Ze kijkt er half naar want in de tussentijd is ze ook nog aan het spelen en komt ze af en toe bij mij kijken.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Overdag staat de tv hier nooit aan. Na het eten kijkt ze met ons mee met huizenjacht en dan gaat ze naar bed. Al met al kijkt ze hier een paar minuutjes per dag tv.
Gast- Gast
Heel wisselend: op sommige dagen als we veel van huis zijn of veel bezig zijn kijkt hij weinig..logisch ook (dan bv even smorgens en savonds)
Als we een thuishangdag hebben veel meer maar doe hem ook wel bewust uit om even wat anders te doen (nu komt het tv kijken iets vaker voor omdat ik zwanger ben en niet altijd de energie heb om de hele dag actief in huis met zoon bezig te zijn).
Het ligt dus een beetje aan wat we die dag doen, of zoon in een goede bui is of een klierdag heeft
Als we een thuishangdag hebben veel meer maar doe hem ook wel bewust uit om even wat anders te doen (nu komt het tv kijken iets vaker voor omdat ik zwanger ben en niet altijd de energie heb om de hele dag actief in huis met zoon bezig te zijn).
Het ligt dus een beetje aan wat we die dag doen, of zoon in een goede bui is of een klierdag heeft
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Mara 'mag' geen tv kijken maar dat kan ik vaak moeilijk verkopen aan Senna. Nu kijken ze iedere dag samen het Sinterklaas journaal, 10 minuten per dag.
Gast- Gast
Hier kijkt ze meestal s'ochtends een half uurtje tv. Meestal is dat zeppelin(als ik het goed heb) rond 9.00/9.30 met Hoelahoep, Teletubbies e.d.. En heel soms kijkt ze s; middags nog naar Woezel en Pip. Naar een dvd van hen kan ze ook wel een tijdje helemaal bij wegdromen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
HeartBeat schreef:Annemie schreef:Ik heb bijna de hele dag de tv aan staan als ik vrij ben, mijn zoontje speelt dan gewoon in de woonkamer en soms kijkt hij even tv.
+1
+2
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoevaak....
» hoevaak....
» N.a.v. Hoevaak was jij je handen?
» Hoevaak afwassen?
» Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)?
» hoevaak....
» N.a.v. Hoevaak was jij je handen?
» Hoevaak afwassen?
» Hoevaak poept jullie baby (m.n bij BV)?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: