Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keuken en woonkamer op verschillende etage?

+8
mzcharlotte
woezel
Zora
Jerry
Parisienne
Tazz
Curious
Coco
12 plaatsers

Ga naar beneden

Keuken en woonkamer op verschillende etage? Empty Keuken en woonkamer op verschillende etage?

Bericht  Coco za 26 nov 2011 - 7:15

Iemand die daar ervaring mee heeft? Aanrader of afrader?

Volgende week gaan wij een woning bezichtigen welke op de begane grond de keuken heeft, en de woonkamer zit op de tweede etage. Mij lijkt het best ideaal, man nooit last van de herrie van keukenapparatuur, kinderen kunnen niet de hele dag de keukenkastjes leegtrekken, niet zoveel etenslucht in de woonkamer, rustig koken terwijl mijn man met de kinderen boven is, maar mijn moeder denkt dat dat nog weleens een irritatiefactor kan zijn. Zelf zie ik dus meer plus- dan minpunten.

Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken en woonkamer op verschillende etage? Empty Re: Keuken en woonkamer op verschillende etage?

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 7:17

het lijkt mij niet ideaal. Je hebt toch best vaak iets uit de keuken nodig en dan moet je altijd (met beide kinderen) naar beneden.

Gast
Gast

Keuken en woonkamer op verschillende etage? Empty Re: Keuken en woonkamer op verschillende etage?

Bericht  Curious za 26 nov 2011 - 7:21

Geen ervaring, maar mij lijkt het best leuk. Heb je wel echt twee verschillende gedeeltes.
Voorwaarde zou voor mij wel zijn dat de keuken groot genoeg is om ook een tafel met stoelen te hebben om genoeg ruimte te hebben om te eten.
Maar weet niet of ik het verkeerd begrijp, want je schrijft: keuken is BG, woonkamer 2e verdieping. Neem aan dat de 1e verdieping dan de BG is? Niet dat je BG, 1e verdieping en 2e verdieping hebt?? Want dat lijkt me dan weer niet handig, als je twee trappen omhoog moet.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Tazz za 26 nov 2011 - 7:23

Het lijkt mij niet handig. Met 2 kleine kinderen wordt de keuken zo enorm veel gebruikt, moet er niet aan denken steeds met de kinderen de trap op en af te gaan. Zonder kleine kinderen zou het best mooi/ praktisch kunnen zijn.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Parisienne za 26 nov 2011 - 7:25

Het lijkt mij ook onhandig. Het kan inderdaad zijn voordelen hebben, maar ik zie er meer nadelen in. Je kan niet even makkelijk/snel wat pakken. Als je aan het koken bent (alleen, met de kinderen) en je aardappelen en groenten staan op 't vuur moet je telkens naar beneden om te kijken of het goed gaat.

Waar staat de eettafel dan trouwens? Als daar geen plek voor is in de keuken dan lijkt het me helemaal onhandig smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Curious za 26 nov 2011 - 7:29

Wij hebben onze keuken en woonkamer gescheiden dmv schuifdeuren. En moet zeggen dat ik overdag voornamelijk in de keuken zit. De woonkamer is echt voor in de avond.
Weet niet hoe dit zou zijn met kids, maar als de keuken groot genoeg is om te kunnen eten en vertoeven en waar de kinderen ook wat kunnen spelen, lijkt mij dat het geen probleem hoeft te zijn.
Je moet je kinderen sowieso altijd in de gaten houden toch?Dat is toch ook als je een keuken en woonkamer apart hebt?
En voor de veiligheid heb je traphekjes?
Of denk ik nu te simpel?
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Jerry za 26 nov 2011 - 7:50

is het niet juist handig als je tijdens 't koken je kinderen ook in de gaten kunt houden? Of zijn jullie altijd samen thuis als er gekookt moet worden (en de boel opruimen ná 't eten...)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Coco za 26 nov 2011 - 7:53

Er komt dan een eethoek in de woonkamer, dat vind ik veel gezelliger. Maar de begane grond heeft een keuken en twee open kamers. Waarvan een een speelkamer (met zithoekje voor mij) wordt en de andere zou eventueel een tweede eetkamer van gemaakt kunnen worden, maar dat is in principe niet de intentie.
Koken doe ik eigenlijk alleen als mijn man thuis is. Ene week de ochtenden, andere week eind van de dag. Maar mocht het zo zijn dat hij eens ziek is (verder is hij buiten werktijd altijd thuis laughcry ), kunnen de kinderen in de speelkamer spelen als ik kook.

Woonkamer is idd 1ste verdieping ja! Keuken op de begane grond.

Wat hebben jullie allemaal in de keuken dan wat je vaak gebruikt? Ik namelijk alleen kookgerei, plastic bakjes etc. Borden, glazen, mokken, scharen, koekjes, fruit etc. heb ik allemaal ook in andere kasten in de woonkamer. Er komt wel een kleine koelkast voor drank op de 1ste etage denk ik, aangezien de koelkast sowieso altijd al overvol is. Maar overdag zal ik ook veel op begane grond zijn met de kinderen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Coco za 26 nov 2011 - 8:03

Curious schreef:Wij hebben onze keuken en woonkamer gescheiden dmv schuifdeuren. En moet zeggen dat ik overdag voornamelijk in de keuken zit. De woonkamer is echt voor in de avond.
Weet niet hoe dit zou zijn met kids, maar als de keuken groot genoeg is om te kunnen eten en vertoeven en waar de kinderen ook wat kunnen spelen, lijkt mij dat het geen probleem hoeft te zijn.
Je moet je kinderen sowieso altijd in de gaten houden toch?Dat is toch ook als je een keuken en woonkamer apart hebt?
En voor de veiligheid heb je traphekjes?
Of denk ik nu te simpel?

Wij willen de woonkamer ook echt voor de avond houden dan. Overdag mogen de kinderen daar wel met de kussens stoeien, en een hindernisbaan. Boekjes lezen, dvd kijken en een paar speeltjes. Maar in de speelkamer komt alle duplo, autotjes little people, tekenmuur, krijtmuur en alles wat veel zooi maakt.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Zora za 26 nov 2011 - 9:20

Ik vind dat superleuk! Mits er inderdaad genoeg ruimte in de keuken is voor een grote eettafel en eventueel nog een zithoekje. Ik ben opgegroeid in zo'n huis. De begane grond was aan de achterkant van het huis. Keuken, en bijkeuken en de tuin. Eerste verdieping was de woonkamer en de voordeur (soort dijkwoning dus). Ik vond die hoogteverschillen altijd heel leuk en gezellig, maar het scheelde wel dat alles heel ruim was.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  woezel za 26 nov 2011 - 22:58

Zoals jij het omschrijft lijkt het me wel lekker hoor. Heerlijk een speelruimte voor de kinderen enz.
Ben wel benieuwd hoe het met de wc zit

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  mzcharlotte za 26 nov 2011 - 23:49

Hoe zie je dat met drinken pakken bijvoorbeeld? En inderdaad WC.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Zininzon zo 27 nov 2011 - 0:52

Op zich klinkt het leuk, maar voor mij zou voorwaarde zijn dat we dan ook beneden kunnen eten.
Nu moet je dus met hete pannen of schalen met eten de trap op. Denk dat dit gevaarlijke situaties op kan leveren en dat je het 'gesleep' op een gegeven moment ook gewoon zat bent.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Marin zo 27 nov 2011 - 1:43

Bij m'n oppasgezin is dit zo. Voordeel is dat de woonkamer echt enorm veel ruimte heeft omdat je geen eethoek en keuken er bij hebt. Dat staat echt onwijs gaat. Maar nadeel is wel wat ik zelf ondervind is dat er beneden dat geen lekkere zit ruimte is, alleen de keuken en eethoek. Als je dus thuis lekker op de bank wilt ploffen moet je altijd naar boven lopen. Of een bank ook beneden zetten maar dan zal je die in de praktijk misschien meer gebruiken en de woonkamer weer minder gebruiken.
Dus ik denk dat t heel leuk kan zijn maar niet persé praktisch.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Mamsie zo 27 nov 2011 - 3:47

Nee dat lijkt me met kinderen echt niet fijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Coco zo 27 nov 2011 - 4:48

Er zitten 3 toiletten, in ieder geval op de badkamer op 2de verdieping, weet nog niet op welke de andere twee zitten. Maar op de bank ploffen gebeurd eigenlijk alleen als ze slapen, al komt er wel iets van een loveseat in de speelkamer.
Wij eten voornamelijk op de marokkaanse manier, alles op een grote serveerschaal en daar vanaf eten, meer hoeft er dus niet naar boven.

Vooralsnog zie ik meer voor- dan nadelen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Moonlight zo 27 nov 2011 - 9:58

Is dat die waar je over gebeld had? Ik dacht dat die woningen dat niet hadden of ben ik in de war met anderen? Ik denk als je beneden ruimte genoeg hebt om ook te chillen met de kids terwijl je kookt of beneden bent en er ook eet dat je dan niet zoveel problemen zult hebben... Als je maar niet 100x de trap op en af hoeft dat zou mij in ieder geval enorm gaan irriteren... Very Happy
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: