Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naaktslakken in huis

+2
Beachgirl
Alex
6 plaatsers

Ga naar beneden

Naaktslakken in huis Empty Naaktslakken in huis

Bericht  Alex vr 25 nov 2011 - 9:51

We hebben heel erg last van naaktslakken in huis. Ze komen overal vandaan, het lijkt wel of overal spleten en kieren zitten waar ze door naar binnen komen. Ik vind het echt heel goor en ik vraag me af of er een manier is om er vanaf te komen. Zout is geen optie, dat heb ik al geprobeerd en vervolgens moet ik de slakken (of wat er van over is) tussen de plinten vandaan schrapen en dat vind ik ook echt ranzig.

Wie heeft dé tip?
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naaktslakken in huis Empty Re: Naaktslakken in huis

Bericht  Beachgirl vr 25 nov 2011 - 9:57

http://dier-en-natuur.infonu.nl/insecten-en-ongedierte/73585-naaktslakken-bestrijden-in-huis-de-oplossing.html

Heb je hier iets aan?

Laatst aangepast door Beachgirl_24 op vr 25 nov 2011 - 10:00; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  lieke89 vr 25 nov 2011 - 9:59

Ik heb ook een aantal keren naaktslakken in huis gehad. Bij ons was het ook echt een raadsel waar ze vandaan kwamen maar wat wel opvallend was, is dat iedere ochtend we een 'spoor' op het kleed zagen liggen. Ik heb wel met een zaklamp het spoor kunnen volgen over het laminaat omdat dat spoor dan een beetje gaat glinsteren. Als je weer waar ze zich verstoppen is het iig makkelijker ze te vinden. Wij hebben eigenlijk maar 3 keer echt een slak gevonden en naar buiten gedaan en verder nooit meer 1 gezien.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Makamba vr 25 nov 2011 - 10:00

Op deze site staan wat tips waar je misschien wat aan zou kunnen hebben!

http://dier-en-natuur.infonu.nl/insecten-en-ongedierte/73585-naaktslakken-bestrijden-in-huis-de-oplossing.html

Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 10:00

Baaaaah!!!! Mad

Gast
Gast

Bericht  Makamba vr 25 nov 2011 - 10:01

Charlie schreef:Baaaaah!!!! Mad

Dat is het idd, maar je kan er niks aan doen! Sad Niemand wil die beestjes natuurlijk in huis, daarom vraagt ze ook om tips.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Bericht  Highway vr 25 nov 2011 - 10:04

Zijn de ruimtes waar ze vooral komen misschien vochtig? dan helpt het misschien om een lucht ontvochtiger aan te schaffen.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Beachgirl vr 25 nov 2011 - 10:05

Makamba schreef:Op deze site staan wat tips waar je misschien wat aan zou kunnen hebben!

Spuit 11 :P
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Alex vr 25 nov 2011 - 10:05

Bedankt voor de site. Ik heb dé oplossing: Ik schaf een egel en een ekster aan. Naaktslakken in huis 394967

De naaktslak heeft natuurlijk ook natuurlijke vijanden. De egel lust zo
nu en dan wel een lekkere naaktslak. Ook een ekster zal een naaktslak
niet laten liggen.

Laatst aangepast door Evy op vr 25 nov 2011 - 10:06; in totaal 1 keer bewerkt
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Alex vr 25 nov 2011 - 10:06

Highway schreef:Zijn de ruimtes waar ze vooral komen misschien vochtig? dan helpt het misschien om een lucht ontvochtiger aan te schaffen.

Ze komen voornamelijk in de woonkamer en de keuken. Ik ben bang dat het gewoon komt omdat het in de kruipruimte onwijs vochtig is, maar wat doe ik daar dan aan? Ik heb wel eens iets gezien over een schelpenbodem aanbrengen in de kruipruimte, maar dat is volgens mij best prijzig.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Rebecca vr 25 nov 2011 - 10:06

Woon je in mijn oude huis Wink?
De tip heb ik helaas niet voor je, maar wij hebben er in ons eerste huis ook erg veel last van gehad.
Daar deed ik 's nachts zelfs het licht aan als ik ging plassen (normaal loop ik op de automatische piloot) omdat ik als de dood was er op een te gaan staan.

Ik hoop dat iemand dé tip voor je heeft!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Makamba vr 25 nov 2011 - 10:07

Beachgirl_24 schreef:
Makamba schreef:Op deze site staan wat tips waar je misschien wat aan zou kunnen hebben!

Spuit 11 :P

Hahaha ja idd! :P
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Bericht  Beachgirl vr 25 nov 2011 - 10:10

Toch bier proberen??
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Alex vr 25 nov 2011 - 10:14

Rebecca schreef:Woon je in mijn oude huis Wink?
De tip heb ik helaas niet voor je, maar wij hebben er in ons eerste huis ook erg veel last van gehad.
Daar deed ik 's nachts zelfs het licht aan als ik ging plassen (normaal loop ik op de automatische piloot) omdat ik als de dood was er op een te gaan staan.

Erg he? Ik vind het zo goor! Ik ben er ook eens op één gaan staan toen ik 's nachts naar het toilet ging. Brrr, ik krijg er de bibbers van als ik er weer aan denk.

Als ik de vloer dweil zie ik door heel de woonkamer, keuken en hal die sporen kriskras door elkaar lopen. Er is geen vierkante centimeter waar die kloteslakken niet komen.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Makamba vr 25 nov 2011 - 10:35

Evy schreef:
Rebecca schreef:Woon je in mijn oude huis Wink?

Erg he? Ik vind het zo goor! Ik ben er ook eens op één gaan staan toen ik 's nachts naar het toilet ging. Brrr, ik krijg er de bibbers van als ik er weer aan denk.

Als ik de vloer dweil zie ik door heel de woonkamer, keuken en hal die sporen kriskras door elkaar lopen. Er is geen vierkante centimeter waar die kloteslakken niet komen.

Wat vreselijk, Evy! Ik ben sinds deze zomer verhuisd naar een eengezinswoning en de tuin was aardig verwaarloosd. Mijn moeder had dus besloten me te helpen met onkruid trekken, maar toen ik 2 van die vieze naaktslakken zag die eruit zagen als een noot wat je normaal in een perzik ziet ben ik er gelijk mee gekapt.

Pas geleden had ik er eentje hier in huis omdat ik de deur open had laten staan, bah... vind ze zó ontzettend vies! Zou dus ook echt een gigantische gil geven als ik per ongeluk op ééntje zou gaan staan.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Bericht  Highway vr 25 nov 2011 - 11:22

Evy schreef:
Highway schreef:Zijn de ruimtes waar ze vooral komen misschien vochtig? dan helpt het misschien om een lucht ontvochtiger aan te schaffen.

Ze komen voornamelijk in de woonkamer en de keuken. Ik ben bang dat het gewoon komt omdat het in de kruipruimte onwijs vochtig is, maar wat doe ik daar dan aan? Ik heb wel eens iets gezien over een schelpenbodem aanbrengen in de kruipruimte, maar dat is volgens mij best prijzig.

hmm ja; misschien in de kruipruimte dan lokkertjes plaatsen? Schaaltjes bier etc? Je kunt moeilijk een ontvochtiger in de kruipruimte plaatsen inderdaad. Wat een rotprobleem zeg; loop je vast niet meer onbezorgd op je blote voeten in huis Sad
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 11:34

Evy schreef:Bedankt voor de site. Ik heb dé oplossing: Ik schaf een egel en een ekster aan. Naaktslakken in huis 394967

niet laten liggen.

En dan schaf je gewoon weer een buizerd aan die die ekster op eet.

Gast
Gast

Bericht  Alex vr 25 nov 2011 - 20:22

Twellie schreef:
Evy schreef:Bedankt voor de site. Ik heb dé oplossing: Ik schaf een egel en een ekster aan. Naaktslakken in huis 394967

niet laten liggen.

En dan schaf je gewoon weer een buizerd aan die die ekster op eet.

Naaktslakken in huis 394967

Ik heb ook katten, dat is nog makkelijker Wink
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Alex vr 25 nov 2011 - 20:25

Highway schreef:hmm ja; misschien in de kruipruimte dan lokkertjes plaatsen? Schaaltjes bier etc? Je kunt moeilijk een ontvochtiger in de kruipruimte plaatsen inderdaad. Wat een rotprobleem zeg; loop je vast niet meer onbezorgd op je blote voeten in huis Sad

Ja, ik kan misschien die schaaltjes bier wel proberen. Maar daar blijven ze niet van weg, denk ik. Ik heb gisteren via internet een offerte aangevraagd voor een schelpenbodem in de kruipruimte, als het een beetje te behappen is qua kosten denk ik dat we daarvoor kiezen. Ik vind het behalve heel vies ook gewoon echt vreselijk onhygiënisch. Mijn dochter speelt ook op die vloer en het idee dat die slakken daar 's nachts in grote getale overheen kruipen vind ik gewoon ronduit onsmakelijk. Bah.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud