Nieuwe babykamer of peuterkamer?
+3
Pien
kletskousje
Tania
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nieuwe babykamer of peuterkamer?
Ons tweede kindje zal als alles goed gaat begin maart geboren worden. Mijn zoontje is dan 22 maanden. Wat zouden jullie in dat geval doen, een nieuwe babykamer erbij kopen of mijn zoontje een nieuw kamertje en zijn kamertje naar de baby?
Ik zag toevallig vorige week dat ze voor mijn zoontje een bijpassend peuterbed hebben voor het kamertje dat hij nu heeft dus in principe zouden we voor hem dan alleen het bedje kunnen vervangen en kan de rest dan nog een tijd mee.
Maar ik heb ook geen idee wanneer hij in een ander bed zou moeten/kunnen. Nu zou hij in een gewoon bed echt nog niet blijven liggen, maar gezien de klimvaardigheden van meneer denk ik ook niet dat hij nog heel lang in zijn ledikant kan omdat hij er dan uitklimt.
Ik zag toevallig vorige week dat ze voor mijn zoontje een bijpassend peuterbed hebben voor het kamertje dat hij nu heeft dus in principe zouden we voor hem dan alleen het bedje kunnen vervangen en kan de rest dan nog een tijd mee.
Maar ik heb ook geen idee wanneer hij in een ander bed zou moeten/kunnen. Nu zou hij in een gewoon bed echt nog niet blijven liggen, maar gezien de klimvaardigheden van meneer denk ik ook niet dat hij nog heel lang in zijn ledikant kan omdat hij er dan uitklimt.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Nieuwe babykamer of peuterkamer?
Ik zou voor een nieuwe peuterkamer gaan! En dan kan je eventueel zo een bedrekje erbij kopen voor de eerste maanden
Gast- Gast
Ik zou ook voor een peuterkamer gaan, een extra babykamer is denk ik een beetje 'weggegooid' geld.
Gewoon bijtijds al gaan oefenen met je kleine mannetje in zn grote bed!
Gewoon bijtijds al gaan oefenen met je kleine mannetje in zn grote bed!
Gast- Gast
Wij hebben voor een peuterkamer gekozen.
Onze dochter was nog geen 1,5 jaar toen ze in het peuterbedje ging. En ze is er nog geen 1x uitgekomen.
Maja, ik weet natuurlijk niet wat jouw zoontje gaat doen..
Mocht hij er wel uitkomen, kun je altijd nog zolang het ledikantje gebruiken of een campingbedje om te oefenen.
Ik vond het zelf niet nodig om nog een babykamer te kopen..
Onze dochter was nog geen 1,5 jaar toen ze in het peuterbedje ging. En ze is er nog geen 1x uitgekomen.
Maja, ik weet natuurlijk niet wat jouw zoontje gaat doen..
Mocht hij er wel uitkomen, kun je altijd nog zolang het ledikantje gebruiken of een campingbedje om te oefenen.
Ik vond het zelf niet nodig om nog een babykamer te kopen..
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10
Ja we willen de baby ook nog een paar maandjes bij ons op de kamer in de wieg dus hij zou dan ruim twee zijn dat hij uiterlijk in het grote bed zou moeten slapen. Dat zou waarschijnlijk wel moeten kunnen.
Maar die babykamertjes zijn zo schattig...
Maar die babykamertjes zijn zo schattig...
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
mijn keuze zou een peuterkamertje zijn. puur om het feit dat je zoontje al heel snel de leeftijd bereikt (of misschien dan al wel heeft) om gewoon over te gaan in een groter bed!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Wij hebben voor een nieuwe peuterkamer gekozen. We vonden het zonde van het geld om een nieuwe babykamer te kopen.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zit in dezelfde situatie, alleen is D. nog even ietsje ouder tegen de tijd dat het tweede kindje is uitgerekend. Ik heb na even overwegen toch wel weer voor een babykamer gekozen. Ik vind het in verband met veiligheid toch iets fijner dat ze nog even in een ledikant ligt, ben bang dat ze anders 's nachts gaat rondspoken en zich bezeert. Ik heb een bedje bij de Ikea gekocht voor 60 euro, dus die kan ik tezijnertijd ook makkelijk weggooien en vervangen voor een ledikant.
Gast- Gast
S. was ook 22 maanden toen haar broertje werd geboren. En haar broertje heeft tot 10 weken bij ons geslapen in een wiegje. Daarna zou S. overgaan naar haar peuterbedje. Alleen is ze toen haar broertje nog geen 2 weken oud was uit het ledikant geklommen en gevallen met slaapzak en al aan. We hebben haar gelijk de andere avond in een haar peuterbedje gedaan. Ging gelijk goed.
Ik zou dus voor een peuterkamer gaan.
Ik zou dus voor een peuterkamer gaan.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn dochter is wel iets ouder als de baby geboren wordt, maar ook wij zijn voor een peuterkamer gegaan.
Mijn dochter is nu 22 maanden, en ze gaat deze maand over naar haar peuterbedje.
Mijn dochter is nu 22 maanden, en ze gaat deze maand over naar haar peuterbedje.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Mijn neefje begon ook rond de 22 maanden uit zijn ledikant te klimmen. Die is toen ook overgegaan naar een groot bed.
Gast- Gast
Mijn oudste was 2 jaar en 3 maanden toen de jongste geboren werd en rond zijn tweede verjaardag hebben we hem overgedaan naar een peuterbed. Wilde graag dat hij er even rustig aan kon wennen en niet het idee had dat de baby zijn ledikantje inpikte.
De eerste tijd kwam hij ook niet uit zijn bed geklommen, maar na een paar maanden wel. Toen ging hij stiekem op de overloop rondlopen ipv slapen, maar door consequent op te treden doet hij dat nu ook niet meer. Alleen 's morgen als hij wakker is, komt hij uit zijn bed om ons wakker te maken. Dat vind ik niet zo heel erg (tenzij het natuurlijk erg vroeg is )
Dus ik zou kiezen voor een peuterkamer, lijkt me anders echt zonde van het geld!
De eerste tijd kwam hij ook niet uit zijn bed geklommen, maar na een paar maanden wel. Toen ging hij stiekem op de overloop rondlopen ipv slapen, maar door consequent op te treden doet hij dat nu ook niet meer. Alleen 's morgen als hij wakker is, komt hij uit zijn bed om ons wakker te maken. Dat vind ik niet zo heel erg (tenzij het natuurlijk erg vroeg is )
Dus ik zou kiezen voor een peuterkamer, lijkt me anders echt zonde van het geld!
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» babykamer of peuterkamer op zolder?
» ideeen peuterkamer
» Peuterkamer
» Peuterkamer
» bed, kast en......??(peuterkamer)
» ideeen peuterkamer
» Peuterkamer