Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

babykamer of peuterkamer op zolder?

+3
Curious
liesje
SarahKey
7 plaatsers

Ga naar beneden

babykamer of peuterkamer op zolder? Empty babykamer of peuterkamer op zolder?

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 5:51

Wij hebben voor een paar weken terug een echte meiden kamer gemaakt voor Y. dit is gewoon bij ons op de zelfde verdieping.
Nu zitten wij er over te denken om de zolder op te gaan knappen. Deze moet echter opnieuw geisoleerd worden en evt kunnen we er zelfs 2 kamers van maken..

Ook hebben we beiden al laten vallen om volgend jaar (denk eerder aan het eind dan aan het begin van het nieuwe jaar) voor een 2e te willen gaan....

Ik wil graag de babykamer op zolder, met het oog dat we die zo maken dat we hier ook weer enkele jaren mee te kunnen doen, en zodra we weten het word een jongen of meisje kleur toe te voegen.
Aangezien we Y. haar kamer net hebben opgeknapt.

Zijn hier mensen die de babykamer bijv op zolder hebben? Wat zijn hier de voor- of zelfs nadelen van?
Of zal ik Y. haar kamer dan toch op zolder maken en de babykamer weer dicht bij ons? Als het een meisje word hoeven we er weinig aan te veranderen haha..

Om zelf op zolder te gaan slapen is geen optie, want dan moeten we van de 2 slaapkamer weer 1 maken incl de muren etc en dat gaat weer te veel geld kosten...

Laatst aangepast door Anniej_S op za 26 nov 2011 - 7:23; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

babykamer of peuterkamer op zolder? Empty Re: babykamer of peuterkamer op zolder?

Bericht  SarahKey za 26 nov 2011 - 6:26

Ik zou de babykamer niet op zolder maken.
Lijkt mij helemaal niet handig ivm tig keer per dag een slaapje en dus naar boven lopen.
Ook als er brand uit breekt dan moet je zo snel mogelijk naar beneden en niet eerst naar boven moeten.
Een groter kind kan zelf naar beneden komen eventueel, een baby niet.

Ik zou zelf op zolder gaan slapen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

babykamer of peuterkamer op zolder? Empty Re: babykamer of peuterkamer op zolder?

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 6:35

Zelf op zolder slapen is geen optie omdat wij van 2 slaapkamers 1 hebben gemaakt en hier heb ik mijn walk in closet!
Als ik de 2 kamers weer in oorspronkelijk stijl moet maken en dan alsnog de zolder gaat me te veel kosten haha

Gast
Gast

Bericht  liesje za 26 nov 2011 - 6:35

wij slapen sinds kort op de zolder en de kinderen slapen op de 1e verdieping althans nr 2 nog niet maar binnenkort wel. ik zelf zou wat sarah key ook zegt op de zolder gaan slapen en de kinderen op de andere verdieping

gr liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Curious za 26 nov 2011 - 7:40

Wat andere meiden zeiden dacht ik ook, hihi. Maar dat is dus geen optie hoor ik;)
Ik zou denk ik afwachten wat het word, een meisje? Dan zou ik je andere dochter verhuizen, een jongen? Dan zou ik het kamertje op zolder doen. Het meest gemakkelijk denk ik zelf.
Maar overigens ben ik zelf wel voorstander van duidelijkheid/gewendheid van kinderen en zou ik je dochter denk ik op jullie verdieping laten. Daar heeft ze nu al die tijd al haar plekje en is ze gewend.
Het is wat gesjouw naar de zolder, maar ach, goed voor de beweging toch?
Al vind ik de brandveiligheid die Sarahkey tipt ook wel een punt, maar goed, er ligt sowieso een kindje boven te slapen. Het is natuurlijk de angst van iedere ouder, maar zorg dan dat je goede brandalarms etc hebt, dat is denk ik het minste wat je kan doen?
En nog een vraagje? Waarom wil je twee kamers op zolder?Komt er een derde denk je?
Anders is het misschien ook super als je op zolder een grote kamer hebt, waar ook lekker gespeeld kan worden als ze ouder zijn.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Liadan za 26 nov 2011 - 7:44

Ik zou de babykamer niet op zolder doen, maar jullie dochter naar zolder verhuizen. Een baby slaapt vaak op een dag en als je dan steeds 2 trappen op en af moet, lijkt me dat niet handig. Ook als je je dochter mee naar boven wilt nemen als je naar de baby gaat, dan moet je steeds met haar ook 2 trappen op en af, ook niet handig.
En als de tweede er komt, dan kan je dochter waarschijnlijk al wel zelf de trap op en af dus haar hoef je dan niet 2 trappen op en af te tillen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 7:44

Nee, ik vind het een te grote uitgave + er gaat veel tijd in zitten om deze 2 kamers dus weer in oude stijl te krijgen.
Brandmelders hebben we idd inmiddels aangeschaft...en het zou idd goed zijn voor de beweging...

De zolder kunnen we indd splitsen in 2 kamers, een voor zoldertje maken + daar de kamer, of in de lengte en dan krijg je 2 aparte grote (slaap)kamers, al zou er aan de ene kant van de zolder wel een dakkapel of van die dakvensters in komen zodat er licht bij komt...

Ik wil heel graag een groot gezin, met 3 kinderen...maar ook is de kans aanwezig voor meerlingen in de familie...

En misschien is het idd ook wel een optie om gewoon 1 kamer op zolder te doen dat ze daar kunenn spelen, we zijn er dus zoiezo nog niet helemaal uit wat we nu willen...

Misschien kiest mijn man er toch wel voor om deze kamers dicht te maken, al is die optie echt verre van weg het duurste en niet de snelste en de makkelijkste.....

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 7:46

Liadan schreef:Ik zou de babykamer niet op zolder doen, maar jullie dochter naar zolder verhuizen. Een baby slaapt vaak op een dag en als je dan steeds 2 trappen op en af moet, lijkt me dat niet handig. Ook als je je dochter mee naar boven wilt nemen als je naar de baby gaat, dan moet je steeds met haar ook 2 trappen op en af, ook niet handig.
En als de tweede er komt, dan kan je dochter waarschijnlijk al wel zelf de trap op en af dus haar hoef je dan niet 2 trappen op en af te tillen.

Dat vind ik idd wel een hele goede! Maar vind het zo zonde hahaha van het kamertje nu, maar goed tegen die tijd zal Y. wat groter zijn en ook in een groter bedje slapen ga ik vanuit dus dan kan mama ook weer los gaan voor een nieuwe grote meiden kamer voor dr Wink

Gast
Gast

Bericht  Printje za 26 nov 2011 - 8:39

Ik zou persoonlijk mijn kind nooit op zolder leggen. We hebben wel een grote zolder waarvan we een speelkamer/computerkamer van maken. We hebben een grote pui op zolder met een dakterras en daarnaast vind ik het een veiliger idee om mijn kind op dezelfde verdieping te hebben, weet ook niet precies waarom.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  woezel za 26 nov 2011 - 8:42

Hier Slaapt de oudste op zolder, sinds hij 3,5 was. Als babykamer lijkt me zelf niets ivm steeds op en neer. En ook als het net begint te lopen enz en de kamer af wil.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Flower_L za 26 nov 2011 - 10:11

onze zolder is in de winter heel koud en in de zomer heel heet. Onze buren hebben er in het verleden hun slaapkamer van gemaakt, maar zijn toen al snel weer terug naar eerste verdieping gegaan. Was niet te doen met hitte zomers.
Denk dus wel dat mocht je er een babykamer van maken in toekomst, je goed op isolatie e.d. moet letten.

Ik zou zoveel mogelijk slapen op 1 verdieping.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 11:14

Ik zou een baby ook niet alleen op zolder leggen (ook een gevoel).

Ik zou er of zelf gaan liggen (Wat geen optie is) of je dochter naar zolder verplaatsen, ligt er wel aan hoe oud ze is.
vanaf een jaar of 4/5 zou ik mijn kind wel op zolder leggen, maar daaronder weet ik het nog niet haha. :P

(misschien denk ik er wel heeel anders over als ik kinderen heb).

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: